Pagina 2 van 2
Re: c30 benzine maar welke?
Geplaatst: 07.02.2015 - 07:23
door jtb81
Ik verbruik gemiddeld 1 op 12. Nu met dit koude weer 1 op 11, in de zomermaanden schurk ik wel eens tegen de 1 op 13. Ik rij wel over het algemeen zeer anticiperend. Ga je gas geven dan is het 1 op 10.
Re: c30 benzine maar welke?
Geplaatst: 07.02.2015 - 11:39
door tomc30!!
ik vind het verbruik van 1op10 toch nog wel netjes voor een 5 cil
heb net een afspraak gemaakt voor volgende week zaterdag
dus ben benieuwd.
is toch een hele vooruitgang van een Suzuki alto naar een Volvo c30 2.4 haha
Re: c30 benzine maar welke?
Geplaatst: 10.02.2015 - 12:50
door Richo
mr_cox schreef:
De 2.4. = 5 cilinder + Volvo motor. Sterker als de 4 cil ford motor. + de 5 cilinders hebben " sport" onderstel.
Waarom niet de T5
je bedoeld de 2.0 Mazda motor en de 2.5 Ford/volvo motor?
De mazda motor zal hoogwaarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan de volvo motor, maar dat is op lange termijn (kijk ca. 2-4 ton in km). Maar de T5 of 2.4 zou zelf ook mijn volgende keuze zijn (heb nu de 2.0), heb hier toen voor gekozen omdat ik veel korte stukken rijd en dus niet de problemen wil opzoeken die een turbo heeft met TEVEEL korte stukjes.
verbruik van mijn C30 verschil na wat ik rijd, als ik veel autoweg rij zit ik rond de 1:15 als ik alles binnen door rij zit ik gewoon 1:11. De 2.4/T5 zal rond de 1:8 tot max 1:11 gaan rijden.
Re: c30 benzine maar welke?
Geplaatst: 10.02.2015 - 13:05
door assink
Richo schreef:
mr_cox schreef:
De 2.4. = 5 cilinder + Volvo motor. Sterker als de 4 cil ford motor. + de 5 cilinders hebben " sport" onderstel.
Waarom niet de T5
je bedoeld de 2.0 Mazda motor en de 2.5 Ford/volvo motor?
De mazda motor zal hoogwaarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan de volvo motor, maar dat is op lange termijn (kijk ca. 2-4 ton in km). Maar de T5 of 2.4 zou zelf ook mijn volgende keuze zijn (heb nu de 2.0), heb hier toen voor gekozen omdat ik veel korte stukken rijd en dus niet de problemen wil opzoeken die een turbo heeft met TEVEEL korte stukjes.
verbruik van mijn C30 verschil na wat ik rijd, als ik veel autoweg rij zit ik rond de 1:15 als ik alles binnen door rij zit ik gewoon 1:11. De 2.4/T5 zal rond de 1:8 tot max 1:11 gaan rijden.
Hoe kom je aan zulke cijfers met een 2.0?
Met zuinig rijden kom ik niet op een beter resultaat dan 1 op 12,5. En juist op de snelweg/autoweg zuipt ie des te harder vanwege de korte versnellingen. 3200 toeren bij 120.
Als ik het eerder geweten had, was ik waarschijnlijk ook voor een 2.4 gegaan..

Re: c30 benzine maar welke?
Geplaatst: 10.02.2015 - 13:35
door Walter
Richo schreef:
je bedoeld de 2.0 Mazda motor en de 2.5 Ford/volvo motor?
De mazda motor zal hoogwaarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan de volvo motor, maar dat is op lange termijn (kijk ca. 2-4 ton in km). Maar de T5 of 2.4 zou zelf ook mijn volgende keuze zijn (heb nu de 2.0), heb hier toen voor gekozen omdat ik veel korte stukken rijd en dus niet de problemen wil opzoeken die een turbo heeft met TEVEEL korte stukjes.
verbruik van mijn C30 verschil na wat ik rijd, als ik veel autoweg rij zit ik rond de 1:15 als ik alles binnen door rij zit ik gewoon 1:11. De 2.4/T5 zal rond de 1:8 tot max 1:11 gaan rijden.
