Pagina 2 van 3

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 17.05.2015 - 15:09
door dbosker
TS kan beter een Volvo weer kopen. Statistisch gezien heeft hij dan het minste kans om een maandagochtend auto te kopen. Zelfde als dat je in een bomkrater kunt gaan slapen, daar is statistisch gezien ook het minste kans dat er nog een bom in slaat :-)

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 17.05.2015 - 15:38
door anixie
In ieder geval, ga hogerop, (dwz, importeur en of consumentenbond).

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 17.05.2015 - 15:58
door lint
dbosker schreef: TS kan beter een Volvo weer kopen. Statistisch gezien heeft hij dan het minste kans om een maandagochtend auto te kopen. Zelfde als dat je in een bomkrater kunt gaan slapen, daar is statistisch gezien ook het minste kans dat er nog een bom in slaat :-)
Statisch gezien heb je gelijk maar ik kan mij voorstellen dat TS dat iets anders ziet.

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 17.05.2015 - 16:20
door MN-NL
Dat klopt niet helemaal vrienden. Stel dat de kans op een maandagmorgenauto 1 op de 100.000 is. Dan is, een nieuwe auto aanschaffend, de kans dat je er 1 treft dus 1 op de 100.000. Het feit dat je er al 1 hebt staat daar nl. helemaal los van.
Wel is het zo dat de kans dat je er 2 op rij koopt 1/100.000 x 1/100.000 is dus 1/10.000.000.000 maar dat geldt alleen als je nog geen auto aangeschaft hebt.

Schrale troost voor TS natuurlijk, en in geval van werkelijk een probleemauto zou je verwachten dat Volvo daar voortvarend en adequaat een oplossing voor biedt. Dan nog betwijfel ik of je vertrouwen in het merk hersteld wordt als je als eerste Volvo zo'n exemplaar treft. Maar inderdaad, van willekeurig welk merk zijn er dit soort verhalen....

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 17.05.2015 - 16:33
door V40-4ever
@dbosker, vind je opmerking wel goed!

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 17.05.2015 - 16:34
door Ben
Jongens, ik rijd al Volvo sinds 1986 of zo en heb nog nooit zo'n auto gehad.
Wel even een Ford tussendoor met rare problemen. maar die heb ik teruggegeven en ben gauw weer in een Volvo gestapt.

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 17.05.2015 - 16:41
door NielsPHEV
Gewoon gesprek met dealer of eventueel importeur aangaan, dit zal echt keurig opgelost worden. Ik zou zeker niet gaan blaffen zoals sommigen voorstellen, consumentenbond, rechter, niet conform e.d. allemaal weinig productief, dealers en importeur zijn net mensen als je vriendelijk en correct blijft krijg je meestal een beter resultaat. Er rijden er meer dan voldoende auto's probleemloos rond en heeft TS naar ik begrijp ook nog nooit stil gestaan, het gaat om een waarschuwing en soms noodloop, zeker niet leuk maar laten we het nou niet opblazen.

Daarbij blijven auto's complexe techniek een klein componentje kan hardnekkige en moeilijk te vinden storingen geven.

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 17.05.2015 - 17:02
door dbosker
Zo is het, iedereen, eigenaar, dealer en importeur heeft alleen maar belang bij een tevreden klant, onder het motto: heeft u klachten zeg het ons, bent u tevreden, zegt het een ander.

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 17.05.2015 - 18:13
door lint
dbosker schreef: Zo is het, iedereen, eigenaar, dealer en importeur heeft alleen maar belang bij een tevreden klant, onder het motto: heeft u klachten zeg het ons, bent u tevreden, zegt het een ander.
Kijk dat zijn pas teksten en helemaal waar. Nu maar hopen dat de drie partijen dit ook zo oppakken.

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 18.05.2015 - 09:55
door TimothyJames
Heel erg jammer dat je zoveel problemen hebt met je auto! Ik zit inmiddels op 24K en nog niet 1x storing gehad... ik zou idd bij de dealer aangeven dat ze óf die auto grondig nakijken tot ze vinden wat er aan de hand is, óf ze je een andere auto aanbieden. Je mag idd niet de dupe worden van een eventueel maandagmorgen model. Ik weet niet bij welke dealer je gaat, maar je zou ook nog eens een andere officiele Volvo-dealer kunnen proberen? Ik heb uit eigen ervaring gemerkt dat daar ook een ontzettend verschil in zit...

Zo heb ik het absoluut niet meer op Volvo Van den Brandt in Boxtel, daar kreeg ik een keer mijn vorige auto terug na een beurt met een eigenaardig tikkend geluid. Teruggegaan, monteur is meegereden "ik hoor wat je bedoelt, maar dat is normaal hoor, we hebben nou eenmaal vanalles onderhouden". 20.000km verder bij mijn eigen dealer het geluid aangekaart, en toen bleek dat ze een motorsteun gemonteerd hadden zonder rubber.... mijn eigen dealer was er blij mee, want die hebben van een rubber van €15 een hele uitgebreide beurt mogen uitvoeren. Wellicht dat zij op naam van Volvo ernaar kunnen kijken (immers, Volvo geeft garantie bij alle dealers, niet alleen bij degene waar je aankoop is gedaan)?

Wellicht kun je ook aangeven bij welke dealer je bent geweest? Kan best zijn dat meerdere Volvo Forum members hier slechte ervaring mee hebben?

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 18.05.2015 - 11:45
door VolvoTech
@TS: Ik zou me laten uitleggen WAT er nou gedaan is aan het geheel zodat er nu geen foutmeldingen optreden.
't kan immers NIET 'ineens' weg zijn.

