Re: Nieuwe firmware: niet zo blij mee
Geplaatst: 18.01.2016 - 12:06
En hierdoor laat ik geen service 2.0 updates meer uitvoeren, tenzij er iets niet goed werkt. 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Zo ben ik het idd ook gewend. Gordel gaat altijd pas als laatste om, meestal met 1 hand terwijl ik al van mijn parkeerplaats afrol. Ik zou er flink van balen als ik mijn jaren-ingesleten routine zou moeten aanpassen.IV39 schreef: Ik hoop dat er niks wijzigt. Nu stap ik in, druk gelijk op de startknop, doe mijn gordel om en ik rij weg. (keyless). Dat werkt naar tevredenheid. Met de druk op de startknop zie ik ook gelijk of ik de knop goed heb ingedrukt. Komt wel eens voor dat je net niet goed drukt en de auto dus niet start.
Tijdens het omdoen van de gordel heeft de auto de tijd om aan te gaan etc.
Herkenbaar en heel vaag. Ik ga morgen bellen met de dealer wat dit is. Het is niet regenereren want als je het gas los laat verbruikt de motor geen diesel. Heb ook een tweet gestuurd naar @VolvocarNlstoerebink schreef: - in de HYBRID-stand gebeurt er het volgende: ik rij weg op de electromotor. Als ik dan even wat extra gas geef, waardoor de diesel erin komt, wil hij niet meer terug naar de electromotor. Het rode pijltje op het rechter metertje springt helemaal naar onderen, wat aangeeft dat er niet meer op electrisch wordt overgeschakeld.
- Als ik dan tóch terug wil naar de electromotor moet ik een trucje uithalen: overschakelen op Pure, de diesel kachelt nog enkele seconden door, en dan gaat ie electrisch rijden. Daarna terug naar Hybride, en dan werkt alles weer. Geef ik daarna echter weer een dot gas, waardoor de diesel er weer inkomt, is het weer einde verhaal: rode driehoekje springt omlaag, en de electromotor gaat uit.
Begin januari ook een nieuwe update gehad, maar dit probleem heb ik nog niet gehad.- in de HYBRID-stand gebeurt er het volgende: ik rij weg op de electromotor. Als ik dan even wat extra gas geef, waardoor de diesel erin komt, wil hij niet meer terug naar de electromotor. Het rode pijltje op het rechter metertje springt helemaal naar onderen, wat aangeeft dat er niet meer op electrisch wordt overgeschakeld.
Nee, dat is het niet geweest, ik reed alleen op de diesel en niet in de powerstand.rsnhakan schreef: Na ongeveer 155 km/u stopt de elektromotor met aandrijven. Dat is het niet neem ik aan?
Als het roetfilter aan het reinigen is, loopt de auto ook niet harder dan 155km/h (omdat de elektromotor niet losgekoppeld kan worden).IV39 schreef:Nee, dat is het niet geweest, ik reed alleen op de diesel en niet in de powerstand.rsnhakan schreef: Na ongeveer 155 km/u stopt de elektromotor met aandrijven. Dat is het niet neem ik aan?
Ik moet nog even bellen met de garage wat ze precies gedaan/gevonden hebben.
De nieuwe software staat er weer op. Ik heb nog niet kunnen testen hoe het nu met de diesel is bij 155km, wat te druk vanmorgen.
Maar de auto ging wel harder dan 155km maar je merkte duidelijk een verlies aan vermogen wat ik voorheen niet had. Ook de melding Storing motormanagent (of zoiets) ontstond dan. Niet altijd maar als die kwam dan was het bij dat punt.RoaldH schreef:Als het roetfilter aan het reinigen is, loopt de auto ook niet harder dan 155km/h (omdat de elektromotor niet losgekoppeld kan worden).IV39 schreef:Nee, dat is het niet geweest, ik reed alleen op de diesel en niet in de powerstand.rsnhakan schreef: Na ongeveer 155 km/u stopt de elektromotor met aandrijven. Dat is het niet neem ik aan?
Ik moet nog even bellen met de garage wat ze precies gedaan/gevonden hebben.
De nieuwe software staat er weer op. Ik heb nog niet kunnen testen hoe het nu met de diesel is bij 155km, wat te druk vanmorgen.
Hoezo kan dan de e motor niet losgekoppeld worden ? Bij regenereren gebruiken ze de ESG om extra belasting te creëren niet de ERADRoaldH schreef:Als het roetfilter aan het reinigen is, loopt de auto ook niet harder dan 155km/h (omdat de elektromotor niet losgekoppeld kan worden).IV39 schreef:Nee, dat is het niet geweest, ik reed alleen op de diesel en niet in de powerstand.rsnhakan schreef: Na ongeveer 155 km/u stopt de elektromotor met aandrijven. Dat is het niet neem ik aan?
Ik moet nog even bellen met de garage wat ze precies gedaan/gevonden hebben.
De nieuwe software staat er weer op. Ik heb nog niet kunnen testen hoe het nu met de diesel is bij 155km, wat te druk vanmorgen.
Ik kreeg de laatste keer op de snelweg de auto met geen mogelijkheid boven de 154km/h en er stond een melding dat er tijdelijke beperkingen waren van het hybridesysteem. Het verbruik was ook een flink stuk hoger en nadat dat weer normaal was, kon ik wel harder dan 155. Dat lijkt op het regenereren van het filter. Of ligt dit aan de software van eind 2015? De maanden daarvoor heb ik dit ook niet waargenomen.NielsPHEV schreef: Hoezo kan dan de e motor niet losgekoppeld worden ? Bij regenereren gebruiken ze de ESG om extra belasting te creëren niet de ERAD
@RoaldH,RoaldH schreef:Als het roetfilter aan het reinigen is, loopt de auto ook niet harder dan 155km/h (omdat de elektromotor niet losgekoppeld kan worden).IV39 schreef:Nee, dat is het niet geweest, ik reed alleen op de diesel en niet in de powerstand.rsnhakan schreef: Na ongeveer 155 km/u stopt de elektromotor met aandrijven. Dat is het niet neem ik aan?
Ik moet nog even bellen met de garage wat ze precies gedaan/gevonden hebben.
De nieuwe software staat er weer op. Ik heb nog niet kunnen testen hoe het nu met de diesel is bij 155km, wat te druk vanmorgen.
@vaudi: Er komt nog een liter of 2 bij, bij het toch al hoge verbruik. Je kan de proef op de som nemen door AWD te kiezen als rijstand. Dan krijg je meteen de waarschuwing dat er tijdelijke beperkingen zijn van het hybridesysteem. Alleen Hybrid en Power (zonder ERAD ondersteuning) zijn dan te kiezen. Ik weet niet of dit anders is bij een MY14,15 of 16.vaudi schreef: @RoaldH,
Hoe kun je zien / merken als de auto het roetfilter regenereert? Zeker bij die hoge snelheden. Bij lagere snelheden kan ik het horen of zien aan het momentele verbruik. Maar dat is bij 150+ toch al erg hoog.
Hou ons op de hoogte!IV39 schreef: En daar was de melding vanmorgen weer, Motorsysteem Service Vereist.
Het lijkt er nu echter wel op dat er geen sprake meer is van vermogensverlies bij/na de 155km. Daar wordt volgens mij ook geschakeld van 4 naar 5 dus je merkt daar natuurlijk wel iets.
Vandaag maar weer even bellen met de garage om te vragen wat ze er nu precies aan gedaan hebben naast de normale updates van de systemen.
Gisteren had ik ook drie keer dat mijn ACC uitviel, zonder een voor mij, verklaarbare reden.