Motorproblemen op 105 000km
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
In de motorruimte, even in het boekje kijken
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
zoals je van anderen hoort kan dit bij elk merk gebeuren. Is een motortechnisch probleem, geen typisch Volvo probleemJaromir schreef: Ja, ik had graag in de komende 3 jaar willen upgraden naar een xc90 plugin, maar nu trek ik dat ook in twijfel...
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Dat snap ik, maar de afhandeling is niet ok,
Als je bedenkt dat je nog geen 2 jaar geleden een zak geld a 75 000 euro naar ze toe brengt en de dealer onderhoudsrekeningen.
waarom zou ik er nog meer geld heenbrengen als er zo met t geld/product word ongegaan.
Op dit moment is de auto rijdend gemaakt...
Maar de auto is niet hersteld zoals hij voor de garantie afhandeling was. Dus het is geen 100% reparatie.
En daarvoor vind ik het slordig en zakelijk gezien gewoon geen slimme zet. Als ik dit had geweten had ik mn vader niet de v40 laten kopen maar een peugeot 308, op deze manier geen geld meer van onze kant. Ik heb besloten de stekker eruit te trekken totdat de zaak opgelost is zoals t hoort.
Als je bedenkt dat je nog geen 2 jaar geleden een zak geld a 75 000 euro naar ze toe brengt en de dealer onderhoudsrekeningen.
waarom zou ik er nog meer geld heenbrengen als er zo met t geld/product word ongegaan.
Op dit moment is de auto rijdend gemaakt...
Maar de auto is niet hersteld zoals hij voor de garantie afhandeling was. Dus het is geen 100% reparatie.
En daarvoor vind ik het slordig en zakelijk gezien gewoon geen slimme zet. Als ik dit had geweten had ik mn vader niet de v40 laten kopen maar een peugeot 308, op deze manier geen geld meer van onze kant. Ik heb besloten de stekker eruit te trekken totdat de zaak opgelost is zoals t hoort.
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01
Ken je www.degeschillencommissie.nl/home ?
Ik heb daar ook een keer een zaak gehad over een distributieriemschade wat de dealer voor een belangrijk deel mij moest terugbetalen door de uitspraak van de geschillencommissie.
Niet duur, maar ook niet erg snel.
Ik heb daar ook een keer een zaak gehad over een distributieriemschade wat de dealer voor een belangrijk deel mij moest terugbetalen door de uitspraak van de geschillencommissie.
Niet duur, maar ook niet erg snel.
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Met een auto die meer dan 100.000km heeft gelopen en 1 liter olie verbruikt per 8000km, heb je zo gezegd "geen poot om op te staan".JohnH schreef: Ken je www.degeschillencommissie.nl/home ?
Ik heb daar ook een keer een zaak gehad over een distributieriemschade wat de dealer voor een belangrijk deel mij moest terugbetalen door de uitspraak van de geschillencommissie.
Niet duur, maar ook niet erg snel.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Negatieve reclame kost Volvo echt meer, ik hou dit topic in de gaten en hoop voor Volvo dat ze dit netjes gaan oplossen.Ernst64 schreef:Met een auto die meer dan 100.000km heeft gelopen en 1 liter olie verbruikt per 8000km, heb je zo gezegd "geen poot om op te staan".JohnH schreef: Ken je www.degeschillencommissie.nl/home ?
Ik heb daar ook een keer een zaak gehad over een distributieriemschade wat de dealer voor een belangrijk deel mij moest terugbetalen door de uitspraak van de geschillencommissie.
Niet duur, maar ook niet erg snel.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01
Een paar individuele gevallen geven Volvo geen negatieve reclame, alleen pas wanneer het in het nieuws komt.
Geen enkele (nieuwe) volvo rijder zal door dit topic twijfelen aan de kwaliteit van Volvo, pure pech.
