is goedkoop met oude volvo's (240/740/940) echt duurkoop?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
kajuiter
2nd Gear member
Contacteer:

vw-vering is dus niet echt aan te raden? Zijn er bepaalde modellen/jaren waar die vering inzit? ach, waarschijnlijk merk ik het vanzelf als ik over de weg heen stuiter...... :)

nu ik zo kijk is een sedan ook best aantrekkelijk, zien er zeker ook goed uit en ook zeker qua uitstraling wat je noemt karakter. ik moet zeggen dat ik die koplampen van geimporteerde volvo's ook erg mooi vind. Dan maar een bakje achter de wagen met daarin de scootmobiel........

net gebeld met de vries in Grootegast, ze zijn op maandag niet open.....morgen dan maar! als jullie nog meer van zulke adressen weten in de buurt, ik hoor het graag. Met in de buurt bedoel ik alleen in een straal van 100 km rondom groningen. Heb al wat op google gezocht, maar ik kan natuurlijk altijd wat missen.
240 Super Polar '93
S60, 2.4 D, '03
Henri144
3rd Gear member

VW-vering zit (gelukkig) in een VW.....:D

Je kunt eens gaan kijken bij de Combigarage in Westerbroek, die hebben vaak 240-ers staan, ze werken ook samen met Kiers (die zit op ind terrein Euvelgunne), en die doet (meen ik) alleen maar in 240/245 en af en toe eens een 7-serie of een 9-serie.
ik moet zeggen dat ik die koplampen van geimporteerde volvo's ook erg mooi vind
Die met die dubbele koplampen? Kun je d'r altijd opzetten als je een fraaie 245 hebt aangeschaft....:D
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....:D :headbang:

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967

The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'

The Big Lebowski Quote Generator
Michael Oud
5th Gear member

kajuiter schreef:vw-vering is dus niet echt aan te raden? Zijn er bepaalde modellen/jaren waar die vering inzit? ach, waarschijnlijk merk ik het vanzelf als ik over de weg heen stuiter...... :)

nu ik zo kijk is een sedan ook best aantrekkelijk, zien er zeker ook goed uit en ook zeker qua uitstraling wat je noemt karakter. ik moet zeggen dat ik die koplampen van geimporteerde volvo's ook erg mooi vind. Dan maar een bakje achter de wagen met daarin de scootmobiel........

net gebeld met de vries in Grootegast, ze zijn op maandag niet open.....morgen dan maar! als jullie nog meer van zulke adressen weten in de buurt, ik hoor het graag. Met in de buurt bedoel ik alleen in een straal van 100 km rondom groningen. Heb al wat op google gezocht, maar ik kan natuurlijk altijd wat missen.
Mocht je interesse blijven houden in een sedan heb ik er nog wel één! :roll:
Volvo 940 SE
kajuiter
2nd Gear member
Contacteer:

auto kiers had ik al gebeld, de auto's die te koop stonden waren net vorige week verkocht. Combigarage westerbroek was ik net vanmiddag tegengekomen, ziet er ook wel goed uit. Ga ik morgen ook maar eens langs denk ik. Ik had al goede dingen gehoord over auto Kiers, schijnt zeer kundig en vooral erg eerlijk te zijn.

Waarom ook niet idd, die koplampen kunnen altijd nog. al hebben die Amerikaanse versies ook nog wel meer opties, het interieur is vaak ook echt super. Wel wat duurder, maar ja.

Met een sedan bedoel ik dan met name een 244, sorry! Die je in de aanbieding hebt ziet er trouwens wel super uit.
240 Super Polar '93
S60, 2.4 D, '03
Maurice Pierik
4th Gear member

Henri144 schreef:
de wat mindere wegligging van de 240
Niet zozeer 'minder', maar meer 'anders', wat dat betreft is een Volvo ook eigenlijk nergens mee te vergelijken...:wink: Het is wel 12-1300 kilo zo'n ding dus die ligt heel goed op de weg.....:D Ikzelf vind een beetje stugge vering overigens niet erg, tenzij het de VW-vering is (met die dingen stuiter je pas echt over de weg....:D)

En maak je geen zorgen over de ruimte in een 245, naar mijn idee is de 245 nog altijd de Volvo met de meeste binnenruimte...:wink:
Ik rij zelf een 240 en heb ook verschillende 740/760's gereden (allen met starre achteras). En daar waar mijn 240 een hupje opzij doet, doen die 700's dat ook. Ik mag aannemen dat een 940 ook zo rijdt.
Dus om nu te zeggen dat een 240 wat zwabberig rijdt. Een 700/900 is ook niet echt geweldig koersvast.
Je rijdt met een oudere Volvo gewoon wat rustiger, maar het kan best vlot. Ik zou de wegligging met 'klotsig' willen omschrijven, maar zeker niet eng of gevaarlijk. Je voeklt alles ruim van te voren aan.

