Pagina 2 van 8

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 21.03.2015 - 15:00
door Volvolof
Mijn vorige V70 heb ik een half jaar oud gekocht en 9 jaar in gereden (140000km)
Duurste buiten de beurten om waren 4 nieuwe zomerbanden (480 euro samen)
Behalve buitenspiegelglas en handremschoentje (ieder ca 100 euro) kan ik mij geen onverwachte reparaties herinneren. Ook remblokken, schijven en distributie heb ik niet hoeven vervangen
Was wel een MY 2005, dus de kinderziektes waren er wel uit muv van de veel voorkomende handremschoentjes en loslatende spiegels

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 21.03.2015 - 15:41
door diesel01
Ik heb met al mijn Volvo's 2x V40, S60, V70, XC60 geen grote kosten gehad.
De V40 was een 1.8 bifuel en een 1.9D de volgende waren allen vijf cilinder diesel en de laatste 2 D5 met GT.
Allen normale beurten en geen gekke dingen.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 21.03.2015 - 17:05
door lint
Volgens mij is het ook voornamelijk de V40 die veel problemen geeft met de daarbij horende frequente bezoeken aan de werkplaats van de dealer. Je verwacht dat niet bij een vrij nieuwe auto en zeker niet bij een Volvo.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 21.03.2015 - 18:06
door ikke92
Erg dat je dit moet meemaken maar ik snap niet waarom er direkt naar vag geroepen word mijn wagen is 15jaar oud 222k/km en buiten normale kosten nog niets aan gehad en is onlangs nog blanco gekeurd geweest :) je moet gewoon geluk hebben met een wagen kan even goed bij een opel,nissan etc voorkomen!

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 21.03.2015 - 20:33
door OGA244
lint schreef: Volgens mij is het ook voornamelijk de V40 die veel problemen geeft met de daarbij horende frequente bezoeken aan de werkplaats van de dealer. Je verwacht dat niet bij een vrij nieuwe auto en zeker niet bij een Volvo.
er rijd vaak ook een nieuw type klant in....

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 21.03.2015 - 20:43
door lint
OGA244 schreef:
lint schreef: Volgens mij is het ook voornamelijk de V40 die veel problemen geeft met de daarbij horende frequente bezoeken aan de werkplaats van de dealer. Je verwacht dat niet bij een vrij nieuwe auto en zeker niet bij een Volvo.
er rijd vaak ook een nieuw type klant in....
Dat is helemaal waar maar of het een afdoende verklaring is weet ik niet.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 21.03.2015 - 22:58
door NielsPHEV
OGA244 schreef:
lint schreef: Volgens mij is het ook voornamelijk de V40 die veel problemen geeft met de daarbij horende frequente bezoeken aan de werkplaats van de dealer. Je verwacht dat niet bij een vrij nieuwe auto en zeker niet bij een Volvo.
er rijd vaak ook een nieuw type klant in....
En er zijn erg veel van die karretjes verkocht, allicht dat er dan meer storingen gemeld worden

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 22.03.2015 - 20:45
door V.I.K.
anixie schreef: Overigens, welke motor ? Ik rij zelf in een V40 D4...
Zoals omschreven in mijn text, ik rijd in een D4. Ik ben bang dat je opmerking van de landgenoten idd klopt.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 22.03.2015 - 20:46
door V.I.K.
lint schreef: Het is in ieder geval geen reclame voor Volvo, toch bekend als degelijk en duurzaam merk.
Daar was ik ook vanuit gegaan. Ik kan nu toch wel stellen dat mijn V40 absoluut geen deugdelijk product is.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 22.03.2015 - 20:52
door V.I.K.
DanielD1976 schreef: Ik begrijp je frustratie helemaal, is wel erg triest dit bij een nieuwe auto.

Wat ik ook opmerkelijk vind, is dat men schijnbaar niet in staat is deze problemen op te lossen.
Ik lees namelijk 2 hardnekkige steeds terugkerende problemen, nl. de EGR en de olie lekkage.

Was de olie lekkage iedere keer op dezelfde plek? of op verschillende onderdelen?
Verder vraag ik me ook wel af of het EGR falen niet door een olie lekkende turbo veroorzaakt kan worden.
De olie lekkage blijkt er al te zitten vanaf het moment dat ik de auto in gebruik nam. Na 3 dagen stond ik al bij de garage daarvoor. Eerst werd het afgedaan met de opmerking dat het geen olie was, maar tectiel dat gebruikt wordt bij het fabrikage proces om roestvorming tegen te gaan. Het zit aan de rechterkant bij het motorophangpunt. Daarna is het schoon gespoten en verder niets aangetroffen. Maar nu blijkt bij de bandenwissel dat het probleem nog steeds niet weg is. Ik ken helaas de opbouw van deze motor niet goed genoeg om te weten of de olie lekkage te maken heeft met het falen van de EGR klep.
Overigens toen de EGR klep vernieuwd was, moest er na 2 dagen weer een nieuwe in omdat het probleem zich weer voordeet. Misschien was er gewoon een defecte klep geleverd. Of............zijn ze zo slecht van kwaliteit??

