Pagina 2 van 4

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 14:53
door lint
Dat is helemaal waar.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 15:25
door jvov60
De C350e heeft ook nog wel wat nadelen hoor...
De accu is lomp geplaatst. Gewoon in de kofferbak op de vloer.
Achter de Estate kan en mag geen trekhaak. Er staat simpelweg geen trekgewicht op het kenteken. Heeft te maken met de homologatie voor de 7% bijtelling.
Geen standkachel maar alleen elektrisch voor te verwarmen?

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 15:58
door s60magic
En het blijft een Mercedes.
Hoe groter de benz, hoe dikker de pens.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 16:13
door Paul
Voordeel is wel dat iedereen wel achterin gaat zitten en graag betaalt voor de rit.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 16:22
door R.Bijl
Donker schreef:
Volvo moet aan het werk. Ik ben weg van mijn PIH maar laten we eerlijk zijn: motorblok en automaat zijn gebaseerd op oude technieken en qua raffinement liep het al niet voor.
nu wordt dit een benzine maar de Mercedes diesel is ook geen toppunt van raffinement heb ik me wel eens laten vertellen....

ik vind het een mooie auto en zal ongetwijfeld goed verkopen maar het blijft een Mercedes met dito imago en dat zal niet voor iedere bedrijfstak wenselijk zijn.

met een Volvo is het verantwoord voorkomen zeg maar :-)

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 16:27
door JeroenSpock
s60magic schreef:En het blijft een Mercedes.
Hoe groter de benz, hoe dikker de pens.
Haha mooie spreuk, maar dan ben ik wel aan de beurt met een Benz van 20 meter

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 16:53
door Tukker999
Ik haal minimaal 50 km op een acculading. Dit is wel afhankelijk van de weersomstandigheden en mijn rechtervoet.
Haal je dan die extra stroom uit de sleutel?
Want die had toch een slecht bereik als ik me goed herinner. 8-)

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 19:38
door MacDeluxe
Het was natuurlijk wachten tot andere merken met een waardige tegenstander van de V60 zouden komen.
De prijs zal zeker veel gaan doen, maar ook voor mij geldt: Liever een ster in mijn voorruit, dan op mijn motorkap.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 20:14
door jp-v60
Ik hoor een hoop negativiteit over mercedes hier op dit topic. Kan uit ervaring zeggen ( heb er drie gehad waarvan nog twee in mijn bezit ) Volvo rijdt echt goed hoor maar op motor, automaat en comfort legt Volvo het echt af. Wat wel in het voordeel pleit voor de D6 is dat deze full loaded is met de gadgets.
Maar als deze C klasse er ook in 2013 was geweest had ik zeker voor de C klasse gekozen.
En voor de veelrijders, dan bouw je er toch een gas installatie in.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 20:19
door NielsPHEV
een plug in hybride op LPG dat is grappig, kan er echt niets meer in de kofferbak. Eind dit jaar is het PIH spektakel gewoon over en zo'n vier naar na nu zijn er nauwelijks PIH's meer in NL is mijn inschatting jammer maar helaas maar het gevolg van het NL zwabberbeleid

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 20:24
door RoaldH
jp-v60 schreef: Ik hoor een hoop negativiteit over mercedes hier op dit topic. Kan uit ervaring zeggen ( heb er drie gehad waarvan nog twee in mijn bezit ) Volvo rijdt echt goed hoor maar op motor, automaat en comfort legt Volvo het echt af. Wat wel in het voordeel pleit voor de D6 is dat deze full loaded is met de gadgets.
Maar als deze C klasse er ook in 2013 was geweest had ik zeker voor de C klasse gekozen.
En voor de veelrijders, dan bouw je er toch een gas installatie in.
Ik heb een vriend aangeraden om naar de Mercedes C 350e Estate te kijken. Trekgewicht is voor hem geen issue en hij rijdt minder verre afstanden dan ik. Als de BMW X5 Edrive in 2013 beschikbaar was geweest, dan had die zeker op mijn shortlist gestaan.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 20:26
door RoaldH
NielsPHEV schreef: een plug in hybride op LPG dat is grappig, kan er echt niets meer in de kofferbak. Eind dit jaar is het PIH spektakel gewoon over en zo'n vier naar na nu zijn er nauwelijks PIH's meer in NL is mijn inschatting jammer maar helaas maar het gevolg van het NL zwabberbeleid
Die 15% bijtelling vanaf 2016 is ook de doodsteek. Maar als NL de CO2 doelstellingen niet haalt, passen ze dat misschien weer aan.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 20:43
door jvov60
RoaldH schreef: ...Trekgewicht is voor hem geen issue ...
Maar goed ook. Want het trekgewicht van de Estate is 0 kg. Geen trekhaak toegestaan.

Overigens ga ik zelf wel naar de C350e Estate kijken. Doe ik de V60 PIH weer weg en geniet nog eens 5 jaar 7% bijtelling.
Maar alleen als de C350e in de praktijk over langere afstanden nog wat een fatsoenlijk verbruik heeft. 8l/100km of meer met een tankje van 50 liter is voor mij onbruikbaar.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 20:54
door NielsPHEV
jvov60 schreef:
RoaldH schreef: ...Trekgewicht is voor hem geen issue ...
Maar goed ook. Want het trekgewicht van de Estate is 0 kg. Geen trekhaak toegestaan.

