Pagina 2 van 3
Geplaatst: 03.02.2005 - 19:10
door Timmert
Battlecruiser S80 schreef:Helaas staat er niks bij over het verbruik van V-Power.
M'n Tigra was er íets zuiniger op. Te verwaarlozen verschil trouwens hoor, niet de moeite waard.
Geplaatst: 01.03.2005 - 21:26
door VineVinyl
@ Work bij mij: (peugeot dealer nu nog ff strakjes Volvo

)
Peugeot (206 & 307 benzine het meest) hebben soms last van inhouden, beroerd lopen (3 cilinder gevoel) en meestal (NIET altijd) een brandend motormanagementlampje. Als men de auto min. 15 minuten stilzet is het lampje uit. De computer reset zichzelf dan namelijk maar het slecht lopen blijft.
Oplossing hier: Een Tunap of Wynn's (afhankelijk van motorcode en type bij Peugeot) toevoeging in de brandstof doen. Helpt dit niet dan passen wij een geforceerde reiniging toe. Als men hierna minimaal een op de vier tanken V-power tankt (Esso komt binnenkort ook met zo'n brandstof trouwens) blijft het weg.
Opvallend: Vooral mensen die bij TANGO (goedkoop) tanken hebben hier last van.
Misschien kunt u ook zo'n geforceerde reiniging toepassen zodat de motor echt schoon wordt. Misschien brand het vuil nu los omdat u V-Power tankte en zorgt dit "zwevende vuil" voor pingelen en/of niet geheel juiste verbranding wat het brandende lampje veroorzaakt. Maar ik kan het mis hebben hoor. Ik ben (nog) niet zo bekend met Volvo.
U kunt het in ieder geval vragen.
Voor meer info kunt u bij Tunap terecht.
www.tunap.nl
Geplaatst: 04.03.2005 - 20:52
door v40jlt4
Cr@p
Kwam vandaag bij een shell-station, hing er doodleuk een kaartje aan de gele (98) tankslang dat ze gingen stoppen met 98 en dat ik maar Vpower moest tanken. Hmmm, Ik hoop dat de andere merken 98 blijven houden.
Oh well..
Geplaatst: 06.03.2005 - 22:24
door bart15
Andere merken wachten af totdat ze zien hoe fataal het is voor Shell dat ze zijn gestopt met "98" en daarna zullen ze het zelf wel houden.
Goed nieuwd! dat Esso ook met soortgelijke brandstof komt dan komt er wat meer concurentie op het gebied van zwavelvrije brandstoffen. Wat is het verschil eigenlijk op dit moment 2cent toch??
Geplaatst: 06.03.2005 - 22:57
door Denniskl
Ik gebruik V-Power Diesel in de bus van de zaak.
En daar merk ik het zeker wel!
Maar in mijn eigen auto, merk ik helemaal niets... :?
Geplaatst: 07.03.2005 - 07:39
door Ben
Wát merk je dan Dennis?
Geplaatst: 07.03.2005 - 11:53
door +++t blijft behelpen+++
Dit komt van de ANWB
Aantal startproblemen stijgt explosief
23-07-2004
Het aantal startproblemen bij auto's met benzinemotoren is het eerste halfjaar van 2004 explosief gestegen, zo meldt de ANWB.
In vergelijking met dezelfde periode in 2003 is het aantal startproblemen bijna verviervoudigd. Volgens de helpdesk van de ANWB Wegenwacht raken de benzine-injectoren verstopt, waardoor het voertuig niet meer wil starten.
Inmiddels heeft de Wegenwacht een adequate oplossing gevonden om de auto weer aan de gang te krijgen. Automobilisten krijgen echter wel een verwijzing naar de garage, die het probleem definitief moet verhelpen.
Volgens Peter Heemskerk, manager van de helpdesk, ging het om een zeer zeldzaam probleem. 'Dat de vier injectoren tegelijk vast zitten, is heel bijzonder. Toen we het vaker hoorden, zijn we de gegevens gaan verzamelen. Het bleek dat het euvel sinds begin dit jaar onder alle merken auto’s met verschillende merken benzine voorkwam'. Onder de pechgevallen zitten ook auto’s van ruim tien jaar oud.
Verlaagd zwavelniveau
Mogelijk is het verlaagde zwavelniveau van de benzine de oorzaak van het probleem. Vanaf januari 2005 moeten alle brandstofproducten zwavelarm zijn, maximaal vijftig milligram zwavel per kilo. Ook moet een dan een deel van de benzineproducten al 'zwavelvrij', maximaal tien milligram zwavel per kilo. Vanaf 2009 moeten alle benzinesoorten vrij van zwavel zijn. Heemskerk benadrukt dat er nog geen hard bewijs is dat het vermoeden bevestigt.
Desondanks hebben de oliemaatschappijen in het Radio 1-Journaal aangekondigd het probleem te onderzoeken. Overigens kampen niet alleen Nederlandse automobilisten met dit probleem. Duitsland en Zwitserland hebben dit euvel ook gesignaleerd.
Bron: ANWB
Geplaatst: 07.03.2005 - 12:33
door exhonda
Ik geloof dat ze.....(SHELL en de rest van de uit melkers) al wat anders toevoegen aan de benzine om deze problemen te voorkomen

