Liever geen Tinq

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Gabber
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23.07.2006 - 20:31

Ow ja wat ik nog kwijt wilde.. Schat je bent vandaag een trut....... :bad-words:
Vroeger had ik een vrouw, nu een Volvo! V70 2.5 D classic automaat diesel
Ber
3rd Gear member
Berichten: 388
Lid geworden op: 15.07.2006 - 19:41
Locatie: kop van noord holland

hahaha.....ik ook van jou....hahahahaaaaa

tja, of je nou bij Tinq of Shell tankt,
je moet er nog steeds Diesel in gooien als je een Diesel rijdt!

hahahaha

Ber....de trut!
V70 Classic 2.5 TDI 1999 Exclusive Line ";Dessert wind pearl";

http://i21.photobucket.com/albums/b276/ ... age001.jpg
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Gabber en Ber,
Je echtelijke ruzies vecht je maar thuis uit hoor 8)
Maar ik vind het wel leuk.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Zouden ze om de beurt inloggen enzo? :D
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

En daar maken ze misschien óók ruzie over...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Ber
3rd Gear member
Berichten: 388
Lid geworden op: 15.07.2006 - 19:41
Locatie: kop van noord holland

nou neu....

Zitten beide op kantoor,
los van elkaar,
en werken zoveel dat er alleen via een forum nog tijd is voor ruzie!

owja, en we toeren ook beide heel Noord-Holland door,
dus dat kan dat je een van de 2 V70's DIESEL ziet rijden is ook niet geheel onwaarschijnlijk!

Geloven jullie mij nu nog als ik zeg dat we eigenlijk nooit ruzie hebben...
V70 Classic 2.5 TDI 1999 Exclusive Line ";Dessert wind pearl";

http://i21.photobucket.com/albums/b276/ ... age001.jpg
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Ber schreef:Geloven jullie mij nu nog als ik zeg dat we eigenlijk nooit ruzie hebben...
Meestal als je dat soort uitspraken doet, is het niet snel daarna prijs...

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gabber
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23.07.2006 - 20:31

Gewoon weinig thuis zijn helpt enorm.....
Vroeger had ik een vrouw, nu een Volvo! V70 2.5 D classic automaat diesel
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Ik heb zo iets gelijks gehad bij een tank station in Finland de auto stonk echter had ik wel meer koppel (kwam wat sneller voor uit) ik denk wel dat het de kat zijn leven gekost heeft :cry:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

Had mijn m'n Honda wel last van, volgens mij een texaco pomp, ging rot lopen, moest injectiereiniger in en heb nooit meer dat getankt,
verder bedrijfsmatig lange tijd bij een witte pomp getankt, nooit een probleem mee gehad
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Gebruikersavatar
fluz
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
Locatie: Utrecht

Heb zelf ook slechte ervaringen met "witte pomp". Dieselmotor liep na een tijd daar getankt te hebben niet meer mooi rond, gemeld als euvel bij de dealer. Vonden ze dat er een nieuwe LMM in moest. Had niet geholpen, maar ik was wel een hoop €ies lichter :roll: . Pas later erachter gekomen dat 't zeer waarschijnlijk door de brandstofkwaliteit kwam. Achteraf weet ik dus wel zeker dat tanken bij deze "witte pomp" voor mij niet goedkoper geweest is.
Gebruikersavatar
screwloose
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 15.01.2006 - 14:10
Locatie: haarlem

pfff, ik tank lekker bij de ANWB, kost stukker minder en ik merk ëcht het verschil niet!
heb ooit het mooie verhaal gehoord dat er bij de witte pomp water door de bezine zit (condensatie) en dat ie daarom nminder goed loopt maar dat lijkt mij dan weer zo'n heerlijk broodje aap verhaal..
Gebruikersavatar
gnd
3rd Gear member
Berichten: 346
Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
Locatie: Vijfherenlanden

ps-amazon schreef:heb ooit eens een tijdje "in de olie gezeten", als je kijkt wie er komt tanken bij de regionale distributiecentra dan zie je dat vrijwel alle bekende merken en merklozen (oftewel shell en de witte pomp) gebroederlijk naast elkaar uit dezelfde slurf tappen
Ik heb bij het Shell distributiestation bij Pernis gevraagd hoe het zit met die niet-Shell tankauto's.
Volgens één van de medewerkers krijgen die niet exact dezelfde benzine. Er zitten minder additieven (Dopes noemde hij het.) in de 'witte' benzine dan bij de eigen Shell.

