frisian1 schreef:
Deze soap duurt inmiddels voort, na contact gehad te hebben met de leverende dealer & leasemaatschappij blijkt dat de velgen vanuit mijn werkgever foutief besteld zijn .
Resultaat is dat ik dus op Pandora's zal gaan rijden in plaats van Rex gelukkig vond ik ze in het echt mooier dan op de foto
Er zijn ergere dingen ...
Succes met wachten op de aflevering van jouw mooie voiture!
Now: 2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Mijn baas zal hier waarschijnlijk anders over denken Maar verder heb ik niet te klagen hoor. Verder zit de stoelverwarming er wel op, ook het zwarte dakhemeltje en de accessoire trekhaak wordt door de baas betaald zelfs de kleur klopt
En met de kilometers die ik maak ben ik om de 2.5 a 3 jaar toe aan een nieuwe auto
Kurt,
Helemaal met je eens, kan al niet wachten om de 400nm uit te gaan laten
Current: 2015 Volvo V60 D4 181PK Power Blue Momentum + Business pack Connect + Stoelverwarming & Welvaartsknobbel.
Current: 1998 Mazda 323 P 1.3 73PK LX Blue metallic
Current: 1929 Peugeot 190 S Camionnette Tolee 695cc 14PK
Past: 2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCI Econetic 115PK Lunar Sky Titanium + Business Pack + Winterpack & Welvaartsknobbel.
Dan wens ik jou een fijne vakantie, en hoor volgende week wel hoe de Volvo bevalt
En inderdaad een geluk bij een ongeluk met die wieldop. (tja, die laten ze tegenwoordig ook overal zomaar rondvliegen . Ik ga vanmiddag even een kijkje nemen bij de garage.
Groeten uit het mooie Alpe d' Zwijndrecht.
Volvo V60 D4 Geartronic Volvo Ocean Race 01-2015 BMW 320 D VW golf GTI VW Jetta TDI Ford Focus D Ik ben van na de oorlog. Laten we dat zo houden.
Ik mocht "mijn" V60 afhalen, ik zag hem al klaar staan in de showroom gelijk wat foto's gemaakt zie onderstaande.
Na het gebruikelijke papierwerk werd er een uur de tijd genomen om alles uit te leggen.
Op de terugreis had ik eigenlijk alles al zo ingesteld als dat ik het wenste. Het vermogen voelt heerlijk aan al lijkt het door de lange versnellingen niet zo explosief. Kijk je echter in de prachtige spiegel dan zie je de auto's achter je kleiner worden.
Hieronder het resultaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Current: 2015 Volvo V60 D4 181PK Power Blue Momentum + Business pack Connect + Stoelverwarming & Welvaartsknobbel.
Past: 2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCI Econetic 115PK Lunar Sky Titanium + Business Pack + Winterpack & Welvaartsknobbel.
Ik zeg donders veel plezier ermee! En wens je enorm veel veilige km toe. Qua ruumte heb je wel wat ingeleverd, maar daarentegen fors meer vermogen er voor terug. Have Fun!
Onderschrift ken je nu ook iets aanpassen......
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Dankjewel
Ik weet zeker dat de fun gaat lukken. De kilometers gaan net als bij jou snel genoeg. Is de KGB al bijna aan vervanging toe?
Ja nog ff. KM gaan hard genoeg. Morgen weer richting Bayern en ff een uitstapje naar Oostenrijk. Donderdag weer terug. Inmiddels 130K op de klok staan. Binnen nu en een maand of 3 misschien 4 moet de opvolger besteld zijn. Vanmiddag samen met mijn ega ff in de nieuwe gezeten...... wel mooie auto, modern en allemaal prima hoor maar zet er toch meerdere ???? bij. Daarna in een V70 Nordic+ plaatsgenomen. Tja dan is het verschil toch wel duidelijk. Vervolgens daarna wilde ze ff de nieuwe 108 bekijken...... We wachten maar af wat het moet/kan/mag worden.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Inmiddels in 2 dagen staan de 1e 700 kilometer alweer op de teller.
Rijden doet het als een trein al voelt het als een feest der herkenning. Het gevoel is bijna als mijn Mondeo was behalve natuurlijk de motor. Overigens was ik over die Mondeo zeer te spreken dus wat mij betreft positief. Gelukkig stuitert de auto niet zo als de R-Design met 18 inch die ik had proefgereden.
Positief:
- Rijgedrag met standaard onderstel is beter dan verwacht
- Vermogen, heerlijk vooral half gas invoegen tussen 2 snelwegen gaat heerlijk soepel en zonder drama
- High Performance audio geeft beter geluid dan verwacht enkel bass is iets minder dan de Mondeo verder is geluid veel breder.
- Melding vaste flitspalen in de navigatie (piepje mocht wel iets dwingender, nu heb je zo'n stoelriemen vast geluid)
- Alles kan fijn en eenvoudig bediend worden via het stuur
- Spraakbesturing werkt opvallend goed (was een drama in de Mondeo)
- Interval mogelijkheid op de achterruitenwisser (tevens werkt deze hendel zoals je het verwacht in tegenstelling tot de Mondeo)
Waarom?:
- De regensensor steeds opnieuw aanzetten (ijs en sneeuw ik weet het maar hier heb ik nog nooit problemen mee gehad)
- De knoppen voor de boordcomputer op de richtingaanwijzerhendel, (het stuur zoals in de Mondeo is veel makkelijker en je hoeft het stuur niet los te laten.)
- is er geen controle lampje of de verlichting aan staat wanneer deze in de AUTO stand staat?
- kan ik niet zien welk radio station ik luister als ik de navigatie aan heb staan?