Die 2.4 is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voor 25.645% zeker weten een echte Volvo motor die Ford ook in sommige modellen schroeft en waarvan de voorouder ook nog eens in een Renault Safrane gehangen heeft. Dan is het toch niet ineens een Renault motor? Dus haal de naam Ford maar weg bij je opmerking. Dat de 2.0 (die Ford ook gebruikt...) betrouwbaarder zou zijn, daar kun je nog een knap boompje over opzetten. Er zijn genoeg Volvo vijfpitters die pas starten bij 4 ton. Ik rij met mijn 1558kg zware V70 met 140pk 2.4 en automaat ondanks veel stadsverkeer gewoon 1:10.
Re: c30 benzine maar welke?
Geplaatst: 11.02.2015 - 11:10
door Richo
assink schreef:
Richo schreef:
mr_cox schreef:
De 2.4. = 5 cilinder + Volvo motor. Sterker als de 4 cil ford motor. + de 5 cilinders hebben " sport" onderstel.
Waarom niet de T5
je bedoeld de 2.0 Mazda motor en de 2.5 Ford/volvo motor?
De mazda motor zal hoogwaarschijnlijk betrouwbaarder zijn dan de volvo motor, maar dat is op lange termijn (kijk ca. 2-4 ton in km). Maar de T5 of 2.4 zou zelf ook mijn volgende keuze zijn (heb nu de 2.0), heb hier toen voor gekozen omdat ik veel korte stukken rijd en dus niet de problemen wil opzoeken die een turbo heeft met TEVEEL korte stukjes.
verbruik van mijn C30 verschil na wat ik rijd, als ik veel autoweg rij zit ik rond de 1:15 als ik alles binnen door rij zit ik gewoon 1:11. De 2.4/T5 zal rond de 1:8 tot max 1:11 gaan rijden.
Hoe kom je aan zulke cijfers met een 2.0?
Met zuinig rijden kom ik niet op een beter resultaat dan 1 op 12,5. En juist op de snelweg/autoweg zuipt ie des te harder vanwege de korte versnellingen. 3200 toeren bij 120.
Als ik het eerder geweten had, was ik waarschijnlijk ook voor een 2.4 gegaan..
De 2.4 verbruikt 2l per 100km meer, 25pk en iets van 50 nm. De enige reden dat ik toch wel eens die 2.4 of T5 zou willen is omdat het de 5 cilinder is niet voor dat extra vermogen wat mij per tank 6-8L brandstof kost (€10-€15) (de 2.0 was uiteindelijk de keuze zoals reeds hierboven vermeld en was de gouden middenweg tussen vermogen en verbruik tussen de 1.8 en 2.4)
Re: c30 benzine maar welke?
Geplaatst: 14.02.2015 - 20:54
door tomc30!!
Heb vanmiddag mijn handtekening gezet onder de koopovereenkomst het in een volvo c30 2,4 momenten geworden met originele bumper pakket ben er zeer blij mee
Re: c30 benzine maar welke?
Geplaatst: 14.02.2015 - 23:05
door Fabje
assink schreef:
Hoe kom je aan zulke cijfers met een 2.0?
Met zuinig rijden kom ik niet op een beter resultaat dan 1 op 12,5. En juist op de snelweg/autoweg zuipt ie des te harder vanwege de korte versnellingen. 3200 toeren bij 120.
Als ik het eerder geweten had, was ik waarschijnlijk ook voor een 2.4 gegaan..
Ik heb zelf ook een 2.0 en ik zit op 1 op 13/13.5 al rij ik dan wel 100 op de snelwegen, harder mag ik hier toch niet.
Persoonlijk vind ik het verbruik ook jammer al weet ik wel dat het mogelijk is om er een 6 bak in te plaatsen namelijk een MMT6, had Volvo meteen vanaf het begin moeten doen.
Re: c30 benzine maar welke?
Geplaatst: 14.02.2015 - 23:09
door Gerald de Groot
Van harte gefeliciteerd, goede keuze.
Re: c30 benzine maar welke?
Geplaatst: 14.02.2015 - 23:25
door lint
Dat klinkt als een goede aankoop, veel plezier met de C30.
Re: c30 benzine maar welke?
Geplaatst: 15.02.2015 - 10:46
door tomc30!!
dank jullie wel ben er ook erg blij mee
rijd fanatisch en schakelt lekker kort
alleen de condensor had wat steenslag maar voor de rest zat er helemaal geen beschadiging op
super trotste eigenaar dus van een c30 2.4 momentum