Pagina 2 van 7
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 10.11.2015 - 00:52
door Fredraket
Op het gevaar af hier afgeschoten te worden: ik heb van een goede vriend bij de Volvo dealer gehoord dat de D6 met toepassing van alle mogelijke subsidieregelingen voor goed de helft van de nieuwwaarde aangeschaft kon worden door iemand met een eigen bedrijf. Dat is dus goedkoper dan de meeste "gewone" V60 modellen. En dan ook nog eens weinig bijtelling en tot eind dit jaar geen MRB. De overheid heeft die kans geboden, dus groot gelijk dat je die pakt. Maar dan nu niet piepen dat je MRB moet aan betalen. Je wist dat het eraan zat te komen toen de auto gekocht/ geleased werd. En dan nog maar de helft ook.....
Ik denk dat je veilig kunt veronderstellen dat er maar weinig D6-en particulier/ privé gekocht zijn. Het gros zal op de zaak of als leaseauto zijn. Tja, waar praat je dan over?
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 10.11.2015 - 06:28
door OGA244
Precies…
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 10.11.2015 - 06:59
door jvov60
Klopt
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 10.11.2015 - 07:04
door Skibs
@Fredraket: er piept hier ook niemand, zou idd ook raar zijn. En verder: alleen op de in 2013 aangeschafte D6'en konden die aftrekregelingen worden toegepast, daarna niet meer.
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 14.11.2015 - 14:33
door Ericj
Ik piep niet hoor, maar het is wel jammer. Overigens lees ik vaak dat PIH rijders bijna alleen dieselen. Bij mij is dat in ieder geval helemaal niet waar, op de langere stukken kan ik vrijwel altijd op de bestemming weer laden en het grootste gedeelte van de ritten is lokaal elektrisch.
Een PIH is geweldig leuk en heeft zeker bijgedragen aan een versnelde ontwikkeling van E-auto infrastructuur. Veel van het commentaar in de pers is gebaseerd op oud-hollandse jaloezie.
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 14.11.2015 - 16:34
door jvov60
Ericj schreef:
...Overigens lees ik vaak dat PIH rijders bijna alleen dieselen...
Stemmingmakerij van andere merken en afgunst van mensen die zelf ook een PIH zouden willen.
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 14.11.2015 - 18:59
door martijnvt
Ook ik heb mijn V60 op de zaak besteld in 2013. Omdat ik gewoon ZZP-er ben zonder BV, heb ik maximaal geprofiteerd van alle fiscale regelingen.
In 2016 ga ik 82 euro MRB per maand betalen. Vind ik nog steeds een schijntje t.o.v. het tarief wat ik betaalde bij mijn vorige auto (BMW 123D). Ik laad de auto keurig elke dag op, ook bij klanten indien mogelijk.
Door mijn jaarkilometrage zijn wel de meeste kilometers wel dieselkilometers.
De regeling (leeggewicht -/-125) * dieseltarief/2 blijft in stand t/m 2018.
Vanaf 2019 wordt het 100% dieseltarief -/-300 euro korting. Omgerekend is dat op basis van de huidige tarieven 151 euro per maand.
Het is natuurlijk al bekend dat de verkoop van plug-in hybrides vanaf 2016 zal kelderen. Als 2019 nadert, zullen mijns inziens de inruil/marktprijzen voor tweedehands V60 PiH enorm laag zijn. Simpelweg omdat er in NL geen markt meer voor is.
Wellicht zijn er dan nog landen waar er nog wel regelingen zijn voor dat dit soort type auto's, daar zullen ze dan wel naar verdwijnen.
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 15.11.2015 - 00:12
door Summum
martijnvt schreef:
Het is natuurlijk al bekend dat de verkoop van plug-in hybrides vanaf 2016 zal kelderen. Als 2019 nadert, zullen mijns inziens de inruil/marktprijzen voor tweedehands V60 PiH enorm laag zijn. Simpelweg omdat er in NL geen markt meer voor is.