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 22.03.2015 - 20:59
door V.I.K.
[/quote]

In 5 maanden tijd al zou vaak terug naar de dealer met zoveel problemen, is inderdaad wel heel erg veel.
De ergernis en frustratie zou ik ook hebben en kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen begint te maken.
Hoe reageert de dealer?
[/quote]

De dealer geeft niet echt een reactie. Hij erkent en repareert mijn storingen. Neemt,volgens zijn zeggen, contact op met Volvo besteld nieuwe onderdelen en die worden weer gemonteerd.
Ook geen wanklank van de dealer, maar helaas ook niets wat op meeleven of compensatie lijkt.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.03.2015 - 08:56
door zakraket
Ik kan ook niet zeggen dat ik met mijn V40 heel erg blij ben en dat ik inderdaad het einde van de garantie (over 4 mnd) met enige argwaan tegemoet zie. Ik heb nog nooit in 20 jaar zo vaak bij de garage gestaan om allerhande dingen, van het gekraak in het interieur (nu de electrisch verstelbare stoel weer, maar weer naar de dealer) tot aan problemen met de tank (zie ander topic), remsensoren, parkeersensoren, ruitenwissers die ervoor zorgen dat ik geen hol zie als het regent (veiligheid??), stuur dat telkens weer een afwijking naar rechts krijgt (klein, maar genoeg om vervelend te zijn), en ga zo maar door. Als ik 's ochtend over drempels rijdt is het gekraak rondom het glazen dak ook niet van de lucht of hoe zeg je dat. De enige auto waar ik wél zo vaak mee bij de garage stond was ... een Volvo (maar toegegeven, dat lag aan de waarschijnlijk achteraf ingebouwde gasinstallatie).
De dealer probeert het wel op te lossen dus qua service op zich prima, maar ik hoor wel erg vaak van de dealer dat Volvo het afdoet als "producteigenschap". Maar als zometeen de garantie voorbij is dan zal ook de dealer niet meer staan te springen om me voor nop te helpen...

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.03.2015 - 09:20
door diesel01
Tja de Volvodealer helpt dan nog, de mijne overigens ook regelmatig zonder kosten.
De VW dealer van mijn zus die bij garantie gevallen haar gewoon wegsturen en na contact met Pon haar alsnog helpen met duizend maal excuses.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.03.2015 - 09:21
door Jaromir
Hier exact tzelfde gedacht bij mijn v60 plugin hybrid.
Het was dan wel de allereerste proefbatch... Maar als je ziet wat er onder garantie al allemaal de geest heeft gegeven, accupakket vervangen, motorblok (ivm verdwijnen koelvloeistof), diverse strips/omlijstingen vervangen van ramen ivm fluiten, dakraam ivm lekkage
Gelukkig alles onder garantie, maar die garantietermijn is nu echt verstreken (alweer 2 jaar in mijn bezit)

Maja, we proberen altijd positief te blijven
Hopenlijk zijn zo goed als alle problemen onder garantie vervangen waardoor het nu wel een stabiele auto is.
De tijd zal het uitwijzen, heb em nog 3 jaar in de firma staan en dan is de 0% bijtelling enandere belastingvoordelen voorbij. En dan komen de kosten dus echt op prive aan.
De grote motorblokreparaties (distriebutietiem etc) is door de garantievervanging wel van 180k naar 280 000km verschoven :)

Ik ben ook benieuwd naar evt coulance regelingen mocht er nu nog wat gebeuren buiten de garantieperiode.

1 groot verschil is dat volvo tot nu toe de problemem zeer net enmet goede service oplost.
Dat was bij KIA wel anders, daarom voor mij nooit meer een KIA, de auto heb ik veel van genoten, maar de garagebezoeken waren altijd met lood in de schoenen...

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.03.2015 - 10:08
door Poolrev
lint schreef: Volgens mij is het ook voornamelijk de V40 die veel problemen geeft met de daarbij horende frequente bezoeken aan de werkplaats van de dealer. Je verwacht dat niet bij een vrij nieuwe auto en zeker niet bij een Volvo.
Ik heb er bijna een ton op staan, en buiten de standaard beurten echt 0 problemen gehad. Binnen mijn vriendenkring rijden er nog 3, waarvan 1 inmiddels ruim 130.000 km heeft gereden. En echt allemaal 0 problemen. Dus ik vind het nogal generaliserend om dan maar te zeggen dat de V40 veel problemen heeft.

