Pagina 2 van 5

Geplaatst: 25.07.2006 - 22:51
door Remon
Afbeelding
2003
Afbeelding
2001

Geplaatst: 25.07.2006 - 22:55
door SanderS40
Dashboard(klokjes) en stuur (en radio) zien er exact zo uit als bij jouw 2003 model. Behalve dan dat hij geen chromen lijstjes rondom de klokjes had dacht ik.

Geplaatst: 26.07.2006 - 12:24
door MDA
Geen blokjesgrill: 2001 model.

Ik heb dit vaker gezien, en zo'n groot verschil tussen wat er op het chassis staat en de RDW gegevens betekent inderdaad import. Is opzich niet erg... het verschil tussen de 2003 en 2001 modellen is hoofdzakelijk uiterlijk (zoals vaker gezegd hier op het forum: je hebt de fase 1, fase 2 en er bestaat eigenlijk geen fase 3...)

Dus mij lijkt dit een import van 2001, en als de kilometerstand ok is, hoeft dat geen probleem te zijn...

Nog een ding: als de eigenaar een oud vrouwtje is die in de verkoopverhalen van een handelaar is getrapt en zelf niet door had dat dit een 2001 was, is er niets aan de hand... Als de verkoper daarentegen een gehaaid mannetje is die jou probeert een oor aan te naaien en bij hoog en bij laag volhoudt dat het een 2003 is, zou ik het niet doen. Ik heb altijd een heel slecht gevoel als een verkoper mijn iets probeert wijs te maken wat niet zo is... want hoe zit het dan met de kilometerstand, de onerhoudshistorie, mogelijke schade, diefstal etc...

maar da's alleen mijn persoonlijke mening... :lol:

Geplaatst: 26.07.2006 - 12:41
door SanderS40
@MDA:

Ik denk niet dat het import is .. want dan zou in RDW moeten staan dat eerste toelating bijv. 2001 was .. en datum eerste afgifte 2003 (zie ook de 'info' bij rdw site). En nu is eerste toelating en eerste afgifte in Nederland zijn BEIDEN sept. 2003. En dus is hij naar mijn idee 100% Nederlands.

Verder kon er ook 2002 op chassisplaatje staan dat weet ik niet meer .. maar ik dacht ergens 2001.

Maar het model moet toch 2003 zijn als hij onderstaande zaken heeft ?

- 4 klokjes waarvan temp. meter en benzine meter resp. links en rechts van de 2 grote klokken.
- meegespoten stootstrips
- 3 spaaks stuur etc.

Noem mij es een model 2001 die die klokjes in dashboard zo heeft. Volgens mij zijn die er niet. En een grille is zo te veranderen bij aankoop.

Ik denk dat het wel goed zit .. maar de dealer mag het uitsluitsel geven.

Geplaatst: 26.07.2006 - 12:58
door SanderS40
Net even gebeld naar een dealer. Die kon (in tegenstelling tot een andere dealer) zien dat het modeljaar 2004 was. Afgeleverd in september 2003.
Dus ik ben redelijk overtuigd nu ... en voor 11.000 euro met 80.000km op teller lijkt het me een aardige deal.
Hij gaat wel nog voor controle naar een dealer toe maandag.

Geplaatst: 26.07.2006 - 13:17
door V480-S60
SanderS40.

De dealer kan niet duidelijker zijn. Laat je niet door wie dan ook verder ompraten.
Het is dus een MY2004 weliswaar met chroom grill maar dat heeft niets te betekenen.

Je kon ook toen (zonder meerprijs) kiezen voor een andere grill.

De klokkenwinkel en het driespaak stuurwiel alsmede de stilettosleutel zeggen meer dan die grill.

en 11.000 voor een 2.0i uit 2003 met dat kilometrage is absoluut een goede prijs.

Als alles verder klopt en de proefrit is goed verlopen: KOPEN die hap.

Geplaatst: 26.07.2006 - 13:20
door SanderS40
Ok will do !

Via Volvo Nederland, en de dealercode die ik kreeg via die andere dealer, even de dealer van afgifte getraceerd. Daar heeft hij meerdere onderhoudsbeurten gehad .. dus het zit wel redelijk ok denk ik.

