Pagina 2 van 12

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 23:10
door Bobke
Ook al komen de driecilinders beschikbaar in grotere modellen, je hoeft als consument niet altijd de kleinste motor te kiezen é? Je kan gij perfect een T5- T6 of D4 D5 kopen. Dan heb je geen driecilinder.
Vind het nogal dwaas die reacties van "nee geen drie cilinder in de grote modellen". die motoren dienen enkel voor de kleinste pk's.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 07.03.2015 - 08:07
door OGA244
Maurice Pierik schreef: ... en Volvo heeft al jareng eigen zescilinder diesels in de vrachtwagen modellen :)

Wel vreemd dat de T2 en T3 met handbak een 2.0 liter viercilinder krijgen, en dat de T2 en T3 met Geartronic aan een 1.5 viercilinder worden gekoppeld.
eens, en dat mag een verkoper dan gaan uitleggen aan een klant

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 07.03.2015 - 08:11
door rsnhakan
1.5 liter????? o.O o.O

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 07.03.2015 - 08:19
door RichieB
OGA244 schreef: eens, en dat mag een verkoper dan gaan uitleggen aan een klant
Jouw dealer heeft een verkoper in dienst die iets van techniek begrijpt? Mazzelaar! ;-) Bij die van mij maakt het niets uit hoe het echt in elkaar steekt, die lullen sowieso maar wat.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 07.03.2015 - 08:33
door Maurice Pierik
Lampo schreef: Er zijn wel meer vreemde zaken aan de hand, zo is bij de V40 de 120 pk 2.0 liter D2 geïntroduceerd om weer in de 14% bijtellingscategorie te vallen, omdat de oude 1.6 niet aan de nieuwe CO2 normen kon voldoen.

Tijdens de Salon van Geneve is deze nieuwe 2.0 D2 met 120 pk ook aangekondigd voor de S60/V60 en ook daar is de CO2 uitstoot lager dan met de oude D2. Maar als ik naar de Zweedse configurator kijk, dan zie ik dat de CO2 uitstoot van de nieuwe 2.0 D2 in combinatie met de Powershift automaat juist omhoog is gegaan van 110 g/km naar 111 g/km. Dit zou betekenen dat deze in NL niet meer in de 20% bijtellingscategorie zou vallen... Worden die modellen speciaal voor NL gehomologeerd?

Overigens wordt de V60 met deze D2 ook een stuk sneller dan met de oude D2, dus ik ben benieuwd of ze deze nieuwe D2 ook nog in de V70 gaan hangen. Ik hoop het wel en dan het liefst onder de 110 g/km met Powershift ;-)
Dat is niet zo vreemd. De oude D2 met PSA-motor werd gekoppeld aan de Powershift-automaat. Bij de nieuwe VEA-motoren heeft men helemaal afscheid genomen van deze (niet altijd even duurzame) bakken. De nieuwe 2.0L D2 kan worden besteld met een nieuwe Geartronic-automaat. Da's een conventionele automaat, en die verbuiken altijd ets meer. Waarschijnlijk heeft men bij Volvo nog eens goed nagedacht en besloten te gaan voor degelijker spul.

Misschien dat Volvo voor Nederland nog eens een trucje gaat uithalen...

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 07.03.2015 - 08:39
door OGA244
RichieB schreef:
OGA244 schreef: eens, en dat mag een verkoper dan gaan uitleggen aan een klant
Jouw dealer heeft een verkoper in dienst die iets van techniek begrijpt? Mazzelaar! ;-) Bij die van mij maakt het niets uit hoe het echt in elkaar steekt, die lullen sowieso maar wat.
Dat is jammer... ik wil altijd graag weten waarom dingen zo zijn als men zegt dat ze zijn (vaak is de uitleg wel zeer teleurstellend)

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 07.03.2015 - 08:41
door Paul
Is ook de grap met een XC90 T8 bestel je hem in Belgie, importeer je hem, kom je er achter dat het absoluut geen 14% auto is. Zoiets noemen we in vaktermen een maatregel tegen grijze import. Dus het zal me niks verbazen als die D2 in NL andere CO2 heeft.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 07.03.2015 - 08:42
door Paul
+1 Oga, wil ook alles weten ook al is het verhaal belabberd.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 07.03.2015 - 08:47
door OGA244
Deze week een artikel in de autoweek over een vergelijk tussen een D6, een Outlander en en C max (van de Duitse 3 was klaarblijkelijk nog niets passend beschikbaar)
Staat daar als serieus minpunt dat het zo jammer is dat je bij een V60 de telefoon niet op kunt nemen op het stuur, het scrolwieltje even indrukken is klaarblijkelijk nooit in de tester opgekomen.
Maar iedere Volvo heeft ook een instructieboekje (en tegenwoordig staat dat hele verhaal ook nog op de harde schijf) jammer dan zulke commentaren, ook niet handig om zo tentoon te spreiden dat het toch allemaal wat erg hoog gegrepen is voor zo'n tester.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 07.03.2015 - 09:17
door jalex_h
Worden die modellen speciaal voor NL gehomologeerd?
Kennelijk wel. Gebeurd o.a. Bij de VAG-groep ook. Waarom er dan niet gelijk voor heel Europa op die lage CO2 uitstoot gehomologeerd wordt, is mij echter soms ook een raadsel. Oké, ik kan me voorstellen dat Volvo vorig jaar de D4 in de rest van Europa liever zonder begrensde topsnelheid aan bood (stond natuurlijk ook een beetje l*llig) maar verder....?

