Pagina 2 van 3

Geplaatst: 03.08.2006 - 16:02
door menjo
Die bumper moet eigenlijk echt wel los, anders wordt het een priegel werkje, waarbij de mogelijkheid tot beschadigingen bestaat. Of je er 3 uur voor nodig hebt is een ander verhaal, maar die 3 uur was vast niet alleen voor het stelmotortje vervangen?

Geplaatst: 03.08.2006 - 16:19
door laheije
Werkplaatstarief 134,06€
Is het al opgevallen dat voor 3 uur werkplaatstarief 134.06 euro is gerekend?
Deel dat eens dan kom je op 44.686666 euro per uur uit.
Wat een raar uurtarief.
Weet je wat, hier kan je zien dat er iets niet goed zit toch?
Met andere woorden de garage`s tellen maar lukraak.
Maar ja waar moeten ze anders hun dure hobby`s van betalen?

Geplaatst: 03.08.2006 - 16:31
door V480-S60
Ik denk dat topic starter een heel redelijke rekening heeft gehad.

Idd werkplaatstarief van 134 € lijkt hoog maar het minimale uurtarief is 60 € en ik heb al bedragen gehoord van 70 €

Maar er staan voor bepaalde werkzaamheden gewoon bepaalde tarieven. Zo hebben ze bij mij bij de 285.000 km beurt de haakjes voor mijn rolhoes moeten vervangen. (die waren allebei afgebroken.) Keurig gerepareerd, maar wel 17 € werkplaatstarief voor berekend.

Even rekensommetje. Uurtarief 65 €
Ze zijn minimaal een kwartier bezig met het verwijderen, aan beide kanten, van de afdekking en het weer terugplaatsen (en omdat ze beiden afgebroken waren langer omdat er een alternatieve bevestiging gemaakt moest worden) berekenen ze dus gewoon de 17 € die er volgens het handboek voor staat. (ondanks dat ze er dus langer mee bezig zijn geweest)

Natuurlijk het is veel geld. Maar uren moeten betaald worden.

En ja ik ben ook tegen de prijzen van de ruitewisserbladen opgelopen. Die zijn helaas duur. Maar dan heb je wel wat. Beter dan een of ander jakkietakkie merk.

Geplaatst: 03.08.2006 - 16:35
door Remon
Er gaat inderdaad niets voor originele onderdelen. De uurtariefen vind ik ook wel de pan uit reizen. Die zijn het afgelopen jaar wel erg omhoog gegaan.

Geplaatst: 03.08.2006 - 16:41
door V40 1.8v16
Ik begrijp best dat één ieder het liefst voor een dubbeltje vooraan wil zitten, ik ook wel, maar zo werkt het toch veelal niet. Ik weet dat wanneer ik voor mn werk op pad ga ik 100euro/uur kost. Een dealer heeft een hoop kosten die gewoon ergens betaald moeten worden, denk bv aan zijn huisvesting. 65 euro lijkt een hoop geld, is het ook, maar dat kost het nu eenmaal. Anders moet je naar een beunhaas, maarja, dan weet je ook wat voor service je kan verwachten toch?!

Geplaatst: 03.08.2006 - 21:00
door louis
Het is leven en laten leven.
Auto's kosten nou éénmaal geld.
Die monteurs willen aan het eind van de maand ook hun salaris ontvangen net zo als jij en ik.
Het uurloon bestaat niet alleen uit het salaris van de monteur maar ook de huur van het pand, aanschaf van peperdure apparatuur, energiekosten, administratie, bijscholing van personeel en natuurlijk wil de baas ook wat verdienen enz.
Voor een Volvo vind ik 247 euro erg meevallen.

Geplaatst: 03.08.2006 - 21:16
door Renkel
louis schreef:Het is leven en laten leven.
Auto's kosten nou éénmaal geld.
Die monteurs willen aan het eind van de maand ook hun salaris ontvangen net zo als jij en ik.
Het uurloon bestaat niet alleen uit het salaris van de monteur maar ook de huur van het pand, aanschaf van peperdure apparatuur, energiekosten, administratie, bijscholing van personeel en natuurlijk wil de baas ook wat verdienen enz.
Voor een Volvo vind ik 247 euro erg meevallen.
Ben ik helemaal met je eens en bedrag valt ook mee, ik vroeg me alleen af of de voorbumper daadwerkelijk los zou moeten om een koplampafstelmechaniek (niet het motortje) te vervangen?

Geplaatst: 03.08.2006 - 21:45
door Remon
louis schreef:Het is leven en laten leven.
Auto's kosten nou éénmaal geld.
Die monteurs willen aan het eind van de maand ook hun salaris ontvangen net zo als jij en ik.
Het uurloon bestaat niet alleen uit het salaris van de monteur maar ook de huur van het pand, aanschaf van peperdure apparatuur, energiekosten, administratie, bijscholing van personeel en natuurlijk wil de baas ook wat verdienen enz.
Voor een Volvo vind ik 247 euro erg meevallen.
Hier kan ik het wel weer mee eens zijn.

