Onderhoud XC70 --> de automaatbak & wiellagers

foekie
2nd Gear member

Eerst maar eens lekker gaan rijden!
Gefeliciteerd en welkom bij de club!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volvo XC70 D5 Momentum 2006, RTI, standkachel, geartronic-6
Geartronicflush bij 287.000 km
NicoXC70
1st Gear member

foekie schreef: Eerst maar eens lekker gaan rijden!
Gefeliciteerd en welkom bij de club!
Bedankt en dat is zeker wat ik eerst ga doen. De auto is nog relatief onbekend voor mij dus we gaan eerst maar eens kennismaken!

Het eerste wat ik wel wil gaan doen is proberen te gaan bellen via de originele 'telefoon' in de auto. Wil dus een extra simkaart bestellen en kijken of dit gaat werken.

Daarnaast heb ik al een mail gestuurd naar VolvoTech voor advies, omdat ik graag de muziek op mijn Iphone 6 wil afspelen via de autospeakers. Ik ben geen fan van draadloos verbindingen dus dacht aan de IMIV of iets in die trant.
V50 R
6th Gear member

Bedenk wel dat niet alle nieuwe simkaarten werken! Staat genoeg over op het forum, voordat je straks een nieuwe kaart hebt zonder dat het werkt..
foekie
2nd Gear member

We zijn hier ook gek op foto's trouwens!
Ik heb ook mijn iphone 4s aangesloten via een of ander kabeltje tussen de voorstoelen, maar mijn telefoonfunctie werkt helaas niet!
Kabeltje zat er btw al in toen ik de auto kocht
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Volvo XC70 D5 Momentum 2006, RTI, standkachel, geartronic-6
Geartronicflush bij 287.000 km
NicoXC70
1st Gear member

Zo, er staat een XC70 voor de deur vanaf vandaag!

En inderdaad, het rijdt fantastisch! Een kruising tussen een schip en een vliegtuig!

Navigatie werkt ook prima en geluid is fantastisch. Van motor en stereo!
Nu nog mijn Iphone gaan koppelen. Ik krijg hopelijk nog een reactie van Volvotech, want zo'n kabeltje als foekie beschrijft heb ik niet kunnen vinden dus zal wel aftermarket zijn. Morgen ook even kijken of de telefoon werkt. Vind onder de armsteun nog een handtelefoon met kabel... haha

Net voordat ik thuis was helaas wel een raar geluid uit het vooronder wat er al eerder zat, maar verholpen leek. Dat was even schrikken!
Gelukkig reageerde verkoper zeer schappelijk en kan volgende week terecht voor een nieuwe aandrijfas/homokineet.
Dat valt dus gelukkig erg mee!

Verder zal hij nog een beetje ingereden moeten worden, want hij heeft toch een tijdje stilgestaan, maar de motor trekt erg goed en de turbo pakt heerlijk op. Hij is echt snel! Verkoper had ook nog de bak geflusht en de bak doet zijn werk uitstekend. Bij opschakelen voel je amper iets!
Hij trilt alleen soms een beetje in het stuur, maar dat kan ook de as zijn en anders wellicht de banden of velgen. He is echter niet heftig of de hele tijd.

Ben ook wel een pietje precies, maar verheug me er al op om deze bak me helemaal eigen te maken! In eider geval een auto die het waard is!

Ik ga even kijken hoe ik foto's kan plaatsen en de auto even 'showen'!
Laatst gewijzigd door NicoXC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jers3n
5th Gear member

Foto's graag! 8-)

En dat kabeltje in de middenconsole is waarschijnlijk de Volvo iPod-adapter (accesoire-nr 30660444, uit deze installatieinstructie). Handleiding is online niet te vinden (door mij althans).
Ik weet niet zeker of die ook met de iPod-functie van een iPhone werkt, maar met een iPod classic werkt dat wel, al heeft het zijn beperkingen (geen teksten op HU, met 9 (10) beperkt aantal afspeellijsten).
Zou te selecteren moeten zijn als de 'CD-changer' door meermaals (indien nodig) op de "CD"-selectieknop (bij kluster FM/AM etc.) te drukken.