Die uitleg kan je wellicht het vertrouwen geven dat het nu echt goed is?

Tevens zou ik (als je de kans hebt) toch nog eens met caravan er achter gaan rijden.
Wellicht dat daar een oorzaak zit? (meer trekken dan alleen de auto wellicht het probleem?)
(en vandaar dat je nu ook geen foutmeldingen meer hebt?)

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 19.05.2015 - 07:03
door V.I.K.
VolvoTech schreef: @TS: Ik zou me laten uitleggen WAT er nou gedaan is aan het geheel zodat er nu geen foutmeldingen optreden.
't kan immers NIET 'ineens' weg zijn.

Die uitleg kan je wellicht het vertrouwen geven dat het nu echt goed is?

Tevens zou ik (als je de kans hebt) toch nog eens met caravan er achter gaan rijden.
Wellicht dat daar een oorzaak zit? (meer trekken dan alleen de auto wellicht het probleem?)
(en vandaar dat je nu ook geen foutmeldingen meer hebt?)
Op de heenreis met caravan begon op de eerste dag het gedoe na ongeveer 600 km. Op de tweede dag was het na ongeveer 150 km weer prijs. Wel een stuk verder gereden met brandend lampje. Na de 2e reparatie in Duitsland ben ik in een keer terug gereden. En heb ik 1000 km met de caravan gereden zonder problemen. Omdat ik dezelfde indicaties al diverse keren eerder gehad heb (zonder caravan), denk ik niet dat caravan trekken het probleem is.

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 19.05.2015 - 11:20
door reingraat
Zijn de banden al gecontroleerd?

Ik had nml laatst nieuwe achterbanden nodig,
de werknemer van Euromaster, de wellicht zondagavond nog eens flink was gaan stappen (was op maandagochtend),
heeft er echter twee banden van verschillende breedte opgelegd.

Hierdoor kreeg ik vergelijkbare lichtjes op mn dashboard, en viel ook het vermogen af en toe weg..

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 19.05.2015 - 12:12
door prwi
De opa van mijn buurman rijdt als sinds de jaren 50 Volvo. En wat denk je ? Nog NOOIT problemen gehad.

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 19.05.2015 - 12:28
door Huite
Tsja, maar daar is TS alleen niet mee geholpen...

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 19.05.2015 - 12:40
door diesel01
TS moet zich wenden tot de importeur.
foutcodes wegschrijven door dealer lost het probleem niet en is dus voer voor de importeur en fabrikant.
Techniek met niet definieerbare problemen gaan bij ons terug naar de fabrikant en wanneer die er niet uitkomt trekken ze de elektronica eruit en bouwen ze dat weer opnieuw in.

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 20.05.2015 - 09:56
door Goliath
Dealer, importeur, fabrikant. Dat is inderdaad de volgorde. En blijven praten! Niet roepen, schreeuwen, dreigen of wat dan ook. Blijf in gesprek...

Ook al is dat bijna niet meer op te brengen voor je gevoel.

Ga inderdaad naar een andere dealer met dit verhaal. Als zij het oplossen is iedereen weer blij, want dat is toch uiteindelijk het doel van een auto???

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 20.05.2015 - 19:11
door codriver
Inmiddels 34.000 km gereden met D4 zonder een enkel probleem.
Ga, net als eerder genoemd, met dealer/importeur op een normale manier in gesprek daar kom je, ondanks begrijpelijke frustraties, het verste mee.

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 21.05.2015 - 21:38
door HP4VOLVO
Beste V.I.K.
Beroerd als een auto treft met zo'n steeds repeterende foutmelding
Wat niet helemaal duidelijk is of dit probleem allėėn met de aangekoppelde optreedt?
Soms kan het voorkomen dat ergens in de bedrading van de caravan een verbinding niet helemaal correct is waardoor er zwerfstroompjes gaan ontstaan die bijvoorbeeld de twee massadraden van de caravanaansluiting beinvloeden. De computer kan de auto kan hier niet goed mee omgaan en geeft dan veel uiteenlopende storingen die eigenlijk niet bestaan maar aangekoppeld aan de caravan hiervan wel het gevolg kunnen zijn.
Een suggestie kan zijn om dit te laten onderzoeken.
Zoals ook door andere forumleden aangegeven blijf aub beleefd naar je dealer, importeur het helpt om de oplossing voor dit probleem op te lossen!
Hou svp het forum op de hoogte wat de aanleiding van het probleem was, begrijpelijk dat je boos bent als je vakantie niet doorgaat zoals je het wilde, maar schelden waar Volvo hulp biedt geeft geen oplossing.
Met vriendelijke groet, HP4VOLVO

Re: en dat is 18.. en dat is 19... en naar de kl....is de vakantie

Geplaatst: 21.05.2015 - 23:26
door bemmelenan
Wat niet helemaal duidelijk is of dit probleem allėėn met de aangekoppelde optreedt?
Hij geeft toch duidelijk aan dat het ook enkele keren gebeurt is zonder caravan.
Omdat ik dezelfde indicaties al diverse keren eerder gehad heb (zonder caravan), denk ik niet dat caravan trekken het probleem is.
Tevens kan ik mij de iritatie wel voorstellen, als de enige actie( lees reparatie ) bestaat uit het resetten van de computer.
Bij een steeds terug kerende storingsmelding mag je toch wel verwachten, dat men de oorzaak boven water probeert te krijgen.
En als dit dan na enkele keren niet gebeurt middels vriendelijk en onderdanig gedrag richting dealer ( wat de meesten hierboven adviseren ) mag je heus wel wat "steviger"reageren.