Overigens ga ik zelf wel naar de C350e Estate kijken. Doe ik de V60 PIH weer weg en geniet nog eens 5 jaar 7% bijtelling.
Maar alleen als de C350e in de praktijk over langere afstanden nog wat een fatsoenlijk verbruik heeft. 8l/100km of meer met een tankje van 50 liter is voor mij onbruikbaar.
Dan kan je jezelf de trip naar de dealer volgens mij besparen die auto haalt echt geen 1 : 12,5 op grotere afstanden, het is een hele zware benzine wagen met automaat en een hoop luxe op spritmonitor zitten nagenieg alle c klasses op benzine ook boven dat verbruik daarbij komt ie op de batterijtjes duidelijk minder ver dan de V60

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 20:55
door Tukker999
dus in de praktijk zal de accu na 25km leeg zijn, in de praktijk komt de v60 ook niet verder dan 35-40km. daarbij rij je met de diesel toch nog 1 op 16/17 en zal de c daar waarschijnlijk 1 op 10/11 halen...
Op werkelijkverbruik.nl rijdt de Mercedes C 7,28l /100km = 1 op 13, 1 op 14
Het scheelt allemaal niet zoveel.
En bij 10.000 euro prijsverschil moet je heel wat kilometers rijden om dat prijsverschil in brandstof op te stoken.

Bottomline.
Wat maakt het allemaal uit. We rijden voor het belastingverhaal in een PIH en als je zo'n ding eenmaal hebt, wordt het ook nog leuk om te proberen er een gunsig verbruik mee te halen.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 04.02.2015 - 21:28
door zender
Ik heb heb enkele maanden geleden een proefrijden de nieuwe C220 diesel gemaakt en daarvoor in de V60 hybrid.
De Volvo reed echt beter.
Nu de C estate hybrid een benzine is er geen caravan van 1500kg achter kan en ook de accu acceradius kleiner is dan de V60 was de keuze voor mij met 40.000 km per jaar niet moeilijk.
in de lease waren de indicaties zelfs zo dat de V60 ondanks zijn hogere aanschafprijs goedkoper was.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 05.02.2015 - 09:32
door Donker
jvov60 schreef:
RoaldH schreef: ...Trekgewicht is voor hem geen issue ...
Maar goed ook. Want het trekgewicht van de Estate is 0 kg. Geen trekhaak toegestaan.

Overigens ga ik zelf wel naar de C350e Estate kijken. Doe ik de V60 PIH weer weg en geniet nog eens 5 jaar 7% bijtelling.
Maar alleen als de C350e in de praktijk over langere afstanden nog wat een fatsoenlijk verbruik heeft. 8l/100km of meer met een tankje van 50 liter is voor mij onbruikbaar.
De Mercedes mag gewoon 1.600 kg trekken hoor. Estate en Limousine.

Verder lekker negatieve reacties hier over een vreemd merk.

Maar qua imago inderdaad: met een Volvo kom je goed voor en doe je het in geen enkele kring verkeerd.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 05.02.2015 - 09:49
door Carlsson 900
rsnhakan schreef: Ik haal minimaal 50 km op een acculading. Dit is wel afhankelijk van de weersomstandigheden en mijn rechtervoet.

Gemiddeld 70 km/h rijden en rustig optrekken: 55 km op alleen elektra is te doen (in de zomer, airco uit).


[...] in de zomer, airco uit [...] dat is misschien wel goed voor je gemiddeld verbruik, ........máár de keerzijde ..... het lijkt me minder voor de airco :devil:

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 05.02.2015 - 09:53
door R.Bijl
Donker schreef:
jvov60 schreef:
RoaldH schreef: ...Trekgewicht is voor hem geen issue ...
Maar goed ook. Want het trekgewicht van de Estate is 0 kg. Geen trekhaak toegestaan.

Overigens ga ik zelf wel naar de C350e Estate kijken. Doe ik de V60 PIH weer weg en geniet nog eens 5 jaar 7% bijtelling.
Maar alleen als de C350e in de praktijk over langere afstanden nog wat een fatsoenlijk verbruik heeft. 8l/100km of meer met een tankje van 50 liter is voor mij onbruikbaar.
De Mercedes mag gewoon 1.600 kg trekken hoor. Estate en Limousine.

Verder lekker negatieve reacties hier over een vreemd merk.

Maar qua imago inderdaad: met een Volvo kom je goed voor en doe je het in geen enkele kring verkeerd.
klopt, maar met trekhaak komt hij in de 14% regeling.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 05.02.2015 - 09:58
door lint
Carlsson 900 schreef:
rsnhakan schreef: Ik haal minimaal 50 km op een acculading. Dit is wel afhankelijk van de weersomstandigheden en mijn rechtervoet.

Gemiddeld 70 km/h rijden en rustig optrekken: 55 km op alleen elektra is te doen (in de zomer, airco uit).


[...] in de zomer, airco uit [...] dat is misschien wel goed voor je gemiddeld verbruik, ........máár de keerzijde ..... het lijkt me minder voor de airco :devil:
Het lijkt mij in de zomer ook behoorlijk warm worden in de auto met de airco uit.