Ik kwam laats ergens een programma tegen maar deze moest connectie maken met internet om de taal op te halen. Zijn er ook software pakketen wat offline over deze data beschikken?fredhead schreef: Nee, de taal is echt een softwarepakket(je)
OBD lezers: iCarsoft i906 en andere merken
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 08.07.2015 - 18:01
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ik heb ook een i906 aangeschaft, onder andere om een SRS-airbag storing te wissen. Ik kan de storing wel zien, maar ik krijg hem niet gewist. Heeft iemand dit ook wel eens gehad of doe ik iets verkeerd? Op deze manier heb ik natuurlijk niets aan deze scanner…
S60 D5 2002, 842.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Storingsmeldingen zijn prima te wissen met de i906. Volg de aanwijzingen op het scherm. Alleen wanneer de storingsoorzaak niet is opgeheven, keert de storingsmelding direct weer terug. Storingsmelding verwijderen is niet hetzelfde als repareren.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Klopt daar heb je natuurlijk gelijk in.
Komt het bij andere gebruikers ook voor dat de scanner aangeeft dat hij geen contact kan maken met het voertuig? En dat het een volgende keer wel lukt?
Komt het bij andere gebruikers ook voor dat de scanner aangeeft dat hij geen contact kan maken met het voertuig? En dat het een volgende keer wel lukt?
S60 D5 2002, 842.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
@musicus:
Welke foutcode geeft de scanner aan? Als het de S60 betreft zou het best wel eens je DIM kunnen zijn. De SRS melding komt dan direct weer terug na reset.
Scanner zou wel herkent moeten worden, staat het contact in de juiste positie?
Welke foutcode geeft de scanner aan? Als het de S60 betreft zou het best wel eens je DIM kunnen zijn. De SRS melding komt dan direct weer terug na reset.
Scanner zou wel herkent moeten worden, staat het contact in de juiste positie?
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Wat betreft de airbag storing, dat was idd het DIM en is inmiddels weer gerepareerd. Ik zeg weer, want ik ben al eens eerder aan de beurt geweest. Gelukkig krijg je bij ETS levenslange garantie. Prima service.
Ik had het contact op stand 2, maar dan kreeg ik geen contact. Met lopende motor wel, maar ook niet iedere keer! Ik heb de scanner terug gestuurd en heb inmiddels mijn geld retour. Binnenkort maar eens verder kijken.
Ik had het contact op stand 2, maar dan kreeg ik geen contact. Met lopende motor wel, maar ook niet iedere keer! Ik heb de scanner terug gestuurd en heb inmiddels mijn geld retour. Binnenkort maar eens verder kijken.
S60 D5 2002, 842.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- vankol
- 4th Gear member
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26
Zoek eigenlijk meer eentje die je zo in de auto kan leggen, om onderweg te kunnen uitlezen.
Zoals de Autophix OM580.
Maar kan nergens vinden of de modellen na 2010 erop werken, met name diesel.
Zoals de Autophix OM580.
Maar kan nergens vinden of de modellen na 2010 erop werken, met name diesel.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik heb op langere stukken eigenlijk altijd laptop icm Vida en Dice bij me, werkt prima alleen het is wat groter dan een simpel uitlees apparaatvankol schreef: Zoek eigenlijk meer eentje die je zo in de auto kan leggen, om onderweg te kunnen uitlezen.
Zoals de Autophix OM580.
Maar kan nergens vinden of de modellen na 2010 erop werken, met name diesel.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Deze volvo scanner heeft een kennis van mij, super goed ding, waarmee je meer kan dan alleen uitlezen. Ik zag hem laatst ook bij de lokale volvo dealer liggen, die gebruiken hem als de vida kasten bezet zijn. Ook stuurhoek reset, TPM, remklauwen etc etc.
http://www.diagnoseapparatuur.nl/Saab-O ... soft-VOLII
Deze heb ik in de auto liggen, als je testen voor de aanschaf ben je van harte welkom:
https://www.obd-partner.nl/2-in-1-unive ... uter-es610
Overigens is die autophix elders voordeliger te krijgen, even goed op google zoeken
http://www.diagnoseapparatuur.nl/Saab-O ... soft-VOLII
Deze heb ik in de auto liggen, als je testen voor de aanschaf ben je van harte welkom:
https://www.obd-partner.nl/2-in-1-unive ... uter-es610
Overigens is die autophix elders voordeliger te krijgen, even goed op google zoeken
Laatst gewijzigd door BlackSpider op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43
Ik was op zoek naar een scanner die naast de V70 ook onze Clio kan uitlezen en kwam deze tegen:
http://www.icarsoft.eu/Webwinkel-Produc ... -PLUS.html
Heeft iemand ervaringen met dit apparaat?
