Pagina 2 van 2
Re: Eerste pers ervaring met de nieuwe 3 cilinder motor
Geplaatst: 14.12.2014 - 18:56
door Fredhead
Maar die heeft weer een elektromotor om de boel op gang te helpen.
Vind de stap van Volvo niet anders dan logisch, de andere merken doen het ook volop en ze hebben al eens achter gelopen dus zonde om dat nog een 2e keer te doen en zo een hoop klanten kwijt te raken/mis te moeten lopen.
Ben heel benieuwd hoe het zal rijden.
Re: Eerste pers ervaring met de nieuwe 3 cilinder motor
Geplaatst: 15.12.2014 - 12:02
door v0lv0freak
Msuidgeest schreef:
ijsga schreef:
Tja, als het fantastisch rijdt en ook zo klinkt (zonder simulatie via de speakers welteverstaan!) dan vind ik het helemaal goed.
Daar zeg je wat. Want in bijna alle reacties over downsizen kun je lezen dat gebruikers graag een 5 cilinder willen horen. Of een 6 cilinder. En vreemd is dat niet want het klikt gewoon mooi, naar mijn idee.
Mijn keus is nog altijd een soepele motor zodat je zonder je suf te schakelen (Honda V-tec) vlot vooruit komt als dat nodig mocht zijn. En natuurlijk (hier komt mijn commentaar weer) het liefst met een 6 cilinder! Zoals een BMW 530 ... 6-in-lijn met een paar turbo's erop die koppel leveren vanaf stationair.
De 30i van BMW wordt ook een 4 cylinder!
http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-reinc ... nder-72241
en de 18i wordt een 3 cylinder
http://www.autoblog.nl/nieuws/ja-hoor-d ... nder-72719

Wordt de T4 Drive-e een 3-cylinder?
Geplaatst: 19.12.2014 - 22:23
door Ab S
Dezelfde testrit waar hierboven naar wordt verwezen.
http://www.motortrend.com/roadtests/hat ... rst_drive/
Op de achterkant van de V40 staat...:T4!
Re: Eerste pers ervaring met de nieuwe 3 cilinder motor
Geplaatst: 20.12.2014 - 09:54
door Johann
Ongeveer 100 tot 180 pk zou betekenen dat de motor de vervanger kan worden van de T2, T3 en T4.
Re: Eerste pers ervaring met de nieuwe 3 cilinder motor
Geplaatst: 20.12.2014 - 14:59
door Ab S
Johann schreef:
Ongeveer 100 tot 180 pk zou betekenen dat de motor de vervanger kan worden van de T2, T3 en T4.
Dat dacht ik ook toen ik artikel las en de T4 batch zag..Echter, ik dacht dat de 2.0 4-cyl in versies 150-300 pk (dus T3, T4, T5 en T6) uitgebracht zou worden, zo was althans het introductiebericht van de Drive-e lijn (als ik mij niet vergis)..
Re: Eerste pers ervaring met de nieuwe 3 cilinder motor
Geplaatst: 22.12.2014 - 23:07
door nielsvo
Nou, laatst met mijn vriendin een proefrit gaan maken in een Ford Fiesta met 1.0 3 cilindermotor met turbo (100PK).
Vermogen genoeg, maar wat een takkeherrie komt er uit zo'n opgevoerde koffiemolen! Leuk voor in de stad, maar op de snelweg gaat dit heeeeeel snel irriteren.
Re: Eerste pers ervaring met de nieuwe 3 cilinder motor
Geplaatst: 22.12.2014 - 23:09
door lint
Waarschijnlijk is een Ford Fiesta met 1.0 3 cilindermotor met turbo (100PK) niet primair bedoeld om lange autowegritten mee te maken.
Re: Eerste pers ervaring met de nieuwe 3 cilinder motor
Geplaatst: 23.12.2014 - 08:31
door Walter
daarbij is het maar de vraag of het vergelijk verder gaat dan dat het een driepitter is. Een motor met een oneven aantal cilinders loopt van nature wat onrustig waardoor ze ook altijd een herkenbaar geluid produceren. Kijk/luister maar naar de Volvo vijfcilinders.
Re: Eerste pers ervaring met de nieuwe 3 cilinder motor
Geplaatst: 23.12.2014 - 10:10
door Mart van der Steeg
Waarbij de 5 pits een aangename donkere roffel produceert en een driepits een wat rauwer en wat hoger geluid.
Re: Eerste pers ervaring met de nieuwe 3 cilinder motor
Geplaatst: 23.12.2014 - 10:40
door Johann
Walter schreef:
daarbij is het maar de vraag of het vergelijk verder gaat dan dat het een driepitter is. Een motor met een oneven aantal cilinders loopt van nature wat onrustig waardoor ze ook altijd een herkenbaar geluid produceren. Kijk/luister maar naar de Volvo vijfcilinders.
Maar de 3 en 4 pitters hebben balansassen, de 5 cylinder niet.