Motorproblemen op 105 000km

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

In de motorruimte, even in het boekje kijken
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

Jaromir schreef: Ja, ik had graag in de komende 3 jaar willen upgraden naar een xc90 plugin, maar nu trek ik dat ook in twijfel...
zoals je van anderen hoort kan dit bij elk merk gebeuren. Is een motortechnisch probleem, geen typisch Volvo probleem
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Dat snap ik, maar de afhandeling is niet ok,
Als je bedenkt dat je nog geen 2 jaar geleden een zak geld a 75 000 euro naar ze toe brengt en de dealer onderhoudsrekeningen.
waarom zou ik er nog meer geld heenbrengen als er zo met t geld/product word ongegaan.
Op dit moment is de auto rijdend gemaakt...
Maar de auto is niet hersteld zoals hij voor de garantie afhandeling was. Dus het is geen 100% reparatie.
En daarvoor vind ik het slordig en zakelijk gezien gewoon geen slimme zet. Als ik dit had geweten had ik mn vader niet de v40 laten kopen maar een peugeot 308, op deze manier geen geld meer van onze kant. Ik heb besloten de stekker eruit te trekken totdat de zaak opgelost is zoals t hoort.
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
JohnH
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01

Ken je www.degeschillencommissie.nl/home ?

Ik heb daar ook een keer een zaak gehad over een distributieriemschade wat de dealer voor een belangrijk deel mij moest terugbetalen door de uitspraak van de geschillencommissie.

Niet duur, maar ook niet erg snel.
Gebruikersavatar
Ernst64
3rd Gear member
Berichten: 462
Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
Locatie: Noord-Holland

JohnH schreef: Ken je www.degeschillencommissie.nl/home ?

Ik heb daar ook een keer een zaak gehad over een distributieriemschade wat de dealer voor een belangrijk deel mij moest terugbetalen door de uitspraak van de geschillencommissie.

Niet duur, maar ook niet erg snel.
Met een auto die meer dan 100.000km heeft gelopen en 1 liter olie verbruikt per 8000km, heb je zo gezegd "geen poot om op te staan".
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

Ernst64 schreef:
JohnH schreef: Ken je www.degeschillencommissie.nl/home ?

Ik heb daar ook een keer een zaak gehad over een distributieriemschade wat de dealer voor een belangrijk deel mij moest terugbetalen door de uitspraak van de geschillencommissie.

Niet duur, maar ook niet erg snel.
Met een auto die meer dan 100.000km heeft gelopen en 1 liter olie verbruikt per 8000km, heb je zo gezegd "geen poot om op te staan".
Negatieve reclame kost Volvo echt meer, ik hou dit topic in de gaten en hoop voor Volvo dat ze dit netjes gaan oplossen.
JohnH
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01

Een paar individuele gevallen geven Volvo geen negatieve reclame, alleen pas wanneer het in het nieuws komt.

Geen enkele (nieuwe) volvo rijder zal door dit topic twijfelen aan de kwaliteit van Volvo, pure pech.

Er is een duidelijke reden voor je case, de reparatie met nadelige eigenschappen (vervolgschade). De commissie kijkt wel degelijk naar feiten voor deze case en niet alleen naar algemene normen.

Je kunt andere PIH rijders laten bevestigen dat zij dit olie verbruik niet hebben bij 100K. (zonder reparatie)

Je kunt even vermogentest overwegen, is het nog wel richting 280 pk?
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

JohnH schreef: Een paar individuele gevallen geven Volvo geen negatieve reclame, alleen pas wanneer het in het nieuws komt.

Geen enkele (nieuwe) volvo rijder zal door dit topic twijfelen aan de kwaliteit van Volvo, pure pech.

Er is een duidelijke reden voor je case, de reparatie met nadelige eigenschappen (vervolgschade). De commissie kijkt wel degelijk naar feiten voor deze case en niet alleen naar algemene normen.

Je kunt andere PIH rijders laten bevestigen dat zij dit olie verbruik niet hebben bij 100K. (zonder reparatie)

Je kunt even vermogentest overwegen, is het nog wel richting 280 pk?
Precies.

Echter ik vind het wel negatieve reclame. Het gaat hier om een totaal nieuw concept waarvan vele berijders zich ook een beetje een proefkonijn vinden.
Daarbij is het van belang dat Volvo het vertrouwen niet beschaamd en ook zorgt dat we in de garantie periode zonder klachten een goed product in handen krijgen.
JohnH
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01

Feit is wel dat je de case moet beginnen tegen de dealer. Deze is dan afhankelijk van Volvo of er een compensatie komt voor de dealer zelf.

Anderzijds is de D5 niet echt iets nieuws, behalve een gecombineerde toepassing.

