Re: krakende rubbers V70 D4 sinds het koude weer
Geplaatst: 07.02.2015 - 08:09
Ik heb nog nooit een auto gehad die zo kraakte (vooral bij kou) als m'n V70 MY08. En ik heb vooral goedkopere auto's gereden. Ben nogal allergisch voor piepen en kraken, dus ik ben zelf al aardig aan het smeren en invetten geweest:
- alle deurrubbers (ook tegen vastvriezen)
- veertje en rubbers koppelingspedaal (piepte als een gek, elk jaar even smeren)
- bestuurderstoel (kraakte in bochten, is nu weg)
- rubberhoes versnellingspook (effe insmeren met kunststofverzorgingsspray)
- schakelmechanisme (paneeltje lostrekken en dan kunststofonderdelen goed invetten met juiste witte vet ivm slijtage)
Onderstel is vrij stil, kraakt ieder geval niet bij hobbels, wel bij heel stevig in en uitveren (maar dat ken ik ook van andere auto's)
Wat ik niet weg krijg is het kraken van het dashboard langs de voorruit (bij het schuin oprijden van een verhoogde stoep bijvoorbeeld)
Anyway, ik vraag me serieus af waarom Volvo niet meer werk gemaakt heeft van de kwaliteit van het interieur. Het gebruikte kunststof ziet er best degelijk en goed uit, maar het kraakt erg gemakkelijk. En met name de middenconsole is gevoelig, het schakelen gaat ook altijd gepaard met geluid (uit de console). Dacht eerst dat het ouderdom of kinderziekte eerste model (auto is van 2007) was, maar zat laatst in een gloednieuwe V70 MY13 van een collega en daar kwamen dezelfde geluiden uit de console! Wat dat betreft zit onze Ford Galaxy uit 2008 veel beter in elkaar, die schakelt tenminste geruisloos.
Maar goed, het zal de Volvo-ontwikkelaars zelf ook wel opgevallen zijn, ga d'r van uit dat het volgende echt nieuwe model V70 een heel stuk kraakvrijer in elkaar zal zitten
- alle deurrubbers (ook tegen vastvriezen)
- veertje en rubbers koppelingspedaal (piepte als een gek, elk jaar even smeren)
- bestuurderstoel (kraakte in bochten, is nu weg)
- rubberhoes versnellingspook (effe insmeren met kunststofverzorgingsspray)
- schakelmechanisme (paneeltje lostrekken en dan kunststofonderdelen goed invetten met juiste witte vet ivm slijtage)
Onderstel is vrij stil, kraakt ieder geval niet bij hobbels, wel bij heel stevig in en uitveren (maar dat ken ik ook van andere auto's)
Wat ik niet weg krijg is het kraken van het dashboard langs de voorruit (bij het schuin oprijden van een verhoogde stoep bijvoorbeeld)
Anyway, ik vraag me serieus af waarom Volvo niet meer werk gemaakt heeft van de kwaliteit van het interieur. Het gebruikte kunststof ziet er best degelijk en goed uit, maar het kraakt erg gemakkelijk. En met name de middenconsole is gevoelig, het schakelen gaat ook altijd gepaard met geluid (uit de console). Dacht eerst dat het ouderdom of kinderziekte eerste model (auto is van 2007) was, maar zat laatst in een gloednieuwe V70 MY13 van een collega en daar kwamen dezelfde geluiden uit de console! Wat dat betreft zit onze Ford Galaxy uit 2008 veel beter in elkaar, die schakelt tenminste geruisloos.
Maar goed, het zal de Volvo-ontwikkelaars zelf ook wel opgevallen zijn, ga d'r van uit dat het volgende echt nieuwe model V70 een heel stuk kraakvrijer in elkaar zal zitten