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 07.03.2015 - 11:21
door OGA244
De D4 stond voor NL op een 205 banden en in o.a. SE op 225 banden, dat scheelt net iets.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 07.03.2015 - 15:45
door Ab S
"..Daarnaast is de Classic versies van de Volvo V70, XC70 en S80. Zijn laatste modeljaar auto's worden meer opgewaardeerd dan ooit.."

Dus volgend jaar (MY 2017) zien we de nieuwe S90/V90?

"..Naast de bestaande acht-traps automatische transmissie met Eco + voortduwen, een nieuwe zestraps automatische transmissie ook met Eco + en vrijloop. Voor benzinemotoren zijn T2 op 122 pk, T3 met 152 pk, T4 met 190 pk, T5 met 245 pk en T6 met 306 pk.
Aan de diesel kant, D2 met 120 pk, D3 met 150 pk. Als u kiest voor automatische transmissie wordt de nieuwe zes-snelheid voor deze varianten.."


Deze bergijp ik eigenlijk niet, waarom een aparte 6-AT erbij voor de de 'lichtere' motoren (hoewel 150 pk niet echt licht is)?

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 07.03.2015 - 16:09
door OGA244
of wij het als simpele stervelingen het nu wel of niet begrijpen, dit is het

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 09.03.2015 - 12:19
door Fulaks
Die Eco+ modus heb ik dus ook op de 8-traps. Komt er in wezen op neer dat de bak heel snel opschakelt, de kickdown quasi niet beschikbaar is en de motor bij gas lossen op vrijloop draait. Dit is natuurlijk allemaal gedaan om de CO²-uitstoot op papier naar beneden te krijgen. In de praktijk is dit echter erg onprettig in gebruik, je auto voelt dan log en traag aan. Zelfs in normale stand schakelt de bak vrij snel op en wacht lang met terug te schakelen als je vertraagt, deze gebruik ik in normaal verkeer echter het meest. Als het vlot moet gaan of in heuvelachtig gebied is de sportstand het fijnst, als je dan de DSC nog in de sportmodus zet wordt de auto veel levendiger en hangt merkelijk beter aan het gas.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 09.03.2015 - 13:18
door lint
Ik heb in mijn V70 ook die Eco+ modus en gebruik dat eigenlijk nooit om dezelfde reden.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 10.03.2015 - 10:39
door Lampo
OGA244 schreef: Deze week een artikel in de autoweek over een vergelijk tussen een D6, een Outlander en en C max (van de Duitse 3 was klaarblijkelijk nog niets passend beschikbaar)
Staat daar als serieus minpunt dat het zo jammer is dat je bij een V60 de telefoon niet op kunt nemen op het stuur, het scrolwieltje even indrukken is klaarblijkelijk nooit in de tester opgekomen.
Maar iedere Volvo heeft ook een instructieboekje (en tegenwoordig staat dat hele verhaal ook nog op de harde schijf) jammer dan zulke commentaren, ook niet handig om zo tentoon te spreiden dat het toch allemaal wat erg hoog gegrepen is voor zo'n tester.
De nieuwe Volvo's hebben ook geen scroll-wieltje meer op het stuur... Ik heb dat nog wel, maar kennelijk is er nu een nieuwe serie stuurwielen die dat allemaal niet meer hebben. Wel hebben de nieuwe stuurwielen twee hele duidelijke telefoonknoppen zitten rechtsboven. Dus rijdt AW dan met een oude V60 PIH of zijn ze erg blind?

Ben trouwens erg benieuwd wanneer er meer informatie verwacht kan worden over de introductie van MY2016 in Nederland, ben met name benieuwd naar de V60 en V70 D2 met de nieuwe 6-traps Geartronic en dan vooral welke nog in de 20% bijtelling vallen. De V70 D2 met Powershift zit daar nu een gram te hoog voor en de V60 D2 met Powershift valt er nog net binnen (één gram minder CO2 uitstoot van de V70). En als die niet meer in de 20% klasse vallen, dan ben ik wel erg benieuwd naar die nieuwe V60 PIH met minder vermogen...

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 10.03.2015 - 12:16
door Poolrev
Lampo schreef: De nieuwe Volvo's hebben ook geen scroll-wieltje meer op het stuur... Ik heb dat nog wel, maar kennelijk is er nu een nieuwe serie stuurwielen die dat allemaal niet meer hebben. Wel hebben de nieuwe stuurwielen twee hele duidelijke telefoonknoppen zitten rechtsboven. Dus rijdt AW dan met een oude V60 PIH of zijn ze erg blind?
Heb je een plaatje van dat nieuwe stuurwiel? Want volgens mij is het juist het vroegere stuur van Volvo waarbij die 2 telefoonknoppen erop zaten.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 10.03.2015 - 13:31
door OGA244
doe mij eens een foto van een my 2015 stuur zonder scroll wieltje

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 10.03.2015 - 13:49
door Lampo
Ik kan de afbeeldingen niet uit de configurator kopiëren, maar kijk maar naar het stuurwiel in de interieurafbeelding van de V40, V60 en V70: geen scroll- wieltjes meer...

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 10.03.2015 - 14:02
door OGA244
Beste Lampo, heb ze allemaal even aangeklikt maar tref er niet een zonder scrollwieltje, de gewraakte V60D6 uit autoweek had ook 110% zeker een scrollwieltje.
Er zijn nog geen afbeeldingen van 2016 in omloop maar ik geloof niet dat daar het scrollwieltje missen gaat