Als je een VW Golf stug vindt, dan moet je vooral geen Ford Focus rijden...

De bagageruimte van een 245/145 is prettig groot. Maar het zitgedeelte is vrij smal t.o.v. een 700/900. En de korte wielbasis zorgt ook voor een beperktere beenruimte achterin.

Maar een 240 heeft veel meer stijl, dan zo'n moderne 700/900 (da's mijn mening natuurlijk)
erik265
1st Gear member

Hoi Kajuiter,

Ik heb een aantal maanden geleden een Amerikaan gekocht bij De Vries in Grootegast (GL Diesel). Houdt er wel rekening mee dat je de geimporteerde wagens zelf moet laten keuren bij de RDW (of laten doen tegen meerprijs). Dit is voor het kenteken en voor de APK. Hier zijn ook kosten aan verbonden (+/- 150 euro) en het kost je een vrije dag. Als het tegenzit en hij wordt afgekeurd draai je ook zelf voor de reparatiekosten op en de kosten voor de herkeuring (+/- 25 euro) en het kost je weer een vrije dag. Maar als het goed gaat is het wel een leuke ervaring.
Bij De Vries krijg je geen garantie en ik vind zijn service ook niet geweldig, dus het blijft erg risicovol. Maar zo'n Amerikaanse Volvo is toch wel super. Ze hebben over het algemeen inderdaad wat meer opties en het rijdt gewoon heerlijk.

Over Combigarage ben ik goed te spreken, erg kundig. Over Kiers heb ik ook wel goede verhalen gehoord.
En er zit een hele goede sloper in Noordhorn (Staal), dus voor onderdelen hoef je ook niet ver.

Veel succes ermee!!! :D (en kijk ook eens op www.volvolvo.nl)
1980 GL Diesel (USA)
kajuiter
2nd Gear member
Contacteer:

hupje.....ik ben benieuwd hoe dat voelt...... Alles went op den duur wel toch? Ach, het heeft ook zo z'n charme dat het niet allemaal superstrak op de weg ligt. In zulke auto's rij je sowieso meestal vrij rustig. Het is natuurlijk wel belangrijk dat ie ook tijdens slecht weer goed op de weg blijft, maar dat is geen probleem neem ik aan? Die beperkte beenruimte achterin neem ik op de koop toe, ik hoef toch niet achterin te zitten toch?! :)

Heb je geen problemen gehad met het laten keuren bij de rdw, meteen goed? wat rekent de vries voor het laten keuren e.d.? Of heb je daar verder niet naar gevraagd? Ik vind het geen probleem om zelf naar de rdw te gaan, die vrije dag heb ik er wel voor over. Welke opties heb je allemaal op jouw aanwinst? Wat valt er later trouwens allemaal nog redelijk gemakkelijk op te zetten? zaken zoals airco, is dat later nog goed in te bouwen bijvoorbeeld?

Net een mail gestuurd naar de combigarage in westerbroek en al vrij vlot een uitgebreid antwoord terug, komt zeker klantvriendelijk over. Ga ik morgenochtend eerst maar eens langs. Ik ben benieuwd, meteen maar even een proefrit maken indien mogelijk.
240 Super Polar '93
S60, 2.4 D, '03
erik265
1st Gear member

kajuiter schreef:
Heb je geen problemen gehad met het laten keuren bij de rdw, meteen goed? wat rekent de vries voor het laten keuren e.d.? Of heb je daar verder niet naar gevraagd? Ik vind het geen probleem om zelf naar de rdw te gaan, die vrije dag heb ik er wel voor over. Welke opties heb je allemaal op jouw aanwinst? Wat valt er later trouwens allemaal nog redelijk gemakkelijk op te zetten? zaken zoals airco, is dat later nog goed in te bouwen bijvoorbeeld?
De keuring viel mee, koplampen waren niet in orde en een rubber voor het stuurhuis was gescheurd. Maar ik moest dus wel een keertje terugkomen. Pieter Dirk (De Vries) rekent gewoon zijn uren. Bij mij viel het op zich nog wel mee, maar het zijn ambtebaren bij de RDW en meestal moet je erg lang wachten. Dus ben je zo wat uurtjes verder. Ik vond het zelf erg leuk om te doen. Ik kreeg van de keuringsmeester ook tips mee, van let daar eens op.
Ik heb me net officieel voorgesteld op dit forum, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6912. Kun je daar meer lezen en zien over mijn diesel.

