Pagina 2 van 2
Re: Wat als géén standkachel aanwezig is?
Geplaatst: 07.10.2014 - 12:38
door rsnhakan
Verhaal van Paul herken ik ook niet. Hier staat hij altijd op 22 of 23 graden.
Re: Wat als géén standkachel aanwezig is?
Geplaatst: 07.10.2014 - 15:58
door jp-v60
dat herken ik ook niet, wel vind ik het systeem in de zomer als die op auto staat niet erg goed regelen. Het is gauw te koud voor het gevoel en de blower staat gauw te hard. Het voelt niet comfortabel.
Ik weet niet of de airco van Volvo volgens het inverter principe werkt of een on/off systeem is waar warm koelwater wordt gebruikt om het te regelen.
Re: Wat als géén standkachel aanwezig is?
Geplaatst: 07.10.2014 - 16:28
door rsnhakan
Je kunt de snelheid van de blower instellen. (laag, midden en hoog) Via klimaatinstellingen. Dan blaast hij minder hard als je altijd de automatische stand gebruikt.
Re: Wat als géén standkachel aanwezig is?
Geplaatst: 07.10.2014 - 20:26
door vaudi
Temperatuur regeling onder de maat. Dat is hier ook een klacht. Zowel in de zomer als in de winter. Meestal te koud! Maar de blower staat altijd flink te blazen, ook op de stand laag.
Re: Wat als géén standkachel aanwezig is?
Geplaatst: 07.10.2014 - 20:29
door vaudi
@Hakan,
Kun je een vergelijk geven tussen de vorige S60 en de huidige V60PIH met betrekking tot de klimaatregeling?
En dan met name op het vlak van de ingestelde temperatuur.
Re: Wat als géén standkachel aanwezig is?
Geplaatst: 07.10.2014 - 20:38
door rsnhakan
vaudi schreef:
@Hakan,
Kun je een vergelijk geven tussen de vorige S60 en de huidige V60PIH met betrekking tot de klimaatregeling?
En dan met name op het vlak van de ingestelde temperatuur.
Geen merkbaar verschil als we het hebben over de ingestelde temperatuur. Behalve dat de V60 veel sneller op temperatuur is dan de S60. In Turkije hebben we de klimaatregeling zelfs op hoog staan. Hier in Nederland op normaal.
Re: Wat als géén standkachel aanwezig is?
Geplaatst: 09.10.2014 - 21:41
door Nieuw bakken volvo rijder
Ik vraah me wel af wat zuiniger is?
De motor bij laten springen als het kouder wordt of electra verstoken voor het rijden EN diesel om te verwarmen.
Iemand enig idee??
Re: Wat als géén standkachel aanwezig is?
Geplaatst: 09.10.2014 - 22:20
door vaudi
Electra rijden, plus de dieselkachel voor de verwarming is goedkoper dan elektrisch verwarmen.
Met rijden op de dieselmotor is de kachelwarmte gratis beschikbaar.
Maar als het kouder wordt zou ik de dieselmotor niet bij laten springen om zodoende warmte te krijgen. Juist bij koud weer en korte ritjes is Elektrisch extra voordelig. Onder die omstandigheden
slokt de D6 veel diesel.
Re: Wat als géén standkachel aanwezig is?
Geplaatst: 09.10.2014 - 22:22
door Paul
Merken jullie dat echt niet?
Vreemd!
Re: Wat als géén standkachel aanwezig is?
Geplaatst: 09.10.2014 - 22:51
door Tukker999
Gokje
Elektrisch voorverwarmen aan de laadpaal en dan in een behaaglijk warme auto elektrisch naar je werk rijden.
Dat lijkt mij energie gezien het zuinigste.
Heb je een langere rit naar je werk, dan stel ik me zo voor dat je de auto ook elektrisch aan de paal behaaglijk voorverwarmt.
Vervolgens rijdt je elektrisch naar de 80km weg of autosnelweg en laat de diesel daar dan op kruissnelheid op de cruisecontrol rustig op temperatuur komen.

Ik denk dat je dan zo min mogelijk energie verspilt.

....en dat heb je dan weer mooi over om met een warme motor een heerlijke sprint te trekken!