Vrijwel altijd zijn het de klachten die op het internet onder een vergrootglas komen te liggen, en dat geldt voor alle producten/diensten, niet special voor de V40. Maar als je dit soort berichten veel leest hier op 't forum ga je nog geloven dat de V40 een verschrikkelijk slechte auto is. Als ik echter buiten internet in de kring mensen om me heen ga rondvragen, is de V40 de perfecte probleemloze auto. Ik bedoel maar te zeggen, wat is je referentiekader...

Ik wil de topic-starter echt het advies geven om een andere dealer op te zoeken. Goede service maakt veel goed. En als ik dingen lees als een niet correct gemonteerde trekhaak e.d. wijst dat ook lichtelijk naar een dealer lijkt me zo (ook al kan het een incident zijn uiteraard). en 3x terug voor hetzelfde, notabene een olielekkage bij een nieuwe auto, dan voel je je niet echt serieus genomen door een dealer toch?

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.03.2015 - 14:05
door D2
Poeh, de topicstarter heeft wel veel pech. Zelf kan ik daar niet over meepraten met het exemplaar dat ik rij. Inmiddels 112.000 kilometer op de teller, alleen teruggeweest voor wat storende rammeltjes en vibraties (hoort niet, maar wat mij betreft geen cruciale gebreken), verder alleen elke 20.000 kilometer de vaste onderhoudsbeurt. Grootste waar te nemen slijtage betrof de vloermat linksvoor, die is al een aantal keer vervangen. De garage informeert altijd volledig over wat er allemaal aan de auto gedaan is, als daar grote of onverwachte dingen bij hadden gezeten, had ik het wel geweten. De prijzen van de beurten tot dusver (excl overige kosten zoals banden, ruitenwissers, vloermatten, etc.):
20k: € 289.99
40k: € 289.99
60k: € 479.99
80k: € 315.00
100k: € 330.00

Nogal wisselende bedragen dus. Geen idee of dit hoge prijzen zijn voor een onderhoudsbeurt, btw.

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.03.2015 - 16:55
door Carfreak
Ik zou een Japanner kopen! ;-) :D

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.03.2015 - 17:03
door LtStone
Ja Lexus, Infinity, Nissan 350ZX, GT-R, Honda NSX dát zijn Japanners waar ik geen nee tegen zeg ;)

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.03.2015 - 18:22
door V70/2.4D/2003
20k: € 289.99
40k: € 289.99
60k: € 479.99
80k: € 315.00
100k: € 330.00

Nogal wisselende bedragen dus. Geen idee of dit hoge prijzen zijn voor een onderhoudsbeurt, btw.
Niet janken, daar droom ik van.....en hoop elke keer weer dat het factuurbedrag vergelijkbaar is met de bedragen die jij noemt. Maar helaas, alhoewel: vorige beurt de remmerij rondom laten vervangen. Moest, was nodig, mocht ook na 2 ton. Kost een rug maar waar zeuren we over?

Re: Is een Volvo wel te betalen na de garantietermijn?

Geplaatst: 23.03.2015 - 18:35
door DanielD1976
De olie lekkage blijkt er al te zitten vanaf het moment dat ik de auto in gebruik nam. Na 3 dagen stond ik al bij de garage daarvoor. Eerst werd het afgedaan met de opmerking dat het geen olie was, maar tectiel dat gebruikt wordt bij het fabrikage proces om roestvorming tegen te gaan. Het zit aan de rechterkant bij het motorophangpunt. Daarna is het schoon gespoten en verder niets aangetroffen. Maar nu blijkt bij de bandenwissel dat het probleem nog steeds niet weg is. Ik ken helaas de opbouw van deze motor niet goed genoeg om te weten of de olie lekkage te maken heeft met het falen van de EGR klep.
Overigens toen de EGR klep vernieuwd was, moest er na 2 dagen weer een nieuwe in omdat het probleem zich weer voordeet. Misschien was er gewoon een defecte klep geleverd. Of............zijn ze zo slecht van kwaliteit??
Als deze olie lekkage inderdaad bij de turbo is, komt er ook olie in het inlaat/uitlaattraject. Voor de EGR en bijvoorbeeld de verstuivers lijkt me dat wel erg schadelijk. Alles zal dan dichtkoeken na verloop van tijd met die halfverbrande dikke olie