Pagina 2 van 2

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 15.11.2014 - 18:06
door Fredhead
Voor een krik met assteunen kan je internet in de gaten houden, zijn regelmatig aanbiedingen van een complete set.
Aldi heeft ze bijna vast in het assortiment.

Kost ongeveer 50 euro voor een complete set.

Krik zoals ik heb kost ruim 200 euro, maar een losse 1.5 tons krik en assteunen buiten de aanbiedingen om kost je de kop ook niet :)
Tip: datona.nl

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 15.11.2014 - 18:19
door ijsga
Oh dat valt inderdaad best mee inderdaad, dankje voor de tip. Een 2-tons krik lijkt me voldoende? Laat ik nou net binnen een paar weken jarig zijn ;)

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 15.11.2014 - 18:36
door Fredhead
2ton is prima voor een V50 of een nog wat zwaardere auto, kan je dus jaren mee vooruit :)

Heb zelf naast de 3tons nog een 1,5 staan die mee gaat naar circuitdagen, is wat handzamer en scheelt je je rug met in en uit de auto tillen

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 15.11.2014 - 19:09
door m1karabijn
deze ligt bij mij in de kofferbak
http://www.powerplustools.nl/hydraulisc ... tAodFVUA5Q
een prima krik voor het verwisselen van het reserve wiel.
ik heb de reparatie set vervangen door een thuiskomertje.
zo'n reparatie set is goed als er een spijker in de band zit maar heb je een scheur in je band dan heb je er niet veel aan.

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 15.11.2014 - 19:29
door ijsga
Dat is zo goed als gratis. Welke maat is het thuiskomertje?

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 15.11.2014 - 19:43
door m1karabijn
ja dat is een goeie heb de thuiskomer via de onderdelenlijn gekocht kwam uit een V50 van 2009 en nog nooit gebruikt en ik ook niet gelukkig
uiteraard wel even geprobeerd en alles was goed :'(

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 15.11.2014 - 21:22
door Fredhead
16 inch, zit alleen nog te dubben over de breedte en hoogte van de wang

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 25.11.2014 - 20:39
door Ben W
Ik verdenk (uit ervaring) dat de achterste draagarmrubbers van de vooras wat versleten zijn.

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 28.11.2014 - 00:42
door wim de jong
"wiebelige voorkant "

Ik las dit topic titel, en dacht.... wat is dat nu weer. :)

De mooiste vrouwen hebben een wiebelige voorkant, en daar zeuren we helemaal niet over !!

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 28.11.2014 - 05:56
door evert65
dan word rijden zelfs een feest :P

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 07.12.2014 - 21:53
door Ben W
Probleem al opgelost?

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 07.12.2014 - 22:41
door ijsga
Ik laat bij de volgende beurt de rubbers eens checken; het ‘wiebelen’ valt me de laatste tijd niet echt meer op.

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 18.12.2014 - 11:03
door ijsga
Zojuist terug van de garage; naast een kleine beurt zijn de achterste draagarmrubbers van de vooras vervangen, ééntje was lek en daar zat geen olie meer in. Ben W had helemaal gelijk. En het probleem is hiermee opgelost, hoera.

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 18.12.2014 - 13:38
door jtb81
Olie in de draagarmrubbers? Ik dacht dat dat gewoon massieve rubbers waren.

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 18.12.2014 - 14:38
door ijsga
Volgens de monteur zit er olie in; hij liet ook zien dat die draagarm onder de plak zat. Het gaat dus om die grote (achterste). Voorste rubber is volgens mij zonder olie. Bij het er af slijpen van de oude rubbers was ook duidelijk te zien dat er in één van de twee nog olie zat. En te ruiken. :)

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 18.12.2014 - 15:26
door wim de jong
Komt die olie (of vet dan) niet uit de rubbers van je homokineet?
Die zitten er net boven.

We praten over deze draagarmen, maar volgens mij zijn de rubbers massief. Ik heb deze recent nog van de vorige V50 vervangen, vandaar. Onderste rubbers zitten achteraan vast aan het frame met 2 bouten.

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 18.12.2014 - 15:36
door ijsga
Dit is wat de monteur mij vertelde. Inderdaad die rubbers, zie ook dit topic

Re: Wiebelige voorkant

Geplaatst: 20.12.2014 - 21:27
door Ben W
Gelukkig was dat de oorzaak. Kostenplaatje is dan nog te overzien.