Nieuwe familie car
- JosW
- 5th Gear member
Is geen kritiek hoor, prachtige auto. Maar wat mij wel altijd stoort is dat het leder na korte tijd gebruikssporen bevat, zo ook in jouw geval. Zou me in jouw geval daar aan ergeren. Als je budget het toelaat zou ik een renovatiesessie overwegen. Dat maakt de auto dan helemaal af!
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Kwartel
- 3rd Gear member
Gave bak hoor! Als ik het zo zie dan is een dakraampje een leuke toevoeging maar in de praktijk ben ik dan toch wel weer een 100% airco-man 
Veel plezier er mee!

Veel plezier er mee!
V70 T5 285pk (volvotune) - 2001
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
-
- 1st Gear member
Hallo Jos,JosW schreef: Is geen kritiek hoor, prachtige auto. Maar wat mij wel altijd stoort is dat het leder na korte tijd gebruikssporen bevat, zo ook in jouw geval. Zou me in jouw geval daar aan ergeren. Als je budget het toelaat zou ik een renovatiesessie overwegen. Dat maakt de auto dan helemaal af!
Dat ben ik zeker met je eens, al vind ik 9 jaar geen korte tijd

Gister de auto opgehaald, met een grote grijns op mijn gezicht terug gereden van Zoetermeer naar Sneek. Mooi ritje om de auto alvast een beetje te leren kennen.
Naast het leer staat ook de steenslag op de motorkap en de velgen op mijn lijstje.
@Kwartel, het dakje doet mij ook niet zoveel. Leuke gadget, maar ik ben ook een airco man. Zal er dus waarschijnlijk niet veel mee doen.
Laatst gewijzigd door GMdeJong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2007 Volvo C30 1.8 Momentum, Titanium Grey
2012 Volvo V40 T4 Momentum Polestar, Titanium Grey
2006 Volvo V70R AWD, Magic Blue
-
- 1st Gear member
Kleine update:
Afgelopen vrijdag is de automaat geflusht, puur als preventief onderhoud. Hij schakelde prima, maar aangezien ik er nog heel erg lang plezier van wil hebben laten doen.
Zondag de IMIV en de achteruitrijcamera geïnstalleerd, tevens een Mirabox geïnstalleerd. Ik moet alleen nog even ergens 12 volt vandaan toveren om de Mirabox van stroom te voorzien. Ik ben bang dat ik even een draadje van rechts (12 volt aansluiting) naar links (bij de zekeringen waar de Mirabox zit) moet trekken. Ik kan zo snel geen andere manier verzinnen om aan spanning te komen. Als iemand hier een optie heeft om ergens links spanning vandaan te halen, please let me know
De Mirabox is bedoeld om mijn telefoonscherm te dupliceren naar de RTI zodat ik weer een up-to-date navigatiesysteem heb.
Last but not least is gister de auto van binnen en buiten onderhanden genomen door een poetsbedrijf hier in de buurt. De auto staat er nu weer helemaal strak bij
. Wel wat krasjes en steenslag welke nu natuurlijk een stuk zichtbaarder zijn. Ik moet nog even kijken wat ik daar mee ga doen. Op zich is het niet erg dat een auto van 9 jaar oud wat krasjes etc. heeft, maar het irriteert me wel een beetje. Het is me alleen wat te gek om de auto opnieuw te laten spuiten... Maar even een tijdje aankijken.
Afgelopen vrijdag is de automaat geflusht, puur als preventief onderhoud. Hij schakelde prima, maar aangezien ik er nog heel erg lang plezier van wil hebben laten doen.
Zondag de IMIV en de achteruitrijcamera geïnstalleerd, tevens een Mirabox geïnstalleerd. Ik moet alleen nog even ergens 12 volt vandaan toveren om de Mirabox van stroom te voorzien. Ik ben bang dat ik even een draadje van rechts (12 volt aansluiting) naar links (bij de zekeringen waar de Mirabox zit) moet trekken. Ik kan zo snel geen andere manier verzinnen om aan spanning te komen. Als iemand hier een optie heeft om ergens links spanning vandaan te halen, please let me know

De Mirabox is bedoeld om mijn telefoonscherm te dupliceren naar de RTI zodat ik weer een up-to-date navigatiesysteem heb.
Last but not least is gister de auto van binnen en buiten onderhanden genomen door een poetsbedrijf hier in de buurt. De auto staat er nu weer helemaal strak bij

