VOLVO S90 samenstellen

De nieuwe generatie S en V90
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5122
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

je hebt weldegelijk AWD op de XC90 alleen zijn niet alle vier de wielen via de verbrandingsmotor aangedreven. In het artikel in AW was het overigens niet alleen een Benz maar ook een X5, en een Cayenne die de Volvo naar de mening van Autoweek "versloeg" ook ik was overigens verbaast over het feit dat Autoweek zo'n oordeel velt aangezien men meestal andere merken beter vind bevallen dan de Volvo's
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2664
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Ik heb de test ook gelezen, maar ook ééntje van enige tijd geleden waar de D5 tegen een X5 3.0 D aan trad. Daar lag het verhaal toch wat anders. Afwerking prima, maar motorisch was de XC90 duidelijk de mindere. Een T8 is leuk en zal ongetwijfeld goed rijden maar juist in de klasse waar Volvo zich graag ziet, gaat het juist om meer dan ratio. Daar tellen cilinders en emblemen (heel erg) mee.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12359
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

In de klasse waar de XC90 staat doet volvo het bepaald goed.
Sec voor NL is het segment waarin de XC90 al jaren rond de 2000 auto's, door fiscaal vriendelijke varianten profiteren een aantal merken en is dat segment ineens verdriedubbeld, 2015 in getallen, bron Bovag
Audi Q7 199
BMW X5 1343
BMW X6 185
Porsche Cayenne 1308 stuks
Range Rover 165
Range Rover Sport 325
Range Rover Discovery Sport 445
MB GL 26
MB M 71
VW Touareg 40
Totaal 4107 stuks
XC90 2778

Of even vertaald naar de Autoweektest
BMW X5 1343 stuks
Porsche Cayenne 1308 stuks
MB GL 26 stuks
totaal: 2677 stuks
XC90 2778 stuks
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2664
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Yup, maar xe wereld is groter dan NL alleen. Kijk naar de Oulander. Hier struikel je erover, in Oostenrijk en Noorwegen rijden er ook best wel wat rond maar de rest? Tot en met nov 2015 was 38% van alle geproduceerde PHEV's in Nederland verkocht.
Begrijp me niet verkeerd, zien is genoeg om te weten dat het een dijk van een auto is, ook kwalitatief (hoewel een proefrit altijd leuk is :D 8-) ). Maar Volvo wil graag in een zeker segment opereren en daar heb je motorisch ook iets voor nodig.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24371
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

MODS BREAK: hebben we het hier niet over het samenstellen van een S90??
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
BBvolvo
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27.01.2016 - 11:37

Heb net de gok genomen en de D3 manual/Momentum besteld in Mussel Blue. Hoop dat het snel September is :)
Helaas alleen nog wat budget voor kleine toevoegingen (camera, voorruitverwarming)
Swedish_90
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 24.01.2006 - 15:08
Contacteer:

Mooi! Zijn de Nederlandse prijzen al bekend? Online nog niets kunnen vinden...
mvg, Jaap
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24371
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

nee, zijn nog niet bekend
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3920
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

jalex_h schreef: Yup, maar xe wereld is groter dan NL alleen. Kijk naar de Oulander. Hier struikel je erover, in Oostenrijk en Noorwegen rijden er ook best wel wat rond maar de rest? Tot en met nov 2015 was 38% van alle geproduceerde PHEV's in Nederland verkocht.
Begrijp me niet verkeerd, zien is genoeg om te weten dat het een dijk van een auto is, ook kwalitatief (hoewel een proefrit altijd leuk is :D 8-) ). Maar Volvo wil graag in een zeker segment opereren en daar heb je motorisch ook iets voor nodig.
Het wordt tijd dat ze de XC90D5 combineren met de ERAD uit de T8. Dan kunnen ze een D6 twin engine maken van 310-330pk. Dat is voldoende tegen de X5 3.0d en 4.0d.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
BDE
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 18.08.2013 - 12:40

Ik zie dat je via de belgische site ook al je volvo S90 kan configeren. Wordt eens tijd dat het in Nederland ook wordt vrijgegeven, wordt een beetje beu van het twee maanden vantevoren je site aanpassen en dan niets meer tussentijds updaten.
Volvo S90 Inscription, black-black 21''
Volvo XC60 D4 Summum jan 2014
Volvo V60 PIH 2013 - canceled
Audi A5 coupe 2.0tfsi chipped 2010 - jan 2014
BMW 325D sedan 2008-2010
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2530
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ik ben persoonlijk meer liefhebber van de XC en V-series dan van de S types, maar ik vind de S90 een heel chique verschijning!

