Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
tsss....199...da's inderdaad maar behelpen....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
Tja de meeste lease deze toch voor de bijtelling..
Jammer hoor voor hun dat de begrenzer er niet af kan.
dan lease of koop je toch geen Business maar een gewone D4
Jammer hoor voor hun dat de begrenzer er niet af kan.
dan lease of koop je toch geen Business maar een gewone D4
Was één V90
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
- Locatie: Reusel
- Contacteer:
Ook als je een auto koopt is de business editie interessant omdat je een stuk minder BPM betaald. Overigens lost 700 euro het probleem op als je Rica vraagt de begrenzer eraf te halen.
Laatst gewijzigd door zonoskar op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2390
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Vergeet een setje banden met de juiste snelheidscodering niet. Zou wel eens lastig kunnen worden bij 200+ een klapband oid.....Zowel wat betreft het rijden als qua verzekering indien het goed fout gaat....
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- KoningRoel
- 2nd Gear member
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 11.08.2014 - 16:19
- Locatie: Brabant
Ik vind het jammer dat een aantal mensen bij dit onderwerp steeds terug komen op: maar waarom zou je dat willen. Ieder heeft zijn eigen wensen, en als ik door Duitsland rijdt, wens ik zo hard mogelijk te gaan! Als jij persoonlijk dat geen goed idee vindt, mag dat. Ik doe wat ik wil 

V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Als ik eerlijk ben zou ik als ik z'n D4 had gekocht ook de begrenzer er wel af willen. Wel zou ik eerst goed uitzoeken of het alleen de bandjes zijn die ook aangepast moeten worden. Voor de mensen die in een D4 rijden van een ander (de lease auto's of auto's van de zaak) die zullen het eerst aan de eigenaar van de auto moeten vragen lijkt me.
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Betekent dat dat ie dan gewoon niet harder loopt dan 200 ook als de begrenzer eraf gehaald wordt? Of kom je zonder begrenzer niet harder dan bijv. 210 waar een niet-eco D4 wel veel harder loopt?OGA244 schreef: in de overbrengingsverhoudingen en de eindoverbrenging zitten ook verschillen, die haal je er niet af
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
- Locatie: Reusel
- Contacteer:
Dat zou betekenen dat de eco-D4 nog harder zou moeten kunnen dan de gewone D4. Of dat je de top snelheid haalt in een lagere versnelling. Maar niet dat de topsnelheid lager is.Nomad schreef: Betekent dat dat ie dan gewoon niet harder loopt dan 200 ook als de begrenzer eraf gehaald wordt? Of kom je zonder begrenzer niet harder dan bijv. 210 waar een niet-eco D4 wel veel harder loopt?
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Als je 200 rijdt op de autobahn heeft hij genoeg lucht over, je ziet alleen dat hij niet verder wil. Dus al zijn de bakverhoudingen anders, de auto kan makkelijk richting de std D4 waarden, rond de 230.. Of je het wil rijden is een andere dicussie, maar zou mooi zijn als volvo gewoon een polestar versie daarvoor uitbrengt. Kunnen ze goed aan verdienen iig! 

- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 05.01.2010 - 14:45
- Locatie: Apeldoorn
De reden dat de Business-versie in de 14% categorie valt, is mede vanwege die eco-banden. Daar hoort die snelheidsbegrenzing bij. Een versie die daar niet meer aan voldoet, maar toch 14% is, kan Volvo dus nooit officieel gaan leveren zolang deze regels van kracht zijn. Dus no way dat Volvo met een Polestar versie komt die de begrenzer er af haalt.V50 R schreef: Als je 200 rijdt op de autobahn heeft hij genoeg lucht over, je ziet alleen dat hij niet verder wil. Dus al zijn de bakverhoudingen anders, de auto kan makkelijk richting de std D4 waarden, rond de 230.. Of je het wil rijden is een andere dicussie, maar zou mooi zijn als volvo gewoon een polestar versie daarvoor uitbrengt. Kunnen ze goed aan verdienen iig!![]()
Ik hoop trouwens echt dat de nieuwe belastingregels dit soort rare uitwassen tegengaan, want onder het mom van "beter voor het milieu" iedereen in 190pk diesels (of nog erger: van die tegen de 2 ton wegende nep-hybrides, die 95% van de tijd volgas op hun onzuinige verbrandingsmotor gereden worden) gaan laten rijden, slaat natuurlijk nergens op.
▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13766
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
hier gaat iemand door voor de koelkast! alleen de 3e versnelling is gelijkNomad schreef:Betekent dat dat ie dan gewoon niet harder loopt dan 200 ook als de begrenzer eraf gehaald wordt? Of kom je zonder begrenzer niet harder dan bijv. 210 waar een niet-eco D4 wel veel harder loopt?OGA244 schreef: in de overbrengingsverhoudingen en de eindoverbrenging zitten ook verschillen, die haal je er niet af
- RaJean
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.07.2014 - 13:02
Zo te lezen is jouw begrenzing (van de maximale snelheid) er simpelweg niet afgehaald, inderdaad.
Voor wat betreft de snelheid die een onbegrensde D4-Business haalt zullen we simpelweg de eerste even moeten afwachten die er het geld voor over heeft bij RICA of welke tuner er ook volgt - en dat vervolgens vastlegt en deelt...
Weleens becijferd wat de theoretische top is in 6?
Mijn ervaring:130km/u @ 2.000tpm en 180km/u @ 2.750tpm.
Ik weet niet wat max rpm is, maar laten we zeggen 4.500tpm:
4.500/2.000 * 130 = 292,5km/u
4.500/2.750 * 180 = 294,5km/u
En:
4.500/R * 230 = 293 => R= 3.532tpm
Oftewel: Bij 230 zou de D4-busines ongeveer 3.500 tpm lopen; een toerental die prima in de powerband valt.
Dus ik vermoed dat een onbegrensde D4-business niet significant zal onderdoen voor de reguliere D4, maar hopelijk komen we er op enig moment achter
Voor wat betreft de snelheid die een onbegrensde D4-Business haalt zullen we simpelweg de eerste even moeten afwachten die er het geld voor over heeft bij RICA of welke tuner er ook volgt - en dat vervolgens vastlegt en deelt...
Weleens becijferd wat de theoretische top is in 6?
Mijn ervaring:130km/u @ 2.000tpm en 180km/u @ 2.750tpm.
Ik weet niet wat max rpm is, maar laten we zeggen 4.500tpm:
4.500/2.000 * 130 = 292,5km/u
4.500/2.750 * 180 = 294,5km/u
En:
4.500/R * 230 = 293 => R= 3.532tpm
Oftewel: Bij 230 zou de D4-busines ongeveer 3.500 tpm lopen; een toerental die prima in de powerband valt.
Dus ik vermoed dat een onbegrensde D4-business niet significant zal onderdoen voor de reguliere D4, maar hopelijk komen we er op enig moment achter

Laatst gewijzigd door RaJean op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
@herko, als accesoire mogen er aanpassingen worden gedaan, dat doet polestar al langer met behoud van uitstoot. Als je 130 rijdt in NL oldoet de auto al niet meer aan de opgegeven co2 uitstoot.. Dus dat is het probleem niet, de banden wel, vandaar mijn opmerking dat met andere banden en een polestar pakket het mogelijk zou moeten zijn.
- KoningRoel
- 2nd Gear member
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 11.08.2014 - 16:19
- Locatie: Brabant
Mooie berekening, alleen door de luchtweerstand is het niet lineairRaJean schreef: Mijn ervaring:130km/u @ 2.000tpm en 180km/u @ 2.750tpm.
Ik weet niet wat max rpm is, maar laten we zeggen 4.500tpm:
4.500/2.000 * 130 = 292,5km/u
4.500/2.750 * 180 = 294,5km/u
En:
4.500/R * 230 = 293 => R= 3.532tpm
Oftewel: Bij 230 zou de D4-busines ongeveer 3.500 tpm lopen; een toerental die prima in de powerband valt.
Dus ik vermoed dat een onbegrensde D4-business niet significant zal onderdoen voor de reguliere D4, maar hopelijk komen we er op enig moment achter![]()

Ik heb idd ook 199 gereden op 3000 toeren, genoeg power over.
Laatst gewijzigd door KoningRoel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Snelheid/RPM is wel lineair (mits dezelfde versnelling uiteraard). De berekening klopt.KoningRoel schreef:Mooie berekening, alleen snelheid/versnelling is niet lineairRaJean schreef: Mijn ervaring:130km/u @ 2.000tpm en 180km/u @ 2.750tpm.
Ik weet niet wat max rpm is, maar laten we zeggen 4.500tpm:
4.500/2.000 * 130 = 292,5km/u
4.500/2.750 * 180 = 294,5km/u
En:
4.500/R * 230 = 293 => R= 3.532tpm
Oftewel: Bij 230 zou de D4-busines ongeveer 3.500 tpm lopen; een toerental die prima in de powerband valt.
Dus ik vermoed dat een onbegrensde D4-business niet significant zal onderdoen voor de reguliere D4, maar hopelijk komen we er op enig moment achter![]()
Ik heb idd ook 199 gereden op 3000 toeren.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5