Ik vrees dat Volvo's klantenbestand te klein is om 3,4,5, 6 en 8 cyl motoren te blijven aanbieden.
Als je de topics hier leest gaat het overgrote deel over verbruik en bijtelling, wel die rijders zitten niet te wachten op een 6 of 8 cyl vrees ik.
Volvo is gaan downsizen om het hoofd boven water te houden en zo meer auto's te verkopen.
Als iedereen nu plots 6 en 8 cyl motoren gaat kopen ipv naar bijtelling en verbruikt te kijken komt het nog goed....
Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13745
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
de focus van de Duitse 3 kun je onmogelijk goed noemen nu ze pas nu aan bruikbare hybrids toekomen, de 3 serie komt pas in 2016, op een C estate kan geen trekhaak, maar 10 en 12 cilinders hebben ze idd wel, dat moet ik ze nagevenRoaldH schreef:Maar bij de Duitse 3 kun je naast de eco motoren nog steeds kiezen voor de dikke 6/8/10 en zelfs 12 cilinders.volvosan schreef: Polestar maakt er inderdaad een soepeler schakelende bak van. Daarnaast is het gewoon zo dat er een downsizing trend is qua cilinders, bij de Duitse merken is dat echt niet anders.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Mijn inschatting is dat voor de duitse drie de 6 en 8 cilinders ook duidelijk belangrijker zijn dan Volvo. Als eentje er mee stopt gaan ze naar een ander dus ze willen niet de eerste zijn.Daarbij liep volvo in mijn ogen een jaar of 6 a 7 nog achter als het gaat om zuinigere modellen hebben ze dat in de afgelopen jaren ingehaald en zitten ze nu voor in de kopgroep met VEA en twin engines waar ik aan kan toevoegen dat bij de manier waarop ik mijn PIH gebruik het concept echt veel zuiniger is dan een gewone D5 ook als je het e verbruik meerekend is de auto een procent of 20 zuiniger.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ook als je de hogere aanschafprijs ivm pakweg een V60 D5 mee rekent ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Ja, zelfs dan nog.BlackcurrantV70 schreef: Ook als je de hogere aanschafprijs ivm pakweg een V60 D5 mee rekent ?
Daarom hebben we ook die V60 PIH gekocht en geen sec. hoeven nadenken of wellicht de V60 D5 een betere koop zou zijn.
Voor ons is die PIH stukken voordeliger en veel verfijnder te rijden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
het is wel minder geworden door de tuning. Maar ik vind nog steeds dat als je snel meer gas geeft hij altijd even inhoudt voor hij versneld.RoaldH schreef:Ja, dat "slippen" bij ineens gasgeven is na de tuning bij mij volledig weg.RichieB schreef: Heb je Polestar tuning? Dat vond ik zelf een groot verschil. Na de tuning erger merk ik geen problemen meer met inhouden.
En ik heb nu toch al bijna 90.000 km afgelegd met de PIH.
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat dit mijn eerste auto met automaat is. Hiervoor heb ik altijd handgeschakelde Volvo's en andere auto's gehad.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
ik kan niet de vergelijking maken met een eerdere D5. Ik heb 4x met een 2.0d gereden. Die was echt zuinig, zeker na tuning.NielsPHEV schreef: Mijn inschatting is dat voor de duitse drie de 6 en 8 cilinders ook duidelijk belangrijker zijn dan Volvo. Als eentje er mee stopt gaan ze naar een ander dus ze willen niet de eerste zijn.Daarbij liep volvo in mijn ogen een jaar of 6 a 7 nog achter als het gaat om zuinigere modellen hebben ze dat in de afgelopen jaren ingehaald en zitten ze nu voor in de kopgroep met VEA en twin engines waar ik aan kan toevoegen dat bij de manier waarop ik mijn PIH gebruik het concept echt veel zuiniger is dan een gewone D5 ook als je het e verbruik meerekend is de auto een procent of 20 zuiniger.
Maar ik ben het volledig met je eens dat als je veel laad en gericht rijdt, dus zoals bij de driving cursus, het verbruik enorm meevalt. Alleen als D5 rijdt je denk ik 1:15 a !:16, ik rijdt nu gemiddeld 4.500 km per maand, veel snelweg en veel lange stukken (> 100 km) met een snelheid van 125 km/h en mijn gemiddelde verbruik is 1:20.
Ik begrijp dat de 2.0 D4 dat ook haalt.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- V60_PHEV
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05
Die dikke 8- en 12 cillinders passen natuurlijk ook minder goed bij de merkwaarden van Volvo dan bij de Duitse drie.
Alle 10-cillinders zijn 8-cillinders geworden.
Bij BMW zie je ook al dat alleen de dikste 6-cillinders blijven, de minder sterke 6-cillinders worden ook vervangen door 4-cillinders.
Dat is het topsegment waar Volvo zich niet op richt.
De T8 is al de duurste Volvo ooit, als je Nederlandse belastingsinitiatieven niet meerekent.
