Hier een 2005 2.4d 130pk met bijna 400k Km erop.
Prima auto.
De gebruikelijke dingen. Intercooler draagarmen en flexibele uitlaatstuk.
Koppeling en verstuivers zijn nog origineel.
Mijn collega heeft er een met 6 ton erop zonder gedoe.
Probeer er een te vinden zonder af-fabriek roetfilter. Die is veroorzaker van veel ellende.
Tips gevraagd voor aankoop V70 2000-2007 diesel
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27390
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Hier welliswaar een Euro 4 S60, maar gisteren glansrijk de 2,5ton door gekomen zonder gekke dingen.
Vanaf het begin is de olie om de 20.000 km vervangen en heb ik dit vanaf 150.000 km toen de auto in mijn bezit kwam terug gebracht naar 15.000 km.
Moet wel vermelden dat het roetfilter en de EGR uit zijn geschakeld bij 187.000 km, tegelijkertijd heeft de Geartronic een flush gehad en heeft Obbe van Volvotune het vermogen wat omhoog gebracht.
Onderhoud in 100.000 km:
- Schokdempers rondom vervangen, aan de voorkant waren ze versleten en besloten alles rondom te vervangen
- Nieuwe draagarmen
- Slangen vanaf de intercooler naar de turbo vervangen
- Brandstofdruksensor vervangen
Verder gewoon de standaard dingen, remmerij, nieuwe banden en een keer een nieuwe accu.
Verstuivers zijn origineel en de GT bak schakelt zijdezacht.
In mijn ogen zijn dezelfde punten voor een V70 van toepassing.
Alles valt en staat met onderhoud, bij de versie met roetfilter is het een flinke aanrader om bij 15.000 - 20.000 km de olie te verwisselen in plaats van 30.000 km.
Dit kan veel ellende voorkomen.
Vanaf het begin is de olie om de 20.000 km vervangen en heb ik dit vanaf 150.000 km toen de auto in mijn bezit kwam terug gebracht naar 15.000 km.
Moet wel vermelden dat het roetfilter en de EGR uit zijn geschakeld bij 187.000 km, tegelijkertijd heeft de Geartronic een flush gehad en heeft Obbe van Volvotune het vermogen wat omhoog gebracht.
Onderhoud in 100.000 km:
- Schokdempers rondom vervangen, aan de voorkant waren ze versleten en besloten alles rondom te vervangen
- Nieuwe draagarmen
- Slangen vanaf de intercooler naar de turbo vervangen
- Brandstofdruksensor vervangen
Verder gewoon de standaard dingen, remmerij, nieuwe banden en een keer een nieuwe accu.
Verstuivers zijn origineel en de GT bak schakelt zijdezacht.
In mijn ogen zijn dezelfde punten voor een V70 van toepassing.
Alles valt en staat met onderhoud, bij de versie met roetfilter is het een flinke aanrader om bij 15.000 - 20.000 km de olie te verwisselen in plaats van 30.000 km.
Dit kan veel ellende voorkomen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Bedenk goed welke audio je wilt. Er zijn meerdere radio's en speakersystemen.
Daarnaast zijn er twee typen stoelen comfort en meer sport.
Persoonlijk vind ik nivomats wel een must voor de v70.
Verder is het een zware auto dus krijgt de ophanging het verduren. De draagarmen voor zijn een bekend item bij wat meer kilometers.
Let op roest bovenaan de achterportieren onder het rubber.
De meeste veelrijders verversen iedere 15dkm de olie.
Daarnaast zijn er twee typen stoelen comfort en meer sport.
Persoonlijk vind ik nivomats wel een must voor de v70.
Verder is het een zware auto dus krijgt de ophanging het verduren. De draagarmen voor zijn een bekend item bij wat meer kilometers.
Let op roest bovenaan de achterportieren onder het rubber.
De meeste veelrijders verversen iedere 15dkm de olie.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk