Re: Wel leuk zo'n Polestar
Geplaatst: 23.02.2015 - 21:58
Ja maar ik denk dat er nog wat pallets lagen met de "oude" t6, ach MY18 ofzo...
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ongetwijfeld. Dat had echter ook een flinke slok gescheeld in de beleving. Een auto met >300pk in deze klasse met slechts een 4 cilinder motor is (naar mijn mening) minder interessant.Walter schreef: Het had een goede slok gescheeld als Polestar de vierpitter T6 als basis had genomen
die vierpitter is als rijdend concept er ook met 450 pk. Wellicht versta je het niet, maar kijk maar naar zijn blik: Of hier, soundfile: http://jalopnik.com/volvos-450-hp-tripl ... 1665652433 En hier een nog uitgesprokener reactie: http://teknikensvarld.se/vi-kor-varlden ... rn-169182/ Geloof dat het met de beleving wel snor zitInfant schreef:Ongetwijfeld. Dat had echter ook een flinke slok gescheeld in de beleving. Een auto met >300pk in deze klasse met slechts een 4 cilinder motor is (naar mijn mening) minder interessant.Walter schreef: Het had een goede slok gescheeld als Polestar de vierpitter T6 als basis had genomen
Dit.Johann schreef: Ga weg met die 4 cylinder man.
Deels eens, maar aan de andere kant: bij bijv. Audi is een S5 ook gewoon een A5 van binnen, alleen de stoelen hebben een ander logo. Goh, da's bij de Polestar ook al zo. Meer P zou fijn zijn maar de concurrentie houdt de auto's ook tamelijk 'normaal'.Johann schreef: Het prijs probleem zit 'm in de details. De Volvo loopt een paar jaar achter op de concurrentie in deze klasse en dan heeft ie ook het belasting klimaat tegen ja.
Vergeet niet dat een geladen V70R AWD in 2003-2004 ook al ver in de 90d te krijgen was. Ergens medio 2010 meende ik moest een Audi S5 ook tegen de ton kosten met vergelijkbare specs, prestaties en vermogen.
Er had gewoon iets meer P eigen in de auto moeten zitten voor dit geld.
Dingen als bijvoorbeeld het carbon in de console terug laten komen in de deuren waar nu weer het standaard zwarte plastic in zit welke ook in een D2 kinetic te vinden is.
Rij je rustig in de P dan is de impressie nagenoeg hetzelfde als in een 2014 T3 -R-Design met een paar opties. Het digitale dash had iets P eigens moeten hebben wat ook niet met een SW update in andere modellen te koop moet zijn.
Mee eensch hoor, maar voor n bedrag van meer dan ton voor de Polestar ten opzichte van mijn gechipte V60 PIH voor 85k vind ik het verschil van auto erg klein en t verschil in prijs erg groot.Infant schreef:Deels eens, maar aan de andere kant: bij bijv. Audi is een S5 ook gewoon een A5 van binnen, alleen de stoelen hebben een ander logo. Goh, da's bij de Polestar ook al zo. Meer P zou fijn zijn maar de concurrentie houdt de auto's ook tamelijk 'normaal'.Johann schreef: Het prijs probleem zit 'm in de details. De Volvo loopt een paar jaar achter op de concurrentie in deze klasse en dan heeft ie ook het belasting klimaat tegen ja.
Vergeet niet dat een geladen V70R AWD in 2003-2004 ook al ver in de 90d te krijgen was. Ergens medio 2010 meende ik moest een Audi S5 ook tegen de ton kosten met vergelijkbare specs, prestaties en vermogen.
Er had gewoon iets meer P eigen in de auto moeten zitten voor dit geld.
Dingen als bijvoorbeeld het carbon in de console terug laten komen in de deuren waar nu weer het standaard zwarte plastic in zit welke ook in een D2 kinetic te vinden is.
Rij je rustig in de P dan is de impressie nagenoeg hetzelfde als in een 2014 T3 -R-Design met een paar opties. Het digitale dash had iets P eigens moeten hebben wat ook niet met een SW update in andere modellen te koop moet zijn.
Als oud eigenaar van zowel een S5 als een M3 kan ik niet zeggen dat ik de Polestar duurder/minder waar voor z'n geld vind leveren als een van de andere bolides. Ik denk dat dat genoeg zegt.
Plausibel.Johann schreef: Zit geen BPM op je PIH he.
En ik wil geen Audi rijden..
Het verschil met een gechipte PIH is helemaal niet klein; ik heb mijn Polestar PIH met Heico onderstel ingeruild op de Polestar V60 en het is een totaal andere beleving. Een gechipte A4 diesel is toch ook niet bijna hetzelfde als een RS4?Marc R schreef:
Mee eensch hoor, maar voor n bedrag van meer dan ton voor de Polestar ten opzichte van mijn gechipte V60 PIH voor 85k vind ik het verschil van auto erg klein en t verschil in prijs erg groot.
Daarnaast koop ik persoonlijk voor een ton een jong gebruikte RS6 (die ook op program staat maar dat terzijde)
Niet iedereen heeft een slechte ervaring...Infant schreef:Het verschil met een gechipte PIH is helemaal niet klein; ik heb mijn Polestar PIH met Heico onderstel ingeruild op de Polestar V60 en het is een totaal andere beleving. Een gechipte A4 diesel is toch ook niet bijna hetzelfde als een RS4?Marc R schreef:
Mee eensch hoor, maar voor n bedrag van meer dan ton voor de Polestar ten opzichte van mijn gechipte V60 PIH voor 85k vind ik het verschil van auto erg klein en t verschil in prijs erg groot.
Daarnaast koop ik persoonlijk voor een ton een jong gebruikte RS6 (die ook op program staat maar dat terzijde)
Overigens heb ik in zowel een RS4 als een RS6 gereden tijdens mijn zoektocht: klasse bakken, geweldige auto's. Mijn S5 en A7 hebben mij echter in laten zien dat (een aantal) Audi dealers schofterig zijn en dat ook PON niet erg behulpzaam is als het misgaat. A7 vier weken weg door fout in versnellingsbak (DSG) en dan een Polo mee willen geven alvorens een rekening van >5k € te presenteren. Auto was 3 jr. oud. Nee, ik ben genezen![]()