Pagina 2 van 3

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 26.01.2015 - 14:36
door Hksvs
Walter schreef:
Hksvs schreef: Krijg enkel een smsje na bezoek aan de dealer of ik tevreden was en nog vragen had.
Even uit nieuwsgierigheid; hoe vind je dat? Of word je liever gebeld, persoonlijker?
Ik vind het prima, want als ik de V70 breng voor onderhoud wordt er altijd uitvoerig besproken wat er gedaan moet worden. En als er onverwachte zaken opdoen belt de werkplaatschef altijd om te overleggen en je van advies te voorzien. Nu is mijn dealer tot 1 van de 5 excellent dealers uitgeroepen onlangs. Weet niet of dat er nog iets mee te maken heeft?

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 26.01.2015 - 14:48
door Walter
Dat zou er los van moeten staan, sterker nog; een goede opvolging na werkplaatsbezoek draagt bij aan het behalen van het Excellent Dealerschap. De werkwijze zoals je omschrijft, is in mijn ogen de enige juiste. Was gewoon even benieuwd naar jouw beleving. Is een telefoontje juist persoonlijker of misschien zelfs irritant omdat het ongelegen komt, dat soort overpeinzingen.

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 26.01.2015 - 15:39
door Hksvs
Walter schreef: een goede opvolging na werkplaatsbezoek draagt bij aan het behalen van het Excellent Dealerschap.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook haha!

En ik zou een telefoontje inderdaad niet altijd prettig vinden. Met een sms bericht laten ze het aan de klant en geven ze de klant de vrijheid zelf te bepalen of ze de dealer nog willen spreken.

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 26.01.2015 - 15:51
door Jers3n
Bij ons gebeurt dat contact per email (zowel APK reminder als opvolgende enquete), dat ervaar ik als prettig, vooral ook omdat ik zo zelf kan bepalen of, en zo ja, wanneer ik reageer.

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 26.01.2015 - 16:09
door Walter
Hksvs schreef: En ik zou een telefoontje inderdaad niet altijd prettig vinden. Met een sms bericht laten ze het aan de klant en geven ze de klant de vrijheid zelf te bepalen of ze de dealer nog willen spreken.
Zelf zou ik een (automatisch verstuurde) sms juist onpersoonlijk vinden. Grappig hoe dat per persoon verschilt. Ik ben op mijn werk hier dagelijks mee bezig, vandaar mijn interesse. Ben ook betrokken geweest bij de werkwijze waarop Volvo NL voor (en uit naam van) de dealers emails en mailings over oa onderhoud en apk verstuurd.

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 26.01.2015 - 16:16
door JeroenSpock
V480-S60 schreef:Dus Jeroen, Mark heeft dezelfde dealer als ik en ik krijg de brief dus niet van Bousema. 8)
Ja ik zie het. Ik ben in de war met iemand uit Bellingwolde... geen idee waarom

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 26.01.2015 - 21:44
door Msuidgeest
Ik wel ...

Iets met verkering, naar wij dachten. Je schreef laatst iets over een leuk buurmeisje.

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 02.03.2015 - 12:26
door ikroltevreden
volvo stuurt wel post ivm apk en andere zkaen maar bellen doen ze niet. Wel ongevraagd een offerte op sturen van een nieuwe auto.

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 02.03.2015 - 12:31
door Walter
ikroltevreden schreef: volvo stuurt wel post ivm apk en andere zkaen maar bellen doen ze niet. Wel ongevraagd een offerte op sturen van een nieuwe auto.
Die post wordt centraal door Volvo NL uit naam van de dealer verstuurd. Of de dealer daarna belt, is aan de dealer. Net als het sturen van de offerte, ook een actie van die betreffende dealer.

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 02.03.2015 - 12:49
door Carlsson 900
ikroltevreden schreef: volvo stuurt wel post ivm apk en andere zkaen maar bellen doen ze niet. Wel ongevraagd een offerte op sturen van een nieuwe auto.
Ik vind de eerste zin correct in de zin van goed onderhoud en veiligheid, bellen gaat me veel te ver !

Ongevraagd een offerte sturen gaat me zeker veel te ver, en dat zal waarschijnlijk het begin van het einde van de relatie met de betreffende dealer betekenen. :bandit:

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 04.03.2015 - 07:22
door V.I.K.
Ik moet zeggen dat ik gisteren ook een telefoontje kreeg van Volvo. Ik was heel erg verbaasd.

Ik had via de website van mijn dealer een datum en tijd ingepland om mijn banden te wisselen. Ik moest daarbij ook de km stand invullen. Die is op dit moment 14.000 km. Ik kreeg dezelfde dag een telefoontje van een 088 nr uit Nederland en die goede man vroeg mij of het misschien zinnig was, gezien de km stand, om gelijk op de dag van de bandenwissel de tussenbeurt in te plannen. Ik heb de aankoop van mijn Volvo aan de verkoper explisiet gevraagd wat de onderhouds interval is van Volvo. Dat was 30.000km of 1 jr. (Ik had nl een VW en die had 30.000 of 2 jr). Nooit is gesproken over iets als een tussenbeurt of check oid bij 15.000 km.

Mijn verbazing is nog steeds groot, want er schijnt dan ook iets van een lampje te gaan branden, terwijl mijn service indicator op het dashboard nog nog gewoon zegt dat mijn auto een beurt nodig heeft over 9 maanden of iets van 16.000 km.

Maar als het nodig is? Dan vind ik het wel fijn dat die mijnheer van het 088 tel. nr. heeft meegedacht.

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 04.03.2015 - 07:38
door Msuidgeest
Hoe dan ook, als je het vervelend vindt moet je dat aan kunnen geven bij je dealer.

Ik zie mijn sales-contactpersoon bijna nooit. Meestal alleen bij de AH als ik boodschappen doe ...

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 04.03.2015 - 08:06
door Carlsson 900
De "verkoopadviseur" kent mij nog steeds niet en wandelt mij wanneer ik in de showroom eens een deur van een auto open zonder groet vrolijk voorbij.
Ach zo'n oude Volvo, en ook zo'n grijze eigenaar ......... need I say more ?!

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 04.03.2015 - 11:30
door Thom
Plannen Toekomst heet het meen ik...idd onderdeel van het 'Volvo Excellent Dealer programma', maar het is idd geen sinecure: met (waardevolle) klantdata dien je, zeker bij Volvo rijders, zeer omzichtig om te gaan.

Deze manier van werken is echter bittere noodzaak, al jaren loopt het absorptievermogen (dekkingsbijdrage) van de AS activiteiten in de hele branche bij merkdealers terug; achterover leunen is je eigen graf graven. De traditionele 'cashcow' (de werkplaatsactiviteiten) wordt magertjes, en in een verzadigde markt is het dan knokken om te overleven.

Bij Volvo gaat het nu al jaren relatief (erg) goed, maar dat kan zo omslaan en dan is het goed om alvast te anticiperen op magere jaren.

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 07.05.2015 - 09:11
door gold
Bij niham hebben ze dat middels automatisering opgelost.
Een website waarop je je auto's registreerd (voor de gein mijn 1800 er ook op gezet).
De site vraagt regelmatig je km stand en herinnert je voor APK en beurt.
Ze bellen overigens ook ;)

Tja.... Wat moet je er van zeggen.
Een herinnering vind ik niet slecht, maar ieder kwartaal of zo iets mijn km stand invullen doe ik niet (of schiet er in ieder geval bij in ;))

What reminds me.... De cabrio moet voor een beurt :)

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 07.05.2015 - 19:07
door ChrisMe
Ik kreeg vandaag dit mailtje naar aanleiding van mijn "nieuwe" auto :'(

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 08.05.2015 - 10:08
door Msuidgeest
@Chris, haal die print maar weer weg. Je privemail staat daar te lezen ...

Overigens ben ik gisteren gebeld door de O-dealer met de mededeling dat mijn zakelijke Vivaro 7 juni aan de beurt is voor APK. Die ga ik zeker terugbellen want ik moet vragen naar Diana :love: ...

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 08.05.2015 - 14:58
door lint
Dat klinkt spannend, misschien mag je samen met Diana de APK doen.

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 08.05.2015 - 21:15
door Msuidgeest
Afspraak is gemaakt voor 5 juni, ergens in de middag. Ik kan niet wachten ...

Re: Actieve benadering door dealers?

Geplaatst: 10.05.2015 - 07:35
door Walter
ChrisMe schreef: Ik kreeg vandaag dit mailtje naar aanleiding van mijn "nieuwe" auto :'(
Chris, dat bericht wordt ongeveer een half jaar na het leveren van een auto verstuurd, op basis van een getekende order. Ook als je een gebruikte Volvo koopt, is het voor jou een nieuwe auto. Als er iets niet klopt, ben ik benieuwd wat. Ben ook benieuwd naar het gevoel dat je krijgt bij het ontvangen van het bericht