Wat heeft jullie V40 al onder garantie vervangen gekregen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
avdorst
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 18.02.2014 - 19:18

Mijn D2 is ook een paar keer terug geweest:
- software update
- piepende ruitewissermechaniek
- resonerende portierbekleding
- krakende bestuurdersstoel
- veer versnellingspook aangepast (bleef links hangen)
- resonantie achter dashboard
- krakende voorwielophanging bij in/uitveren
- krakend linker voorportier (B-stijl)
- brandstofpomp maakt stationair, een jankend geluid (niets aan te doen volgens dealer)

km stand nu 47.000

Een heerlijke en mooie auto, maar dit valt een beetje tegen voor een A-merk. Dealer heeft wel steeds zijn best gedaan om zaken op te lossen.
V40-4ever
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44

Vaker voorkomende euvels tot nu toe lijkt:

- EGR klep
- waterpomp
- veer versnellingspook waardoor hij links blijft hangen

Mochten eigenaren buiten garantie hier tegenaan lopen dan kan dit forum mede aantonen dat het geen incident betreft, en mag wellicht coulance verwacht worden.
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Zolang je je auto bij een officiele dealer in onderhoud hebt kan je (bijna) altijd wel rekenen op coulance. In andere gevallen doen ze daar helaas niet aan. Egr klep lees ik inderdaad veel over, ook bij de 60 serie. Bij mijn auto is de remmerij achter vervangen na veel bijgeluiden die ze niet weg kregen. Nu lijkt het opgelost.
v70bio
3rd Gear member
Berichten: 488
Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
Locatie: Flevoland

Na 40 km..... de achterlichtunit vervangen. (lampje wel goed maar licht werd niet gestraald in de reflectors zodat het net leek of lamp kapot was)
EGR klep, na diverse klachten over slecht rijden (stationair en bij lage snelheden)
Waterpomp na klachten over koelvloeistofverbruik.
Achterpanelen bij kofferklep. Als je de klep een paar keer dicht doet gaat de kunststof bekleding uit de rubbers. Is opgelost, weet niet wat ze gedaan hebben maar gaat nu niet meer los.
Probleem met jankend geluid bij lager toerentallen. Hiervoor bij dealer geweest maar die zegt dat het bij de auto hoort...... Houden we in de gaten en als het erger wordt dan meldt ik mij weer.

Auto rijdt prima maar ben voorlopig wel even klaar met de Peugeot/Ford motor!

D2

Hiervoor had ik de D3, daar wel erg veel problemen mee gehad..... Krakend onderstel etc.... Motorisch wel 100% maar tsja volvo hè!
Laatst gewijzigd door v70bio op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
anixie
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 06.02.2015 - 20:01

voorlopig storingsvrij, nuja ook nog maar 6K km op de teller...
MY2015 Volvo V40 D4 Summum R-Design Caspian Blue Metallic
Rica modified
Gebruikersavatar
fret
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
Contacteer:

Haal je sigarettenplug en/of mobiele oplader even uit de 12v aansluitingen. En/of je mobiel (met 3g/4g) niet aan een houder in de middenconsole.
Check dan nog eens.

Sindsdien geen grote onderbrekingen hier meer. Zelfs A2 tunnel utrecht kan ik aan zowel in als uitgang ontvangen, gelijk aan het ontvangst van de FM.
Geen oplader in de auto normaliter (kan doorgaans wel een dagje zonder extra stroom). Mijn telefoon zet ik vaak in de stoeltas aan het uiteinde van het zitgedeelte van de passagierstoel. Maar goed, bedankt voor de tips, ga eens kijken of mijn iPhone 6+ de boel verstoort!
C40 TWIN MOTOR ULTIMATE - MY2024 - Daytona Violet Metallic - 20" velgen
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Intro Edition - MY2018 - Bursting Blue - 20" velgen
Volvo V40 D4 Polestar optimized - MY2015 - Black - 18" Heico Volution X jetsers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

Bij mij is alleen bij aanschaf de voorbumper en achterbumper opnieuw gespoten ivm het inmiddels bekende probleem.
Auto heb ik gekocht toen hij net een jaar oud was, stond toen iets van 27000km op de teller. Nu staat er 53000km op de teller en heb geen mankementen gehad.
Gezien mijn garantie bijna verloopt, ben ik toch benieuwd hoe jezelf makkelijk kan checken of de waterpomp lekt (grote plas op de oprit oid?) en waaraan je merkt dat er iets met de egr klep niet in orde zou zijn. Het gaat hier om een D2.
Laatst gewijzigd door Rha007 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
v70bio
3rd Gear member
Berichten: 488
Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
Locatie: Flevoland

