Pagina 2 van 2

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 11.11.2014 - 11:00
door rsnhakan
Nee, het tijdstip maakt niet uit. Het is echt vreemd. Zodra de auto binnen een straal van 20-30 km van ons huis staat, doet hij het altijd, maar daarbuiten bijna niet tot nooit!

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 11.11.2014 - 11:44
door IkeV70
rsnhakan schreef: Nee, het tijdstip maakt niet uit. Het is echt vreemd. Zodra de auto binnen een straal van 20-30 km van ons huis staat, doet hij het altijd, maar daarbuiten bijna niet tot nooit!
Dat lijkt me tamelijk onverklaarbaar. Ik kan me voorstellen dat er plekken zijn waar de SIM in je auto slecht bereik heeft, ik weet niet welke provider gebruikt wordt, maar dat dat consequent voorkomt op plekken verder dan 30km bij je huis vandaan??

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 11.11.2014 - 11:54
door mga1600
Op mijn iPhone heb ik dat ook wel eens, òòk als ik de auto bij wijze van spreken aan kan kijken. Meestal lukt het wel als ik de telefoon app dan afsluit en opnieuw opstart. Maar ik heb de app ook op mijn iPad geïnstalleerd (iPad met alleen WiFi) en daar werkt het eigenlijk "altijd" direkt goed mee. Mijn conclusie was dan ook dat het niet aan de app ligt maar meer aan de GSM verbinding van mijn telefoon. En omdat ik net een nieuwe iphone 5S heb en het daarmee ook weer ervaar (net als met mijn vorige 4S) moet het haast wel aan de provider liggen. Als er een 4G signaal is lijkt het ook beter te gaan dan op locaties waar alleen maar 3G is. Kortom: ik verdenk mijn telefoon verbinding, maar zoals gezegd: app afsluiten en opnieuw opstarten geeft meestal succes.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 11.11.2014 - 12:03
door rsnhakan
IkeV70, het kan inderdaad zijn dat de auto geen verbinding kan maken via VOC, omdat er slecht bereik is. Maar zelfs op plaatsen waar je telefoon gewoon 4G heeft, werkt het niet. Afgelopen week was ik bij een hotel, en ik stond bij wijze van spreken naast de auto en nog steeds werkte het niet. (via 4G en Wi-Fi geprobeerd) De auto stond trouwens buiten.

mga1600, ik heb altijd 4G en Wi-Fi. Dus daar ligt het niet aan. Trouwens de app herstarten etc etc (opnieuw installeren) heb ik allemaal al geprobeerd.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 11.11.2014 - 12:25
door IkeV70
rsnhakan schreef: IkeV70, het kan inderdaad zijn dat de auto geen verbinding kan maken via VOC, omdat er slecht bereik is. Maar zelfs op plaatsen waar je telefoon gewoon 4G heeft, werkt het niet. Afgelopen week was ik bij een hotel, en ik stond bij wijze van spreken naast de auto en nog steeds werkte het niet. (via 4G en Wi-Fi geprobeerd) De auto stond trouwens buiten.
Of je naast je auto staat of 1000km verderop maakt niets uit. Je telefoon maakt verbinding met de VOC server, de VOC server maakt verbinding met je auto. Voor correct werken van de VOC app moet ten eerste je telefoon een correcte internetverbinding hebben en de VOC server kunnen bereiken, dit zal meestal wel werken (GPRS, 3G, 4G, wifi, maakt niet zoveel uit),
ten tweede moet je auto een correcte internetverbinding hebben en bereikbaar zijn voor de VOC server. Hier zal bij jullie het probleem liggen. Het is alleen dus heel vreemd dat dat in de buurt van je huis beter werkt dan elders.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 11.11.2014 - 12:34
door rsnhakan
Ik denk dat het probleem ook bij de auto ligt. Ik zal hem eens naar fabrieksinstellingen herstellen vandaag, eens kijken of dat werkt.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 11.11.2014 - 14:08
door lint
Ik herken het probleem wel, zo nu en dan heeft VOC problemen, zal wel een server/verbindingsprobleem zijn vrees ik.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 11.11.2014 - 16:08
door Paul
Ja en soms sluit dan gelijk de app, maar dat is ook echt zelden.
Het is allemaal al stukken beter!

