Ik verbaas me er nog steeds over waar mensen allemaal over kunnen zeuren. Ben blij dat ik geen dealer ben.
Hoe bedoel je die 2,5 jaar? Want je kan er, als je 'm dit jaar nog krijgt met 14% nog max. 5 jaar van die bijtelling genieten zelfsJacoS80 schreef: ik ben alweer voor een opvolger aan het kijken zodat ik nog even van de 14% regeling gebruik kan maken aankomende 2,5 jaar.
Dit heb ik ook, zeer vervelend in stevige regen want ik zie soms niks. Alles is al een keer vervangen zonder enig resultaat, maar volgens mij is het een constructiefout in die zin dat het blokje waar de ruitenwisser in vast zit water verzamelt en dit water sproeit er door de rijwind uit bij de terugslag. Dat het rechts niet gebeurd zal zijn omdat die ruitenwisser een andere stand heeft?JacoS80 schreef: eigenlijk heb ik 2 issues gehad waarvan er 1 onoplosbaar blijkt en dat is de retourslag van de ruitenwisser die een waas veroorzaakt aan de bestuurderszijde.
Bluekens Roosendaal is mijn dealer en ben daar best tevreden over, wordt altijd prima te woord gestaan en geholpen.zakraket schreef:Dit heb ik ook, zeer vervelend in stevige regen want ik zie soms niks. Alles is al een keer vervangen zonder enig resultaat, maar volgens mij is het een constructiefout in die zin dat het blokje waar de ruitenwisser in vast zit water verzamelt en dit water sproeit er door de rijwind uit bij de terugslag. Dat het rechts niet gebeurd zal zijn omdat die ruitenwisser een andere stand heeft?JacoS80 schreef: eigenlijk heb ik 2 issues gehad waarvan er 1 onoplosbaar blijkt en dat is de retourslag van de ruitenwisser die een waas veroorzaakt aan de bestuurderszijde.
Zou dit toch graag verholpen zien want heb al een aantal keren moeten stoppen tijdens slecht weer vanwege het slechte zicht. Volvo veiligheid? Wie is jouw dealer?
De V40 is nog steeds een stuk voordeliger dan een A, A3 of 1-serie. Ik weet dat hij vaak als concurrent beschouwd wordt van voornoemde wagens, maar die zijn gewoon duurder (althans wel als je ze gelijkwaardig uitrust!) dus wellicht moet je er een fractie minder van verwachten. Omgekeerd, als je een auto wil waarvan de algehele kwaliteit op een hoger niveau staat dan bij de V40 zul je ook gewoon meer uit moeten geven. Ik geloof niet dat een Mégane, Focus, Golf, Astra, etc, objectief bezien minder steken laten vallen, alleen zul je het die auto's wellicht eerder vergeven.Meeratne schreef: Tijdens de presentatie werd deze in de markt gezet als een concurrent voor o.a. de BMW 1-serie en andere premium merken. Ik vind dat de wagen hier niet aan voldoet, maar wellicht ben ik een waanzinnige zeikerd over een wagen van ruim EUR 35.000.
Waarom laat je de stembegeleiding aan staan als die je zo stoort? Overigens ken ik aftermarket-systemen die een stuk beter zijn, ook die stembegeleiding, waarbij je bijvoorbeeld kunt kiezen uit welke speaker de stem komt en in hoeverre deze de muziek moet overstemmen. Ergo, kan definitely een stuk beter.Meeratne schreef: [*]Het navigatie systeem is écht slecht! Kiest vaak onlogische routes door het centrum heen, herberekenen kost echt teveel tijd, de immer klinkende “op” stoort mij mateloos en ook het invoeren van een bestemming is erg traag. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de belachelijke update tijden van de navigatie. Needless to say: ik rijd nog met kaarten uit 2012.
Meeratne schreef: [*]Traag en slecht werkend multimedia systeem. Ik speel muziek (mp3) van een USB stick en hoewel 80% prima afspeelt heb ik toch ook regelmatig de track niet leesbaar melding (wat er soms voor zorgt dat het hele systeem vastloopt). Het schijnt te komen door VBR mp3's, maar het gebeurt bij van alles en nogwat en vervolgens speelt ie vbr prima af!?
Dit herken ik niet, mijn 1Tb HD begint altijd meteen af te spelen. Wel duurt het 7 minuten voordat ik door alle mappen kan browsen. Vind ik niet helemaal raar met de hoeveelheid bestanden op de schijf. In een BMW 1 bijvoorbeeld kun je geloof ik een interne harde schijf krijgen met 20 Gb ruimte, maar dat voldoet niet voor mij. Ben dan ook benieuwd hoe diens multimedia het doet als je er een flinke externe HD aan hangt.Meeratne schreef: Ohja, en waarom moet ik nog 30 seconden wachten na het starten van de auto tot de muziek gaat spelen? Initieer het systeem AUB bij het ontgrendelen van de wagen!
Het puntje olieverbruik herken ik niet. Ik heb zelf een V40 T4 met Polestar tuning (in de basis dezelfde motor) en heb werkelijk nog geen enkele keer olie hoeven bijvullen. De kilometerstand staat nu op 33.000km, dus onlangs heeft ze een eerste beurtje gehad. Kan dus mogelijk een gevalletje van "slecht ingereden" zijn. Mijn oliepijlstok stond na 30.000km op hetzelfde niveau als bij aflevering bij de dealer (nieuw gekocht).Meeratne schreef: [*]Wat al vervangen/gerepareerd is:
- Ruitensproeisysteem.
- “Onverklaarbare”meldingen tav de koelvloeistof. Dit is na 3 keer eindelijk (even afkloppen) opgelost middels een software-update.
- Inmiddels al 4 keer bij de dealer geweest voor verse olie (half litertje erin telkens). De wagen krijgt elke 30k km onderhoud!
- Sluitsysteem van de kofferklep.