Hoeveel mensen zouden de meerprijs voor de XC90 D6 willen betalen?
Alle 10-cillinders zijn 8-cillinders geworden.
Bij BMW zie je ook al dat alleen de dikste 6-cillinders blijven, de minder sterke 6-cillinders worden ook vervangen door 4-cillinders.
Dat is het topsegment waar Volvo zich niet op richt.
De T8 is al de duurste Volvo ooit, als je Nederlandse belastingsinitiatieven niet meerekent.
Hoeveel mensen zouden de meerprijs voor de XC90 D6 willen betalen?
Laatst gewijzigd door V60_PHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Bij mij is het echt anders. Als je te hard het pedaal op de bodem trapt schakelt deze snel terug en grijpt de lockup de bak meteen vast.V60Majolee schreef: het is wel minder geworden door de tuning. Maar ik vind nog steeds dat als je snel meer gas geeft hij altijd even inhoudt voor hij versneld.
En ik heb nu toch al bijna 90.000 km afgelegd met de PIH.
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat dit mijn eerste auto met automaat is. Hiervoor heb ik altijd handgeschakelde Volvo's en andere auto's gehad.
Wel merk ik dat in Save (en soms Hybrid),anders dan in Power of AWD de bak meer van elastiek is. Dat effect heb je ook tijdens of kort na de roetfilter regeneratie.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Klopt wat betreft de benzine motoren. De dieselmotoren 30/35/40 en 50d zijn allemaal 6-cillinders met een verschillend aantal turbo's en dus vermogen.V60_PHEV schreef: Die dikke 8- en 12 cillinders passen natuurlijk ook minder goed bij de merkwaarden van Volvo dan bij de Duitse drie.
Alle 10-cillinders zijn 8-cillinders geworden.
Bij BMW zie je ook al dat alleen de dikste 6-cillinders blijven, de minder sterke 6-cillinders worden ook vervangen door 4-cillinders.
Dat is het topsegment waar Volvo zich niet op richt.
De T8 is al de duurste Volvo ooit, als je Nederlandse belastingsinitiatieven niet meerekent.
Hoeveel mensen zouden de meerprijs voor de XC90 D6 willen betalen?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Hoort dit topic trouwens niet in het XC90 gedeelte? Maar als Volvo nu met een sterke Plug-in diesel komt voor de XC90 zou dat onze keuze een stuk makkelijker maken voor een eventuele opvolger.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Het Twin Engine gebeuren valt net als de PIH benaming direct in het hoofdstuk: Plug In Hybrid Volvo's. Dus de XC90 T8 mogen we hopelijk binnenkort ook hier verwachten.rsnhakan schreef: Hoort dit topic trouwens niet in het XC90 gedeelte? Maar als Volvo nu met een sterke Plug-in diesel komt voor de XC90 zou dat onze keuze een stuk makkelijker maken voor een eventuele opvolger.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik ben benieuwd. De XC90 ziet er wel mooi uit.vaudi schreef:Het Twin Engine gebeuren valt net als de PIH benaming direct in het hoofdstuk: Plug In Hybrid Volvo's. Dus de XC90 T8 mogen we hopelijk binnenkort ook hier verwachten.rsnhakan schreef: Hoort dit topic trouwens niet in het XC90 gedeelte? Maar als Volvo nu met een sterke Plug-in diesel komt voor de XC90 zou dat onze keuze een stuk makkelijker maken voor een eventuele opvolger.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13745
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Hij is straks 7%, de kamer (een kamerlid) doet een poging om de wetgeving een half jaar eerder aan te passen omdat men nooit gerekend had op een dergelijk antwoord op een tot voor kort onhaalbare waarde
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Voor de kopers van de my13/14 die in 2012 al overeenkomst hebben getekend, kunnen per 1-1-2017 een nieuwe auto halen zonder desinvestering bijtelling.
Dat is over anderhalf jaar alweer. Heeft iemand al uitgerekend wat verstandig is?
De xc90 kost een hoop, maar per 1-1-2017 een andere auto aanschaffen met 25% bijtelling ook...
Dat is over anderhalf jaar alweer. Heeft iemand al uitgerekend wat verstandig is?
De xc90 kost een hoop, maar per 1-1-2017 een andere auto aanschaffen met 25% bijtelling ook...
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40989
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik hoor dat de voorraad voor 2015 al is uitverkocht.
Er schijnen dealers te zijn met wachtlijsten van 50 tot meer dan 100 klanten.
Benbenieuwd of Zweden de productiecapaciteit kan vergroten.
Er schijnen dealers te zijn met wachtlijsten van 50 tot meer dan 100 klanten.
Benbenieuwd of Zweden de productiecapaciteit kan vergroten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Moeten we nu echt ons in juni 2015 al zorgen maken over wat we in 2017 willen rijden? Persoonlijk ga ik die 0% bijtelling volhouden totdat het niet meer mag (voor mijn auto mei 2018). Tegen die tijd zie ik wel weer verder.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk