Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Volvolof
3rd Gear member
Berichten: 426
Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
Locatie: Best

Mijn vorige V70 heb ik een half jaar oud gekocht en 9 jaar in gereden (140000km)
Duurste buiten de beurten om waren 4 nieuwe zomerbanden (480 euro samen)
Behalve buitenspiegelglas en handremschoentje (ieder ca 100 euro) kan ik mij geen onverwachte reparaties herinneren. Ook remblokken, schijven en distributie heb ik niet hoeven vervangen
Was wel een MY 2005, dus de kinderziektes waren er wel uit muv van de veel voorkomende handremschoentjes en loslatende spiegels
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik heb met al mijn Volvo's 2x V40, S60, V70, XC60 geen grote kosten gehad.
De V40 was een 1.8 bifuel en een 1.9D de volgende waren allen vijf cilinder diesel en de laatste 2 D5 met GT.
Allen normale beurten en geen gekke dingen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29562
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Volgens mij is het ook voornamelijk de V40 die veel problemen geeft met de daarbij horende frequente bezoeken aan de werkplaats van de dealer. Je verwacht dat niet bij een vrij nieuwe auto en zeker niet bij een Volvo.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
ikke92
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 28.01.2015 - 21:45
Locatie: zelzate

Erg dat je dit moet meemaken maar ik snap niet waarom er direkt naar vag geroepen word mijn wagen is 15jaar oud 222k/km en buiten normale kosten nog niets aan gehad en is onlangs nog blanco gekeurd geweest :) je moet gewoon geluk hebben met een wagen kan even goed bij een opel,nissan etc voorkomen!
Volkswagen bora 1.9tdi 100pk bj 2000 aankoop 05/12-tot hij uit elkaar valt
Besteld 2de wagen volvo v40 d3 momentum met nog wat opties/caspian blue/ verwacht midden/eind april
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13768
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

lint schreef: Volgens mij is het ook voornamelijk de V40 die veel problemen geeft met de daarbij horende frequente bezoeken aan de werkplaats van de dealer. Je verwacht dat niet bij een vrij nieuwe auto en zeker niet bij een Volvo.
er rijd vaak ook een nieuw type klant in....
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29562
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

OGA244 schreef:
lint schreef: Volgens mij is het ook voornamelijk de V40 die veel problemen geeft met de daarbij horende frequente bezoeken aan de werkplaats van de dealer. Je verwacht dat niet bij een vrij nieuwe auto en zeker niet bij een Volvo.
er rijd vaak ook een nieuw type klant in....
Dat is helemaal waar maar of het een afdoende verklaring is weet ik niet.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

OGA244 schreef:
lint schreef: Volgens mij is het ook voornamelijk de V40 die veel problemen geeft met de daarbij horende frequente bezoeken aan de werkplaats van de dealer. Je verwacht dat niet bij een vrij nieuwe auto en zeker niet bij een Volvo.
er rijd vaak ook een nieuw type klant in....
En er zijn erg veel van die karretjes verkocht, allicht dat er dan meer storingen gemeld worden
Gebruikersavatar
V.I.K.
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38

anixie schreef: Overigens, welke motor ? Ik rij zelf in een V40 D4...
Zoals omschreven in mijn text, ik rijd in een D4. Ik ben bang dat je opmerking van de landgenoten idd klopt.
Volvo V40 D4 My2015 :-(, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
Gebruikersavatar
V.I.K.
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38

lint schreef: Het is in ieder geval geen reclame voor Volvo, toch bekend als degelijk en duurzaam merk.
Daar was ik ook vanuit gegaan. Ik kan nu toch wel stellen dat mijn V40 absoluut geen deugdelijk product is.
Volvo V40 D4 My2015 :-(, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
Gebruikersavatar
V.I.K.
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38

DanielD1976 schreef: Ik begrijp je frustratie helemaal, is wel erg triest dit bij een nieuwe auto.

Wat ik ook opmerkelijk vind, is dat men schijnbaar niet in staat is deze problemen op te lossen.
Ik lees namelijk 2 hardnekkige steeds terugkerende problemen, nl. de EGR en de olie lekkage.

