Pagina 2 van 2

Re: Weer een dilemma

Geplaatst: 16.05.2015 - 20:18
door m1karabijn
Bover +1

Re: Weer een dilemma

Geplaatst: 16.05.2015 - 21:48
door Bart Giesen
Allen bedankt. Ik ben overtuigd door de ontzettend positieve reacties richting VolvoTune (ook via PM, thanks all). Ik ga een date met hun plannen.
Enige wat ik nog 'eng' vind... Het roetfilter.. Ze boren iets uit ofzo begrijp ik? Is dat iets onherstelbaars? En geen gedoe met APK?

Re: Weer een dilemma

Geplaatst: 16.05.2015 - 22:05
door OGA244
dat is een kwestie van tijd

Re: Weer een dilemma

Geplaatst: 17.05.2015 - 21:03
door Bart Giesen
OGA244 schreef: dat is een kwestie van tijd
Die snap ik volgens mij niet?

Re: Weer een dilemma

Geplaatst: 17.05.2015 - 21:17
door m1karabijn
gaat over de APK
de uitvinders van het RDW zijn bezig met een apparaat dat met de APK kan meten of je geklooid hebt met de roetfilter
er zijn lui op dit forum die bijna niet kunnen wachten dat het er is want je zal maar met het milieu kloten
een delict zeggen sommige hier maar ik woon in vlaardingen waar ik elke dag ruik dat er met het milieu gekloot word maar daar hoor je ze niet over
de grootste giller hier op het forum laat wel werkzaamheden verrichten zonder bon en dat noem ik dan een nagemaakte.Amen :'(

Re: Weer een dilemma

Geplaatst: 18.05.2015 - 07:16
door evert65
@M1karabijn +1
en.. die info over de rwd , daarvan was ik nog niet op de hoogte
het blijft een kat en muis spel

Re: Weer een dilemma

Geplaatst: 18.05.2015 - 18:50
door Rome
Bij mij is de tuning door Rica gedaan, helemaal perfect ! Motor loopt ècht veel mooier, en uiteraard is het vermogen en koppelverschil goed te erken . . . Bij een volgende Volvo ga ik zeker weer voor Rica.

Re: Weer een dilemma

Geplaatst: 24.05.2015 - 17:05
door Bart Giesen
Nou mijn auto is naar VolvoTune geweest. Hier werd het Tunex bestand naast het Volvotune bestand gehouden. Ik was verbaasd over de fouten. Bijvoorbeeld (cijfers ter indicatie;

-auto warmer dan 105 graden, dan mag deze maar 85% vermogen leveren
-of, buiten -20, dan mag de auto (mits op temp.) maar 80% leveren

Bij Tunex zijn al deze door Volvo geschreven waarden gewoon keihard overschreven met 100%! Mooi om te zien dat Volvotune NIET met dakpannetjes werkt of alles klakkeloos op vol vermogen gooit. Daarnaast zijn sommige zaken uitgeschreven welke geen donder met het milieu te maken hebben, maar met het spekken van de heren in Den Haag. Na dik een uur uitleg over de ECU etc., ging deze terug in de auto. Qua vermogen en koppel merkte ik geen verschil. Waarom niet? Omdat ik Tunex software er al op had staan. Wat ik wel merkte is dat de throttle response is aangepast. Hij gaat nu niet snel terugschakelen, maar pakt gewoon vanuit dezelfde versnelling op. Het is nu afwachten of de auto uiteindelijk iets zuiniger gaat lopen.

Mijn motor is helaas nog steeds rumoerig en dat was mijn voornaamste reden om naar Elst te gaan. Obbe heeft een poosje gereden in mijn auto en vond dit ook. Maargoed, buiten zijn bereik helaas.

Kreeg netjes een certificaat met 3 jaar garantie en de prijs was heel netjes.

Re: Weer een dilemma

Geplaatst: 26.05.2015 - 07:36
door evert65
kijk kikjk dat zijn bijdrages waar we wat aan hebben
daar leert de mensch nog eens wat van
fijn dat er nog garagisten zijn die de tijd nemen voor uitleg
een dikke plus voor obbe