Met de 1-6 knopjes kunnen de 10 afspeellijsten geselecteerd worden. 1-6 spreekt voor zich, nr. 7 selecteer je door nogmaals op '6' te drukken, voor nr. 8 nog n keer nog op '6' enz.
Laatste afspeellijst, dacht 10 maar kan ook 9 zijn, 'bevat' alle nummers op de iPod.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hadden we antwoord gegeven?

Maar iig is de iMIV het antwoord op je vraag.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
NicoXC70
1st Gear member

VolvoTech schreef: Hadden we antwoord gegeven?

Maar iig is de iMIV het antwoord op je vraag.
Ik had nog geen antwoord ontvangen nee. Ook niet in de spam zover ik heb kunnen zien. :-)

Ik heb mede daarom ook nog een keer mijn situatie uiteen gezet in het daarvoor bestemde sub-forum. Maar volgens mij heb ik al een antwoord op mijn vraag... :D
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Mooi. Kan geen mail vinden met gelijke strekking, dus via forum maar ;-)
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
NicoXC70
1st Gear member

VolvoTech schreef: Mooi. Kan geen mail vinden met gelijke strekking, dus via forum maar ;-)
Heb je dan ook toevallig mijn topic (De meest praktische en best klinkende oplossing?) gelezen?
en daar een mening over?
Alvast bedankt! :D
NicoXC70
1st Gear member

Even een paar kiekjes van de auto van voor de deur. Wil binnen kort wat mooiere foto's maken in een meer passende setting.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door NicoXC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Sjiek!! Snel iMIV en CFE er in en je bent helemaal up2date!
www.volvotech.eu

NicoXC70
1st Gear member

VolvoTech schreef: Sjiek!! Snel iMIV en CFE er in en je bent helemaal up2date!
Omdat mijn prioriteiten (nieuwe banden...) waarschijnlijk toch elders liggen vraag ik mij het volgende af:
Kan ik ook gewoon een aux in maken op de HU803 waar ik mijn iphone aan hang, puur voor het afspelen van de muziek van die Iphone via de speakers van de auto?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Zeker. Er zijn verschillende opties. Mail maar even dan sturen we wat linkjes retour.
www.volvotech.eu

Lexus76
3rd Gear member

Wow! Nice! Trekt het niveau een stuk omhoog in de straat :D
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
bouten
1st Gear member

Wauw mooie auto ,gelijk nieuw .
Laatst gewijzigd door bouten op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
NicoXC70
1st Gear member

Thanks! :-)

Ik hen nog een algemene vraag. Ik ben benieuwd of iemand hier een goede volvo-garage kan aanbevelen, of in ieder geval een garage waar je met je Volvo terecht kan?
Dingen de ik niet zelf kan of geen tijd voor heb zoek ik een vooral betrouwbare plek voor en het liefst ook een beetje betaalbaar in de regio Eindhoven.

Iemand tips?
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Ze zaten ooit in Uden maar zijn wat opgeschoven richting het oosten: Volvotune! En omdat uit het oosten ook de wijzen kwamen zou ik daar dan maar eens aan de bel gaan. Over deze mannen staat voldoende goeds geschreven alhier.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
NicoXC70
1st Gear member

V70/2.4D/2003 schreef: Ze zaten ooit in Uden maar zijn wat opgeschoven richting het oosten: Volvotune! En omdat uit het oosten ook de wijzen kwamen zou ik daar dan maar eens aan de bel gaan. Over deze mannen staat voldoende goeds geschreven alhier.
Bedankt voor de tip.
Heb even op de site gekeken, maar ze lijken zich vooral bezig te houden met Tunen en de software.
Doen ze ook aan 'gewone' reparaties/onderhoud en advies?
volvo355
2nd Gear member

Obbe (van volvotune) zit samen met Dennis (van volvoservice.eu) in 1 gebouw. Dennis en zijn collega voeren de reparaties uit en obbe houdt zich bezig met software en het tunen.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”