Volvo XC60 versnellingsbak problemen

De eerste generatie XC60
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

met de (te) zware aanhanger de bak op kruissnelheid niet met de hand een tandje (of twee) terugzetten is nou niet bepaald goed, zeker niet over lange afstanden
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

NielsPHEV schreef: met de (te) zware aanhanger de bak op kruissnelheid niet met de hand een tandje (of twee) terugzetten is nou niet bepaald goed, zeker niet over lange afstanden
Sterker nog..mijn ervaring zonder trekhaak is dat vanwege het hoge koppel de bak direct hogere versnellingen wil gebruiken.
In het bergachtige buitenland schakel ik altijd handmatig en zorg ik er voor dat hij niet onder de 2500rpm komt, goed voor de koeling van de automaat en altijd een lekkere duw in de rug wanneer er versnelt moet worden.
@Evert, ik geef TS alleen een tip en val hem nergens op aan.
Voor €395 heeft TS een reiniging en nieuwe olie+resetten tellers, nmm niet het meeste geld en dat zou ik dus proberen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

De hamvraag is eigenlijk of er voor de 5 serie al andere autos op de trailer getrokken zijn, als de TS de XC60 regulier als trekauto gebruikt voor een autoambulance kan je geheid problemen verwachten, toch ?

Zo grof waren de reacties toch niet vind ik ?
De TS meldt dat de dealer geen antwoord kan geven, maar de vraag is op TS de dealer ook verteld heeft dat hij de auto gebruikt als trekker voor een autoambulance, dus de negatieve commentaar over de dealer is ook niet echt op zijn plaats.

Ik weet niet of het qua trekgewicht nog belang heeft of het een D3 2.0 is of een D3 AWD 2.4, maar in beide gevallen is een trailer met een 5 serie erop zowiezo te zwaar voor een XC60...
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Die van mij mag 2 ton trekken en heeft al meer getrokken (sssst)
Auto is gechipt, had toen 240.000km gelopen en was nog nooit geflusht geweest.
Ze kunnen wel wat hebben hoor ;)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”