Afgelopen week de 244.000 km voorbijgegaan, ruim één ton gereden met mijn belgische gere-tunede (126pk naar 209 pk) D5, met slechts één mankememnt: een dedecte gasklep voor € 550 bij de Volvo dealer in Arnhem, perfect!
Nu alleen een kuurtje waar ik creatief mee wil omgaan: een kunststof kogel-transplantatie op de wervelklepstang, waarvan melding in een nieuwe topic.
Vooral de surplus aan koppel (465Nm bij ergens rond de 3000 toeren) is een genot om met 120 km per uur even te accelereren naar de gewenste inhaalsnelheid
Hij heeft een niet veel voorkomende kleur (misschien een beetje saai en vrouwelijk, maar ja mijn vrouw is dan ook de gebruiker.
Alles zit er eigenlijk op en aan.
Bij het op jacht gaan had ik een paar opties die hij moest hebben.
Namelijk: automaat, bruin leer, airco en cruise control, ( maar ja dat hebben ze allemaal) beslist geen dakrails en een radio, ik heb nog nooit een auto zonder radio gekocht, toch zie/zag je die wel veel.
Uiteindelijk is het een 2002 D5 geworden met als extra; standkachel, dstc, extra bankje en spiegelverlichting.(toen 2ton op de klok, nu alweer bijna 3)
Nu na zo'n vijf jaar denken we zo links en rechts wat aan wat anders, een vag product? misschien, audi je weet het nooit...of toch maar doorgaan.
Onze grootste hoofdbreker is, benzine of diesel we rijden 22dkm, (iemand suggesties?)
Het valt me op dat er best nogal wat gevraagd word voor een vD5 met dikke km standen, de onze heeft nog net geen 3ton gedraaidt.
Bij onze kmstand komen er natuurlijk wat kosten aan, volgens de dealer moet hij de volgende beurt een nieuwe distririem en moet de bak volgens kmstand geflusht worden (daar gaat weer een rekening van ruim 1500)
Onze verstuivers zijn bij mijn weten nog nooit vervangen dus dat gaat ook nog eens gebeuren.
Kortom hulde voor onze VD5
(maar hij mag wel wat zuiniger, ik schrik me iedere drie maanden dood, na elke apk plus grote beurt schrik ik me eveneens dood en dan is er eigenlijk niets geks aan de hand, mijn dealer mag wel iets goedkoper)
Zo wat een verhaal.......
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985