Pagina 2 van 2

Re: V40 MY16

Geplaatst: 16.02.2015 - 14:58
door Paul
Ik denk dat die 3cylinder ook wel keer komt!

Re: V40 MY16

Geplaatst: 16.02.2015 - 15:40
door D2
Volvo is inderdaad bezig een driecilinder te ontwikkelen, maar dat betreft een benzinemotor.

http://www.autoweek.nl/nieuws/31097/vol ... nzinemotor

Re: V40 MY16

Geplaatst: 16.02.2015 - 17:06
door OGA244
Walter schreef: Misschien Belgische markt. Maar voor Nederland is het echt D2 2.0 vierpitter VEA. Zit best kort op de bron ;)
je ligt in de bron, so to speak

Re: V40 MY16

Geplaatst: 16.02.2015 - 19:27
door Hans oet Twent
Alle grotere auto's gaan na 01-2016 naar de 25% toe......

Re: V40 MY16

Geplaatst: 16.02.2015 - 21:42
door OGA244
dat geeft dan weer rust in autoland

Re: V40 MY16

Geplaatst: 17.02.2015 - 07:33
door D2
Hans oet Twent schreef: Alle grotere auto's gaan na 01-2016 naar de 25% toe......
Dat is onspecifiek en kort door de bocht. Het meest recente voorstel ziet er als volgt uit:
0 g CO2/km: 4 procent en wegenbelastingvrij
1-50 g CO2/km: 15 procent en 50% wegenbelastingvrij
51-106 g CO2/km: 21 procent
> 106 g CO2/km: 25 procent

Ik ben het er aboluut niet mee eens dat dit 'rust geeft in autoland', want plug-ins en EV's worden op deze manier nog steeds onevenredig gesubsidieerd. En het bovenstaande geldt bovendien alleen voor 2016. Maar goed, dit is off-topic.

Re: V40 MY16

Geplaatst: 18.03.2015 - 20:02
door avdorst
...de D2 1.6 was geen Ford motor, maar komt van Peugeot.....

Re: V40 MY16

Geplaatst: 18.03.2015 - 23:03
door Poolrev
Nee, de 1.6 (D2) komt niet alleen van Peugeot, maar is ontwikkeld in een samenwerking tussen Ford, PSA en MINI. Je vind het blok dan ook terug in diverse auto's ;-).