Pagina 2 van 3
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 26.04.2015 - 09:41
door BlackcurrantV70
Ik vrees dat Volvo's klantenbestand te klein is om 3,4,5, 6 en 8 cyl motoren te blijven aanbieden.
Als je de topics hier leest gaat het overgrote deel over verbruik en bijtelling, wel die rijders zitten niet te wachten op een 6 of 8 cyl vrees ik.
Volvo is gaan downsizen om het hoofd boven water te houden en zo meer auto's te verkopen.
Als iedereen nu plots 6 en 8 cyl motoren gaat kopen ipv naar bijtelling en verbruikt te kijken komt het nog goed....
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 26.04.2015 - 10:40
door OGA244
RoaldH schreef:
volvosan schreef:
Polestar maakt er inderdaad een soepeler schakelende bak van. Daarnaast is het gewoon zo dat er een downsizing trend is qua cilinders, bij de Duitse merken is dat echt niet anders.
Maar bij de Duitse 3 kun je naast de eco motoren nog steeds kiezen voor de dikke 6/8/10 en zelfs 12 cilinders.
de focus van de Duitse 3 kun je onmogelijk goed noemen nu ze pas nu aan bruikbare hybrids toekomen, de 3 serie komt pas in 2016, op een C estate kan geen trekhaak, maar 10 en 12 cilinders hebben ze idd wel, dat moet ik ze nageven
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 26.04.2015 - 11:32
door NielsPHEV
Mijn inschatting is dat voor de duitse drie de 6 en 8 cilinders ook duidelijk belangrijker zijn dan Volvo. Als eentje er mee stopt gaan ze naar een ander dus ze willen niet de eerste zijn.Daarbij liep volvo in mijn ogen een jaar of 6 a 7 nog achter als het gaat om zuinigere modellen hebben ze dat in de afgelopen jaren ingehaald en zitten ze nu voor in de kopgroep met VEA en twin engines waar ik aan kan toevoegen dat bij de manier waarop ik mijn PIH gebruik het concept echt veel zuiniger is dan een gewone D5 ook als je het e verbruik meerekend is de auto een procent of 20 zuiniger.
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 26.04.2015 - 13:35
door BlackcurrantV70
Ook als je de hogere aanschafprijs ivm pakweg een V60 D5 mee rekent ?
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 26.04.2015 - 14:37
door vaudi
BlackcurrantV70 schreef:
Ook als je de hogere aanschafprijs ivm pakweg een V60 D5 mee rekent ?
Ja, zelfs dan nog.
Daarom hebben we ook die V60 PIH gekocht en geen sec. hoeven nadenken of wellicht de V60 D5 een betere koop zou zijn.
Voor ons is die PIH stukken voordeliger en veel verfijnder te rijden.
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 26.04.2015 - 21:59
door V60Majolee
RoaldH schreef:
RichieB schreef:
Heb je Polestar tuning? Dat vond ik zelf een groot verschil. Na de tuning erger merk ik geen problemen meer met inhouden.
Ja, dat "slippen" bij ineens gasgeven is na de tuning bij mij volledig weg.
het is wel minder geworden door de tuning. Maar ik vind nog steeds dat als je snel meer gas geeft hij altijd even inhoudt voor hij versneld.
En ik heb nu toch al bijna 90.000 km afgelegd met de PIH.
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat dit mijn eerste auto met automaat is. Hiervoor heb ik altijd handgeschakelde Volvo's en andere auto's gehad.
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 26.04.2015 - 22:05
door V60Majolee
NielsPHEV schreef:
Mijn inschatting is dat voor de duitse drie de 6 en 8 cilinders ook duidelijk belangrijker zijn dan Volvo. Als eentje er mee stopt gaan ze naar een ander dus ze willen niet de eerste zijn.Daarbij liep volvo in mijn ogen een jaar of 6 a 7 nog achter als het gaat om zuinigere modellen hebben ze dat in de afgelopen jaren ingehaald en zitten ze nu voor in de kopgroep met VEA en twin engines waar ik aan kan toevoegen dat bij de manier waarop ik mijn PIH gebruik het concept echt veel zuiniger is dan een gewone D5 ook als je het e verbruik meerekend is de auto een procent of 20 zuiniger.
ik kan niet de vergelijking maken met een eerdere D5. Ik heb 4x met een 2.0d gereden. Die was echt zuinig, zeker na tuning.
Maar ik ben het volledig met je eens dat als je veel laad en gericht rijdt, dus zoals bij de driving cursus, het verbruik enorm meevalt. Alleen als D5 rijdt je denk ik 1:15 a !:16, ik rijdt nu gemiddeld 4.500 km per maand, veel snelweg en veel lange stukken (> 100 km) met een snelheid van 125 km/h en mijn gemiddelde verbruik is 1:20.
Ik begrijp dat de 2.0 D4 dat ook haalt.
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 27.04.2015 - 08:09
door V60_PHEV
Die dikke 8- en 12 cillinders passen natuurlijk ook minder goed bij de merkwaarden van Volvo dan bij de Duitse drie.
Alle 10-cillinders zijn 8-cillinders geworden.
Bij BMW zie je ook al dat alleen de dikste 6-cillinders blijven, de minder sterke 6-cillinders worden ook vervangen door 4-cillinders.
Dat is het topsegment waar Volvo zich niet op richt.