Laatst de XC90 T5 eventjes mogen rijden en vond het echt een heerlijk rijdende en sturende auto, prachtig afgewerkt en geweldig 'rijk' interieur. Hij rijdt als een scheermes voor zo'n groot beest en ik heb geen seconde de 5e of 6e cilinder gemist......Volgens mij is het interieur van de S90 en straks de V90 ook helemaal in diezelfde XC90-stijl, dus ook prachtig. Echt een paar klasses mooier dan wat we van Volvo gewend zijn (en dat is toch ook helemaal niet beroerd?). Kortom ik voorzie, afhankelijk vsn de prijsstelling, een mooi succes voor deze serie!
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
coqrouge
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 14.03.2008 - 14:06
Locatie: Ergens tussen EHSB en EHTW

Sinds gisteren kun je op de Zweedse site http://byggdinvolvo.volvocars.se/#/configurator de S90 samenstellen. Op de zuinige modellen zal wel een € 7000 aan BPM bijkomen schat ik? De instapprijs is vrijwel even hoog als die van de XC60 (XC60 350.000 SEK; S90 351.900 SEK). Valt op dat ie alleen maar met een 8-traps automaat leverbaar is.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door coqrouge op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Harry

C40 Ultimate, ER, MY24, flord blue met, connect microtech / nubuck
V70 D4 Nordic, Plus Line en Driver Support Line MY13, ext: Caspian Blue met. int: Sandstone/Beige Afbeelding
V40 1.9 D Europa met Winter Line
Honda ANF125i Innova Afbeelding
KTM 790 Adventure R MY20
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2117
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Die configurator op de Zweedse site is er al een paar weken inmiddels, maar geeft niet ;-) .

De vanafprijs zal rond de 44.000 euro zijn in NL, voor een D3 Momentum heb ik mij laten vertellen. Alleszins concurrerend denk ik zo!
mpc007
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 05.10.2014 - 16:01

Kinetic in Belgische configurator is wel een beetje een flater. Als je die versie pakt verpest je eigenlijk compleet het chique design van de auto, want:
- Geen Thor's Hammer LED-verlichting
- Volledig grijze achterbumper, zelfs de uitlaten zijn niet verchroomd (bij D3 krijg je er zelfs maar eentje..)
- Geen fraai verticaal Sensus scherm, maar een kleiner horizontale variant, wat er enorm knullig uitziet door de grote stukken plastic die onder en boven dan over zijn
- Geen parkeersensoren
- Standaard 17" is oké, maar men had wel een iets minder suf design kunnen kiezen. Nu wordt je eigenlijk alsnog gedwongen duurdere wielen te kiezen.

Vrees echter dat het in Nederland wel weer hetzelfde zal zijn. Heb dat op YouTube wel eens nagevraagd bij Volvo-eigenaars uit andere landen maar in bijv. VK en VS zijn bovenstaande features gewoon standaard (of laat men de Kinetic niet eens toe tot het gamma) omdat Volvo daar graag een luxe imago uitstraalt. Maar blijkbaar denkt onze importeur daar heel anders over.

Verder nog wat andere vragen / opmerkingen:
- Wanneer komt er de mogelijkheid te kiezen voor een minder suf stuurwiel? Ik vind dat ronde design van het 'hart' zo'n afbreuk doen aan het interieur. Ik wil een dik en krachtig overkomend ding in mijn handen hebben (MB en Audi hebben dit wel begrepen bij de huidige modellen) en Volvo komt met een dunne hoepel met een truttig centrum. Kijk, als men nu dit stuur optioneel gaat leveren ben ik meer dan tevreden:

http://st.motortrend.com/uploads/sites/ ... terior.jpg

- Hetzelfde geldt voor de ventilatieroosters links en rechts naast het scherm. Walgelijk op de XC90, doet onzettend plomp en Amerikaans aan. De S90/V90 zitten al dichter bij de concept (zie link hierboven) maar het kan nog een stuk strakker..
- Weet iemand de acceleratietijden van de D3? D4 doet er ca. 8.2 seconden over, geen slechte tijd voor een 1800 kg wegende auto..
- Welke prijs denken jullie dat de T8 in Nederland zal krijgen? Ik hoop van harte niet veel meer dan 60k, anders wordt 'ie als opvolger voor onze V60 D6 te duur (nu 15 ipv 7 procent). Sowieso zal de T8 door die bijtellingsverandering veel minder hard gaan lopen dan de dieselhybrides denk ik..
- Weten jullie of de S/V90 qua verkrijgbare uitrusting volledig gelijk lopen met de XC90? Ikzelf kon geen verschillen ontdekken in de configurator, maar ik zou het graag weten.
- Erg netjes van Volvo dat uitgebreide variant van City Safety (large animal, ped/cyclist detection, intersection braking) én Intellisafe Assist (= ACC (adaptieve cruise control + lane keeping aid + pilot assist) op ALLE varianten (ook de karige Kinetic) standaard zijn. Moet ook wel met die 2020 doelstelling, maar op een A6 of 5 serie kan je dik aftikken als je adaptieve CC wilt...

- Dan nog een opmerking over die cilinderkwestie, het zit mij ook best hoog. Vind het erg jammer dat Volvo nu voor de goedkope optie gaat door enkel nog te werken met tweeliter viercilinders. Reviewers geven terecht aan dat de motor in de XC90 eigenlijk gewoon tekort komt, niet per se in power maar wel doordat ie lelijk rauw klinkt, zuipt als een tempelier, en gewoon niet zo mooi soepel loopt als een zescilinder (bijv. X5 3.0 of Q7 3.0 TDI) doordat 'ie er veel harder aan moet trekken. En ik weet dat de vijfcilinders ook maar een deel van de geschiedenis kenmerken, maar mijn plan zou dan zijn om een nieuwe zescilinder te ontwikkelen, mét cilinderuitschakeling. Deze techniek is nog lang niet uitontwikkeld en er wordt steeds meer gebruik van gemaakt. Ik was ook degene die pas in de AutoWeek spiegel die vraag stelde (ook al was het antwoord niet echt bevredigend, tuurlijk snap ik ook wel dat Ferrari geen viercilinders gaat gebruiken). Op het moment dat je een zescilinder hebt die bij lage last terug kan naar 4 of 3 cilinders, hoeft het verbruik helemaal niet enorm te zijn. Maar als je wél die power nodig hebt, is het er. En je hebt eindelijk weer wat fraais om naar te luisteren. Met viercilinders komt Volvo wat mij betreft echt tekort ten opzichte van de Duitse merken met wie men zich graag identificeert. Nu zal er iemand zeggen dat je geen zescilinder nodig hebt omdat de T6 ook al power zat heeft. Is ook zo, dankzij een turbo en supercharger. Maar je kunt toch het trucje doorhalen en die zescilinder (met ACT) ook voorzien van drukvulling? Op die manier kan je makkelijk 400 pk uit zes cilinders halen. Noem het ding T7 als conventioneel alternatief voor de T8, lever 'm in R-Design of eventueel nog als Polestar, en je houdt tenminste ook die mensen tevreden.. Zou het persoonlijk geweldig vinden.
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2117
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

mpc007 schreef: Vrees echter dat het in Nederland wel weer hetzelfde zal zijn. Heb dat op YouTube wel eens nagevraagd bij Volvo-eigenaars uit andere landen maar in bijv. VK en VS zijn bovenstaande features gewoon standaard (of laat men de Kinetic niet eens toe tot het gamma) omdat Volvo daar graag een luxe imago uitstraalt. Maar blijkbaar denkt onze importeur daar heel anders over.
In Nederland wordt het 'laagste' uitvoeringsniveau de Momentum.
manneke-D
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 28.05.2010 - 11:11

En de Nederlandse prijslijst staat online: klikkerdeklik.
De configurator zal wel snel volgen.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24371
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Vanaf 42995, ik zeg goed bezig!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
manneke-D
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 28.05.2010 - 11:11

Als je voor diesel kiest wel ja. Jammer dat de keuze voor een benzine begint bij een T5. Leuke motorisering, maar een T4 was leuker (lees betaalbaarder) geweest.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19574
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Poolrev schreef:
mpc007 schreef: Vrees echter dat het in Nederland wel weer hetzelfde zal zijn. Heb dat op YouTube wel eens nagevraagd bij Volvo-eigenaars uit andere landen maar in bijv. VK en VS zijn bovenstaande features gewoon standaard (of laat men de Kinetic niet eens toe tot het gamma) omdat Volvo daar graag een luxe imago uitstraalt. Maar blijkbaar denkt onze importeur daar heel anders over.
In Nederland wordt het 'laagste' uitvoeringsniveau de Momentum.
Dus niet. Dat wordt toch de Kinetic. Zie het persbericht.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
mpc007
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 05.10.2014 - 16:01