Geplaatst: 07.03.2005 - 13:57
door Marinus
Ik heb nu ca 4 x op rij V-power getankt. Geen start problemen, rijdt zeker niet zuiniger, heb het gevoel dat de motor ietwat onregelmatig draait, met name stationair. Geen gevoel van power toename, noch afname.
Geplaatst: 07.03.2005 - 17:03
door Denniskl
Ben schreef:Wát voor merk rij je dan Dennis?
Voor mijn werk? VW LT.
Geplaatst: 07.03.2005 - 18:45
door +++t blijft behelpen+++
Allemaal mooi en aardig, maar vroeger werden de benzines steeds beter gemaakt, en dat werd dan gewoon aan de standaard benzine toegevoegd.
Tegenwoordig echter, moet je VET betalen voor die additieven, dus je betaalt voor iets wat je vroeger gewoon kreeg.
Geplaatst: 07.03.2005 - 21:07
door bart15
Denniskl schreef:Ben schreef:Wát voor merk rij je dan Dennis?
Voor mijn werk? VW LT.
Dennis is het soms zo dat je eigen auto nog redelijk nieuw is en dus niet erg vervuild en de auto van de zaak een oudere (diesel) auto is die verontreinigd is.
Doordat V-power een reinigende werking heeft kan dat de reden zijn dat je het bij de oude auto (van de zaak) wel merkt en bij je eigen auto niet of nauwelijks
Geplaatst: 07.03.2005 - 21:18
door Denniskl
bart schreef:
Dennis is het soms zo dat je eigen auto nog redelijk nieuw is en dus niet erg vervuild en de auto van de zaak een oudere (diesel) auto is die verontreinigd is.
Zeg maar gerust .... Ja wat moet je er van zeggen...
Laat ook maar eigenlijk hahahah

