Dieselgate - Bij Volvo zweten ze peentjes

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
valser
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34

VW heeft een omzet van 200 miljard dacht ik? Een boete van 20 miljard kunnen ze wel hebben, al is het zonde van het geld, dat wel natuurlijk. (twee jaar geen winst...) Voor Volco wordt het een ander verhaal, Volvo kan wat minder aan financieel, maar heeft ook veel minder auto's verkocht waardoor een evt boete lager gaat uitvallen. De klant zal het waarschijnlijk worst zijn, als de auto maar prettig rijdt.

Diesels van voor euro 5/6 mogen van mij morgen de weg af trouwens, maar dit terzijde. Ik verheug me nu al op de brandstofcel-Volvo, zijn we ook van dat viercylindertje af.
Gebruikersavatar
Driving_Volvo
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 19.09.2004 - 22:35

Volvo verkoopt geen diesels in de VS.......dus hoeven ze ook geen boete te betaalen van een paar miljard 8-)
Volvo 480 Turbo Collection 074/480
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo Volvo 480 Turbo AT
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Nu ben ik helemaal niet technisch maar wel nieuwsgierig (ben tenslotte onderzoeker) dus ik heb een bevriende techneut gevraagd het mij uit te leggen, hij stuurde een link door waardoor het voor mij iets duidelijker is geworden.
http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2015/ ... g-10147511

Wie weet verduidelijkt het voor anderen ook iets!
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Diesels van voor euro 5/6 mogen van mij morgen de weg af trouwens, maar dit terzijde
Want Valser? Dat zijn wel de motoren die met twee vingers in de neus 500.000 km lopen omdat al die roetfilter-EGR flauwekul er niet op zit. En een verbruik van 1:17 - 1:20 Neem daarbij de 500.000km, dat is pas duurzaam!

En ja, volkswagen is een beetje stout geweest, maar ik vind als techneut de methodiek wel knap gevonden. En ik ben benieuwd welke fabrikanten er nog gaan volgen.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

Driving_Volvo schreef: Volgens mij worden hier twee dingen door elkaar gehaald.

Bij Volkswagen en Audi, met hun 2 liter TDi´s gaat het om bedrog. Ze zijn tijdens de emissietests " schooner " door bedrog, en als deze voorbij is veel viezer dan aangegeven wordt. Met dit" zuiver" zijn heeft VW reklame gemaakt en goed autos verkocht daar. 8-)

De emissie test waar de Volvo diesel 15% viezer is bij 130km/u dan bij de EU testen, is gemaakt door de ADAC en de universiteit die ook mede het bedrog van VW heeft ontdekt.

Merken stellen hun autos af, zodat deze de emissie tests haalen. Wie zegt dat de schoone BMW niet veel viezer is bij 140km/u >_< In de EU mag je in het algemeen 120km/u rijden op snelwegen. Dus met dit in gedachte is de test bij 120 km/u niet eens zo dom. Het enigste land waar je eigenlijk constant 130km/u mag rijden is duitsland. BMW is zo slim deze snelheid aan te houden voor het afstellen van hun motoren.

Veel blabla om niets :sleep:
Inderdaad!
Ik begrijp ook de tendentieuze titel van dit topic niet.
De topicopener zou eerst beter het artikel correct lezen.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Er is natuurlijk wel een aanzienlijke kans dat Volvo ook onder het vergrootglas komt. Men heeft de afgelopen jaren op basis van uitstoot verkooprecords geboekt. Toch vind ik de 'Volvo methode' veel sympathieker, door bv. een D4 optisch en technisch duidelijk aan te passen en dit ook te communiceren (eco banden, lagere topsnelheid, aerodynamische aanpassingen).
valser
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34

@RippieV70; Diesel is dé veroorzaker van smog, kijk naar de landen bezuiden onze grens, hoe ouder de diesels (en het gaat al om vrij recente motoren) hoe smeriger. Het brandstofverbruik is maar 1 aspect van de milieugevolgen van een motor. Nog iedere dag zie ik vrij nieuwe dieselauto's vol op het gas gaan en een enorme roetpluim achterlaten. Dat kan gewoon niet meer in 2015. Het autoverkeer is er te massaal voor geworden de laatste 40 jaar.
Zuinigheid is trouwens een vals voorwendsel als het om het milieu gaat, aangezien het vrijwel iedere automobilist om de portemonnee gaat en niet om de milieugevolgen. Zuinig is vooral lekker voordelig rijden, en dat is juist het probleem.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

casper schreef:
Driving_Volvo schreef: Volgens mij worden hier twee dingen door elkaar gehaald.

Bij Volkswagen en Audi, met hun 2 liter TDi´s gaat het om bedrog. Ze zijn tijdens de emissietests " schooner " door bedrog, en als deze voorbij is veel viezer dan aangegeven wordt. Met dit" zuiver" zijn heeft VW reklame gemaakt en goed autos verkocht daar. 8-)

De emissie test waar de Volvo diesel 15% viezer is bij 130km/u dan bij de EU testen, is gemaakt door de ADAC en de universiteit die ook mede het bedrog van VW heeft ontdekt.

Merken stellen hun autos af, zodat deze de emissie tests haalen. Wie zegt dat de schoone BMW niet veel viezer is bij 140km/u >_< In de EU mag je in het algemeen 120km/u rijden op snelwegen. Dus met dit in gedachte is de test bij 120 km/u niet eens zo dom. Het enigste land waar je eigenlijk constant 130km/u mag rijden is duitsland. BMW is zo slim deze snelheid aan te houden voor het afstellen van hun motoren.