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 11.11.2014 - 21:54
door rsnhakan
Heeft een van jullie ook enig idee of de sms functie werkt? Ik heb een nummer gevonden waar je naar toe kan smsen met je kenteken ed op de site van Volvo, maar dat is volgens mij een Duits nummer. (kost een smsje dan geld?)

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 11.11.2014 - 23:00
door arnoud
Ik ga in ieder geval niet van uit dat de VOC app feilloos werkt. Te vaak dat hij raar doet en ritten mist. Ik ben blij dat ik er niet van afhankelijk ben voor mijn ritten administratie.

Het zou trouwens wel leuk zijn als ik gewoon 1x per maand een overzicht gemaild kon krijg van alle ritten van die maand. Nu vergeet ik regelmatig de download te doen en mis dan weer een stuk van de ritten registratie....

Nu roept de app dat er nog een ruit open staat. Ik ga zo maar eens kijken, maar dat zou me erg verbazen...

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 11.11.2014 - 23:07
door arnoud
Naar de auto gelopen, eerst met de nagel proberen tussen de ruiten te komen, maar nee, die zitten allemaal dicht. Auto op contact, en met de knoppen alle ruiten omhoog. De desbetreffende ruit hoor je heel even een tikje geven (zo-een van: ik zit al dicht, maar als je dan toch stroom op de ruit-omhoog-motor-ding zet beweeg ik nog wel even voor de show) maar zat toch al echt dicht...

...nee helaas, de ruiten zijn echt allemaal dicht, maar volgens de app staat er toch nog eentje open... weird...

Oh wacht, nu roept ie ineens dat de ruiten toch allemaal gesloten zijn. Whatever...

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 12.11.2014 - 13:11
door mga1600
arnoud schreef: Naar de auto gelopen, eerst met de nagel proberen tussen de ruiten te komen, maar nee, die zitten allemaal dicht. Auto op contact, en met de knoppen alle ruiten omhoog. De desbetreffende ruit hoor je heel even een tikje geven (zo-een van: ik zit al dicht, maar als je dan toch stroom op de ruit-omhoog-motor-ding zet beweeg ik nog wel even voor de show) maar zat toch al echt dicht...

...nee helaas, de ruiten zijn echt allemaal dicht, maar volgens de app staat er toch nog eentje open... weird...

Oh wacht, nu roept ie ineens dat de ruiten toch allemaal gesloten zijn. Whatever...
Dit ramen 'probleem' komt me erg bekend voor. En toch......de ruit is ingeval van zo'n melding wel dicht, maar niet helemaal goed dicht denk ik. Ik merk dat de ruit als ik die met het deurknopje gesloten heb vrijwel altijd die "open" melding geeft op VOC, maar als ik de ramen met de afstandbediening sluit (sluitknop lang vasthouden) dat die melding er niet is. Misschien een kwestie van ruit positie kalibreren?
Staat op mijn (erg korte) lijstje om bij de eerste service even te melden.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 12.11.2014 - 14:47
door rsnhakan
Ik bel mijn vader ook regelmatig dat er nog een raam open staat. Hij zegt elke keer van niet en nadat hij naar de auto loopt en alles checkt is het weer in orde. Ik houd de lock knop op de afstandsbediening altijd even een tijdje in als ik een raam open heb gehad. Lijkt me wel zo "safe".

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 14.11.2014 - 11:22
door rsnhakan
Sinds twee dagen doet de VOC app het bij elke poging, ongeacht de locatie :) Ik hoop dat ze meelezen! In ieder geval zijn we al twee dagen zeer tevreden.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 14.11.2014 - 16:52
door lint
Als ik dit zo hoor weet ik bijna zeker dat er wordt meegelezen en dat is maar goed ook.

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 04.12.2014 - 17:19
door sergestoord
Vandaag een update met goede feedback betreffende de preconditioneringsfunctie :-)

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 04.12.2014 - 17:36
door Paul
Deed hij al op Windows Phone, maar leuk dat je dat nu ook hebt ;-)

Re: Volvo On Call app problemen

Geplaatst: 26.05.2015 - 23:36
door Risrael
Bij mij doet de app het goed. Het enige vreemde is dat de waarden van de dagtellers niet getoond worden. Niet superbelangrijk maar toch. Meer mensen dit probleem?