Geplaatst: 11.03.2005 - 20:08
door exhonda
V POWER: Ik citeer uit de Autovisie NR5 v 2005
Shells paradepaardje kent een hogere verbrandingstemperatuur,
waardoor er minder vuil op de kleppen achterblijft.
Vroeger zaten de kleppen in een ruimere behuizing,
maar de huidige milieu wetgeving schrijft nauwsluitende
afdichtingen voor.
Daardoor kan zogenaamde klepverkleving optreden.
Dat probleem doet zich echter alleen voor wanneer er korte stukjes met de auto worden gereden.
Wij begrepen dat V POWER in de garage al gekscherend de benzine voor de voorzichtige zondagsrijder is gedoopt.
Shell reageert verrast waneer we het bedrijf confronteren met onze
onderzoekresultaten.positief verrast uiteraad.
"Het is inderdaad geen slecht advies om onze brandstof aan te raden.
V POWER is namelijk zwavel vrij en beschikt over een hoger
octaangehalte,WAARDOOR DE MOTOR IN EEN ZO GOED ALS NIEUWSTAAT
WORDT GEBRACHT.Wij zijn het echter niet mee eens dat
andere brandstoffen dienen te worden uitgesloten.
Het merendeel van de Nederlandse autobezitters rijdt daarop,
dus die benzine is ook goed."
Re: benzine V power van shell.....
Geplaatst: 23.06.2005 - 11:36
door Brutus
Wing schreef:Mijn V 40 2.0 T van 2000 reageerde zeer vreemd op het gebruik van V power van Shell. Normaal tank ik ron 95 (Euro), maar ik wilde V power eens proberen. Na een tank leeg gereden te hebben kreeg ik een melding op het dashbord dat mijn uitlaatgas systeem een storing vertoonde.... Hierop is door de garage tot twee keer toe de zaak gereset. Nadat ik weer Euro 95 tankte, heb ik geen problemen weer gehad. Dus.....
het is mogelijk dat je computerproblemen krijgt wanneer je V power tankt......
Groeten, Ger
Ik heb een aardig document gevonden van TNO over brandstof en verbranding en de voorwaarden voor een goede verbranding, interessant om te lezen. (V-Power wordt hier ook in genoemd)
Kijk even op
http://www.automotive.tno.nl/VM/EST/Pub ... inal_2.pdf
Geplaatst: 23.06.2005 - 12:52
door PhysicalZen
Dus als ik het stuk goed lees (in ieder geval stukjes ervan) moeten wij af en toe even stevig doorrijden

om de motor schoon te houden en het milieu te sparen!
Lijkt mij een win-win situatie
Als ze in nederland nu ook de duitse 100 RON V-Power gaan verkopen kan er niks meer misgaan.
Ik vraag me alleen af hoe ze de kleppen kunnen schoonhouden van direct ingespoten motoren?? Hier komt de brandstof namelijk niet bij!
Geplaatst: 23.06.2005 - 18:11
door Brutus
PhysicalZen schreef:Dus als ik het stuk goed lees (in ieder geval stukjes ervan) moeten wij af en toe even stevig doorrijden

om de motor schoon te houden en het milieu te sparen!
Lijkt mij een win-win situatie
Als ze in nederland nu ook de duitse 100 RON V-Power gaan verkopen kan er niks meer misgaan.
Ik vraag me alleen af hoe ze de kleppen kunnen schoonhouden van direct ingespoten motoren?? Hier komt de brandstof namelijk niet bij!
Ja lekker doorrijden, ik hoop dat ze op het binnenhof dit document ook kennen want die willen dat we in de randstad 80 gaan rijden op de snelweg met als oogpunt minder uitstoot van CO2.
Dit document verteld volgens mij het tegen overgestelde lekker doorrijden zodat de motoren op de benodigde bedrijfstemperatuur kunnen komen.
Die duitsers zijn zo gek nog niet lekker kachelen.
Geplaatst: 23.06.2005 - 19:25
door bart15
Haha ja af en toe is misschien goed maar ALTIJD ! denk het niet
Er stond een x een artikel in een Duits autotijdschrift over een test met V-power daar was minder verschil in prestatie met FSI motoren als met gewone benzine motoren. Dus ik denk ook dat het verschil in reiniging kleiner is bij FSI motoren.
Geplaatst: 23.06.2005 - 19:28
door bart15
Hoe zit het eigenlijk met V-power diesel iemand ervaring?
Re: benzine V power van shell.....
Geplaatst: 23.06.2005 - 22:24
door +++t blijft behelpen+++
interessant stukje!
wel leuk dat ze ADAC test aanhalen en vervolgens concluderen dat v-power nut heeft en het "tot enkele procenten"verschil kan opleveren,
terwijl de ADAC zelf zegt dat het geen verschil uitmaakt....