Pagina 2 van 2

Re: MY 2016 met 3-cilinder T2 en T3?

Geplaatst: 29.04.2015 - 10:49
door Huite
Tis natuurlijk de 2-liter VEA motor met een aangepaste krukas en cilinderblok.
Maar inderdaad zou "spelen" met het aantal cilinders n.m.m logischer zijn geweest.
Dus een 1500 cc 3-cilinder en eventueel een 2500 cc 5 cilinder.
Benieuwd naar het verhaal achter deze "move"!

Re: MY 2016 met 3-cilinder T2 en T3?

Geplaatst: 29.04.2015 - 11:18
door Walter
Waarom zouden ze de krukas en het cilinderblok aanpassen als je ook de boring en/of de slag (lees; langere drijfstang cq hogere zuiger) aan kunt passen? Veel goedkopere oplossing om een kleinere inhoud te krijgen. Maar wat ik al zei, ik denk dat ze die gelijke uitstoot ondanks de GT hebben kunnen realiseren door de kleinere inhoud. Vandaar de 'move'

Re: MY 2016 met 3-cilinder T2 en T3?

Geplaatst: 29.04.2015 - 12:01
door Huite
Nou de boring is bij de 2,0 en de 1,5 in ieder geval gelijk.
En of je op een technisch verantwoorde wijze de slag met 12,3 mm kunt verkleinen door andere drijfstangen te monteren?
Geen idee of dat kan! En die hogere zuigers, dáár geloof ik niet zo in.
Maar kan er helemaal naastzitten hoor!

Re: MY 2016 met 3-cilinder T2 en T3?

Geplaatst: 29.04.2015 - 16:56
door Jers3n
De slag-afstand wordt toch door de krukas bepaald? Enkel langere drijfstang veranderd toch niks aan de slag-afstand, die zorgt er dan toch enkel voor dat de gehele zuiger verder van de krukas af staat.
Voor een kleinere inhoud is, bij een verder ongewijzigde setup, toch een andere krukas (voor de kleinere slag) èn een langere drijfstang of hogere cylinder (voor kleiner slagvolume) nodig.

Re: MY 2016 met 3-cilinder T2 en T3?

Geplaatst: 29.04.2015 - 18:40
door Huite
Ja zo zag en zie ik dat ook.
Werd wat aan het twijfelen gebracht door @Walter!