Er is een duidelijke reden voor je case, de reparatie met nadelige eigenschappen (vervolgschade). De commissie kijkt wel degelijk naar feiten voor deze case en niet alleen naar algemene normen.
Je kunt andere PIH rijders laten bevestigen dat zij dit olie verbruik niet hebben bij 100K. (zonder reparatie)
Je kunt even vermogentest overwegen, is het nog wel richting 280 pk?
Geen enkele (nieuwe) volvo rijder zal door dit topic twijfelen aan de kwaliteit van Volvo, pure pech.
Er is een duidelijke reden voor je case, de reparatie met nadelige eigenschappen (vervolgschade). De commissie kijkt wel degelijk naar feiten voor deze case en niet alleen naar algemene normen.
Je kunt andere PIH rijders laten bevestigen dat zij dit olie verbruik niet hebben bij 100K. (zonder reparatie)
Je kunt even vermogentest overwegen, is het nog wel richting 280 pk?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Precies.JohnH schreef: Een paar individuele gevallen geven Volvo geen negatieve reclame, alleen pas wanneer het in het nieuws komt.
Geen enkele (nieuwe) volvo rijder zal door dit topic twijfelen aan de kwaliteit van Volvo, pure pech.
Er is een duidelijke reden voor je case, de reparatie met nadelige eigenschappen (vervolgschade). De commissie kijkt wel degelijk naar feiten voor deze case en niet alleen naar algemene normen.
Je kunt andere PIH rijders laten bevestigen dat zij dit olie verbruik niet hebben bij 100K. (zonder reparatie)
Je kunt even vermogentest overwegen, is het nog wel richting 280 pk?
Echter ik vind het wel negatieve reclame. Het gaat hier om een totaal nieuw concept waarvan vele berijders zich ook een beetje een proefkonijn vinden.
Daarbij is het van belang dat Volvo het vertrouwen niet beschaamd en ook zorgt dat we in de garantie periode zonder klachten een goed product in handen krijgen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01
Feit is wel dat je de case moet beginnen tegen de dealer. Deze is dan afhankelijk van Volvo of er een compensatie komt voor de dealer zelf.
Anderzijds is de D5 niet echt iets nieuws, behalve een gecombineerde toepassing.
Niet alleen in de garantie periode maar ook daarna mag je van een D5 ook zonder grote problemen 500K+ verwachten toch? (gezien de prijsstelling)
Anderzijds is de D5 niet echt iets nieuws, behalve een gecombineerde toepassing.
Niet alleen in de garantie periode maar ook daarna mag je van een D5 ook zonder grote problemen 500K+ verwachten toch? (gezien de prijsstelling)
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Het gaat ook niet om de technische betrouwbaarheid van Volvo, maar om de betrouwbaarheid en coulance van het bedrijf Volvo als er toch iets misgaat met de auto. Ik zou een gebrek hieraan reden vinden geen nieuwe auto van Volvo te kopen. Dat is een te groot risico. Probleem is natuurlijk dat het bij andere fabrikanten waarschijnlijk niet veel beter zal zijn.JohnH schreef: Geen enkele (nieuwe) volvo rijder zal door dit topic twijfelen aan de kwaliteit van Volvo, pure pech.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01
Is geen probleem maar een feit....IkeV70 schreef:Het gaat ook niet om de technische betrouwbaarheid van Volvo, maar om de betrouwbaarheid en coulance van het bedrijf Volvo als er toch iets misgaat met de auto. Ik zou een gebrek hieraan reden vinden geen nieuwe auto van Volvo te kopen. Dat is een te groot risico. Probleem is natuurlijk dat het bij andere fabrikanten waarschijnlijk niet veel beter zal zijn.JohnH schreef: Geen enkele (nieuwe) volvo rijder zal door dit topic twijfelen aan de kwaliteit van Volvo, pure pech.
