Pagina 2 van 2

Re: Tips gevraagd voor aankoop V70 2000-2007 diesel

Geplaatst: 09.02.2016 - 18:11
door Rippie V70
Hier een 2005 2.4d 130pk met bijna 400k Km erop.
Prima auto.
De gebruikelijke dingen. Intercooler draagarmen en flexibele uitlaatstuk.
Koppeling en verstuivers zijn nog origineel.
Mijn collega heeft er een met 6 ton erop zonder gedoe.
Probeer er een te vinden zonder af-fabriek roetfilter. Die is veroorzaker van veel ellende.

Re: Tips gevraagd voor aankoop V70 2000-2007 diesel

Geplaatst: 09.02.2016 - 20:41
door Fredhead
Hier welliswaar een Euro 4 S60, maar gisteren glansrijk de 2,5ton door gekomen zonder gekke dingen.

Vanaf het begin is de olie om de 20.000 km vervangen en heb ik dit vanaf 150.000 km toen de auto in mijn bezit kwam terug gebracht naar 15.000 km.
Moet wel vermelden dat het roetfilter en de EGR uit zijn geschakeld bij 187.000 km, tegelijkertijd heeft de Geartronic een flush gehad en heeft Obbe van Volvotune het vermogen wat omhoog gebracht.

Onderhoud in 100.000 km:

- Schokdempers rondom vervangen, aan de voorkant waren ze versleten en besloten alles rondom te vervangen
- Nieuwe draagarmen
- Slangen vanaf de intercooler naar de turbo vervangen
- Brandstofdruksensor vervangen

Verder gewoon de standaard dingen, remmerij, nieuwe banden en een keer een nieuwe accu.
Verstuivers zijn origineel en de GT bak schakelt zijdezacht.

In mijn ogen zijn dezelfde punten voor een V70 van toepassing.
Alles valt en staat met onderhoud, bij de versie met roetfilter is het een flinke aanrader om bij 15.000 - 20.000 km de olie te verwisselen in plaats van 30.000 km.
Dit kan veel ellende voorkomen.

Re: Tips gevraagd voor aankoop V70 2000-2007 diesel

Geplaatst: 11.02.2016 - 21:36
door Bakboord1
Bedenk goed welke audio je wilt. Er zijn meerdere radio's en speakersystemen.
Daarnaast zijn er twee typen stoelen comfort en meer sport.
Persoonlijk vind ik nivomats wel een must voor de v70.

Verder is het een zware auto dus krijgt de ophanging het verduren. De draagarmen voor zijn een bekend item bij wat meer kilometers.
Let op roest bovenaan de achterportieren onder het rubber.
De meeste veelrijders verversen iedere 15dkm de olie.