gedaan met de D6
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
De C350e heeft ook nog wel wat nadelen hoor...
De accu is lomp geplaatst. Gewoon in de kofferbak op de vloer.
Achter de Estate kan en mag geen trekhaak. Er staat simpelweg geen trekgewicht op het kenteken. Heeft te maken met de homologatie voor de 7% bijtelling.
Geen standkachel maar alleen elektrisch voor te verwarmen?
De accu is lomp geplaatst. Gewoon in de kofferbak op de vloer.
Achter de Estate kan en mag geen trekhaak. Er staat simpelweg geen trekgewicht op het kenteken. Heeft te maken met de homologatie voor de 7% bijtelling.
Geen standkachel maar alleen elektrisch voor te verwarmen?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Voordeel is wel dat iedereen wel achterin gaat zitten en graag betaalt voor de rit.
Laatst gewijzigd door Paul op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- R.Bijl
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 12:57
- Locatie: Bergambacht
- Contacteer:
nu wordt dit een benzine maar de Mercedes diesel is ook geen toppunt van raffinement heb ik me wel eens laten vertellen....Donker schreef:
Volvo moet aan het werk. Ik ben weg van mijn PIH maar laten we eerlijk zijn: motorblok en automaat zijn gebaseerd op oude technieken en qua raffinement liep het al niet voor.
ik vind het een mooie auto en zal ongetwijfeld goed verkopen maar het blijft een Mercedes met dito imago en dat zal niet voor iedere bedrijfstak wenselijk zijn.
met een Volvo is het verantwoord voorkomen zeg maar

Laatst gewijzigd door R.Bijl op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9298
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Haha mooie spreuk, maar dan ben ik wel aan de beurt met een Benz van 20 meters60magic schreef:En het blijft een Mercedes.
Hoe groter de benz, hoe dikker de pens.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Haal je dan die extra stroom uit de sleutel?Ik haal minimaal 50 km op een acculading. Dit is wel afhankelijk van de weersomstandigheden en mijn rechtervoet.
Want die had toch een slecht bereik als ik me goed herinner.

Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

- MacDeluxe
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 15.10.2014 - 12:56
- Locatie: Gelderland
Het was natuurlijk wachten tot andere merken met een waardige tegenstander van de V60 zouden komen.
De prijs zal zeker veel gaan doen, maar ook voor mij geldt: Liever een ster in mijn voorruit, dan op mijn motorkap.
De prijs zal zeker veel gaan doen, maar ook voor mij geldt: Liever een ster in mijn voorruit, dan op mijn motorkap.
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Ik hoor een hoop negativiteit over mercedes hier op dit topic. Kan uit ervaring zeggen ( heb er drie gehad waarvan nog twee in mijn bezit ) Volvo rijdt echt goed hoor maar op motor, automaat en comfort legt Volvo het echt af. Wat wel in het voordeel pleit voor de D6 is dat deze full loaded is met de gadgets.
Maar als deze C klasse er ook in 2013 was geweest had ik zeker voor de C klasse gekozen.
En voor de veelrijders, dan bouw je er toch een gas installatie in.
Maar als deze C klasse er ook in 2013 was geweest had ik zeker voor de C klasse gekozen.
En voor de veelrijders, dan bouw je er toch een gas installatie in.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
een plug in hybride op LPG dat is grappig, kan er echt niets meer in de kofferbak. Eind dit jaar is het PIH spektakel gewoon over en zo'n vier naar na nu zijn er nauwelijks PIH's meer in NL is mijn inschatting jammer maar helaas maar het gevolg van het NL zwabberbeleid
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik heb een vriend aangeraden om naar de Mercedes C 350e Estate te kijken. Trekgewicht is voor hem geen issue en hij rijdt minder verre afstanden dan ik. Als de BMW X5 Edrive in 2013 beschikbaar was geweest, dan had die zeker op mijn shortlist gestaan.jp-v60 schreef: Ik hoor een hoop negativiteit over mercedes hier op dit topic. Kan uit ervaring zeggen ( heb er drie gehad waarvan nog twee in mijn bezit ) Volvo rijdt echt goed hoor maar op motor, automaat en comfort legt Volvo het echt af. Wat wel in het voordeel pleit voor de D6 is dat deze full loaded is met de gadgets.
Maar als deze C klasse er ook in 2013 was geweest had ik zeker voor de C klasse gekozen.
En voor de veelrijders, dan bouw je er toch een gas installatie in.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Die 15% bijtelling vanaf 2016 is ook de doodsteek. Maar als NL de CO2 doelstellingen niet haalt, passen ze dat misschien weer aan.NielsPHEV schreef: een plug in hybride op LPG dat is grappig, kan er echt niets meer in de kofferbak. Eind dit jaar is het PIH spektakel gewoon over en zo'n vier naar na nu zijn er nauwelijks PIH's meer in NL is mijn inschatting jammer maar helaas maar het gevolg van het NL zwabberbeleid
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Maar goed ook. Want het trekgewicht van de Estate is 0 kg. Geen trekhaak toegestaan.RoaldH schreef: ...Trekgewicht is voor hem geen issue ...
Overigens ga ik zelf wel naar de C350e Estate kijken. Doe ik de V60 PIH weer weg en geniet nog eens 5 jaar 7% bijtelling.
Maar alleen als de C350e in de praktijk over langere afstanden nog wat een fatsoenlijk verbruik heeft. 8l/100km of meer met een tankje van 50 liter is voor mij onbruikbaar.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Dan kan je jezelf de trip naar de dealer volgens mij besparen die auto haalt echt geen 1 : 12,5 op grotere afstanden, het is een hele zware benzine wagen met automaat en een hoop luxe op spritmonitor zitten nagenieg alle c klasses op benzine ook boven dat verbruik daarbij komt ie op de batterijtjes duidelijk minder ver dan de V60jvov60 schreef:Maar goed ook. Want het trekgewicht van de Estate is 0 kg. Geen trekhaak toegestaan.RoaldH schreef: ...Trekgewicht is voor hem geen issue ...
Overigens ga ik zelf wel naar de C350e Estate kijken. Doe ik de V60 PIH weer weg en geniet nog eens 5 jaar 7% bijtelling.
Maar alleen als de C350e in de praktijk over langere afstanden nog wat een fatsoenlijk verbruik heeft. 8l/100km of meer met een tankje van 50 liter is voor mij onbruikbaar.
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Op werkelijkverbruik.nl rijdt de Mercedes C 7,28l /100km = 1 op 13, 1 op 14dus in de praktijk zal de accu na 25km leeg zijn, in de praktijk komt de v60 ook niet verder dan 35-40km. daarbij rij je met de diesel toch nog 1 op 16/17 en zal de c daar waarschijnlijk 1 op 10/11 halen...
Het scheelt allemaal niet zoveel.
En bij 10.000 euro prijsverschil moet je heel wat kilometers rijden om dat prijsverschil in brandstof op te stoken.
Bottomline.
Wat maakt het allemaal uit. We rijden voor het belastingverhaal in een PIH en als je zo'n ding eenmaal hebt, wordt het ook nog leuk om te proberen er een gunsig verbruik mee te halen.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 30.01.2015 - 19:48
Ik heb heb enkele maanden geleden een proefrijden de nieuwe C220 diesel gemaakt en daarvoor in de V60 hybrid.
De Volvo reed echt beter.
Nu de C estate hybrid een benzine is er geen caravan van 1500kg achter kan en ook de accu acceradius kleiner is dan de V60 was de keuze voor mij met 40.000 km per jaar niet moeilijk.
in de lease waren de indicaties zelfs zo dat de V60 ondanks zijn hogere aanschafprijs goedkoper was.
De Volvo reed echt beter.
Nu de C estate hybrid een benzine is er geen caravan van 1500kg achter kan en ook de accu acceradius kleiner is dan de V60 was de keuze voor mij met 40.000 km per jaar niet moeilijk.
in de lease waren de indicaties zelfs zo dat de V60 ondanks zijn hogere aanschafprijs goedkoper was.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 05.01.2014 - 21:12
De Mercedes mag gewoon 1.600 kg trekken hoor. Estate en Limousine.jvov60 schreef:Maar goed ook. Want het trekgewicht van de Estate is 0 kg. Geen trekhaak toegestaan.RoaldH schreef: ...Trekgewicht is voor hem geen issue ...
Overigens ga ik zelf wel naar de C350e Estate kijken. Doe ik de V60 PIH weer weg en geniet nog eens 5 jaar 7% bijtelling.
Maar alleen als de C350e in de praktijk over langere afstanden nog wat een fatsoenlijk verbruik heeft. 8l/100km of meer met een tankje van 50 liter is voor mij onbruikbaar.
Verder lekker negatieve reacties hier over een vreemd merk.
Maar qua imago inderdaad: met een Volvo kom je goed voor en doe je het in geen enkele kring verkeerd.
rsnhakan schreef: Ik haal minimaal 50 km op een acculading. Dit is wel afhankelijk van de weersomstandigheden en mijn rechtervoet.
Gemiddeld 70 km/h rijden en rustig optrekken: 55 km op alleen elektra is te doen (in de zomer, airco uit).
[...] in de zomer, airco uit [...] dat is misschien wel goed voor je gemiddeld verbruik, ........máár de keerzijde ..... het lijkt me minder voor de airco

- R.Bijl
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 12:57
- Locatie: Bergambacht
- Contacteer:
klopt, maar met trekhaak komt hij in de 14% regeling.Donker schreef:De Mercedes mag gewoon 1.600 kg trekken hoor. Estate en Limousine.jvov60 schreef:Maar goed ook. Want het trekgewicht van de Estate is 0 kg. Geen trekhaak toegestaan.RoaldH schreef: ...Trekgewicht is voor hem geen issue ...
Overigens ga ik zelf wel naar de C350e Estate kijken. Doe ik de V60 PIH weer weg en geniet nog eens 5 jaar 7% bijtelling.
Maar alleen als de C350e in de praktijk over langere afstanden nog wat een fatsoenlijk verbruik heeft. 8l/100km of meer met een tankje van 50 liter is voor mij onbruikbaar.
Verder lekker negatieve reacties hier over een vreemd merk.
Maar qua imago inderdaad: met een Volvo kom je goed voor en doe je het in geen enkele kring verkeerd.
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29482
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het lijkt mij in de zomer ook behoorlijk warm worden in de auto met de airco uit.Carlsson 900 schreef:rsnhakan schreef: Ik haal minimaal 50 km op een acculading. Dit is wel afhankelijk van de weersomstandigheden en mijn rechtervoet.
Gemiddeld 70 km/h rijden en rustig optrekken: 55 km op alleen elektra is te doen (in de zomer, airco uit).
[...] in de zomer, airco uit [...] dat is misschien wel goed voor je gemiddeld verbruik, ........máár de keerzijde ..... het lijkt me minder voor de airco![]()
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976