iPod koppeling werkt niet meer met IOS 8.2

pdreissen
2nd Gear member

marsman schreef: Bij mij, met IOS 8.3 en iPhone 5s, werkt alleen bluetooth en geen USB.

@Pdreissen, kun je verklappen hoe je e.e.a. ingeregeld hebt? We hebben exact dezelfde telefoon en IOS versie.... Frusty....
Eigenlijk totaal niks speciaals, ik steek de iPhone in de USB van de auto (middenconsole) en alles werkt. Zelfs Spotify speelt hij dan netjes via iPod modus in Media af incl. stuurbediening en alles. Geldt ook voor bluetooth, alleen de kwaliteit van de audio is via UB wat beter en hij neemt dan ook de album graphics mee (ook bv. vanuit Spotify)

Check eens welke versie van Sensus in je auto zit !
BMW 325i touring
Volvo V40 Europe edition 1.8 bi-fuel
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5
BMW 320i
Audi A6 Avant 3.0tdi
Volvo V60 PIH MY15
marsman
3rd Gear member

Uit frustratie ben ik hier eens goed voor gaan zitten en heb zowaar de oplossing gevonden.

Ik heb, voordat alle problemen begonnen, alleen gebruik gemaakt van de Spotify en Podcast apps. Ik heb als test één muzieknummer gedownloaded vanuit iTunes in de Muziekapp op mijn iPhone en vervolgens de iPhone gekoppeld via de iPodkoppeling in de Volvo. Nu pakte hij de iPhone gelijk en kan ik ook weer schakelen richting de Spotify en Podcast apps. Alles werkt weer als voorheen.

Ik denk dat het Sensussyteem op zoek gaat naar de bestanden die Apple standaard ondersteunt. Ik denk dat Spotify en waarschijnlijk ook de Podcast apps andere formaten hanteren en/of dingen versleutelen op de achtergrond, waardoor je de melding krijgt 'geen ondersteunde bestanden'. In de muziekapp gebruikt Apple blijkbaar wel een bestandsformaat die het Sensussyateem van Volvo herkent. Nu maar hopen dat Apple dat ook zo houdt.

In elk geval werkt het weer door 1 muzieknummer in de muziekapp van de iPhone te zetten.
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

marsman schreef: Uit frustratie ben ik hier eens goed voor gaan zitten en heb zowaar de oplossing gevonden.

Ik heb, voordat alle problemen begonnen, alleen gebruik gemaakt van de Spotify en Podcast apps. Ik heb als test één muzieknummer gedownloaded vanuit iTunes in de Muziekapp op mijn iPhone en vervolgens de iPhone gekoppeld via de iPodkoppeling in de Volvo. Nu pakte hij de iPhone gelijk en kan ik ook weer schakelen richting de Spotify en Podcast apps. Alles werkt weer als voorheen.

Ik denk dat het Sensussyteem op zoek gaat naar de bestanden die Apple standaard ondersteunt. Ik denk dat Spotify en waarschijnlijk ook de Podcast apps andere formaten hanteren en/of dingen versleutelen op de achtergrond, waardoor je de melding krijgt 'geen ondersteunde bestanden'. In de muziekapp gebruikt Apple blijkbaar wel een bestandsformaat die het Sensussyateem van Volvo herkent. Nu maar hopen dat Apple dat ook zo houdt.

In elk geval werkt het weer door 1 muzieknummer in de muziekapp van de iPhone te zetten.
Klopt. Ik heb de zelfde ervaring met de ipod interface van mijn V50.
Als er geen muziek op staat krijg ik op de iphone de melding 'dit accessoire is niet geschikt voor deze iphone'
1 muzieknummer downloaden en de boel werkt weer.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
...

marsman schreef: Uit frustratie ben ik hier eens goed voor gaan zitten en heb zowaar de oplossing gevonden.

@ Marsman: bedankt voor het oplossen van het probleem !! KLASSE !! Ik had ook het probleem na upgraden naar 8.2 en nu nog na het upgraden naar 8.3. Uw oplossing toegepast en HET WERKT ! Inclusief labelfoto ! Alleen worden de labelfoto's wel vertraagd weergegeven. Ben erg blij met muziek via USB vanwege veel betere geluidskwaliteit dan via BT.
marsman
3rd Gear member

Mooi toch!
pdreissen
2nd Gear member

Haha mooi. Zo heb ik het niet bekeken en geprobeerd aangezien ik altijd muziek op me iPhone heb. In ieder geval goed om te weten dat het nu werkt. Lijkt me overigens een fout van Sensus die op de een of andere manier dan het niet aanwezig zijn van muziek verkeerd interpreteert.
BMW 325i touring
Volvo V40 Europe edition 1.8 bi-fuel
Volvo S60 D5
Volvo XC90 D5
BMW 320i
Audi A6 Avant 3.0tdi
Volvo V60 PIH MY15
marsman
3rd Gear member

Hoi, ik heb gisteravond de upgrade gedaan naar IOS 8.4. De muziekapp is daarin door Apple helemaal vernieuwd. Waar ik al bang voor was werd werkelijkheid, ook met bovenstaande oplossing werkt de ipodkoppeling niet meer. Apple heeft de bestanden nu blijkbaar zo versleuteld dat Sensus er niets meer mee kan en herkent de iPhone niet meer. Bluetooth werkt wel.