Als ik lieg, dan lieg ik in commissie. :oops:

Cheers,

GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Gebruikersavatar
JaccoV70
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 23.04.2006 - 21:51
Locatie: Hellevoetsluis, Zuid-Holland
Contacteer:

Wij hebben ook slechte ervaringen met de''witte pomp''.
Met de V40 altijd naar de Shell......en Vpower d'r in.
Onderweg ook naar de Shell.
Grtn
Jacco
Volvo C30 1.8F R-Design Momentum (193000 KM).
Ex Volvo V70 T5.
Ex Volvo S70 20V.
Ex Volvo V40 1.8.
Ex Volvo 850 10V.
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

Tank bij Tango zolang als hij bestaat, en ben tevreden.
De auto rijdt goed, het verbruik is uitstekend en de portemonaille heeft voordeel.

Mij ontgaat het volledig waarom mensen 10ct + meer per liter gaan betalen en nog moeten wachten bij de kassa ook.
Gr. Marcel
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

Het zal ook wel aan de belasting van je auto liggen of je iets merkt van de kwaliteit van de benzines en de dopes, wanneer je je auto maar weinig belast zal het verschil misscheien kleiner zijn.

Ik merkte met de 440 in ieder geval wel verschil tussen Tango en Shell (tankte altijd in Duitsland, was 4 km verder dan de Tango en vaak nog 3 ct goedkoper), op de Shell benzine liep de auto keer op keer zuiniger en mooier.

Met de leasefiets doe ik altijd de BP aan, heb nu een aantal keer Ultimate Diesel getankt en een aantal keer gewoon. Ik merk duidelijk dat de auto bij Ultimate mooier oppakt onderuit de toeren (rustiger en soepeler), en vrijwel niet roet. Ik dacht zelfs dat ik een roetfilter had, tot ik weer gewone diesel gebruikt had. Toen was het weer een echte TDI. :D
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Iedere keer als ik hier in de buurt langs de TinQ rijdt, twijfel ik... zal ik het is proberen? Maar blijkbaar zijn er toch echt ook slechte ervaringen mee, en ga ik het voorlopig nog niet aan...
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Gebruikersavatar
trompetje
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
Locatie: Oostelijk Westfriesland
Contacteer:

HSRN850 schreef:Iedere keer als ik hier in de buurt langs de TinQ rijdt, twijfel ik... zal ik het is proberen? Maar blijkbaar zijn er toch echt ook slechte ervaringen mee, en ga ik het voorlopig nog niet aan...
Hij gaat er niet meteen van stuk, hoor. je kan best eens een tankje proberen.
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
nordicman
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
Locatie: Spijkenisse

Ja, denk niet dat elke pomp op een raffinaderij zijn eigen tankje met 20 of 40000 m3 dus 20 a 40 miljoen liter heeft staan, want dit zijn zo'n beetje de inhoudsmaten van die tanks.
En dat er iemand een emmertje toevoeging in de tankwagen gooit.
Diesel moet uiteraard aan bepaalde specificaties voldoen, wel zijn er seizoens specs.
Over heel europa heb je Van D1 tot D 12, van low sulfur tot arcticdiesel.
Met een diverstiteit aan cloud points en filter plugging points, om er voor te zorgen dat je s'winters niet stil komt te staan.
daarom nooit met een volle tank naar de kou, want daar is de diesel beter op kou geraffineerd.
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Ik weet wel dat sommige witte pomphouders gewoon rest partijen opkopen dus dat het een allegaartje van diverse merken met elk hun specs kan zijn.

Ik koop mooi shell 95 en op de meer veel eisende (lange) ritten V-power, is goed voor de airmiles en de auto loopt er lekker op.

Grt Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”