Poolrev schreef:
BlackcurrantV70 schreef: Twilight Bronze zit er niet meer bij :-(
Volgens de Belgische prijslijst wel:

http://assets.volvocars.com/nl-be/~/med ... f?la=nl-be

Ik zie daarin trouwens ook dat het Intellisafe pakket ook standaard is! :-)
In Nederland niet. Zelfs niet op de Inscription. Ze hebben alleen de standaard ACC nu ook Intellisafe genoemd, daardoor lijkt het zo.
streetie schreef: Heb nu een S80 D5 met een geweldige vijf cilinder. Ben een echte Volvo liefhebber en heb altijd Volvo gereden. Ik ben echter ook liefhebber van mooi lopende motoren tenminste een vijfcilinder. Als Volvo blijft bij de opgefokte 4 cilinders met veel vermogen gaan zij mij als klant kwijt raken. Ik heb geen enkel vertrouwen in dergelijke motoren op de langere termijn met hogere km standen. Hoor dit dan ook heel erg veel van volvo rijders en het gaat mij aan het hart dat ik dit niet meer bij Volvo kan krijgen. concurrenten gaan ook wel op lichtere motoren over maar bieden ook nog zwaardere motoren. Volvo gaat hier de boot missen als ze geen 5 en 6 cilinders leveren in een dergelijke top auto. Vind dit echt jammer! Ik zou namelijk graag een S90 willen hebben met een mooie 5 cilinder.
Die komt er echt niet. Volvo mist helemaal de boot niet, dat is precies het punt. Gewoon kwestie van vraag en aanbod. De XC90 verkoopt als een trein, dat zou nooit kunnen volgens jouw redenatie. Mensen geven meer om PKs dan om cilinders. Ik vind het ook jammer, maar dan maar gaan roepen dat ze de boot missen is quatsch. Dezelfde redenatie gaat op voor de schuine achterklep bij de V90.
jalex_h schreef: Ik heb de test ook gelezen, maar ook ééntje van enige tijd geleden waar de D5 tegen een X5 3.0 D aan trad. Daar lag het verhaal toch wat anders. Afwerking prima, maar motorisch was de XC90 duidelijk de mindere. Een T8 is leuk en zal ongetwijfeld goed rijden maar juist in de klasse waar Volvo zich graag ziet, gaat het juist om meer dan ratio. Daar tellen cilinders en emblemen (heel erg) mee.
Dat klopt. En Volvo neemt de gok dat ze de kopers voor >4 cilinders weliswaar missen, maar andere kopers terugwinnen door meer geld te stoppen in een modern design. Tot nu toe lijkt het aardig te werken.
BBvolvo schreef: Heb net de gok genomen en de D3 manual/Momentum besteld in Mussel Blue. Hoop dat het snel September is :)
Helaas alleen nog wat budget voor kleine toevoegingen (camera, voorruitverwarming)
Heel benieuwd naar hoe de handbak schakelt, reviewers hebben alleen de automaat gezien dus we weten er eigenlijk niets over. We weten niet eens hoe de pook eruit ziet :P
RoaldH schreef:
jalex_h schreef: Yup, maar xe wereld is groter dan NL alleen. Kijk naar de Oulander. Hier struikel je erover, in Oostenrijk en Noorwegen rijden er ook best wel wat rond maar de rest? Tot en met nov 2015 was 38% van alle geproduceerde PHEV's in Nederland verkocht.
Begrijp me niet verkeerd, zien is genoeg om te weten dat het een dijk van een auto is, ook kwalitatief (hoewel een proefrit altijd leuk is :D 8-) ). Maar Volvo wil graag in een zeker segment opereren en daar heb je motorisch ook iets voor nodig.
Het wordt tijd dat ze de XC90D5 combineren met de ERAD uit de T8. Dan kunnen ze een D6 twin engine maken van 310-330pk. Dat is voldoende tegen de X5 3.0d en 4.0d.
Zou leuk zijn, maar er komen geen dieselhybrides meer van Volvo. Echt niet. Iedereen die er werkt zegt het.
Poolrev schreef:
mpc007 schreef: Vrees echter dat het in Nederland wel weer hetzelfde zal zijn. Heb dat op YouTube wel eens nagevraagd bij Volvo-eigenaars uit andere landen maar in bijv. VK en VS zijn bovenstaande features gewoon standaard (of laat men de Kinetic niet eens toe tot het gamma) omdat Volvo daar graag een luxe imago uitstraalt. Maar blijkbaar denkt onze importeur daar heel anders over.
In Nederland wordt het 'laagste' uitvoeringsniveau de Momentum.
Nein. Was het maar zo. Mijn stelling staat dus nog steeds ;)
manneke-D schreef: Als je voor diesel kiest wel ja. Jammer dat de keuze voor een benzine begint bij een T5. Leuke motorisering, maar een T4 was leuker (lees betaalbaarder) geweest.
Het zou mij helemaal niets verbazen als die nog komt. Voor dezelfde prijs als de D3. 190pk zou namelijk zat zijn, als 150 dieselpks ook 'kunnen'. Maar hem nu al introduceren snoept teveel winst weg, want er moet natuurlijk eerst verdiend worden aan de dikke versies. Zo gaat zoiets.
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”