De T8 is al de duurste Volvo ooit, als je Nederlandse belastingsinitiatieven niet meerekent.
Hoeveel mensen zouden de meerprijs voor de XC90 D6 willen betalen?
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 28.04.2015 - 14:16
door RoaldH
V60Majolee schreef:
het is wel minder geworden door de tuning. Maar ik vind nog steeds dat als je snel meer gas geeft hij altijd even inhoudt voor hij versneld.
En ik heb nu toch al bijna 90.000 km afgelegd met de PIH.
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat dit mijn eerste auto met automaat is. Hiervoor heb ik altijd handgeschakelde Volvo's en andere auto's gehad.
Bij mij is het echt anders. Als je te hard het pedaal op de bodem trapt schakelt deze snel terug en grijpt de lockup de bak meteen vast.
Wel merk ik dat in Save (en soms Hybrid),anders dan in Power of AWD de bak meer van elastiek is. Dat effect heb je ook tijdens of kort na de roetfilter regeneratie.
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 28.04.2015 - 14:19
door RoaldH
V60_PHEV schreef:
Die dikke 8- en 12 cillinders passen natuurlijk ook minder goed bij de merkwaarden van Volvo dan bij de Duitse drie.
Alle 10-cillinders zijn 8-cillinders geworden.
Bij BMW zie je ook al dat alleen de dikste 6-cillinders blijven, de minder sterke 6-cillinders worden ook vervangen door 4-cillinders.
Dat is het topsegment waar Volvo zich niet op richt.
De T8 is al de duurste Volvo ooit, als je Nederlandse belastingsinitiatieven niet meerekent.
Hoeveel mensen zouden de meerprijs voor de XC90 D6 willen betalen?
Klopt wat betreft de benzine motoren. De dieselmotoren 30/35/40 en 50d zijn allemaal 6-cillinders met een verschillend aantal turbo's en dus vermogen.
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 29.04.2015 - 12:48
door V60_PHEV
Ik vind de D5 meer een tegenhanger van de 25d motor van BMW.
En ook die is met de huidige generatie 4-cillinder geworden.
Volvo kiest gewoon een positie in de markt.
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 30.04.2015 - 11:37
door rsnhakan
Hoort dit topic trouwens niet in het XC90 gedeelte? Maar als Volvo nu met een sterke Plug-in diesel komt voor de XC90 zou dat onze keuze een stuk makkelijker maken voor een eventuele opvolger.
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 30.04.2015 - 17:54
door vaudi
rsnhakan schreef:
Hoort dit topic trouwens niet in het XC90 gedeelte? Maar als Volvo nu met een sterke Plug-in diesel komt voor de XC90 zou dat onze keuze een stuk makkelijker maken voor een eventuele opvolger.
Het Twin Engine gebeuren valt net als de PIH benaming direct in het hoofdstuk: Plug In Hybrid Volvo's. Dus de XC90 T8 mogen we hopelijk binnenkort ook hier verwachten.
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 01.05.2015 - 15:54
door RoaldH
vaudi schreef:
rsnhakan schreef:
Hoort dit topic trouwens niet in het XC90 gedeelte? Maar als Volvo nu met een sterke Plug-in diesel komt voor de XC90 zou dat onze keuze een stuk makkelijker maken voor een eventuele opvolger.
Het Twin Engine gebeuren valt net als de PIH benaming direct in het hoofdstuk: Plug In Hybrid Volvo's. Dus de XC90 T8 mogen we hopelijk binnenkort ook hier verwachten.
Ik ben benieuwd. De XC90 ziet er wel mooi uit.
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 22.05.2015 - 16:53
door vaudi
Is de XC90T8 straks ook een 7% of moet de kamer hier eerst nog over beslissen. Klaarblijkelijk zijn er wel vragen over gekomen.
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 22.05.2015 - 17:01
door OGA244
Hij is straks 7%, de kamer (een kamerlid) doet een poging om de wetgeving een half jaar eerder aan te passen omdat men nooit gerekend had op een dergelijk antwoord op een tot voor kort onhaalbare waarde
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 22.05.2015 - 17:27
door vaudi
En dat terwijl de hele productie die nog voor 7% in aanmerking zou kunnen komen al uitverkocht is. Dan valt er elders meer te verdienen....
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 04.06.2015 - 16:12
door Autozoeker
Voor de kopers van de my13/14 die in 2012 al overeenkomst hebben getekend, kunnen per 1-1-2017 een nieuwe auto halen zonder desinvestering bijtelling.
Dat is over anderhalf jaar alweer. Heeft iemand al uitgerekend wat verstandig is?
De xc90 kost een hoop, maar per 1-1-2017 een andere auto aanschaffen met 25% bijtelling ook...
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 04.06.2015 - 17:26
door Ben
Ik hoor dat de voorraad voor 2015 al is uitverkocht.
Er schijnen dealers te zijn met wachtlijsten van 50 tot meer dan 100 klanten.
Benbenieuwd of Zweden de productiecapaciteit kan vergroten.
Re: Wij willen een XC90 maar dan met D6 twin-engine
Geplaatst: 04.06.2015 - 18:03
door RichieB
Moeten we nu echt ons in juni 2015 al zorgen maken over wat we in 2017 willen rijden? Persoonlijk ga ik die 0% bijtelling volhouden totdat het niet meer mag (voor mijn auto mei 2018). Tegen die tijd zie ik wel weer verder.