Groet,
Jeroen.
http://www.icarsoft.eu/Webwinkel-Produc ... -PLUS.html
Heeft iemand ervaringen met dit apparaat?
Groet,
Jeroen.
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Nog maar weer eens even de loftrompet afsteken voor de icarsoft i906 waarmee ik dit topic ooit ben gestart.
Na twee jaar geen van beide Volvos te hebben kunnen gebruiken (autos staan in Frankrijk en wij zaten in LA) konden we eindelijk in juli weer komen. Helaas hadden beide auto's een probleem: de S80 een waarschuwingslamp 'anti-slip systeem vereist reparatie' en de C70 een 'check engine light'.
Code lezer: S80 'remsysteemdruksensor 1 kapot' en C70 'nokkenasversteller signaalwaarde verkeerd'. Sensor en versteller besteld bij Skandix in Duitsland, gemonteerd en voila, opgelost. Codes gewist en niet meer teruggekomen. Voor de nokkenasversteller kon ik aan de hand van de waarden die de scanner doorgaf met lopende motor inderdaad zien dat ze continu enorm fluctueerden; met de nieuwe versteller waren de waarden stabiel.
Deze scanner heeft me nu al een aantal keren flink uit de brand geholpen, met beide autos.
Na twee jaar geen van beide Volvos te hebben kunnen gebruiken (autos staan in Frankrijk en wij zaten in LA) konden we eindelijk in juli weer komen. Helaas hadden beide auto's een probleem: de S80 een waarschuwingslamp 'anti-slip systeem vereist reparatie' en de C70 een 'check engine light'.
Code lezer: S80 'remsysteemdruksensor 1 kapot' en C70 'nokkenasversteller signaalwaarde verkeerd'. Sensor en versteller besteld bij Skandix in Duitsland, gemonteerd en voila, opgelost. Codes gewist en niet meer teruggekomen. Voor de nokkenasversteller kon ik aan de hand van de waarden die de scanner doorgaf met lopende motor inderdaad zien dat ze continu enorm fluctueerden; met de nieuwe versteller waren de waarden stabiel.
Deze scanner heeft me nu al een aantal keren flink uit de brand geholpen, met beide autos.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
2024 update: gisteren bij het starten verscheen voor de eerste keer in de 14 jaar dat we hem hebben in de S80 een 'check engine light'. Tijdens de 35 km rit naar huis gepiekerd over wat het zou kunnen zijn: vele sensors, gasklephuis etc. Ook interessant was dat ik met de auto inmiddels een paar keer een kapotte ontstekingsbobine heb gehad waardoor de motor wel slecht liep maar het waarschuwingslampje niet aan kwam. Steeds opgelost in no time door codes uit te lezen die precies aangaven om welke cylinder het ging. En toen we hem kochten, in 2010, hield de auto bij flink optrekken (het is een T6 dubbele turbo) bijv om op snelweg in te voegen, duidelijk in, beetje stotteren bij hogere toeren. Dat bleek de turbodrukregelaar te zijn, die ik toen heb vervangen met een IPD 'Heavy Duty' exemplaar. Maar ook toen geen check engine light.
Thuisgekomen de icarsoft aangekoppeld en er was 1 code in het motormanagementsysteem: de turbodrukregelaar. En jawel, een van de twee draadjes was losgegaan. Beide draadjes opnieuw gesoldeerd, code gewist en 'problem solved'.
Ik heb inmiddels voor onze dagelijkse auto in Californie (2013 Mercedes GLK250 turbodiesel) een semi-professionele scanner aangeschaft, een Topdon Phoenix Lite, en daarmee kan je zo'n beetje alles watde dealer kan, t/m programmeren van nieuwe chipsleutels.
Wat een rit naar de garage (en $$$) of wie weet hoeveel uren diagnose had kunnen zijn was in 15 minuten met een soldeerbout opgelost.
Vaak lees of hoor je: "Aan moderne autos valt door de hobbyist niet meer te sleutelen, alles is computers" maar het tegendeel is waar.
Thuisgekomen de icarsoft aangekoppeld en er was 1 code in het motormanagementsysteem: de turbodrukregelaar. En jawel, een van de twee draadjes was losgegaan. Beide draadjes opnieuw gesoldeerd, code gewist en 'problem solved'.
Ik heb inmiddels voor onze dagelijkse auto in Californie (2013 Mercedes GLK250 turbodiesel) een semi-professionele scanner aangeschaft, een Topdon Phoenix Lite, en daarmee kan je zo'n beetje alles watde dealer kan, t/m programmeren van nieuwe chipsleutels.
Wat een rit naar de garage (en $$$) of wie weet hoeveel uren diagnose had kunnen zijn was in 15 minuten met een soldeerbout opgelost.
Vaak lees of hoor je: "Aan moderne autos valt door de hobbyist niet meer te sleutelen, alles is computers" maar het tegendeel is waar.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5