Je kunt er ook later nog zaken inbouwen (zoals cruise control), maar ik denk dat een airco inbouwen vrij lastig is op een ouder type Volvo.

Neem de tijd om rustig om je heen te kijken. Gelukkig is er nog redelijk veel te vinden in Groningen.
1980 GL Diesel (USA)
kajuiter
2nd Gear member
Contacteer:

ziet er super uit! je doet er nog een aantal dingen aan, maar dan zijn niet echt dingen die met stoom en kokend water hoeven te gebeuren. Geweldige bak, wel een beetje jaloers hoor! Ik vraag me natuurlijk wel af wat je ervoor betaald hebt.....

Kleine dingetjes die niet meteen in orde waren, geen grote problemen. Zijn het wel een beetje schappelijke ambtenaren bij de rdw? Ook zij vinden het als autoliefhebbers toch gewoon ook leuk om bezig te zijn met zoiets moois?

Ik heb helaas niet heel veel tijd om te zoeken, eind deze week moet ik een auto hebben. Ik heb net m'n lease-auto ingeleverd (baan opgezegd) en vanaf maandag heb ik een auto nodig om op m'n werk te komen, is niet te doen met openbaar vervoer. Wel wat druk op de ketel in ieder geval.
240 Super Polar '93
S60, 2.4 D, '03
Michael Oud
5th Gear member

Maurice Pierik schreef:
Henri144 schreef:
de wat mindere wegligging van de 240
Niet zozeer 'minder', maar meer 'anders', wat dat betreft is een Volvo ook eigenlijk nergens mee te vergelijken...:wink: Het is wel 12-1300 kilo zo'n ding dus die ligt heel goed op de weg.....:D Ikzelf vind een beetje stugge vering overigens niet erg, tenzij het de VW-vering is (met die dingen stuiter je pas echt over de weg....:D)

En maak je geen zorgen over de ruimte in een 245, naar mijn idee is de 245 nog altijd de Volvo met de meeste binnenruimte...:wink:
Ik rij zelf een 240 en heb ook verschillende 740/760's gereden (allen met starre achteras). En daar waar mijn 240 een hupje opzij doet, doen die 700's dat ook. Ik mag aannemen dat een 940 ook zo rijdt.
Dus om nu te zeggen dat een 240 wat zwabberig rijdt. Een 700/900 is ook niet echt geweldig koersvast.
Je rijdt met een oudere Volvo gewoon wat rustiger, maar het kan best vlot. Ik zou de wegligging met 'klotsig' willen omschrijven, maar zeker niet eng of gevaarlijk. Je voeklt alles ruim van te voren aan.

Als je een VW Golf stug vindt, dan moet je vooral geen Ford Focus rijden...

De bagageruimte van een 245/145 is prettig groot. Maar het zitgedeelte is vrij smal t.o.v. een 700/900. En de korte wielbasis zorgt ook voor een beperktere beenruimte achterin.

Maar een 240 heeft veel meer stijl, dan zo'n moderne 700/900 (da's mijn mening natuurlijk)
Maurice, ik bedoelde meer dat een 240 wat wiebeliger is, wat minder strak zegmaar, wolliger.
Volvo 940 SE
Ber
3rd Gear member

Nordicar ben ik laatst wezen kijken,
heeft mooi spul staan
(wel vond ik hem vrij duur)

succes met zoeken,
Ber...ook top van Noord Holland
V70 Classic 2.5 TDI 1999 Exclusive Line ";Dessert wind pearl";

http://i21.photobucket.com/albums/b276/ ... age001.jpg
Henri144
3rd Gear member

Bij De Vries krijg je geen garantie en ik vind zijn service ook niet geweldig
Dat van die service moet je toch even uitleggen.......:wink: Ik ben altijd zeer te spreken over PD en zeker over zijn kennis! PD is een soort Wysiwyg: Niet meer en niet minder!
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....:D :headbang:

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967

The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'

The Big Lebowski Quote Generator
Maurice Pierik
4th Gear member

De spoorbreedte van een 700/900 is behoorlijk wat groter dan die van een 200.
Hierdoor voelt die auto inderdaad iets kanteliger aan.
Dwarsrichels dreunen behoorlijk door, maar da's bij een 700/900 niet veel beter.
Als je uit een bocht rijdt en de er is een oneffenheid dan zwaaien beide types met hun kont. En allebei gaan behoorlijk scheef door de bocht. (Is natuurlijk minder bij zwaarder geveerde Turbo's)
Persoonlijk vind ik dat allemaal geweldige rij-eigenschappen.