Was de olie lekkage iedere keer op dezelfde plek? of op verschillende onderdelen?
Verder vraag ik me ook wel af of het EGR falen niet door een olie lekkende turbo veroorzaakt kan worden.
De olie lekkage blijkt er al te zitten vanaf het moment dat ik de auto in gebruik nam. Na 3 dagen stond ik al bij de garage daarvoor. Eerst werd het afgedaan met de opmerking dat het geen olie was, maar tectiel dat gebruikt wordt bij het fabrikage proces om roestvorming tegen te gaan. Het zit aan de rechterkant bij het motorophangpunt. Daarna is het schoon gespoten en verder niets aangetroffen. Maar nu blijkt bij de bandenwissel dat het probleem nog steeds niet weg is. Ik ken helaas de opbouw van deze motor niet goed genoeg om te weten of de olie lekkage te maken heeft met het falen van de EGR klep.
Overigens toen de EGR klep vernieuwd was, moest er na 2 dagen weer een nieuwe in omdat het probleem zich weer voordeet. Misschien was er gewoon een defecte klep geleverd. Of............zijn ze zo slecht van kwaliteit??
Volvo V40 D4 My2015 :-(, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
Gebruikersavatar
V.I.K.
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38

[/quote]

In 5 maanden tijd al zou vaak terug naar de dealer met zoveel problemen, is inderdaad wel heel erg veel.
De ergernis en frustratie zou ik ook hebben en kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen begint te maken.
Hoe reageert de dealer?
[/quote]

De dealer geeft niet echt een reactie. Hij erkent en repareert mijn storingen. Neemt,volgens zijn zeggen, contact op met Volvo besteld nieuwe onderdelen en die worden weer gemonteerd.
Ook geen wanklank van de dealer, maar helaas ook niets wat op meeleven of compensatie lijkt.
Volvo V40 D4 My2015 :-(, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
zakraket
4th Gear member
Berichten: 670
Lid geworden op: 24.06.2013 - 10:35

Ik kan ook niet zeggen dat ik met mijn V40 heel erg blij ben en dat ik inderdaad het einde van de garantie (over 4 mnd) met enige argwaan tegemoet zie. Ik heb nog nooit in 20 jaar zo vaak bij de garage gestaan om allerhande dingen, van het gekraak in het interieur (nu de electrisch verstelbare stoel weer, maar weer naar de dealer) tot aan problemen met de tank (zie ander topic), remsensoren, parkeersensoren, ruitenwissers die ervoor zorgen dat ik geen hol zie als het regent (veiligheid??), stuur dat telkens weer een afwijking naar rechts krijgt (klein, maar genoeg om vervelend te zijn), en ga zo maar door. Als ik 's ochtend over drempels rijdt is het gekraak rondom het glazen dak ook niet van de lucht of hoe zeg je dat. De enige auto waar ik wél zo vaak mee bij de garage stond was ... een Volvo (maar toegegeven, dat lag aan de waarschijnlijk achteraf ingebouwde gasinstallatie).
De dealer probeert het wel op te lossen dus qua service op zich prima, maar ik hoor wel erg vaak van de dealer dat Volvo het afdoet als "producteigenschap". Maar als zometeen de garantie voorbij is dan zal ook de dealer niet meer staan te springen om me voor nop te helpen...
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Tja de Volvodealer helpt dan nog, de mijne overigens ook regelmatig zonder kosten.
De VW dealer van mijn zus die bij garantie gevallen haar gewoon wegsturen en na contact met Pon haar alsnog helpen met duizend maal excuses.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Hier exact tzelfde gedacht bij mijn v60 plugin hybrid.
Het was dan wel de allereerste proefbatch... Maar als je ziet wat er onder garantie al allemaal de geest heeft gegeven, accupakket vervangen, motorblok (ivm verdwijnen koelvloeistof), diverse strips/omlijstingen vervangen van ramen ivm fluiten, dakraam ivm lekkage
Gelukkig alles onder garantie, maar die garantietermijn is nu echt verstreken (alweer 2 jaar in mijn bezit)

Maja, we proberen altijd positief te blijven
Hopenlijk zijn zo goed als alle problemen onder garantie vervangen waardoor het nu wel een stabiele auto is.
De tijd zal het uitwijzen, heb em nog 3 jaar in de firma staan en dan is de 0% bijtelling enandere belastingvoordelen voorbij. En dan komen de kosten dus echt op prive aan.
De grote motorblokreparaties (distriebutietiem etc) is door de garantievervanging wel van 180k naar 280 000km verschoven :)

Ik ben ook benieuwd naar evt coulance regelingen mocht er nu nog wat gebeuren buiten de garantieperiode.

1 groot verschil is dat volvo tot nu toe de problemem zeer net enmet goede service oplost.
Dat was bij KIA wel anders, daarom voor mij nooit meer een KIA, de auto heb ik veel van genoten, maar de garagebezoeken waren altijd met lood in de schoenen...
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2215
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

lint schreef: Volgens mij is het ook voornamelijk de V40 die veel problemen geeft met de daarbij horende frequente bezoeken aan de werkplaats van de dealer. Je verwacht dat niet bij een vrij nieuwe auto en zeker niet bij een Volvo.
Ik heb er bijna een ton op staan, en buiten de standaard beurten echt 0 problemen gehad. Binnen mijn vriendenkring rijden er nog 3, waarvan 1 inmiddels ruim 130.000 km heeft gereden. En echt allemaal 0 problemen. Dus ik vind het nogal generaliserend om dan maar te zeggen dat de V40 veel problemen heeft.