- begint de stoelverwarming op zijn heetst en niet in de koudste stand.
Negatief:
- Ruimte vooral achterin zowel de kofferbak als de achterbank lever je heel veel in ten opzichte van een Mondeo Wagon. (Meer dan ik in gedachten had)
- Tankklep van binnenuit openen en dan ook nog een tankdop (Ford Easyfuel is gewoon tankklepje indrukken en slang er in, verkeerd tanken gaat niet en de tankklep gaat met de auto mee op slot)
Vrijdag gaat er 1400 kg aan de trekhaak en zullen we zien hoe dat gaat maar ik verwacht dat het als een peuleschil aan gaat voelen. Het enige wat me nog wel dwars zit is of hij door gaat hangen. Overigens geeft mijn kenteken 1750 kg maximaal trekgewicht aan, dit is niet volgens de brochure, hierover moet ik in gesprek met de Volvo dealer.
Laatst gewijzigd door frisian1 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen ben ik 26 en ondanks dat ik een V70 graag had gehad vond ik een V60 beter passen.
9 van de 10 keer zit ik alleen in de auto, maar regelmatig heb ik veel bagage mee. Dit had ik vooraf beter kunnen testen, het is vooral de diepte en hoogte die me de das om doen. Gelukkig hoef je niet net als bij BMW de neerklappende achterbank als optie aan te vinken;)
Ik wilde zo graag die D4
Een V60 is gewoon krapper dan een V70/mondeo vind ik ook nog steeds een nadeel, aan de andere kant als je op vakantie gaat neem je gewoon meer (onzin) mee als je meer ruimte hebt en enkele weken gelden gingen wij met de V60 met nog kleinere kofferbak met 3 volwassenen, twee kinderen alle bagage en twee duikuitrustingen naar schiphol, met een dakkoffer kan er echt best veel mee.
Ik ben van de zomer ivm een storing aan mijn PIH met een V60 D4 r-design op vakantie geweest, heerlijke motor laag vebruik en een brok vermogen. Het r-design chassis en ook de wat smallere sportsoelen zou ik echter nooit kiezen de auto stuiterd en de stoelen vind ik minder lekker zitten
Natuurlijk wist ik vantevoren dat de Mondeo groter was, echter had ik het verschil kleiner verwacht. Ik heb de auto's nooit 1 op 1 naast elkaar gezet.
Zoals ik schrijf ik het verschil groter dan ik dacht.
De V60 bij mijn dealer in de showroom waren in 2014 allemaal hybrids, daar heb ik voor mezelf het accupakket uit gedacht.
Beste NielsPHEV,
De laadruimte is inderdaad relatief klein voor het formaat auto helemaal onder het afdekzeil. Daarbij zit er een hoop "loze" ruimte onder de laadvloer
Wat voor mij wel handig is, dat je enkel het middendeel van de bank kunt platklappen en zodoende je skis en 2 mensen mee kunt nemen achterin. Bij mijn mondeo moest daar wel een zitplaats voor opgeofferd worden.
Mijn doel van het vorige bericht was gewoon om de 1e indrukken te benoemen. Heel veel dingen aan de Volvo zijn heel goed zoals ook bekend. Maar andere dingen zijn wat mij betreft voor verbetering vatbaar. Daarbij de waarom iets zo is, maakt voor mij veel uit meestal is er een reden voor.
Ik probeer kritisch te zijn naar mijn eigen keuzes doe en daar in de toekomst van te leren. In dit geval volgende keer als ik naar een nieuwe auto mag kijken neem ik een doos van mijn producten mee om deze in de kofferbak te passen. (Overigens past het nu wel alleen maar 2 in plaats van 4 en niet meer onder het afdekzeil.)
Laatst gewijzigd door frisian1 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Inmiddels ben ik 1 maand en ruim 6500 km verder met mijn V60 en bevalt het steeds beter. Vooral dat vermogen. De topsnelheid volgens het boekje heb je zo bereikt (in DLD natuurlijk)
Met gemak haal ik 1000km per tank en helemaal geweldig vind ik het wanneer het brandstof lampje gaat branden de navigatie de mogelijkheid geeft om het dichst bijzijnde tankstation op te zoeken.
Echter heb ik nu de volgende vragen:
1. Weergave van maximum snelheid in de Sensus connect?
2. Is het mogelijk om te navigeren naar een contactpersoon uit je telefoonlijst? Dit zou veel getyp schelen.
3. Toevoegen flitspaal locaties in Duitsland en Frankrijk?
4. Instellingen van de pratende navigatie (Muziek zachter maar wel spraak in een vast verhouding)
5. RDS?
6. Hoe kan ik zien van welke datum mijn kaarten zijn? aangezien ze op sommige punten best verouderd zijn?
7. Kun je logo's toevoegen aan de navigatie? BP, Tango en Avia pompen geeft hij mooi met een logo aan maar ik heb een Shell tankpas. Daarbij vind ik het gewoon mooier dus zou ze graag allemaal toevoegen.
Is er ook net als bij VW en Ford een verborgen menu waar je opties aan en uit kunt zetten?
Vragen opmerkingen en sugesties ik hoor het graag.
Tja de ruimte vd Mondeo is niet of nauwelijks te evenaren..... Bizar zo groot als die auto is. De V70 gaat dat niveau zelfs niet halen. (Komt wel in de buurt....) Laat staan de V60. Wellicht dat je de wijze van (in)pakken moet aanpassen?
Enne 6500km in 1 mnd..... is toch ook serieus te noemen. 75K p/jaar dus.
Maarrre wel happy toch?
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”