Geplaatst: 03.08.2006 - 22:06
door bart simpson
laheije schreef:
Werkplaatstarief 134,06€
Is het al opgevallen dat voor 3 uur werkplaatstarief 134.06 euro is gerekend?
Deel dat eens dan kom je op 44.686666 euro per uur uit.
Wat een raar uurtarief.
Weet je wat, hier kan je zien dat er iets niet goed zit toch?
Met andere woorden de garage`s tellen maar lukraak.
Maar ja waar moeten ze anders hun dure hobby`s van betalen?
Ben wel nieuwsgierig wat jij doet voor werk en wat als je een dienst verleend iemand voor die dienst krijgt doorbelast.
(Volvo)garages kunnen hun facturen qua arbeidsduur/arbeidsloon en onderdelen toch doorgaans in een stuk beter onderbouwen als jij jouw stelling, "lukraak tellen" is er met een opsomming van feiten op een factuur simpelweg niet bij, en dure hobby's? waar heb je het over?
Een gemiddeld autobedrijf heeft een rendement dat rond de 0,5% op jaarbasis ligt

Geplaatst: 03.08.2006 - 23:08
door laheije
Het vermoeden bestaat dat jij een garagebedrijf hebt, logisch dat je zo reageerd.

Geplaatst: 03.08.2006 - 23:15
door Hans
Ik moet heel eerlijk zeggen dat toen ik mijn eerste V40 1.8i uit 2001 naar de dealer bracht voor een 40000km beurt ik ook schrok.

Er was een normale 20000km beurt doorgevoerd. Als enige extra waren er twee lampjes van de richtingaanwijzer vervangen. Die waren niet meer helemaal oranje ofzoiets.
Kosten: €500,- beste man.....slik...veel geld hoor. Dezelfde beurt kostte bij de zeer vakkundige Volvospecialist de helft...
Tsja, daar was voor mij de keus toch wel snel gemaakt. Temeer omdat dit bedrijf gewoon op een gezonde manier samenwerkt met de dealer.
Ik kom wel bij de dealer om eens lekker te kwijlen in de mooie showroom onder het genot van een kopje koffie ben een praatje met het immer vriendelijke personeel. Lache toch!

Geplaatst: 04.08.2006 - 07:38
door bart simpson
laheije schreef:Het vermoeden bestaat dat jij een garagebedrijf hebt, logisch dat je zo reageerd.
Wat mijn achtergrond ook moge zijn ik baseer me op harde feiten en roep niet zomaar iets, probeer dat zelf ook eens.

Geplaatst: 04.08.2006 - 07:54
door laheije
Ja ja ik weet wel beter.

Geplaatst: 04.08.2006 - 09:44
door bart simpson
laheije schreef:Ja ja ik weet wel beter.
We laten het zo, het is namelijk vrijwel onmogelijk om te communiceren met mensen die in iedereen een oplichter ziet, er is vast wel een therapie voor.

Geplaatst: 04.08.2006 - 09:54
door Tomba
laheije schreef:Het vermoeden bestaat dat jij een garagebedrijf hebt, logisch dat je zo reageerd.
Bij wie bestaat dit vermoeden, iig niet bij mij dus svp praten voor uzelf (heb ik ook via de harde weg geleerd ;))

Geplaatst: 04.08.2006 - 13:19
door Renkel
Laten we het netjes houden.

Geplaatst: 04.08.2006 - 13:35
door Ben
laheije schreef:Ja ja ik weet wel beter.
Vertel eens, wat is jouw dagelijks werk/waar verdien jij de kost mee?

Geplaatst: 04.08.2006 - 13:57
door laheije
Ik heb er geen zin meer in.

Geplaatst: 04.08.2006 - 13:59
door V40 1.8v16
Mensen......basta over dit geneuzel toch!
Laten we het vooral bij de 'volvo's' houden!

Geplaatst: 04.08.2006 - 14:30
door Ben
Ik vond het net interessant worden. Ik houd wel van een goed onderbouwde discussie en had even de hoop dat laheije wat achtergrondinformatie zou hebben die zou kunnen bijdragen.

Laten we het er op houden dat de Volvo dealer duurder is dan de niet-Volvo dealer en dat de oorzaak daarvan te vinden in het feit dat de dealer grotere investeringen moet doen in o.a.
- gebouw (vaak op A1 lokatie)
- showroom + inrichting
- voorraad auto's in de showroom
- voorraad reserveonderdelen
- altijd het nieuwste gereedschap
- opleiding van personeel
- etc etc.
Discussie gesloten