Vrijwel altijd zijn het de klachten die op het internet onder een vergrootglas komen te liggen, en dat geldt voor alle producten/diensten, niet special voor de V40. Maar als je dit soort berichten veel leest hier op 't forum ga je nog geloven dat de V40 een verschrikkelijk slechte auto is. Als ik echter buiten internet in de kring mensen om me heen ga rondvragen, is de V40 de perfecte probleemloze auto. Ik bedoel maar te zeggen, wat is je referentiekader...

Ik wil de topic-starter echt het advies geven om een andere dealer op te zoeken. Goede service maakt veel goed. En als ik dingen lees als een niet correct gemonteerde trekhaak e.d. wijst dat ook lichtelijk naar een dealer lijkt me zo (ook al kan het een incident zijn uiteraard). en 3x terug voor hetzelfde, notabene een olielekkage bij een nieuwe auto, dan voel je je niet echt serieus genomen door een dealer toch?
Gebruikersavatar
D2
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58

Poeh, de topicstarter heeft wel veel pech. Zelf kan ik daar niet over meepraten met het exemplaar dat ik rij. Inmiddels 112.000 kilometer op de teller, alleen teruggeweest voor wat storende rammeltjes en vibraties (hoort niet, maar wat mij betreft geen cruciale gebreken), verder alleen elke 20.000 kilometer de vaste onderhoudsbeurt. Grootste waar te nemen slijtage betrof de vloermat linksvoor, die is al een aantal keer vervangen. De garage informeert altijd volledig over wat er allemaal aan de auto gedaan is, als daar grote of onverwachte dingen bij hadden gezeten, had ik het wel geweten. De prijzen van de beurten tot dusver (excl overige kosten zoals banden, ruitenwissers, vloermatten, etc.):
20k: € 289.99
40k: € 289.99
60k: € 479.99
80k: € 315.00
100k: € 330.00

Nogal wisselende bedragen dus. Geen idee of dit hoge prijzen zijn voor een onderhoudsbeurt, btw.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Ik zou een Japanner kopen! ;-) :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
LtStone
4th Gear member
Berichten: 706
Lid geworden op: 03.12.2013 - 14:16
Locatie: Amstelveen

Ja Lexus, Infinity, Nissan 350ZX, GT-R, Honda NSX dát zijn Japanners waar ik geen nee tegen zeg ;)
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

20k: € 289.99
40k: € 289.99
60k: € 479.99
80k: € 315.00
100k: € 330.00

Nogal wisselende bedragen dus. Geen idee of dit hoge prijzen zijn voor een onderhoudsbeurt, btw.
Niet janken, daar droom ik van.....en hoop elke keer weer dat het factuurbedrag vergelijkbaar is met de bedragen die jij noemt. Maar helaas, alhoewel: vorige beurt de remmerij rondom laten vervangen. Moest, was nodig, mocht ook na 2 ton. Kost een rug maar waar zeuren we over?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
DanielD1976
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 12.07.2014 - 22:58

De olie lekkage blijkt er al te zitten vanaf het moment dat ik de auto in gebruik nam. Na 3 dagen stond ik al bij de garage daarvoor. Eerst werd het afgedaan met de opmerking dat het geen olie was, maar tectiel dat gebruikt wordt bij het fabrikage proces om roestvorming tegen te gaan. Het zit aan de rechterkant bij het motorophangpunt. Daarna is het schoon gespoten en verder niets aangetroffen. Maar nu blijkt bij de bandenwissel dat het probleem nog steeds niet weg is. Ik ken helaas de opbouw van deze motor niet goed genoeg om te weten of de olie lekkage te maken heeft met het falen van de EGR klep.
Overigens toen de EGR klep vernieuwd was, moest er na 2 dagen weer een nieuwe in omdat het probleem zich weer voordeet. Misschien was er gewoon een defecte klep geleverd. Of............zijn ze zo slecht van kwaliteit??
Als deze olie lekkage inderdaad bij de turbo is, komt er ook olie in het inlaat/uitlaattraject. Voor de EGR en bijvoorbeeld de verstuivers lijkt me dat wel erg schadelijk. Alles zal dan dichtkoeken na verloop van tijd met die halfverbrande dikke olie
Mercedes SLK 250d (2015)
Opel Speedster 2.2 #1385 (2003)
Volvo V40 D4 Momentum MY'15 (2014)
Citroen DS3 1.6 E-HDI (2012)
Toyota Aygo Dynamic Blue (2009)
Ford Mondeo 2.0TDCI 130pk (2003)
Opel Astra 1.7dti grijs kenteken (2000)
Renault Megane coupe 1.6e (1996)
Citroen ZX 1.9i Volcane (1992)
Renault 5 SL 1.0 (1988)
Plaats reactie

Terug naar “V40”