Re: gedaan met de D6
Geplaatst: 04.02.2015 - 14:53
Dat is helemaal waar.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
nu wordt dit een benzine maar de Mercedes diesel is ook geen toppunt van raffinement heb ik me wel eens laten vertellen....Donker schreef:
Volvo moet aan het werk. Ik ben weg van mijn PIH maar laten we eerlijk zijn: motorblok en automaat zijn gebaseerd op oude technieken en qua raffinement liep het al niet voor.
Haha mooie spreuk, maar dan ben ik wel aan de beurt met een Benz van 20 meters60magic schreef:En het blijft een Mercedes.
Hoe groter de benz, hoe dikker de pens.
Haal je dan die extra stroom uit de sleutel?Ik haal minimaal 50 km op een acculading. Dit is wel afhankelijk van de weersomstandigheden en mijn rechtervoet.
Ik heb een vriend aangeraden om naar de Mercedes C 350e Estate te kijken. Trekgewicht is voor hem geen issue en hij rijdt minder verre afstanden dan ik. Als de BMW X5 Edrive in 2013 beschikbaar was geweest, dan had die zeker op mijn shortlist gestaan.jp-v60 schreef: Ik hoor een hoop negativiteit over mercedes hier op dit topic. Kan uit ervaring zeggen ( heb er drie gehad waarvan nog twee in mijn bezit ) Volvo rijdt echt goed hoor maar op motor, automaat en comfort legt Volvo het echt af. Wat wel in het voordeel pleit voor de D6 is dat deze full loaded is met de gadgets.
Maar als deze C klasse er ook in 2013 was geweest had ik zeker voor de C klasse gekozen.
En voor de veelrijders, dan bouw je er toch een gas installatie in.
Die 15% bijtelling vanaf 2016 is ook de doodsteek. Maar als NL de CO2 doelstellingen niet haalt, passen ze dat misschien weer aan.NielsPHEV schreef: een plug in hybride op LPG dat is grappig, kan er echt niets meer in de kofferbak. Eind dit jaar is het PIH spektakel gewoon over en zo'n vier naar na nu zijn er nauwelijks PIH's meer in NL is mijn inschatting jammer maar helaas maar het gevolg van het NL zwabberbeleid
Maar goed ook. Want het trekgewicht van de Estate is 0 kg. Geen trekhaak toegestaan.RoaldH schreef: ...Trekgewicht is voor hem geen issue ...
Dan kan je jezelf de trip naar de dealer volgens mij besparen die auto haalt echt geen 1 : 12,5 op grotere afstanden, het is een hele zware benzine wagen met automaat en een hoop luxe op spritmonitor zitten nagenieg alle c klasses op benzine ook boven dat verbruik daarbij komt ie op de batterijtjes duidelijk minder ver dan de V60jvov60 schreef:Maar goed ook. Want het trekgewicht van de Estate is 0 kg. Geen trekhaak toegestaan.RoaldH schreef: ...Trekgewicht is voor hem geen issue ...
Overigens ga ik zelf wel naar de C350e Estate kijken. Doe ik de V60 PIH weer weg en geniet nog eens 5 jaar 7% bijtelling.
Maar alleen als de C350e in de praktijk over langere afstanden nog wat een fatsoenlijk verbruik heeft. 8l/100km of meer met een tankje van 50 liter is voor mij onbruikbaar.
Op werkelijkverbruik.nl rijdt de Mercedes C 7,28l /100km = 1 op 13, 1 op 14dus in de praktijk zal de accu na 25km leeg zijn, in de praktijk komt de v60 ook niet verder dan 35-40km. daarbij rij je met de diesel toch nog 1 op 16/17 en zal de c daar waarschijnlijk 1 op 10/11 halen...
De Mercedes mag gewoon 1.600 kg trekken hoor. Estate en Limousine.jvov60 schreef:Maar goed ook. Want het trekgewicht van de Estate is 0 kg. Geen trekhaak toegestaan.RoaldH schreef: ...Trekgewicht is voor hem geen issue ...
Overigens ga ik zelf wel naar de C350e Estate kijken. Doe ik de V60 PIH weer weg en geniet nog eens 5 jaar 7% bijtelling.
Maar alleen als de C350e in de praktijk over langere afstanden nog wat een fatsoenlijk verbruik heeft. 8l/100km of meer met een tankje van 50 liter is voor mij onbruikbaar.
rsnhakan schreef: Ik haal minimaal 50 km op een acculading. Dit is wel afhankelijk van de weersomstandigheden en mijn rechtervoet.
Gemiddeld 70 km/h rijden en rustig optrekken: 55 km op alleen elektra is te doen (in de zomer, airco uit).
klopt, maar met trekhaak komt hij in de 14% regeling.Donker schreef:De Mercedes mag gewoon 1.600 kg trekken hoor. Estate en Limousine.jvov60 schreef:Maar goed ook. Want het trekgewicht van de Estate is 0 kg. Geen trekhaak toegestaan.RoaldH schreef: ...Trekgewicht is voor hem geen issue ...
Overigens ga ik zelf wel naar de C350e Estate kijken. Doe ik de V60 PIH weer weg en geniet nog eens 5 jaar 7% bijtelling.
Maar alleen als de C350e in de praktijk over langere afstanden nog wat een fatsoenlijk verbruik heeft. 8l/100km of meer met een tankje van 50 liter is voor mij onbruikbaar.
Verder lekker negatieve reacties hier over een vreemd merk.
Maar qua imago inderdaad: met een Volvo kom je goed voor en doe je het in geen enkele kring verkeerd.
Het lijkt mij in de zomer ook behoorlijk warm worden in de auto met de airco uit.Carlsson 900 schreef:rsnhakan schreef: Ik haal minimaal 50 km op een acculading. Dit is wel afhankelijk van de weersomstandigheden en mijn rechtervoet.
Gemiddeld 70 km/h rijden en rustig optrekken: 55 km op alleen elektra is te doen (in de zomer, airco uit).
[...] in de zomer, airco uit [...] dat is misschien wel goed voor je gemiddeld verbruik, ........máár de keerzijde ..... het lijkt me minder voor de airco![]()