Rha007 schreef: Bij mij is alleen bij aanschaf de voorbumper en achterbumper opnieuw gespoten ivm het inmiddels bekende probleem.
Auto heb ik gekocht toen hij net een jaar oud was, stond toen iets van 27000km op de teller. Nu staat er 53000km op de teller en heb geen mankementen gehad.
Gezien mijn garantie bijna verloopt, ben ik toch benieuwd hoe jezelf makkelijk kan checken of de waterpomp lekt (grote plas op de oprit oid?) en waaraan je merkt dat er iets met de egr klep niet in orde zou zijn. Het gaat hier om een D2.
Waterpomp was in mijn geval simpel te zien doordat koelvloeistof regelmatig bijgevuld moest worden.
EGR: stationair lopen en rijd maar eens +/- 30-40 km over een kilometer in zijn 2 of 3 dan reed hij in mijn geval erg schokkerig.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

thks, ik zal binnenkort eens een stuk in z'n 2 of 3 gaan rijden.
Koelvloeistof is bij mij nog nooit bijgevuld, maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit gecontroleerd hoe het niveau is. Zal ik ook maar eens snel doen.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Gebruikersavatar
V.I.K.
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38

Bij het teruglezen van alle problemen, lijkt het dat de D4 problemen heeft met de EGR klep en dat een defectie waterpomp veelal bij de D2 voorkomt. Bij is er inmiddels al 2x een EGR klep vervangen (tussen de 10.000 en 14.000 km). Ik heb een D4.
Ik kwam erachter doordat ik een storingslampje op mijn dashboard (motortje) kreeg en een schildpad in mijn schermpje. Ook had ik toen gelijk geen D4 motor meer, maar iets van een D 0,5 ofzo.

Maar als ik het goed gelezen heb, is de D4 een Volvo motor en de D2 van diverse fabrikanten behalve Volvo. Misschien daarom de specifieke problemen bij het betreffende motortype?
Volvo V40 D4 My2015 :-(, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Oude D2 is een 1.6 ontwikkeld door PSA, nieuwe D2 is een 2.0 viercilinder met enkele turbo die in de basis gelijk is aan de D4. Ben benieuwd of de nieuwe D2 ook EGR problemen gaat krijgen.. Het is wel aan te raden om niet altijd de schakelindicator te volgen, dan vervuilt het blok sneller. Iets hoger in de toeren rijden en zo nu en dan even een stukje stevig doorrijden,waar het kan, doet het blok erg veel goed.
Konjin
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 15.04.2014 - 11:33

Ook hier is de EGR klep vervangen van de D4 na 30.000km. Auto stond ter reguliere onderhoudsbeurt bij de dealer en na de software update verscheen de storingsmelding hiervoor. Zelf niets van gemerkt dat deze eventueel defect zou kunnen zijn..

Verder de bekende problemen hier zoals rammeltjes/kraakjes.
Soepkop
4th Gear member
Berichten: 675
Lid geworden op: 16.04.2011 - 09:09

v70bio schreef: Probleem met jankend geluid bij lager toerentallen. Hiervoor bij dealer geweest maar die zegt dat het bij de auto hoort...... Houden we in de gaten en als het erger wordt dan meldt ik mij weer.
Herkenbaar! Ik houd het ook in de gaten, want over 7 maanden eindigt de garantie. En na het vervangen van de waterpomp en druklager wordt je wat voorzichtiger.....

Viel me trouwens op de dat vervangende V40 met 8.000 km die ik mee had rammelde en kraakte dat het een lieve lust is. En dat terwijl mijn V40 na 52.000 kilometer eigenlijk nog geheel kraak en rammelvrij is.
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
zakraket
4th Gear member
Berichten: 670
Lid geworden op: 24.06.2013 - 10:35

Bij mij moet ws. binnenkort de tank er onderuit. Niet alleen kan ik - naar mijn idee- veel te weinig liters uit de tank rijden (max 44 op een 52 liter tank), als ik daarna de tank niet minimaal 20 liter vul sta ik gewoon stil langs de weg met een halfvolle tank (8L rest + bijv. 10L is al bijna een halve tank). Laatste commentaar was dat Volvo aangaf dat dit een producteigenschap was (hoor ik erg vaak bij klachten)
Ik ben dus niet in staat om langs de snelweg bij een dure pomp maar een paar liter te tanken om bij een goedkope pomp uit te komen, want die paar liter geeft mij geen enkele kilometer bereik en ik strand lang de weg. Al twee keer gebeurd.

Die 44 liter is niet zo'n ramp, maar waarom heb je dan een 52liter tank, 8liter reserve die je niet kunt aanspreken lijkt me wel erg ruim
Laatst gewijzigd door zakraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

zakraket schreef: Bij mij moet ws. binnenkort de tank er onderuit. Niet alleen kan ik - naar mijn idee- veel te weinig liters uit de tank rijden (max 44 op een 52 liter tank), als ik daarna de tank niet minimaal 20 liter vul sta ik gewoon stil langs de weg met een halfvolle tank (8L rest + bijv. 10L is al bijna een halve tank). Laatste commentaar was dat Volvo aangaf dat dit een producteigenschap was (hoor ik erg vaak bij klachten)
Ik ben dus niet in staat om langs de snelweg bij een dure pomp maar een paar liter te tanken om bij een goedkope pomp uit te komen, want die paar liter geeft mij geen enkele kilometer bereik en ik strand lang de weg. Al twee keer gebeurd.

