Pagina 2 van 3
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 29.05.2015 - 08:44
door diesel01
V70/2.4D/2003 schreef:
Handrem er op
Is elektrisch en lost zodra ik de koppeling op laat komen....met dank aan de nieuwe technologie.
Sleepkabel om de boom en gassen maar
Het blijkt dan toch je voor niet al te veel banden kunt kopen maar die gaan dan toch naar verloop van tijd lawaai geven.
Wat is de besparing geweest nu je voor dit type band hebt gekozen?
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 28.06.2015 - 12:45
door w.stif
ruuds70 schreef:
Van die Bart niks meer vernomen hier, eerst een hoop kabaal en nu alle rust, de rust van een Michelin Primacy 3 zullen we maar zeggen.
Hier bij mij ook net verse primacy's 3
mooi prijsje ook 62/per stuk.
Na mijn energie's, die toch wat zachtere wangen hebben nu dus weer primacy's top veel mee gereden.
Ik rij overigens 16inch met vrij smalle banden nml 205.
Als ik de topic starter ging ik terug met die dingen
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 09.09.2015 - 22:44
door PGV90
Standaard stond de V70 op Michelins, en deze bij vervanging aangehouden;
blijkbaar heb ik nu 2x Primacy HP en 2x Primacy 3. Geen idee wat het verschil is - iemand?
zomer: 225/50 R17 98W Michelin Primacy HP en Primacy 3
Winter: 225/50 R17 98V Continental Wintercontact TS 850
De winter Conti's bevallen erg goed, na eerder mindere ervaringen met Dunlop 4D
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 10.09.2015 - 11:39
door edraket
primacy 3 is de vervanger van de HP. Beide goede banden. De HP is slijtvaster, maar iets minder goed in de regen.
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 08.01.2016 - 23:06
door strui901
Vreemd verhaal.
Zijn topbanden. Moet productiefout zijn. Mee terug gaan, want hiervan mag je rust verwachten.
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 08.01.2016 - 23:31
door Oceanracer
Raar hoor, TS plaatst hier een niet onderbouwd negatief verhaal over Michenlin en komt er vervolgens niet meer op terug, terwijl hij in elk geval op 6/1/'16 nog online is geweest...
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 08.01.2016 - 23:56
door diesel01
Oceanracer schreef:
Raar hoor, TS plaatst hier een niet onderbouwd negatief verhaal over Michenlin en komt er vervolgens niet meer op terug, terwijl hij in elk geval op 6/1/'16 nog online is geweest...
+1 ik heb louter goede ervaringen met Michelin en op basis daarvan is het zowel winter als zomer mijn eerste keus, ondanks dat ze meestal de meest kostbare zijn uit de verschillende optie's
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 09.01.2016 - 00:07
door ijsga
Ook hier hele goede ervaringen met de Primacy’s!
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 09.01.2016 - 00:09
door lint
Ik heb ook prima ervaringen met Michelin banden.
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 09.01.2016 - 00:14
door Jers3n
Hier ook enkel goede ervaringen met Michelin, zomer en winter, op beide Volvo's uit mijn onderschrift.
Dat kostbaar is maar net hoe je het bekijkt, onze Mchelin Latitude Tour HP banden zijn na net geen 80.000km (79.780 km om 'precies’ te zijn) nog steeds niet op, gaan er vermoedelijk de 100k km mee halen. Dus op't moment van aanschaf wellicht niet de goedkoopste, maar per km valt dat alleszins mee.
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 10.01.2016 - 14:37
door Gouwe
Jers3n schreef:
Dat kostbaar is maar net hoe je het bekijkt, onze Mchelin Latitude Tour HP banden zijn na net geen 80.000km (79.780 km om 'precies’ te zijn) nog steeds niet op, gaan er vermoedelijk de 100k km mee halen. Dus op't moment van aanschaf wellicht niet de goedkoopste, maar per km valt dat alleszins mee.
Jers3n: Zelfde banden als jij onder mijn XC90. Al 50K mee gereden en zeker nog 4-5mm. over....
Ze zouden alleen wel iets strakker mogen sturen.
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 10.01.2016 - 15:05
door lint
Michelin banden zijn comfortabele banden, voor scherper sturen kan een sportversie overwegen.
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 10.01.2016 - 16:27
door Gouwe
Weet ik, maar het valt iedere keer weer op als ik de wintervelgen met de Continentals weer op leg. Ik moet dan iets minder insturen anders snijd ik de bocht af, in het voorjaar is het iedere keer andersom...
Ik kies bewust een comfortabele band met een lange levensduur. Anders had ik er wel Pirelli's of zo onder gelegd. Maar een beetje meer scherpte zou op zich wel prettig zijn.
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 10.01.2016 - 16:58
door BlackcurrantV70
Wij hebben ze ook op de C70, geen enkel probleem mee...
