Pagina 2 van 4
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 14.04.2015 - 13:07
door Volvo V70
Goliath schreef:
Rij dan zelf eens in een D5 waarvan je weet dat die in orde is (forumlid, dealer?). Wellicht ligt die (ruim) boven je prijsklasse en met beduidend minder kilometers. Je loopt kans erg verlekkerd te raken, maar aan de andere kant weet je dan wel waar je aan toe bent. Nogmaals: auto's zijn dingen waar je een goed gevoel bij moet hebben en niet over een nacht ijs moet gaan (geloof me, ik heb mijn neus al een paar keer gestoten in mijn jeugdige onbezonnenheid). Een roze bril is een slechte raadgever...
Zoals ik al schreef heb ik in een XC70 D5 gereden. Klinkt deze motor anders dan een V70? Lijkt me niet, toch? Wat kan de verklaring van een rauw klinkende motor zijn?
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 14.04.2015 - 13:12
door BlackcurrantV70
V70 en XC70 motoren zijn identiek, als je hetzelfde type motor neemt natuurlijk.
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 14.04.2015 - 18:06
door V70/2.4D/2003
Ze zijn dan wel identiek maar er is er niet eentje die gelijk loopt/hetzelfde klinkt.
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 14.04.2015 - 18:10
door lint
Dat is eigenlijk best vreemd bij een massaproduct als een automotor. Je verwacht niet zoveel toleranties die het verschil kunnen verklaren.
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 15.04.2015 - 17:08
door koster
Hoi,
Dat "rauwe " geluid kan wel eens veroorzaakt worden door een verstuiver , of meerdere, die niet meer aan de toleranties voldoen.
Dan is de verbranding niet optimaal meer.
Kost dus ook vermogen , en kan tevens een lichte trilling geven aan de motor.
Gegroet
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 15.04.2015 - 19:36
door JKGrun
Volvo V70 schreef:
JKGrun schreef:
Koppeling en vliegwiel is een zeer grote kans en gaat meestal stuk rond de 3 ton de kosten zullen bij een dikke 1500 euro liggen. Je zou uit kunnen kijken naar een 2006 model met een 6 bak deze hebben een andere koppeling en vliegwiel dacht ik.
Maar dan heb je het over een Euro 4-motor, toch? Levert het verwijderen van het roetfilter bij een 163 of 185 pk vergelijkbare verbruikscijfers op als een 163 pk zonder filter?
ik heb zelf het euro 4 model ik heb zelf geen klachten over het verbruik mijn auto. Mijn auto is echter wel gechipped en de kosten van een koppeling en vliegwiel kan je trouwens ook erg veel diesel voor kopen.
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 15.04.2015 - 21:16
door sbv
zet 5 D5's naast elkaar en ze klinken allemaal anders is mijn gevoel
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 15.04.2015 - 21:18
door V70/2.4D/2003
Dat is geen gevoel, dat is een waarheid als een koe en een vast gegeven bovendien. En waarom? Geen idee.
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 15.04.2015 - 21:55
door sbv
ook diverse Euro 3 of Euro 4 naast elkaar klinken anders
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 17.04.2015 - 19:55
door Volvo V70
In mijn zoektocht naar een auto begint het idee te wennen dat een economische keuze verstandig kan zijn. Ik ben erg verknocht de ruimte en het comfort van mijn V70, maar om belasting, verbruik en aanschafprijs te drukken, heb ik vandaag deze auto bekeken:
http://bit.ly/1DrRddI. Weten jullie iets over de 2.0d (behalve dat je hem niet ná '06 moet hebben en dat bij 240k de distributieriem vervangen moet worden)?
Nog een tip voor
V70/2.4D/2003 om door te geven aan je kennis:
http://bit.ly/1PYtcRZ. Ik heb erin gereden. Fan-tas-tisch, als je tenminste 1:12 in een diesel wilt rijden...
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 17.04.2015 - 22:05
door sbv
ben je dan niet meer kwijt aan onderhoud etc. Een V50 is echt een stuk kleiner daarbij heb ik meer vertrouwen in een D5 met hogere km stand dan een 2.0D
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 17.04.2015 - 22:27
door m1karabijn
Volvo V70 schreef:
In mijn zoektocht naar een auto begint het idee te wennen dat een economische keuze verstandig kan zijn. Ik ben erg verknocht de ruimte en het comfort van mijn V70, maar om belasting, verbruik en aanschafprijs te drukken, heb ik vandaag deze auto bekeken:
http://bit.ly/1DrRddI. Weten jullie iets over de 2.0d (behalve dat je hem niet ná '06 moet hebben en dat bij 240k de distributieriem vervangen moet worden)?
Nog een tip voor
V70/2.4D/2003 om door te geven aan je kennis:
http://bit.ly/1PYtcRZ. Ik heb erin gereden. Fan-tas-tisch, als je tenminste 1:12 in een diesel wilt rijden...
ik rij met mijn D5 een gemiddelde van 1:14
getuned met 230 Pk en 540 NM
elke dag 40 km woonwerk verkeer dus de eerste km met koude motor maar als de motor warm is haal ik moeiteloos 1:16
buiten het verbruik zou ik altijd voor een D5 gaan

Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 17.04.2015 - 22:28
door Fredhead
Volvo V70 schreef:
Nog een tip voor
V70/2.4D/2003 om door te geven aan je kennis:
http://bit.ly/1PYtcRZ. Ik heb erin gereden. Fan-tas-tisch, als je tenminste 1:12 in een diesel wilt rijden...
Roetfilter er tussenuit en je doet ineens 1 op 15...
Overigens deel ik de mening van Sander.
Ik heb een 2004 V50 2.0D gehad en het is de slechtste auto die ik gehad heb.
Als ie reed, reed het heerlijk maar zeker het laatste jaar ging er standaard iedere maand wel wat stuk.
Rijd nu weer een 5 cilinder diesel en toch weer helemaal verknocht

Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 17.04.2015 - 22:33
door m1karabijn
@fredhead +1

Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 18.04.2015 - 00:16
door V70/2.4D/2003
fredhead: +2
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 20.04.2015 - 08:09
door Volvo V70
Haha, wie plaatst er nu ook een bericht over een 2.0d in een V70-topic...
Ik zoek rustig verder, met dank aan jullie goede tips.
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 20.04.2015 - 09:13
door Geus
Neem je tijd! Kijk ook nog even naar de geknepen vijfcilinders. Ik rij een 2.4D euro4 van 126 pk en haal daarmee moeiteloos 1:17. Ben je fan van stoplichtsprintjes, dan moet je dat niet doen, maar komt door het relatief hoge koppel verder prima mee. Een euro4 moet je wel regelmatig kilometers mee maken, anders is het risico op roetfilterproblemen aanzienlijk.
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 20.04.2015 - 09:39
door Quota
Ik heb de mijne net verkocht, maar kijk vooral goed, en ga er mee rijden.
De mijne heeft nu 308k KM op de teller staan en ik heb een gevoel van weemoed als ik hem zie staan. Vorige week er nog mee op en neer geweest naar Berlijn in 1 dag, zonder een centje pijn.
Met autobahn snelheid en flink wat files nog steeds een verbruik van 1 op 15 (normale omstandigheden verbuik ik minder dan fabrieksopgave).
Ben je sportief ingesteld? kijk dan naar de edition sport modellen (MY2007) die zijn stugger geveerd en hebben standaard 17" LMV en een spoilert
Meer een comfort zoeker (zoals ik), zoek dan een Edition Classic (MY2007) die staan op 16" LMV hebben comfort zetels, bi-xenon.
Luister bij elke proefrit op je gemak naar de motor terwijl je buitenstaat. Zeker bij de euro 4 motoren is dealeronderhoud en tussentijdse oliewissels een goede indicator. De formele service intervallen voor deze modellen is 30.000Km maar dat kan voor de euro 4 motoren te lang zijn voordat de olie ververst wordt (zeker auto's die vooral voor korte ritten gebruikt zijn). Vraag ook of de softwareupdate is doorgevoerd voor het regeneratie proces van het roetfilter.
Je moet geluk afdwingen in deze, wij hebben er drie laten staan voordat ik de huidige mee nam.
En zoals eerder aangegeven, neem de tijd, de auto die ik nu gekocht heb, heb ik ook gevonden na vier maanden zoeken. Succes!
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 22.04.2015 - 21:53
door Volvo V70
Beste mensen, ik ben bezig met een Mazda 6. Een prachtig exemplaar gezien, zonder roest, zonder roetfilter, dealeronderhouden. Spik en span. Nog geen twee ton gelopen en van 2006. 't Is heel wat anders dan een D5 - ik weet het: niet te vergelijken -, maar een fijne auto. Het spijt me

.
Re: Aankoopadvies V70 D5
Geplaatst: 22.04.2015 - 23:52
door sanco
Als je er een goed gevoel bij hebt, en de auto voldoet aan jouw eisen / wensen, dan is spijt zeker niet nodig. Er is meer in de wereld dan Volvo. Succes met de afronding! Ik hoop voor jou op een goede afloop.