Mocht je dus willen blijven koppelen via het kabeltje en Ipod koppeling, blijf op IOS 8.3 en gebruik bovenstaande workaround.

Mocht iemand een oplossing vinden voor IOS 8.4, ik hou me aanbevolen.

Jammer.....
ex-Mooseman
4th Gear member

oei, net ook de upgrade gedaan.
marsman
3rd Gear member

Vanmorgen nog even geprobeerd. In eerste instantie geen koppeling kunnen maken via de iPod koppeling. Daarna gekoppeld met bleutooth. Na een paar ogenblikken schakelde de iPhone opeens over op mijn muziekapp en kon ik ook weer schakelen naar de iPodkoppeling. Alles werkte toen weer. Lijkt er op dat het toch werkt en dat het even duurt voordat Sensus de iPhone ziet. Hoor graag de ervaringen van jullie.
BillyBob
5th Gear member

Ik ga voorlopig niet upgraden denk ik. Sinds 8.3 werkt het eindelijk weer normaal.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik weet niet of je nog kan downgraden naar iOS 8.3? Het kan zijn dat deze firmware nog wordt gesigneerd door Apple. Op het internet zijn de ipsw bestanden wel te vinden.

En dan zou je je iPhone in de DFU modus kunnen zetten om hem te herstellen naar 8.3. Ik weet niet zeker of de "shift" knop ook werkt als je wilt downgraden. Hiermee bedoel ik het volgende: verbind je iPhone met iTunes. Houd de linkershift op je toetsenbord ingedrukt en druk op "update zoeken" of "iPhone herstellen". Dan krijg je de optie om handmatig een firmwarebestand te selecteren.

Als je vragen hebt hoor ik het wel.
marsman
3rd Gear member

Downgraden naar 8.3 is inderdaad geen probleem. Meestal kan dat nog een week of 2. Ik wil bijblijven met de updates van Apple, en het lijkt 'soort van weer te werken'. Ik proeftuin nog even door :-)
ex-Mooseman
4th Gear member

Ik koppel mijn iPhone eigenlijk nog zelden via de USB-poort aan de auto.
Daar hangt een oud iPodje aan, met alleen maar muziek op.
Straks in het naar huis rijden toch eens proberen of de iPhone-koppeling met 8.4 het doet.
marsman
3rd Gear member

Rij nu een paar dagen rond, heb geen problemen meer gehad met de iPodkoppeling. Het lijkt wel alsof je e.e.a. een keer gekoppeld moet hebben, maar het werkt in elk geval probleemloos. Updaten naar 8.4 die handel!
ex-Mooseman
4th Gear member

Vanalles en nog wat getest: muziek, telefoon, Waze, Spotify, streaming radio,... alles werkt via Bluetooth & via het kabeltje.
mderijke
1st Gear member

Dit is weliswaar een "oud" topic maar ik heb met mijn V70 MY12 een soortgelijk probleem. Wellicht heeft iemand een oplossing.

iPhone 7+ werkt perfect via BT, maar als iPod aansluiting schakelt hij elke keer na een seconde of 30 uit.
Als ik de airplay knop gebruik zie ik de keuze tussen "dock" en "My Volvo Car".
Schakel ik Dock in dan springt na een seconde of 30 de iPhone automatisch terug naar My Volvo Car en stopt de muziek (iPhone speelt wel door, is te zien in het scherm van de iPhone)

Verder werkt alles zoals het hoort, een USB stick speelt keurig af, BT streaming werkt perfect, CD's en DVD's spelen perfect. AUX nog niet geprobeerd.

Kortom, het werkt maar ik zou graag vanwege de beter geluid kwaliteit de iPhone als iPod gebruiken i.p.v. een USB stick met dezelfde muziek als op de iPhone.

Met vriendelijke groet,

Maarten de Rijke
XC60 T8, 2021, Luchtvering, B&W Sound
C70 2,4i Momentum Geartronic, 2010

740 GLE A Estate, 1986
940 Polar Royal Class Estate,(MY 1995)
V70 2.5 TDi, (MY 2001)
940 Polar LPT(MY 1995)
850 T5 Aut (MY1995)
V70 D5 (MY 2003)
740 Turbo Intercooler, (MY 1990)
C30 D5 Geartronic 5V(MY 2007)