Wie weet binnenkort de foto's :)

Geplaatst: 26.07.2006 - 14:35
door Remon
De onderhouds historie zou ik zelf wel graag op papier hebben staan.

Geplaatst: 26.07.2006 - 15:41
door SanderS40
Er zit trouwens een HU-1205 navigatie in.
Stel dat de verkoper (wil hem niet NOG ES bellen .. want hij is paar dagen op vakantie) de anti-diefstalcode niet meer weet. Kunnen ze dat opzoeken bij de dealer ? Of ben ik dan zwaar de sjaak ?

Geplaatst: 26.07.2006 - 15:50
door menjo
Kunnen ze opvragen bij de importeur. Kost je wel een paar centjes. De dealer waar hij onderhoud heeft gehad moet het ook wel gewoon in de computer hebben staan.

Geplaatst: 26.07.2006 - 19:39
door marissen
SanderS40.

De dealer kan niet duidelijker zijn. Laat je niet door wie dan ook verder ompraten.
Het is dus een MY2004 weliswaar met chroom grill maar dat heeft niets te betekenen.

Je kon ook toen (zonder meerprijs) kiezen voor een andere grill.

De klokkenwinkel en het driespaak stuurwiel alsmede de stilettosleutel zeggen meer dan die grill.

en 11.000 voor een 2.0i uit 2003 met dat kilometrage is absoluut een goede prijs.

Als alles verder klopt en de proefrit is goed verlopen: KOPEN die hap.
_________________
Kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Sander, in de brochure die ik je toegestuurd heb, kun je perfect zien welk model je gezien hebt, maar ik twijfel er niet meer aan het bovenstaande verhaal.

Succes!

Geplaatst: 26.07.2006 - 20:06
door Stef_r
Wellicht het overwegen waard om een ANWB aankoopkeuring te laten doen? Kost wel een kleine 300 euro maar dan checken ze de auto wel op een hele hoop punten, ook kilometerstand (voor zover mogelijk) etc.
Heb het in het verleden een keer laten doen omdat de verkopende partij dit graag wilde (Was een overbuurman en wilde voor beide kanten zekerheid dat de auto ook echt in orde was; hij betaalde trouwens ook de keuring! Waar vind je dat tegenwoordig nog!)

Geplaatst: 26.07.2006 - 20:24
door menjo
Een volvo dealer wil ook wel zo'n soort keuring doen (bij mij iig wel) kijken in een uurtje de hele auto na en maken een proefritje tegen ongeveer 1 uurloon.

Geplaatst: 26.07.2006 - 20:35
door SanderS40
Yep ... dat heb ik voor a.s. maandag al afgesproken ... voor 1 uur(loon) gaan ze hem ff flink checken.

Dus ik hoop dat het goedkomt .... en dan ben ik happy.
Nu mijn huidige S40 nog kwijtraken ... Want ondanks dat ie van 97 is .. ziet ie er zeker zo goed uit ... en de motor zelfs beter.

Geplaatst: 26.07.2006 - 21:26
door joost
Mogen we nog weten waar je hem gaat kopen? Als je hem bij een bedrijf koopt zijn er misschien mensen die het bedrijf kennen.

Joost.

Geplaatst: 26.07.2006 - 21:27
door SanderS40
Is een particulier , geen bedrijf.

Geplaatst: 26.07.2006 - 21:28
door Remon
Dan is het inderdaad wel verstandig om even de auto helemaal na te laten kijken incl. de onderhouds historie wat via de centrale computer op te halen is.

Geplaatst: 26.07.2006 - 21:32
door joost
SanderS40 schreef:Is een particulier , geen bedrijf.
Dan gaat mijn verhaal niet op. Denk trouwens niet dat er veel aan zal mankeren.

Succes!

Joost.

Geplaatst: 26.07.2006 - 21:38
door SanderS40
Ok,

In ieder geval bedankt mensen tot zover ... en mocht ik hem gekocht hebben dan zal ik hem trots laten zien hier !

Geplaatst: 26.07.2006 - 21:42
door Remon
Hopelijk kom je dan ook even een keer naar een meeting toe.