Pagina 2 van 2
Re: T8, fantastisch maar van korte duur
Geplaatst: 13.01.2016 - 19:14
door C30BlackStone
V70D5AWD schreef:
Zo, vandaag een update gehad vanuit Beesd. Ik kon mooi zien via de app dat er wat ritjes gemaakt waren en tevens dat het gaspedaal flink is ingetrapt.
De analyse is dat de elektromotor niet goed is en vervangen gaat worden. Een nieuwe is aangevraagd in Zweden en komt medio volgende week aan. Ik bergijp dat dit de vierde is waarvan de elektromotor vervangen wordt.
Dus hopenlijk ergens eind volgende week weer rijden. Jammer dat Volvo geen voorraad aanhoudt van deze motoren. Had een week gescheeld. Enfin, als ik maar weer kan rijden volgende week. Laat de details nog wel horen als ik die krijg.
De vierde al.........geen toeval meer....
Re: T8, fantastisch maar van korte duur
Geplaatst: 13.01.2016 - 19:39
door BlackcurrantV70
Nu de titel aanpassen naar "fantastisch en van erg lange duur", volop genieten nu en ons jaloers maken....
Re: T8, fantastisch maar van korte duur
Geplaatst: 10.02.2016 - 17:05
door JappiedeB
Vandaag 10 feb 2016 staat mijn XC90 T8 precies 5 weken in Beesd!
Het begon op 24 december vorig jaar, na bijna twee weken in volle tevredenheid in de auto te hebben gereden. Bij het optrekken aan het stoplicht haperde de auto ineens, waar hij normaal er heerlijk vandoor spuit. Er verscheen een schildpadje in beeld met de tekst "verminderd vermogen". nog geen 50 meter verder bij het afremmen voor het volgende stoplicht stopte de auto helemaal en was vervolgens voor 3 kwartier niet meer aan de praat te krijgen. Sta je dan midden op de weg. Het is dan een tank van 2350 kg die niet weg te duwen is ook...
Tijdens het wachten op de hulpdiensten 20 x geprobeerd toch te starten....en ineens verschenen de klokken weer en is het toch gelukt weg te rijden. Naar de plaatselijke dealer voor de nodige software updates en volgende dag de auto weer terug gekregen. Nog geen twee dagen later, hetzelfde probleem. Weer updates gekregen(!?) Bij de derde keer, op 6 januari, is de auto naar Beesd gestuurd. Daar staat hij nog. Iets mis waarschijnlijk met een apparaatje tussen de automatische versnellingsbak en motor of zo.... Maar geen enkele informatie van Volvo. Ik moet continue zelf bellen. Niemand die mij kan vertellen wat het is en hoe lang het nog gaat duren. Meerdere keren technici uit Zweden over. Op de On Call app kan ik alle ritten volgen. Wat een slechte zaak dit zeg!
Re: T8, fantastisch maar van korte duur
Geplaatst: 10.02.2016 - 17:11
door Mart van der Steeg
De titel van dit topic maar even handhaven?
Maar dat is een flinke tegenslag, hoop er op dat na de Beesd kuur alle fouten er uit zijn.
Re: T8, fantastisch maar van korte duur
Geplaatst: 10.02.2016 - 18:15
door lint
Dat is een duidelijk mindere ervaring met je nieuwe T8, hopelijk wordt het door de importeur opgelost.
Re: T8, fantastisch maar van korte duur
Geplaatst: 16.02.2016 - 22:13
door Anne900
Mijn T8 is nu voor de 2e keer in 2 maanden terug.
Het begon met het startprobleem, uiteindelijk is dit door de wegenwacht opgelost door de accu achterin los te maken. Auto daarna zelf naar de dealer gereden want ook het hybrid systeem werkte niet.
Auto door naar importeur voor een nieuwe erad en de auto net voor kerst terug gehad.
Vorige week wilde de auto weer niet starten ook niet na loskoppelen van de accu. Auto na 1,5 dag eindelijk afgevoerd want het is moeilijk afslepen als de auto op de handrem en stuurslot staat zonder extra schade te veroorzaken .
Voorlopig is het nu stil.....
Verder erger ik me groen en geel aan Volvo assistance, wat een waardeloze organisatie is dat!
Re: T8, fantastisch maar van korte duur
Geplaatst: 16.02.2016 - 22:31
door SRI
Ow, vervelend Anne! Hoop voor je dat t snel en goed wordt opgelost.
Volvo Assistance, is dat t zelfde als wat je via de On Call knop krijgt? Zal wel geoutsourced zijn, heb er 1x mee gebeld, duurde tijd tot contact, daarna redelijk domme reactie(s). Iets teveel "helpdesk van een groot bedrijf waar ze niet begrijpen wat je bedoelt" gehalte. Ik doe het tegenwoordig rechtstreeks met de dealer, die weten naar mijn idee precies wat je van zo'n Assistance zou mogen verwachten.
Sterkte!