Veel blabla om niets :sleep:
Inderdaad!
Ik begrijp ook de tendentieuze titel van dit topic niet.
De topicopener zou eerst beter het artikel correct lezen.
Ik denk dat je zelf beter moet lezen. Het persbericht geeft aan dat alle geteste auto's voldoen aan de uitstoot eisen tijdens de officiele test. Doe je vervolgens een alternatieve test, die niet eens zo heel veel afwijkt, blijken bepaalde auto's ineens totaal niet meer in de buurt van de uitstoot eisen te komen.

Het verschil voor Volvo tussen de twee tests is niet 15%, het is 15X, dat is 1400%!!! Dit is toch op z'n minst zeer opmerkelijk en wijst er naar mijn mening vrijwel zeker op dat de Volvo (en een paar andere merken) de officiele test herkent en de software in een andere modus zet om een lagere uitstoot te produceren, net als bij VW nu aan het licht is gekomen.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16545
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Maar, lieve volvo vriendjes, hebben jullie het journaal gezien? We spreken schande en verdoemenis over volkswagen maar die artiesten onder ons die van hun dieseltje het roetfilter doorgeslagen hebben, de EGR dacht en het regeneratie proces weg hebben laten schrijven in de software, zijn die ook maar een haar beter? NEIN!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

menjo schreef: Ik denk dat je zelf beter moet lezen. Het persbericht geeft aan dat alle geteste auto's voldoen aan de uitstoot eisen tijdens de officiele test. Doe je vervolgens een alternatieve test, die niet eens zo heel veel afwijkt, blijken bepaalde auto's ineens totaal niet meer in de buurt van de uitstoot eisen te komen.

Het verschil voor Volvo tussen de twee tests is niet 15%, het is 15X, dat is 1400%!!! Dit is toch op z'n minst zeer opmerkelijk en wijst er naar mijn mening vrijwel zeker op dat de Volvo (en een paar andere merken) de officiele test herkent en de software in een andere modus zet om een lagere uitstoot te produceren, net als bij VW nu aan het licht is gekomen.
Veroordeel nooit als je geen bewijs hebt.
Dit is, zoals je zelf schrijft, jouw "mening".
De zogenaamde test op welgeteld 1 (ja 1 !!!) Volvo zou jouw theorie moeten bewijzen...
Pfffff....

Ik weet dus niet of Volvo peentjes zweet, maar jij ook niet.
Bijgevolg is jouw topictitel op zijn minst kinderachtig te noemen.
Stemmingmakerij, iets anders kan ik hier niet van maken tenzij er correct wetenschappelijk bewijs tegenover staat, maar dat heb ik tot op heden nog niet gezien.
Laatst gewijzigd door casper op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28581
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

V70/2.4D/2003 schreef: Maar, lieve volvo vriendjes, hebben jullie het journaal gezien? We spreken schande en verdoemenis over volkswagen maar die artiesten onder ons die van hun dieseltje het roetfilter doorgeslagen hebben, de EGR dacht en het regeneratie proces weg hebben laten schrijven in de software, zijn die ook maar een haar beter? NEIN!
+1!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024 ( in bestelling)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Zou dit gevolgen hebben voor de regels omtrent oudere diesels in Utrecht?
Die mogen van voor 2003 de stad niet meer in,
Opzich vreemd, want veel VAG auto,s gebruiken dezelfde techniek ook na 2003..
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2782
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Lekker houden zo, weg met die stink diesels
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Johan s60 schreef: Lekker houden zo, weg met die stink diesels
Wel is achter een D5 van een recent bouwjaar gereden?
Daar komen vaak pluimen uit,niet normaal..
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19925
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ramon&Ramon schreef:
Johan s60 schreef: Lekker houden zo, weg met die stink diesels
Wel is achter een D5 van een recent bouwjaar gereden?
Daar komen vaak pluimen uit,niet normaal..
+1
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Ramon&Ramon schreef: Zou dit gevolgen hebben voor de regels omtrent oudere diesels in Utrecht?
Die mogen van voor 2003 de stad niet meer in,
Opzich vreemd, want veel VAG auto,s gebruiken dezelfde techniek ook na 2003..
Misschien het beleid aanpassen door simpelweg VAG-auto's te weren uit de binnenstad?
Dáár knapt het straatbeeld ook meteen van op! :devil:
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Nik0la
3rd Gear member
Berichten: 296
Lid geworden op: 03.03.2009 - 12:54
Locatie: Barendrecht

Ik denk dat ze allemaal valsspelen.
Volvo ook.
Wachtmaar.
2012-2013 Volvo s40 2.0 my08
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19925
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Summum schreef:
Ramon&Ramon schreef: Zou dit gevolgen hebben voor de regels omtrent oudere diesels in Utrecht?
Die mogen van voor 2003 de stad niet meer in,
Opzich vreemd, want veel VAG auto,s gebruiken dezelfde techniek ook na 2003..
Misschien het beleid aanpassen door simpelweg VAG-auto's te weren uit de binnenstad?
Dáár knapt het straatbeeld ook meteen van op! :devil:
:D afgelopen week een tofu eter van GL op NOS over de situatie in Utrecht, het neemt zichzelf ook gewoon serieus..
Ik ben zo blij dat ik in een "achtergesteld" gebied woon en gewoon mijn houtkachel kan stoken wanneer ik daar zin in heb..
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12370
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Nou en? er is een vastgestelde norm die onder de gestelde omstandigheden gehaald wordt...
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24379
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Nik0la schreef: Ik denk dat ze allemaal valsspelen.
Volvo ook.
Wachtmaar.
Stel dat ze echt allemaal vals spelen (iedereen kent de trucjes, al is dat nog anders dan echt vals spelen zoals VW deed) dan kun je concluderen, dat de uitslagen wel met elkaar vergelijkbaar zijn. Al zijn de waarden niet realistisch, de verhouding tussen de verschillende modellen is wel te gebruiken.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”