In een 200 zit je meer 'opgesloten'. De kozijnlijn ligt veel hoger en de motorkap loopt horizontaler door. Dat vind ik persoonlijk wel wat hebben. Net zo als dat lage voorruitje.

Ik vind het jammer dat je je elleboog niet fatsoenlijk op de deur kwijt kan als je het raam dicht hebt. De rand zit niet alleen erg hoog, maar is verrektes smal. Maar da's natuurlijk ook geen veilige zithouding.
De stoelverstelling is ook iets waar je in het begin wel even mee aan het kötten bent. De stoel kan niet ver naar achteren, maar met het kantelen van het zitvlak kom je ook een heel eind.
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

Voor aankooptips voor een volvo uit de 200, 700 of 900 serie, kijk eens op mijn web-log en stuur een mailtje.

Citeer "Misschien is dit ook wel wat: http://www.volvo140klassiekers.nl/ "

Zou ik niet gaan kijken. Op andere fora komt dit bedrijf zeer slecht naar voren!!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
kajuiter
2nd Gear member
Contacteer:

vandaag een donkerblauwe volvo 240 polar 2.3 aangeschaft bij combigarage in Westerbroek! Heb een proefrit gehad en was meteen verkocht! Zag er gewoonweg goed uit, van buiten prima, van binnen netjes en altijd goed onderhouden. Helaas heb ik geen digitale camera, anders had ik wel ff een foto gepost hier. Ik zal ff zien of ik dat binnenkort voor elkaar kan krijgen. Ben nu al aan het nadenken over leuke extra's zoals een afdekscherm voor de kofferbak e.d.! Leuk man! Nog tips voor leuke extra's? foto's zijn natuurlijk ook van harte welkom, ik ben benieuwd hoe sommige 240's eruit ziet met de nodige extra's.

Bedankt voor al jullie tips en bijdragen trouwens. Ik had uiteraard ook al even op het weblog van volvorider gekeken, die link kwam ik al op meerdere plekken tegen, ik heb er zeker wat aan gehad.

Dat je niet helemaal super kunt zitten in die 240 klopt wel, 't is maar goed dat de zitting wel een stuk gekanteld kan worden, dat zit het nog wel acceptabel. Ach, met zulke auto's moet je zulke dingen voor lief nemen toch? wegligging vond ik echt prima, wel wennen, maar toch stevig.
240 Super Polar '93
S60, 2.4 D, '03
Ber
3rd Gear member

gefeliciteerd!
we wachten vol spanning de foto's af!

Ber
V70 Classic 2.5 TDI 1999 Exclusive Line ";Dessert wind pearl";

http://i21.photobucket.com/albums/b276/ ... age001.jpg
Michael Oud
5th Gear member

Gefeliciteerd joh! Vertel eens, wat zijn zoal de opties? Airco? Electrische ramen? Schuifdak? Lichtmetaal? Leer? Zoniet, dan zijn dat mijn tips voor leuke extra's ;)

Veel plezier ermee, en foto's doen het uiteraard altijd goed!
Volvo 940 SE
Michael Oud
5th Gear member

Je hebt toch niet deze gekocht hè?

Afbeelding

indien ja, dan ben ik jaloers!

edit: volgens mij doet t plaatje t niet: http://www.combigarage.nl/obj/obj0011715
Volvo 940 SE
kajuiter
2nd Gear member
Contacteer:

Niet erg veel opties helaas.....niet veel te vertellen vrees ik. geen airco, geen elektrische ramen, geen schuifdak, geen lichtmetalen velgen en ook geen leer.... :( Maar ik klaag niet hoor, zag er gewoon erg goed uit, lekker basis. Elektrische ramen is zeker een optie en die lichtmetalen velgen komen er ook vrij snel! een schuifdak is niet handig, ik zit nu al bijna met m'n hoofd tegen het dak en met een schuifdak komt het dak nog iets naar onderen. Is het inbouwen van elektrische ramen erg lastig en kostbaar trouwens? Nu heeft het trouwens grijze bekleding, een beetje zoals sommige jaren 70 banken, vind ik echt geweldig!

Die ene die Cojones bedoeld is helaas niet te koop..! Heb ik nog wel naar gevraagd, maar daar rijdt die vent zelf in. Is ook best prijzig trouwens, echt een erg goed onderhouden turbo, hoezo collectors item! was ook flink buiten mijn prijsklasse. Ik heb nu 4500 euro betaald en dat vind ik eerst wel prima. Eerst maar 's rustig aan beginnen toch?
240 Super Polar '93
S60, 2.4 D, '03
Michael Oud
5th Gear member

True! Electrische ramen is volgens mij best wel te doen hoor! Succes met je plannen!
Volvo 940 SE
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”