Pagina 2 van 2
Re: Tuning D5 after 2012
Geplaatst: 28.04.2015 - 19:23
door Volvov60polestar
Een wagen met Belgische VIN kan geen Polestar tuning krijgen. Lukt gewoon niet om in te lezen.
Je kan uiteraard wel ergens anders gaan shoppen voor dezelfde instellingen...
Vind het ook een k*tregeling in België...
Typisch weer dat het wel mag, maar dat je er dan niet mee mag rijden ... Kan alleen in België zoiets.
Een beetje als je mag wel schieten, maar niemand raken ofzo.
Re: Tuning D5 after 2012
Geplaatst: 29.04.2015 - 08:23
door BlackcurrantV70
Tja nu je over schieten begint, ik heb wel een wapenvergunning voor mijn 357Magnun, maar in de schietstand mag je alleen op een kartonnen bulls eye schieten, enig andere vorm van kartonnen doel is verboden.
Ik ben in 2002 eens in de USA in een schietstand geweest en daar kon je targets kiezen o.a Osama, oud vrouwtje enz... Was wel grappig

Re: Tuning D5 after 2012
Geplaatst: 29.04.2015 - 10:43
door Koendp
'k Heb zelf nog nooit gehoord dat iemand met een getunede auto betrapt is.
Ik vraag me zelf af of het wel te detecteren is als je geen extra powerbox hebt.
Zou het via de obd stekker mogelijk zijn om te zien of de mappings gewijzigd zijn? 'k Zie het de technische keuring in Belgie nog niet te snel doen.
Daar de jaarlijkse verkeerstaks hier voorlopig gebaseerd is op fiscale PK's en de BIV - in verkeersstelling - hoofdzakelijk op CO2's, (In vlaanderen althans) is het niet echt een prioriteit van de overheid overtreders te snappen.
Dit gezegd zijnde, zie ik het ook wel zitten enkele extra pk's en newtonmeters ter beschikking te hebben. (Wat is dat toch met ons, altijd maar meer willen en nooit content zijn?)
Re: Tuning D5 after 2012
Geplaatst: 29.04.2015 - 12:05
door BlackcurrantV70
Ik denk ook wel dat de pakkans erg gering is, maar ik hoorde onlangs dat de roetmeting tijdens de technische keuring via OBD zal gaan gebeuren binnen afzienbare tijd.
Ik vraag me dan ook wel af of ze via OBD het vermogen kunnen zien zonder er expliciet naar te gaan zoeken.
Ik ga nog even afwachten hoe het verder gaan met de keuring, maar 30% meer vermogen lijkt wel erg verleidelijk natuurlijk !
Re: Tuning D5 after 2012
Geplaatst: 29.04.2015 - 12:34
door V50 R
Het gaat nog wel even duren voordat ze auto's via obd op tuning gaan comtroleren. Alles is natuurlijk te vinden als je dat wil, maar met zo'n verscheidenheid aan merken en bijbehorende ecu's is het onmogelijk dat allemaal te controleren. Tegen die tijd rijdt je alweer een andere auto. Dus gewoon laten aanpassen, netjes doorgeven aan je verzekering en genieten van de mogelijkheden, fabrieksgarantie heb je immers toch al niet meer.
Re: Tuning D5 after 2012
Geplaatst: 29.06.2015 - 20:59
door Quota
volvotune schreef:
Hoi Quota,
De egr sluiten hebben we (nog) niet maar gaat niet lang duren

Het nieuwe type ecu (engine control unit) voor deze motoren is de EDC17cp48.
Deze zit buiten natuurlijk de D4, D5 ook in de V60 Plug-in Hybrid en ook al heeft deze van zichzelf een slordige 283pk, hij kan nog meer krijgen

+ 50pk en + 80nm is zondermeer haalbaar.
Deze cijfers gelden echter ook voor de D5 met zijn "magere" 215pk.... en bij de handgeschakelde kan je daar nog een paar nm bij optellen.
Wij hebben tot nu toe de files getest met de Gtech, daar komt een extra torque van ± 25% uit.
Aankomende week gaat 1 van de door ons aangepaste D5244T11 motoren/auto's op de bank met 2 versie's (een eco-power en een zuivere power tuning) om de echte harde cijfers te zien.
Eerst wordt de auto geladen met het origineel, om te zien in hoeverre er drivetrain loss is, daarna worden een voor een de files geladen en getest.
mvgr Obbe
Wat zijn de waardes die jullie uiteindelijk hard hebben gemeten Obbe?