Niet alleen in de garantie periode maar ook daarna mag je van een D5 ook zonder grote problemen 500K+ verwachten toch? (gezien de prijsstelling)
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

JohnH schreef: Geen enkele (nieuwe) volvo rijder zal door dit topic twijfelen aan de kwaliteit van Volvo, pure pech.
Het gaat ook niet om de technische betrouwbaarheid van Volvo, maar om de betrouwbaarheid en coulance van het bedrijf Volvo als er toch iets misgaat met de auto. Ik zou een gebrek hieraan reden vinden geen nieuwe auto van Volvo te kopen. Dat is een te groot risico. Probleem is natuurlijk dat het bij andere fabrikanten waarschijnlijk niet veel beter zal zijn.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
JohnH
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01

IkeV70 schreef:
JohnH schreef: Geen enkele (nieuwe) volvo rijder zal door dit topic twijfelen aan de kwaliteit van Volvo, pure pech.
Het gaat ook niet om de technische betrouwbaarheid van Volvo, maar om de betrouwbaarheid en coulance van het bedrijf Volvo als er toch iets misgaat met de auto. Ik zou een gebrek hieraan reden vinden geen nieuwe auto van Volvo te kopen. Dat is een te groot risico. Probleem is natuurlijk dat het bij andere fabrikanten waarschijnlijk niet veel beter zal zijn.
Is geen probleem maar een feit....
JohnH
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01

Dus je rechten als consument afdwingen, ook wanneer je zoals ik daarna bij de dealer niet meer welkom bent :( (ps :Renault)
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

(Toch besloten de dealer te passeren en contact op te nemen met de contactpersoon die destijds de gelimiteerde oplage PIH's heeft geregeld in Nederland)

En zojuist dan bericht gekregen van de 'volvo v60 pih' ambassador service,
Dat ze een bericht naar de dealer hebben gestuurd om contact met mij op te nemen aangezien dit hogere olieverbruik, wel degelijk een signaal is voor verder onderzoek.

Dat is al een bericht in de goede richting.
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
JohnH
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01

Klinkt al beter!
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5249
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Niet om je dealer "vrij" te pleiten maar om zaken goed weer te geven, die eerste auto's (waaronder ook die van Jaromir en mijzelf) zijn niet door de dealer geleverd. Die wagens zijn direct door VCNL verkocht aan de eindklanten. Oorspronkelijk was het plan zelfs dat de auto's in Beesd onderhouden zouden worden. Het snelle verkoop succes maakte dat onderhoud naar de dealer ging. Maakt het iets minder "gek" dat je de dealer bypassed en naar het bedrijf gaat die je de auto heeft verkocht.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Belangrijk voor ons als PIH berijders, is dat Volvo ons niet in de steek laat. Nu is het de D6 motor bij Jaromir die wat kuren vertoont.
In de toekomst zou de hybride techniek met makken kunnen komen. Al met al moet je met dit soort auto's kunnen vertrouwen op een organisatie die 100% achter haar product staat. Een organisatie die een tevreden klanten kring wil om haar succes langs deze weg kan uitbreiden.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

vaudi schreef: Belangrijk voor ons als PIH berijders, is dat Volvo ons niet in de steek laat. Nu is het de D6 motor bij Jaromir die wat kuren vertoont.
In de toekomst zou de hybride techniek met makken kunnen komen. Al met al moet je met dit soort auto's kunnen vertrouwen op een organisatie die 100% achter haar product staat. Een organisatie die een tevreden klanten kring wil om haar succes langs deze weg kan uitbreiden.
+1
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Jaromir schreef: (Toch besloten de dealer te passeren en contact op te nemen met de contactpersoon die destijds de gelimiteerde oplage PIH's heeft geregeld in Nederland)

En zojuist dan bericht gekregen van de 'volvo v60 pih' ambassador service,
Dat ze een bericht naar de dealer hebben gestuurd om contact met mij op te nemen aangezien dit hogere olieverbruik, wel degelijk een signaal is voor verder onderzoek.

Dat is al een bericht in de goede richting.
Ik zou proberen naar een andere dealer te gaan.

-Je dealer zegt dat het normaal is;
--Je dealer stuurt je naar huis;
Jij belt VCNL;
-VCNL gaat tegen je dealer zeggen dat er wel wat is;
-Dealer zal niet blij zijn met dit belletje
-Je dealer moet wat met je auto.

Kans is groot dat ze een eerdere uitspraak blijven vasthouden -> we hebben verder onderzoek gepleegd en niets gevonden.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

v60pih schreef: Ik zou proberen naar een andere dealer te gaan.

-Je dealer zegt dat het normaal is;
--Je dealer stuurt je naar huis;
Jij belt VCNL;
-VCNL gaat tegen je dealer zeggen dat er wel wat is;
-Dealer zal niet blij zijn met dit belletje
-Je dealer moet wat met je auto.

Kans is groot dat ze een eerdere uitspraak blijven vasthouden -> we hebben verder onderzoek gepleegd en niets gevonden.
Ik zou ook naar een andere dealer gaan voor de "second opinion".
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Eerst maar eens afwachten wat je dealer zegt nu de ambassador service de auto naar hen terugverwezen heeft.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”