Wellicht zijn er dan nog landen waar er nog wel regelingen zijn voor dat dit soort type auto's, daar zullen ze dan wel naar verdwijnen.
Precies mijn gedachte, en de reden om tegen mijn tot nu toe geldende principes de D6 toch maar te gaan leasen in plaats van kopen.
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 15.11.2015 - 00:49
door RichieB
Heb je daar echt een rekensom voor gemaakt? Want volgens mij moet de inruilwaarde van de D6 bizar laag zijn wil je goedkoper uit zijn door te leasen.
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 15.11.2015 - 07:26
door OGA244
Hij zal minder waard zijn dan n d3, de particuliere markt heeft er immers geen enkel belang bij
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 15.11.2015 - 08:34
door RichieB
Euh, minder dan een D3 zal hij echt niet waard worden. Ook zonder alle fiscale voordelen blijft het een dikke D6 die ook particulier heerlijk rijdt. Voor leasemaatschappijen is de restwaarde een belangrijk component om de leaseprijs te berekenen. Natuurlijk kunnen die niet in de toekomst kijken maar het lijkt me sterk dat die allemaal het schip in gaan als de D6jes straks terugkomen.
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 15.11.2015 - 08:51
door OGA244
Dat hoop je, een D6 is een erg zware dikke diesel met een verkleinde bagageruimte en met extra techniek.
Wat zou daarvan het voordeel zijn voor een particulier die geen enkel fiscaal voordeel tegemoed kan zien?
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 15.11.2015 - 11:32
door Skibs
Men is in den Haag al bezig met wat voorstellen om plugins tzt aantrekkelijker te maken voor particuliere kopers om massale export te voorkomen. Maar ook zonder die hulp zie ik wel voordelen: je rijdt een dikke awd pretdiesel met heel veel opties, maar de MRB is net zo hoog als een gewone V60 diesel. Als je zonnepanelen hebt rijd je ook particulier goedkoop op electra. Kofferbak en extra techniek zijn echter wel een handicap, eens.
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 15.11.2015 - 14:17
door vaudi
Als de restwaarde super laag wordt, laat ik de D6 ombouwen naar een standaard D5. Heb ik een diesel met relatief weinig koude starts die nog maar net is ingereden.
Wij rijden hier heel veel enkele ritten heen volledig op elektra en terugweg op diesel ivm totale afstand en niet overal kunnen laden.
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 15.11.2015 - 18:54
door RichieB
We zullen het wel zien over een jaar of 3. Of ik ruil hem in voor iets nieuws, of als de waarde echt zo dramatisch is, koop ik hem zelf van de zaak.
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 15.11.2015 - 22:04
door Autozoeker
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 15.11.2015 - 22:13
door RichieB
Ik heb t/m april 2018 0% bijtelling, maar de meesten hier nog een half jaar langer. Dus waarom eerder inruilen?
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 15.11.2015 - 22:16
door Autozoeker
Vanwege de dramatische restwaarde
Dan is er nog veel vraag LOL. anders exporteer ik hem naar het buitenland
ook gewild.
ff serieus, voorlopig geen reden, maar hou even mijn ogen open per 2017 wat voor leuks er dan op de markt is en wat op dat moment fiscaal handig is.
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 16.11.2015 - 00:28
door Tukker999
RichieB schreef:
We zullen het wel zien over een jaar of 3. Of ik ruil hem in voor iets nieuws, of als de waarde echt zo dramatisch is, koop ik hem zelf van de zaak.
Kijk, dat is pas voordelig, een dramatisch lage waarde en dan privé kopen.
Dat ben ik straks in ieder geval van plan.
Re: Nihiltarief
Geplaatst: 16.11.2015 - 06:45
door Paul
Ik ook en dan ruil ik de V40 in voor een full electric coupe van Volvo