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 10.01.2016 - 17:22
door Jers3n
@ Gouwe; hebben winter en zomer dan wel dezelfde afmetingen dan?
Het minder ver insturen zou ik eerder wijten aan een bv. een smallere band oid.
Onze XC is per definitie natuurlijk geen bochten ridder, en ik ervaar 'zulke klachten' niet hoor. Maar wij hebben dan ook iets kleinere wielen/banden met waarschijnlijk een mindere wanghoogte van de band dan op een XC90. Ik vind de Latitude Tour HP's (215/60r17) prima en strak genoeg sturen, zeker op hogere snelheden, en ervaar ook geen noemenswaardig verschil met de winterset (Michelin Alpin 4), nu is die bij ons met 215/65r16 niet zo afwijkend tov de zomerset.
Ook met 17" Dunlop winterbanden (3D, zaten er met 2 à3 mm profiel op bij aanschaf) of 16" Continental (wintercontact, tweedehands), beide in zelfde maten als bovenstaand, heb ik nooit het idee gehad dat ik anders moest sturen om bv. de bocht niet af te hoeven snijden. Wel zijn de Michelins aanzienlijk stiller en slijtvaster.
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 10.01.2016 - 18:38
door diesel01
lint schreef:
Michelin banden zijn comfortabele banden, voor scherper sturen kan een sportversie overwegen.
Ik heb de latittude sport met hetzelfde profiel van de pilot sport2 versie in 235/55/19 en die zijn snaarstrak qua wegligging.
Nu 3 seizoenen mee gereden en denk dat komend seizoen de laatste is, ongeveer 15k per seizoen.
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 10.01.2016 - 19:06
door lint
Jij hebt dus de sportversie al, ik sprak over de Primacy3 band.
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 10.01.2016 - 20:29
door Gouwe
Jers3n schreef:
@ Gouwe; hebben winter en zomer dan wel dezelfde afmetingen dan?
Het minder ver insturen zou ik eerder wijten aan een bv. een smallere band oid.
Zie mijn onderschrift....

Beide 18 inch dus met beide zelfde bandenmaat 235/65/18.
Zelfs mijn vrouw merkt het verschil. De Conti's sturen wat directer.
Ik zeg dus niet dat de Michelin's niet goed zijn (ik wil ook zeker niet anders), maar de combi tussen het confort + duurzaamheid van de Michelin (heb destijds daarom bewust gekozen voor de Tour en niet de Sport versie) i.c.m. het directere sturen van de Conti's zou
nog mooier zijn.
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 10.01.2016 - 21:34
door edraket
Ik kan de pilot supersport dan van harte aanraden. Echt een superband. Super grip, zowel droog als regen, zeer goede stabiliteit en stuurprecisie, en geloof het of niet, ze zitten op een haar na 70.000 km onder mijn auto (V70 D5 van 1600 kg). Heb ze er net onder vandaan gehaald omdat de grip in nat echt slechter wordt in dit jaargetijde en de winterbanden erop. 70.000 km is dus de daadwerkelijk deerden afstand met deze banden!
Deze banden hebben 2 nadelen: ze maken ietsje meer afrolgeluid dan de allerbeste banden op dat vlak, en bij scherp sturen schuiven ze wat sneller weg over de wang (knoepend geluid).
Re: Michelin Primacy 3
Geplaatst: 19.03.2016 - 23:59
door LtStone
De fout die mensen maken is een band kopen en dan gaan foeteren dat het niet is wat ze willen. elke band is een combi van (zo veel mogelijk) goede eigenschappen, omdat vele van deze eigenschappen elkaar tegenpolen zijn (bijvoorbeeld grip versus slijtage, rolweerstand versus afremmen enz) zal het NOOIT lukken de band te maken die alles kan, wel de (voor jou) zo ideaal mogelijk.
Wat jij moet doen is EERST bepalen waar je naar op zoek bent, dus comfort, grip rolweerstand geluidsarm , draaglast, snelheid enzovoorts DAN ga je opzoek naar een band die daar het beste in past. Als ja dat doet zal je met een beter gevoel achter het stuur zitten en je irritatiegrens zal lager zijn, immers het is je bekend WAAROM de band zich zo gedraagt. Je weet een kleine irri wordt HEEL groot na 2000 uur,
Hmm ik begin me nu echt ff achter de oren te krabben, kijk ik weet dat Michelin geen panenkoeken-tent is, maar het commentaar over die PM3 blijft zich maar opstapelen en waar rook is. Conti is sowieso goed die Duitsers zal je niet zo gauw op missers betrappen en feit is evenwel dat de een na de andere A-fabrikant overstapt op ze. Dat moet wel een goed product zijn of anders moet die Account Manager naar Wall Street.