- ArjanU
- 2nd Gear member
Mooie bak, je V70! Die Mirabox lijkt me wel interessant. Hoe installeer je die? Wat moet je daarvoor doen en moet je daarvoor heel technisch zijn aangelegd? Bediening verloopt dan via je telefoon?
XC70 D5 Polestar BVM5 AWD Summum (Inscription), flamenco red
V70N 2.4D Edition Sport BVM6 2007 Barents blue pearl met beige/light sand interieur <verkocht>
Citroen XM Break turbo ct BVM5 1998 beige leer
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Linear
V70N 2.4D Edition Sport BVM6 2007 Barents blue pearl met beige/light sand interieur <verkocht>
-
- 1st Gear member
Op zich is het plug & play indien je een IMIV classic hebt, daar zit gewoon een ingang op waar je hem op aan kan sluiten. Ik zit nu nog even met het feit dat hij ook spanning moet hebben. Ik probeer links achterin spanning te vinden om te voorkomen dat ik een draadje moet trekken van de 12 volt aansluiting aan de rechterkant.ArjanU schreef: Mooie bak, je V70! Die Mirabox lijkt me wel interessant. Hoe installeer je die? Wat moet je daarvoor doen en moet je daarvoor heel technisch zijn aangelegd? Bediening verloopt dan via je telefoon?
Tot nu toe is er dus geen echte technische aanleg voor nodig.
De bediening weet ik nog niet aangezien ik hem nog niet aan de praat heb, maar als het goed is verloopt het inderdaad via je telefoon. Je RTI is dan eigenlijk alleen nog maar een kopie van je telefoonscherm.
- ArjanU
- 2nd Gear member
De IMIV heb ik. Die heeft toch ook spanning nodig? Of haalt deze de spanning ergens anders vandaan. Heb bij de installatie van de IMIV gekozen voor gemak en deze laten aanleggen
Ik heb geen achteruitrijcamera, maar dat hoeft ook niet.
Wel beter dat je dan het scherm van je telefoon vol in het zicht hebt. Ook handig voor afspelen muziek van m'n telefoon. Neem aan dat Mirabox met alle telefoons werkt (dus ook iPhone). Waar heb jij de Mirabox gekocht?

Wel beter dat je dan het scherm van je telefoon vol in het zicht hebt. Ook handig voor afspelen muziek van m'n telefoon. Neem aan dat Mirabox met alle telefoons werkt (dus ook iPhone). Waar heb jij de Mirabox gekocht?
XC70 D5 Polestar BVM5 AWD Summum (Inscription), flamenco red
-
- 1st Gear member
Hallo Arjan,ArjanU schreef: De IMIV heb ik. Die heeft toch ook spanning nodig? Of haalt deze de spanning ergens anders vandaan. Heb bij de installatie van de IMIV gekozen voor gemak en deze laten aanleggenIk heb geen achteruitrijcamera, maar dat hoeft ook niet.
Ik heb hem bij Motrade gekocht, www.motrade.nl
- Summum
- 6th Gear member
Prachtige R, zo moet ie zijn!
Geniet er van.
Geniet er van.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 1st Gear member
Hi Gerard,
Ook al even op het andere forum gereageerd. De geschakelde plus moet je vanuit de tunnelconsole halen; je kan de plus en min die naar je sigarettenplug gaan gemakkelijk aftappen met bijvoorbeeld een stroomdiefje. Dan de draden op dezelfde manier als de ipod kabel van de imiv onder de vloerbedekking naar linksachter leggen. Is even pielen onder de vloerbedekking, maar voor de rest redelijk rechttoe rechtaan. Ik ga toch ook maar voor draadloos en verwacht mijn Mirabox morgen! Laat weten hoe het bevalt
Gr,
Kees
Ook al even op het andere forum gereageerd. De geschakelde plus moet je vanuit de tunnelconsole halen; je kan de plus en min die naar je sigarettenplug gaan gemakkelijk aftappen met bijvoorbeeld een stroomdiefje. Dan de draden op dezelfde manier als de ipod kabel van de imiv onder de vloerbedekking naar linksachter leggen. Is even pielen onder de vloerbedekking, maar voor de rest redelijk rechttoe rechtaan. Ik ga toch ook maar voor draadloos en verwacht mijn Mirabox morgen! Laat weten hoe het bevalt
Gr,
Kees
-
- 1st Gear member
Hi Kees,kees1980 schreef: Hi Gerard,
Gr,
Kees
Ah, dat topic was me even ontschoten. Ik denk dat ik hem dan toch maar via rechts ga aftappen (ik heb rechts in de koffer een werkende 12 volt aansluiting). Scheelt weer wat gedoe om de vloerbedekking er helemaal uit te pielen (heb de ipod kabel ook niet aangesloten, gebruik IMIV met bluetooth).
Ik zal even een stroomdiefje halen en binnenkort even aan de slag

