V70 trilt opeens
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Want: gij zult niet denken in problemen maar in oplossingen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
Allemaal bedankt voor het meedenken maar ik denk toch dat er iets niet helemaal duidelijk overgekomen is 
De V70 trilde helemaal niet. Toen naar de garage voor een beurt. Werkzaamheden: jaarbeurt, bougies vervangen, luchtfilter vervangen, 12v voeding verv., remmen achter gedemonteerd/gereinigd, aanslagnokken voorwielophanging gedraaid.
Er is volgens de garage niets met de wielen gedaan. Op weg naar huis merkte ik het trillen, wat er voorheen niet was. De wielbouten zijn dus niet losgedraaid geweest en de wielen zijn er ook niet af geweest.
Ik ben terug gegaan naar de garage en daar hebben ze de wielen gebalanceerd. Zonder resultaat.

De V70 trilde helemaal niet. Toen naar de garage voor een beurt. Werkzaamheden: jaarbeurt, bougies vervangen, luchtfilter vervangen, 12v voeding verv., remmen achter gedemonteerd/gereinigd, aanslagnokken voorwielophanging gedraaid.
Er is volgens de garage niets met de wielen gedaan. Op weg naar huis merkte ik het trillen, wat er voorheen niet was. De wielbouten zijn dus niet losgedraaid geweest en de wielen zijn er ook niet af geweest.
Ik ben terug gegaan naar de garage en daar hebben ze de wielen gebalanceerd. Zonder resultaat.
- dbosker
- 6th Gear member
als ze beweren dat de wielen er niet af zijn geweest jokken ze. Hoe hebben ze dan de remmen vervangen?
Ik heb dat namelijk nog nooit gekund met de wielen nog aan de auto gemonteerd.
Ik heb dat namelijk nog nooit gekund met de wielen nog aan de auto gemonteerd.
laatste Volvo (960) verkocht
- MichelV70
- 2nd Gear member
Ik heb het gehad met de winterwielen, bij montage trilde de auto, wielen opnieuw laten balanceren en nog steeds niet met de auto te rijden.
Wielen er weer afgehaald, bleek dat het geen originele velgen waren en dat de naafdiameter iets te groot was. bij controle van de velgen bleken de opvul-/centreeringen in de velg te zitten. Waarschijnlijk bij demontage niet op de naaf maar in de velg blijven hangen en bij montage verder in de velg gedrukt. Ringen uit de velg gepeuterd en op de naaf gezet, velgen er op en probleem opgelost. Als de achterremmen gereinigd zijn, zijn in ieder geval je achterwielen eraf geweest, ik zou deze even controleren en ook even de naafdiameter nameten, moet 65,1 mm. zijn http://www.steekmaat.nl/auto/Volvo/V70% ... 07%29.html.
Ik zou het anders niet weten. Succes.
Wielen er weer afgehaald, bleek dat het geen originele velgen waren en dat de naafdiameter iets te groot was. bij controle van de velgen bleken de opvul-/centreeringen in de velg te zitten. Waarschijnlijk bij demontage niet op de naaf maar in de velg blijven hangen en bij montage verder in de velg gedrukt. Ringen uit de velg gepeuterd en op de naaf gezet, velgen er op en probleem opgelost. Als de achterremmen gereinigd zijn, zijn in ieder geval je achterwielen eraf geweest, ik zou deze even controleren en ook even de naafdiameter nameten, moet 65,1 mm. zijn http://www.steekmaat.nl/auto/Volvo/V70% ... 07%29.html.
Ik zou het anders niet weten. Succes.
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Polestar 2 awd
-
- 1st Gear member
Kom net terug van mijn lokale garage, waar ik al ruim 15 jaar kwam totdat ik viel voor de verleiding van software update en Volvo assistance.
De dealer die mij voor halve leugenaar uitmaakte door te stellen dat er niets met de wielen was gedaan, de wielen helemaal gebalanceerd waren en ze niets meer konden doen omdat het trillen er al inzat toen de auto werd gebracht ("kan niet anders") heeft geen beste "beurt" gemaakt. Zoveel is duidelijk.
Al bij het eerste wiel bleek dat de centreerringen er niet goed in zaten. Verder bleek ik ook nog met een lekke band rond te rijden.
Heb meteen de voorste en achterste banden laten verwisselen ivm verminderd profiel aan de voorzijde. Alles zonder kosten. Was service.
De dealer wilde vorige week overigens ook nog de stuuruitslagbegrenzers vervangen. Ik gaf aan dat deze vorig jaar ook al vervangen waren. 'Kan niet" , was het antwoord. Staat nota bene gewoon op de factuur.
Trillen is nagenoeg verdwenen. Klein beetje nog rond 120 km/h
Volgend jaar maar zonder service update en neem de wegenwacht wel.
De dealer die mij voor halve leugenaar uitmaakte door te stellen dat er niets met de wielen was gedaan, de wielen helemaal gebalanceerd waren en ze niets meer konden doen omdat het trillen er al inzat toen de auto werd gebracht ("kan niet anders") heeft geen beste "beurt" gemaakt. Zoveel is duidelijk.
Al bij het eerste wiel bleek dat de centreerringen er niet goed in zaten. Verder bleek ik ook nog met een lekke band rond te rijden.
Heb meteen de voorste en achterste banden laten verwisselen ivm verminderd profiel aan de voorzijde. Alles zonder kosten. Was service.
De dealer wilde vorige week overigens ook nog de stuuruitslagbegrenzers vervangen. Ik gaf aan dat deze vorig jaar ook al vervangen waren. 'Kan niet" , was het antwoord. Staat nota bene gewoon op de factuur.
Trillen is nagenoeg verdwenen. Klein beetje nog rond 120 km/h
Volgend jaar maar zonder service update en neem de wegenwacht wel.
- Rippie V70
- 5th Gear member
Dat is dan duidelijk een dealer die een klant verspeeld heeft door halstarrigheid.
Niet heel erg slim.
Lekker naar je lokale garage gaan.
Niet heel erg slim.
Lekker naar je lokale garage gaan.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 6th Gear member
Je gaat ze dat nog wel even vertellen, neem ik aan? Wellicht leren ze er iets van. Alleen al dat er meer mensen zijn die iets van hun auto snappen, ook zonder opleiding...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- RoyvW
- 3rd Gear member
Man, man, man, dat zijn toch wel een techneuten daar. Ze zullen wel door tijdsdruk of iets dergelijks fouten maken.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
- Buurtje
- 3rd Gear member
Wat een prutsers! Sorry hoor, maar roepen dat je niet aan de wielen hebt gezeten, terwijl er remmen vervangen zijn, dan maak je geen beste beurt.
Ik zou je geld terugvragen voor die remmerij-vervanging, want dat kan onmogelijk uitgevoerd zijn. Ze hebben toch immers de wielen er niet afgehad?.............
Lekker terug naar je lokale garage dus voor echte service
Ik zou je geld terugvragen voor die remmerij-vervanging, want dat kan onmogelijk uitgevoerd zijn. Ze hebben toch immers de wielen er niet afgehad?.............

Lekker terug naar je lokale garage dus voor echte service
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
-
- 1st Gear member
De dealer heeft uitgebreid excuses gemaakt en mij als compensatie een nieuw interieurfilter beloofd (was ook niet vervangen bij de jaarbeurt) en aangeboden de eventueel door mij gemaakte kosten bij de lokale garage te vergoeden (kosten waren er niet).
Hiermee is voor mij de kous af.
Hiermee is voor mij de kous af.