Henri144 schreef:de wat mindere wegligging van de 240
Niet zozeer 'minder', maar meer 'anders', wat dat betreft is een Volvo ook eigenlijk nergens mee te vergelijken...

Het is wel 12-1300 kilo zo'n ding dus die ligt heel goed op de weg.....

Ikzelf vind een beetje stugge vering overigens niet erg, tenzij het de VW-vering is (met die dingen stuiter je pas echt over de weg....

)
En maak je geen zorgen over de ruimte in een 245, naar mijn idee is de 245 nog altijd de Volvo met de meeste binnenruimte...

Ik rij zelf een 240 en heb ook verschillende 740/760's gereden (allen met starre achteras). En daar waar mijn 240 een hupje opzij doet, doen die 700's dat ook. Ik mag aannemen dat een 940 ook zo rijdt.
Dus om nu te zeggen dat een 240 wat zwabberig rijdt. Een 700/900 is ook niet echt geweldig koersvast.
Je rijdt met een oudere Volvo gewoon wat rustiger, maar het kan best vlot. Ik zou de wegligging met 'klotsig' willen omschrijven, maar zeker niet eng of gevaarlijk. Je voeklt alles ruim van te voren aan.
Als je een VW Golf stug vindt, dan moet je vooral geen Ford Focus rijden...
De bagageruimte van een 245/145 is prettig groot. Maar het zitgedeelte is vrij smal t.o.v. een 700/900. En de korte wielbasis zorgt ook voor een beperktere beenruimte achterin.
Maar een 240 heeft veel meer stijl, dan zo'n moderne 700/900 (da's mijn mening natuurlijk)