-
- 1st Gear member
Gerard,
de 12 volt achterin de auto is een continue 12 volt, geen geschakelde. Gecheckt met Bob van Volvotech. Handigste is echt de tunnelconsole.
Gr,
Kees
de 12 volt achterin de auto is een continue 12 volt, geen geschakelde. Gecheckt met Bob van Volvotech. Handigste is echt de tunnelconsole.
Gr,
Kees
Laatst gewijzigd door kees1980 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Ah ok, dat had ik niet in de gaten. Dan rest me niks anders dan toch de halve auto uit elkaar halenkees1980 schreef: Gerard,
Gr,
Kees

Dan trek ik meteen maar een micro usb draadje naar voren vanaf de Mirabox, kan ik meteen de telefoon opladen.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Mirabox ; leg dat eens uit aan de mensch hier?
(wij verkopen het niet, maar veel klanten gebruiken het
Ennu, handleiding van iMIV gebruiken voor bekabeling, is ECHT niet veel werk.
(wij verkopen het niet, maar veel klanten gebruiken het

Ennu, handleiding van iMIV gebruiken voor bekabeling, is ECHT niet veel werk.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 1st Gear member
Geen draadje van de mirabox weer terug, gewoon ook vanaf de 12 volt in de tunnelconsole; heb ik ook gedaan met bijvoorbeeld zoiets:GMdeJong schreef:Ah ok, dat had ik niet in de gaten. Dan rest me niks anders dan toch de halve auto uit elkaar halenkees1980 schreef: Gerard,
Gr,
Kees.
Dan trek ik meteen maar een micro usb draadje naar voren vanaf de Mirabox, kan ik meteen de telefoon opladen.
link
Gisteren mijn mirabox binnengekregen maar helaas DOA... Krijg een nieuwe opgestuurd. De mirabox creëert een draadloos 'netwerk' in de auto waarmee je smartphone beeld/audio naar kan versturen. Deze interface zet deze draadloze beeld/audio om in RCA die de Imiv ingaat. Zal wat filmpjes uploaden als ik mijn unit opnieuw binnenkrijg.
Kees
-
- 1st Gear member
Het nut van het forum heeft zich wel weer bewezenkees1980 schreef:Geen draadje van de mirabox weer terug, gewoon ook vanaf de 12 volt in de tunnelconsole; heb ik ook gedaan met bijvoorbeeld zoiets:GMdeJong schreef:Ah ok, dat had ik niet in de gaten. Dan rest me niks anders dan toch de halve auto uit elkaar halenkees1980 schreef: Gerard,
Gr,
Kees.
link
Gisteren mijn mirabox binnengekregen maar helaas DOA... Krijg een nieuwe opgestuurd. De mirabox creëert een draadloos 'netwerk' in de auto waarmee je smartphone beeld/audio naar kan versturen. Deze interface zet deze draadloze beeld/audio om in RCA die de Imiv ingaat. Zal wat filmpjes uploaden als ik mijn unit opnieuw binnenkrijg.
Kees

-
- 1st Gear member
Hi Gerard,
Alles goed gegaan met junior
Ben benieuwd of je de mirabox nog aan de praat hebt gekregen? Ik kreeg de mirabox niet aan de praat. Bij bleef de mirabox output 'scrollend' op het rti scherm. Mirabox schijnt ntsc uit te sturen. Maar hoor graag jouw ervaring.
Alles goed gegaan met junior

Ben benieuwd of je de mirabox nog aan de praat hebt gekregen? Ik kreeg de mirabox niet aan de praat. Bij bleef de mirabox output 'scrollend' op het rti scherm. Mirabox schijnt ntsc uit te sturen. Maar hoor graag jouw ervaring.
-
- 1st Gear member
Hi Kees,kees1980 schreef: Hi Gerard,
Alles goed gegaan met junior![]()
Jazeker, vorige week dinsdag is Thijs geboren

Hierdoor eerlijk gezegd nog geen tijd/zin gehad om met de auto bezig te gaan. Ik hoop binnenkort weer even tijd en zin te maken, momenteel vooral even aan het genieten van de kleine jongen

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Van harte Filseteerd! Veel geluk en gezondheid met elkaar!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge