Re: Ook ik ben aan de beurt
Geplaatst: 02.09.2016 - 17:01
Er kan ook goed nieuws zijn ...
Na diefstal van de eerste XC90 ( levering sept 2015) intussen op pad met Xc90 d5 nr 2 sinds juli 2016 (wegens diefstal van nr1 ) .
Nr 2 is een model 2017 en wat blijkt : na 13.000 km ben ik geen enkele keer terug moeten rijden naar Volvo Dealer : dus absoluut een betere motor ( 235pk ipv 225pk ) , geen klapperende ophanging , geen fall out van het scherm , geen haperende gps , geen rammelende koffer , geen airco die warm blaast , enfin niks -nada kinderziektes . dit was bij mijn xc90 d5 nr 1 wel anders ...
Jawel, er blijft nog een beetje ergernis over de slappe kwaliteit van de lederen zetelbekleding , uiteraard de hoes in de koffer en jammer genoeg de rauwe 4 cylinder ronk van de motor bij stevig doorrijden: maar dit is bij een X5 25d ( 2 liter 4 cylinder als in de 520 of 320d ) , de Mercedes ML 250 ( 2.2 liter 4 cylinder als in de E of C klasse ) net zo . Overigens zijn de 4 cylindermotoren in deze laatste 2 de meest verkochte versies ( in Belgiƫ) , in de Range Rover Sport komt binnenkort ook een 4 cylinder uitvoering.
Na diefstal van de eerste XC90 ( levering sept 2015) intussen op pad met Xc90 d5 nr 2 sinds juli 2016 (wegens diefstal van nr1 ) .
Nr 2 is een model 2017 en wat blijkt : na 13.000 km ben ik geen enkele keer terug moeten rijden naar Volvo Dealer : dus absoluut een betere motor ( 235pk ipv 225pk ) , geen klapperende ophanging , geen fall out van het scherm , geen haperende gps , geen rammelende koffer , geen airco die warm blaast , enfin niks -nada kinderziektes . dit was bij mijn xc90 d5 nr 1 wel anders ...
Jawel, er blijft nog een beetje ergernis over de slappe kwaliteit van de lederen zetelbekleding , uiteraard de hoes in de koffer en jammer genoeg de rauwe 4 cylinder ronk van de motor bij stevig doorrijden: maar dit is bij een X5 25d ( 2 liter 4 cylinder als in de 520 of 320d ) , de Mercedes ML 250 ( 2.2 liter 4 cylinder als in de E of C klasse ) net zo . Overigens zijn de 4 cylindermotoren in deze laatste 2 de meest verkochte versies ( in Belgiƫ) , in de Range Rover Sport komt binnenkort ook een 4 cylinder uitvoering.