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
(Toch besloten de dealer te passeren en contact op te nemen met de contactpersoon die destijds de gelimiteerde oplage PIH's heeft geregeld in Nederland)
En zojuist dan bericht gekregen van de 'volvo v60 pih' ambassador service,
Dat ze een bericht naar de dealer hebben gestuurd om contact met mij op te nemen aangezien dit hogere olieverbruik, wel degelijk een signaal is voor verder onderzoek.
Dat is al een bericht in de goede richting.
En zojuist dan bericht gekregen van de 'volvo v60 pih' ambassador service,
Dat ze een bericht naar de dealer hebben gestuurd om contact met mij op te nemen aangezien dit hogere olieverbruik, wel degelijk een signaal is voor verder onderzoek.
Dat is al een bericht in de goede richting.
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5249
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Niet om je dealer "vrij" te pleiten maar om zaken goed weer te geven, die eerste auto's (waaronder ook die van Jaromir en mijzelf) zijn niet door de dealer geleverd. Die wagens zijn direct door VCNL verkocht aan de eindklanten. Oorspronkelijk was het plan zelfs dat de auto's in Beesd onderhouden zouden worden. Het snelle verkoop succes maakte dat onderhoud naar de dealer ging. Maakt het iets minder "gek" dat je de dealer bypassed en naar het bedrijf gaat die je de auto heeft verkocht.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Belangrijk voor ons als PIH berijders, is dat Volvo ons niet in de steek laat. Nu is het de D6 motor bij Jaromir die wat kuren vertoont.
In de toekomst zou de hybride techniek met makken kunnen komen. Al met al moet je met dit soort auto's kunnen vertrouwen op een organisatie die 100% achter haar product staat. Een organisatie die een tevreden klanten kring wil om haar succes langs deze weg kan uitbreiden.
In de toekomst zou de hybride techniek met makken kunnen komen. Al met al moet je met dit soort auto's kunnen vertrouwen op een organisatie die 100% achter haar product staat. Een organisatie die een tevreden klanten kring wil om haar succes langs deze weg kan uitbreiden.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
+1vaudi schreef: Belangrijk voor ons als PIH berijders, is dat Volvo ons niet in de steek laat. Nu is het de D6 motor bij Jaromir die wat kuren vertoont.
In de toekomst zou de hybride techniek met makken kunnen komen. Al met al moet je met dit soort auto's kunnen vertrouwen op een organisatie die 100% achter haar product staat. Een organisatie die een tevreden klanten kring wil om haar succes langs deze weg kan uitbreiden.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
Ik zou proberen naar een andere dealer te gaan.Jaromir schreef: (Toch besloten de dealer te passeren en contact op te nemen met de contactpersoon die destijds de gelimiteerde oplage PIH's heeft geregeld in Nederland)
En zojuist dan bericht gekregen van de 'volvo v60 pih' ambassador service,
Dat ze een bericht naar de dealer hebben gestuurd om contact met mij op te nemen aangezien dit hogere olieverbruik, wel degelijk een signaal is voor verder onderzoek.
Dat is al een bericht in de goede richting.
-Je dealer zegt dat het normaal is;
--Je dealer stuurt je naar huis;
Jij belt VCNL;
-VCNL gaat tegen je dealer zeggen dat er wel wat is;
-Dealer zal niet blij zijn met dit belletje
-Je dealer moet wat met je auto.
Kans is groot dat ze een eerdere uitspraak blijven vasthouden -> we hebben verder onderzoek gepleegd en niets gevonden.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik zou ook naar een andere dealer gaan voor de "second opinion".v60pih schreef: Ik zou proberen naar een andere dealer te gaan.
-Je dealer zegt dat het normaal is;
--Je dealer stuurt je naar huis;
Jij belt VCNL;
-VCNL gaat tegen je dealer zeggen dat er wel wat is;
-Dealer zal niet blij zijn met dit belletje
-Je dealer moet wat met je auto.
Kans is groot dat ze een eerdere uitspraak blijven vasthouden -> we hebben verder onderzoek gepleegd en niets gevonden.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir