Pagina 2 van 2
Re: Officieel: CO2-uitstoot plug-in hybride 49g/km
Geplaatst: 30.04.2015 - 22:28
door Paul
eens! had graag een v40 pih gehad
Re: Officieel: CO2-uitstoot plug-in hybride 49g/km
Geplaatst: 30.04.2015 - 22:37
door lint
Helemaal waar, de XC90 PIH is een auto in het topsegment, er is ook veel geld te verdienen met een PIH versie van de goedkopere modellen.
Re: Officieel: CO2-uitstoot plug-in hybride 49g/km
Geplaatst: 01.05.2015 - 07:43
door evert65
Fredraket schreef:
Waanzin ten top. Fijn voor diegene die er eentje krijgen, te zot voor woorden dat het mogelijk is.
helemaal mee eens , ik dacht bij het zien van de topictitel dat het om de v40 zou gaan....
een tank voor de deur
en dan door allerlei foefjes 7%
dit maakt gewoonweg duideljjk dat het idee van gevarieerde bijtelling niet klopt
Den Haag wil de wereld verbeteren , maar de wereld is Den Haag weer eens te slim af
om je te bescheuren
tja, ambtelijke molens malen langzaam dus er zullen heel wat mensen van gaan profiteren
volvo rules The Netherlands

Re: Officieel: CO2-uitstoot plug-in hybride 49g/km
Geplaatst: 01.05.2015 - 07:45
door OGA244
lint schreef:er is ook veel geld te verdienen met een PIH versie van de goedkopere modellen.
roep je nu maar wat of baseer je deze uitspraak ook ergens op?
lint schreef:Dat baseer ik op het feit dat niet iedereen het geld heeft om een XC90 PIH te kopen en mogelijk wel een goedkoper model in PIH uitvoering.
ik mis in die feitenopsomming toch nog steeds waar het "vele geld" zit dat er verdiend zou kunnen worden.
Aan een PIH verdien je namelijk niet echt iets als fabrikant, een Ampera/Volt is al exit, een particulier koopt zonder financiële prikkel ook geen PIH, hij zal wel gek zijn, ergo, die markt durf ik te betwijfelen en de winstgevendheid bestrijd ik zelfs
Re: Officieel: CO2-uitstoot plug-in hybride 49g/km
Geplaatst: 01.05.2015 - 12:23
door lint
Dat baseer ik op het feit dat niet iedereen het geld heeft om een XC90 PIH te kopen en mogelijk wel een goedkoper model in PIH uitvoering.
Re: Officieel: CO2-uitstoot plug-in hybride 49g/km
Geplaatst: 01.05.2015 - 12:41
door RichieB
Een PIH is momenteel alleen financieel interessant voor de zakelijke rijders. Er is ruimte keus in elektrische en hybride auto's in het middensegment, en aan de top staat Tesla. Volvo mikt heel slim op de bovenkant van de markt, en is daar heel succesvol in. Mocht die markt instorten als de financiële prikkels afnemen dan komen de kleinere modellen aan de beurt. Klinkt logisch, toch?
Re: Officieel: CO2-uitstoot plug-in hybride 49g/km
Geplaatst: 01.05.2015 - 13:15
door V480-S60
Het maakt mij niet uit of een auto tot het topsegment behoort of niet. Boeit me eerlijk gezegd ook niet zo.
Waar ik als particulier koper echter van baal is dat ik op voorhand wordt uitgesloten (vanwege de torenhoge prijs) om een plug-in hybride Volvo te kopen. Ik heb echt wel interesse in een plug-in Hybride auto. Maar ik verfoei de lelijke Toyota Prius of Mitsubishi Outlander PHEV en vanwege meerdere redenen wil ik niet privé in een VAG product gezien worden. (Om nog maar te zwijgen van het gedrocht I3)
En daarom ben ik het eens met het Johann. De techniek is er: waarom niet gebruiken. Er is gewoon vraag naar.
Re: Officieel: CO2-uitstoot plug-in hybride 49g/km
Geplaatst: 01.05.2015 - 13:40
door Marc Apeldoorn
Eens met V480-S60.
Blijkbaar heeft Volvo de inschatting dat hybrides niet genoeg verkopen, in China is er wel een S60(L) met hybride versie op de markt gezet.
En wat ik zelf niet snap is dat ze de inschatting gemaakt hebben bij Volvo dat diesels niet de toekomst zijn (dat zal best over een x aantal jaar), daar denken Audi en BMW heel anders over...
Waarom niet de XC90 voorzien van diesel met hybride aandrijflijn???