Die 44 liter is niet zo'n ramp, maar waarom heb je dan een 52liter tank, 8liter reserve die je niet kunt aanspreken lijkt me wel erg ruim
Bizar...

Wat zou precies de producteigenschap zijn? Dat je de laatste 8 liter nooit kunt gebruiken? Of dat je minstens 20 liter moet vullen om te voorkomen dat je stil komt te staan ?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
zakraket
4th Gear member
Berichten: 670
Lid geworden op: 24.06.2013 - 10:35

Dat tweede.

De eerste keer viel ik stil 200m voor een benzinestation en kon de auto precies tot de pomp laten uitrollen (20km daarvoor 12 liter getankt). De tweede keer was veel mooier: ik geen geld bij me had om meer te tanken (portemonnee vergeten) en kon er dus maar 8L in doen (tientje bij me) toen ik nog 20km radius had. Dus ik viel stil na 20/30km (laatste stukje actieradius) maar Volvo Assistance wilde niet helpen - 2u 's nachts - omdat ik me meldde met de zin: "ik sta zonder benzine".
Pas toen ik zei dat ik net 8 liter diesel had getankt met mijn laatste contanten en de auto desondanks tóch stilviel wilden ze komen, maar met moeite, want omdat ik geen geld bij me had kon ik bij de wegenwacht niet contant meer diesel afrekenen als hij deze mee zou nemen.

Gelukkig was de wegenwacht niet zo'n zeikerd en reed die mee naar Tilburg om 50 euro te halen die ik thuis had liggen.

Topervaring :(
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
the taxman
3rd Gear member
Berichten: 264
Lid geworden op: 25.07.2007 - 17:50

Dat tweede.

De eerste keer viel ik stil 200m voor een benzinestation en kon de auto precies tot de pomp laten uitrollen (20km daarvoor 12 liter getankt). De tweede keer was veel mooier: ik geen geld bij me had om meer te tanken (portemonnee vergeten) en kon er dus maar 8L in doen (tientje bij me) toen ik nog 20km radius had. Dus ik viel stil na 20/30km (laatste stukje actieradius) maar Volvo Assistance wilde niet helpen - 2u 's nachts - omdat ik me meldde met de zin: "ik sta zonder benzine".
Pas toen ik zei dat ik net 8 liter diesel had getankt met mijn laatste contanten en de auto desondanks tóch stilviel wilden ze komen, maar met moeite, want omdat ik geen geld bij me had kon ik bij de wegenwacht niet contant meer diesel afrekenen als hij deze mee zou nemen.

Gelukkig was de wegenwacht niet zo'n zeikerd en reed die mee naar Tilburg om 50 euro te halen die ik thuis had liggen.

Topervaring
not funny
2004-2007 V40 1.9D europa navigator sport roofrails trekhaak mistlampen 120.000km mee gereden
2007-2010 V50 1.6D Kinetic roofrails trekhaak mistlampen 67000 km mee gereden
2010-2013 V50 1.6 D edition 2 saville grey , alu roofrails, trekhaak, 17"; Pegasus, 78000 km mee gereden
2013-2014 XC70 D5 summum, black, trekhaak, en nog wat dingetjes 18" zal er totaal 40000 km mee rijden
2014- (2019?) v40 d4 business, ocean race Blue II, 17'portunus
Drekkie
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 04.12.2013 - 14:04

Start en stop schakelaar onder het koppelingspedaal piepte en is vervangen. D2 motor maakt een jankend geluid, hoe warmer de motor hoe meer aanwezig, dealer kan niets vinden
V40 R-Design D2, MY2014, Black Sapphire Metallic, Businesspack Pro, Winterline, Dual Xenon, verlichtingspack 2, 18 " Ixion, 235/40/18, Eichbach verlaagd, Wheelspacers, getint glas vanaf B-style,
avdorst
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 18.02.2014 - 19:18

Ik lees een aantal keer dat je een jankend geluid hoort bij warme motor.
Daar heeft mijn D2 ook last van. Het klinkt als een lager geluid (defect kogellager) aan de rechterkant van de motor (= links als je voor de auto onder de motorkap staat ;-) ).
Volgens de dealer is dat de brandstofpomp, en 'dat doen ze allemaal'. Volgens hem kun je de brandstofpomp vervangen, maar binnen no-time is dat geluid weer terug.
Ik hoop dat het dat is, en bijvoorbeeld niet een defect kogellager van bijvoorbeeld een spanrol van de distributieriem...
Hij is namelijk inmiddels uit de garantie (en van mezelf, 't is geen leaseauto).

Lekkende waterpomp is door mijn dealer ook bevestigd als zijnde dat dit vaak voorkomt. Toch zou ik dat soort dingen niet verwachten bij een Volvo....
Lampo
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 19.06.2013 - 21:50

Yep, jankend geluid is ook hier aanwezig en behoorlijk irritant...
Plaats reactie

Terug naar “V40”