Tja. Het blijft een lastige keuze, de berichten lopen nogsteeds nogal uiteen. Een 2.0D is uiteraard ook een mogelijheid, hoewel die minder zuinig is.
Is daar nog ontwikkeling in geweest? Zijn nieuwere (2011-2012) motoren beter dan de oudere(pre 2010) of zit daar eigenlijk geen verschil in? Ik ben niet iemand die elke twee jaar een nieuwe auto koopt dus wil er graag lang mee kunnen rijden.....De lijst met wie het meeste kilometers heeft gereden met z'n V50 staat wel vol 2.0D exemplaren, dat zegt wel iets ( ook al zijn die natuurlijk al langer op de weg).
@OGA244: niet bij de V50, daar is het 150 (D3) of 177 (D4) pk.
Een 2.0D (4 cilinder) is wel wat degelijker dan de 1.6D (heeft niet zo'n klein oliecarter, wat 1 van de veroorzakers van de problemen met de 1.6D is)
Maar een D3 is echt veel lekkerder. Ik heb op mijn zoektocht naar een C70 in diverse 2.0D's gereden, niets mis mee, maar na een proefrit in een D3 was ik om.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos