Pagina 2 van 4
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 05.10.2014 - 21:17
door IkeV70
Tijdens de testcyclus komen ze toch niet in de buurt van de begrenzer snelheid??
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 05.10.2014 - 21:26
door NielsPHEV
Geen van de polestar upgrades past de speedlimiter aan
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 05.10.2014 - 21:41
door ps-amazon
tsss....199...da's inderdaad maar behelpen....
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 05.10.2014 - 22:35
door D5R-Design
Tja de meeste lease deze toch voor de bijtelling..
Jammer hoor voor hun dat de begrenzer er niet af kan.
dan lease of koop je toch geen Business maar een gewone D4
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 05.10.2014 - 22:57
door zonoskar
Ook als je een auto koopt is de business editie interessant omdat je een stuk minder BPM betaald. Overigens lost 700 euro het probleem op als je
Rica vraagt de begrenzer eraf te halen.
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 05.10.2014 - 23:50
door Jers3n
Vergeet een setje banden met de juiste snelheidscodering niet. Zou wel eens lastig kunnen worden bij 200+ een klapband oid.....Zowel wat betreft het rijden als qua verzekering indien het goed fout gaat....
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 07:38
door OGA244
in de overbrengingsverhoudingen en de eindoverbrenging zitten ook verschillen, die haal je er niet af
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 09:30
door KoningRoel
Ik vind het jammer dat een aantal mensen bij dit onderwerp steeds terug komen op: maar waarom zou je dat willen. Ieder heeft zijn eigen wensen, en als ik door Duitsland rijdt, wens ik zo hard mogelijk te gaan! Als jij persoonlijk dat geen goed idee vindt, mag dat. Ik doe wat ik wil

Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 10:04
door NielsPHEV
Als ik eerlijk ben zou ik als ik z'n D4 had gekocht ook de begrenzer er wel af willen. Wel zou ik eerst goed uitzoeken of het alleen de bandjes zijn die ook aangepast moeten worden. Voor de mensen die in een D4 rijden van een ander (de lease auto's of auto's van de zaak) die zullen het eerst aan de eigenaar van de auto moeten vragen lijkt me.
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 10:40
door Nomad
OGA244 schreef:
in de overbrengingsverhoudingen en de eindoverbrenging zitten ook verschillen, die haal je er niet af
Betekent dat dat ie dan gewoon niet harder loopt dan 200 ook als de begrenzer eraf gehaald wordt? Of kom je zonder begrenzer niet harder dan bijv. 210 waar een niet-eco D4 wel veel harder loopt?
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 10:55
door zonoskar
Nomad schreef:
Betekent dat dat ie dan gewoon niet harder loopt dan 200 ook als de begrenzer eraf gehaald wordt? Of kom je zonder begrenzer niet harder dan bijv. 210 waar een niet-eco D4 wel veel harder loopt?
Dat zou betekenen dat de eco-D4 nog harder zou moeten kunnen dan de gewone D4. Of dat je de top snelheid haalt in een lagere versnelling. Maar niet dat de topsnelheid lager is.
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 11:04
door V50 R
Als je 200 rijdt op de autobahn heeft hij genoeg lucht over, je ziet alleen dat hij niet verder wil. Dus al zijn de bakverhoudingen anders, de auto kan makkelijk richting de std D4 waarden, rond de 230.. Of je het wil rijden is een andere dicussie, maar zou mooi zijn als volvo gewoon een polestar versie daarvoor uitbrengt. Kunnen ze goed aan verdienen iig!

Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 11:28
door Herko_ter_Horst
V50 R schreef:
Als je 200 rijdt op de autobahn heeft hij genoeg lucht over, je ziet alleen dat hij niet verder wil. Dus al zijn de bakverhoudingen anders, de auto kan makkelijk richting de std D4 waarden, rond de 230.. Of je het wil rijden is een andere dicussie, maar zou mooi zijn als volvo gewoon een polestar versie daarvoor uitbrengt. Kunnen ze goed aan verdienen iig!
De reden dat de Business-versie in de 14% categorie valt, is mede vanwege die eco-banden. Daar hoort die snelheidsbegrenzing bij. Een versie die daar niet meer aan voldoet, maar toch 14% is, kan Volvo dus nooit officieel gaan leveren zolang deze regels van kracht zijn. Dus no way dat Volvo met een Polestar versie komt die de begrenzer er af haalt.
Ik hoop trouwens echt dat de nieuwe belastingregels dit soort rare uitwassen tegengaan, want onder het mom van "beter voor het milieu" iedereen in 190pk diesels (of nog erger: van die tegen de 2 ton wegende nep-hybrides, die 95% van de tijd volgas op hun onzuinige verbrandingsmotor gereden worden) gaan laten rijden, slaat natuurlijk nergens op.
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 13:05
door OGA244
Nomad schreef:
OGA244 schreef:
in de overbrengingsverhoudingen en de eindoverbrenging zitten ook verschillen, die haal je er niet af
Betekent dat dat ie dan gewoon niet harder loopt dan 200 ook als de begrenzer eraf gehaald wordt? Of kom je zonder begrenzer niet harder dan bijv. 210 waar een niet-eco D4 wel veel harder loopt?
hier gaat iemand door voor de koelkast! alleen de 3e versnelling is gelijk
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 13:42
door RaJean
Zo te lezen is jouw begrenzing (van de maximale snelheid) er simpelweg niet afgehaald, inderdaad.
Voor wat betreft de snelheid die een onbegrensde D4-Business haalt zullen we simpelweg de eerste even moeten afwachten die er het geld voor over heeft bij RICA of welke tuner er ook volgt - en dat vervolgens vastlegt en deelt...
Weleens becijferd wat de theoretische top is in 6?
Mijn ervaring:130km/u @ 2.000tpm en 180km/u @ 2.750tpm.
Ik weet niet wat max rpm is, maar laten we zeggen 4.500tpm:
4.500/2.000 * 130 = 292,5km/u
4.500/2.750 * 180 = 294,5km/u
En:
4.500/R * 230 = 293 => R= 3.532tpm
Oftewel: Bij 230 zou de D4-busines ongeveer 3.500 tpm lopen; een toerental die prima in de powerband valt.
Dus ik vermoed dat een onbegrensde D4-business niet significant zal onderdoen voor de reguliere D4, maar hopelijk komen we er op enig moment achter

Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 13:53
door jeroenv_
Toen ik 199 reed, stond ie op 3000rpm als ik me goed herinner.
Ruimte zat dus inderdaad om die 230 te halen...
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 14:29
door NielsPHEV
het zou niet de eerste wagen zijn die in de hoogste versnelling niet zijn top haalt
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 14:33
door V50 R
@herko, als accesoire mogen er aanpassingen worden gedaan, dat doet polestar al langer met behoud van uitstoot. Als je 130 rijdt in NL oldoet de auto al niet meer aan de opgegeven co2 uitstoot.. Dus dat is het probleem niet, de banden wel, vandaar mijn opmerking dat met andere banden en een polestar pakket het mogelijk zou moeten zijn.
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 14:36
door KoningRoel
RaJean schreef:
Mijn ervaring:130km/u @ 2.000tpm en 180km/u @ 2.750tpm.
Ik weet niet wat max rpm is, maar laten we zeggen 4.500tpm:
4.500/2.000 * 130 = 292,5km/u
4.500/2.750 * 180 = 294,5km/u
En:
4.500/R * 230 = 293 => R= 3.532tpm
Oftewel: Bij 230 zou de D4-busines ongeveer 3.500 tpm lopen; een toerental die prima in de powerband valt.
Dus ik vermoed dat een onbegrensde D4-business niet significant zal onderdoen voor de reguliere D4, maar hopelijk komen we er op enig moment achter
Mooie berekening, alleen door de luchtweerstand is het niet lineair

Ik heb idd ook 199 gereden op 3000 toeren, genoeg power over.
Re: Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
Geplaatst: 06.10.2014 - 14:39
door IkeV70
KoningRoel schreef:
RaJean schreef:
Mijn ervaring:130km/u @ 2.000tpm en 180km/u @ 2.750tpm.
Ik weet niet wat max rpm is, maar laten we zeggen 4.500tpm:
4.500/2.000 * 130 = 292,5km/u
4.500/2.750 * 180 = 294,5km/u
En:
4.500/R * 230 = 293 => R= 3.532tpm
Oftewel: Bij 230 zou de D4-busines ongeveer 3.500 tpm lopen; een toerental die prima in de powerband valt.
Dus ik vermoed dat een onbegrensde D4-business niet significant zal onderdoen voor de reguliere D4, maar hopelijk komen we er op enig moment achter
Mooie berekening, alleen snelheid/versnelling is niet lineair

Ik heb idd ook 199 gereden op 3000 toeren.
Snelheid/RPM is wel lineair (mits dezelfde versnelling uiteraard). De berekening klopt.